Przetargi.pl
Rewaloryzacja budynku i ogrodzenia oraz prace konserwatorskie przy wyposażeniu kaplicy grobowej Marii Jaroszówny i Alfreda Josse na cmentarzu komunalnym w Leżajsku – prace budowlano –konserwatorskie

Miasto Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37-300 Leżajsk, Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
  • Data zamieszczenia: 2020-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
    Rynek 1
    37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2427333, , fax. 17 2427333
    REGON: 69058170300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastolezajsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja budynku i ogrodzenia oraz prace konserwatorskie przy wyposażeniu kaplicy grobowej Marii Jaroszówny i Alfreda Josse na cmentarzu komunalnym w Leżajsku – prace budowlano –konserwatorskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą „Rewaloryzacja budynku i ogrodzenia oraz prace konserwatorskie przy wyposażeniu kaplicy grobowej Marii Jaroszówny i Alfreda Josse na cmentarzu komunalnym w Leżajsku” – prace budowlano –konserwatorskie Obiekt został wpisany do rejestru zabytków przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Przemyślu pod numerem B – 877. 2. Zamówienie jest podzielone na dwie oddzielne części: Część numer 1 – „Prace remontowo –budowlane budynku kaplicy” W ramach tej części wykonane będą w szczególności prace: 1. remont elewacji z piaskowca i cegły ceramicznej o pow. ok. 250 m2, 2. remont ogrodzenia (słupki z piaskowca, przęsła metalowe) o dług. ok 35 m, 3. remont więźby i pokrycia dachowego o pow. ok. 42 m2, 4. wykonanie instalacji odgromowej, 5. remont stolarki okiennej i drzwiowej (10 okien, 1 drzwi), 6. remont opaski wokół kaplicy wraz z poprawą odwodnienia. Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Część numer 2 - „Prace konserwatorskie elementów wyposażenia kaplicy” Zakres tej części obejmuje przeprowadzenie prac konserwatorskich elementów wyposażenia kaplicy, a w szczególności: 1. Mensa ołtarzowa kamienna (piaskowiec) o wym. 87 x 174 x 84 cm. 2. Obraz olejny na płótnie „Matka Boska Gromniczna” z 1932 roku. Wymiary dzieła to 142 x 90 cm. Obraz ujęty jest w drewniane polichromowane, profilowane obramienie z elementami złoconymi i zwieńczeniem promienistą glorią i małym krzyżem greckim. Ustawiony jest na prostej, kamiennej mensie ołtarzowej. 3. Ława – stalla wykonana w stylu eklektycznym, z drewna dębowego, politurowana, o unikatowej, niesymetrycznej budowie, z ćwierć kolistym wycięciem (w wysokim na ponad 2 m zaplecku) wpasowanym w okrągłe okno w ścianie kaplicy. 4. Rzeźba- popiersie Marii Jaroszówny - odlew z brązu wykonany w 1932 roku, 5. Plakieta - płaskorzeźba Marii Jaroszówny, art.-deco, 1932 r. - odlew z brązu, (jakkolwiek wmurowana na elewacji zewnętrznej, zalicza się do elementów wyposażenia wpisanych w rejestrze zabytków ruchomych, podobnie jak dwie tablice marmurowe także usytuowane na zewnątrz kaplicy). 6. Tablica epitafijna Marii Jaroszówny (1932 r.) - prostokąt o wymiarach 59 x 30cm., wykonana z czarnego marmuru z wyrytym w reliefie wgłębnym złoconym napisem, mosiądz. 7. Tablica epitafijna Alfreda Josse ( 1948 r.) - prostokąt o wymiarach 59 x 30cm, wykonana z czarnego marmuru z wyrytym w reliefie wgłębnym złoconym napisem , mosiądz. 8. Tablica inskrypcyjna na elewacji, marmurowa, w kształcie poziomego prostokąta, umiejscowiona w szczycie elewacji frontowej, 9. Tablica nagrobna przy wejściu do krypty wykonana w 1932 i 1948 r., z białego marmuru z reliefem wgłębnym. Tablica zakrywała płytę zamykającą wejście do krypty. 10. Polichromia ścienna autorstwa Mariana Konarskiego z 1932 roku pokrywająca ściany i sklepienie wnętrza oraz dolne partie ścian klatki schodowej mieszczącej się w okrągłej wieży. Jest to polichromia ornamentalno - figuralna namalowana w technice klejowej. Utrzymana w stylistyce art-deco, z wyraźnymi zapożyczeniami zgeometryzowanych motywów ornamentalnych ze sztuki ludowej. W dekoracji występują elementy srebrzone i niewielkie - złocone w ornamentach polichromowanych żeber. Sygnowana na ścianie z witrażem. 11. Lampa mosiężna, ozdobna – neogotycka (z lat 30-tych XX wieku), zawieszona w centralnym miejscu sklepienia na trzech ozdobnych łańcuchach. 12. Wazony - urny - dwie sztuki o wymiarach 41 x 11 cm, wykonane z alabastru w stylu neoklasycystycznym, o kształcie greckich amfor, 13. Posadzka z 1932 r. z płytek z cementu barwionego na całej powierzchni kaplicy. 14. Okładzina ścienna art-deco, 1932 r. wokół całego wnętrza kaplicy do wysokości 140 cm - białe płytki glazurowanej ceramiki, z pasem ciemnogranatowym u góry. 15. Witraż „MATER DOLOROSA” - szkło barwne w oprawach ołowianych, wykonany w 1932 r., sygnowany. Wymiary: 100 x 200 cm. Stanowi półkoliście zakończone zwieńczenie okazałego okna w elewacji frontowej. Opisany zakres robót nie wprowadza żadnych barier dostępności dla osób niepełnosprawnych. Planowane prace należy wykonać zgodnie z warunkami pozwolenia Woj. Konserwatora Zabytków, Delegatura w Rzeszowie nr 39/18 (l.dz. IRN.Rz-5144.3.2018.MN) z dnia 31.12.2018 r. 3. Szczegółowy zakres oraz warunki wykonania robót dla każdej z części określa: dokumentacja projektowa, zawierająca projekt budowlany, projekt wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), a także formularze cenowe zawierające przedmiary robót, które stanowią załączniki nr 2.1 - na część nr 1, 2.2 na część nr 2 do SIWZ. 4. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet dokumentów do zgłoszenia zakończenia robót (obmiar robót, dokumentacja konserwatorska, dziennik budowy (dotyczy części nr 1), certyfikaty i deklaracje zgodności na wbudowane materiały). 5. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia warunków określonych w uzgodnieniach branżowych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, które są integralną częścią dokumentacji. 6. Materiały budowlane stosowane do wykonywania przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymogi art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane. 7. Określone w dokumentacji projektowej, STWiOR, formularzach cenowych typy materiałów i urządzeń podano dla wyznaczenia standardu technicznego. Wykonawcy robót przysługuje prawo ich zastąpienia przez materiały i urządzenia, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych. Wykonawca proponujący materiały i urządzenia zamienne odpowiedzialny jest za sprawdzenie możliwości ich zastosowania w realizacji przedmiotu zamówienia pod każdym względem (w tym np.: właściwości, wymiarów, ciężaru, sposobu transportu i montażu). 8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 9. Przedmiot zamówienia będzie realizowany według harmonogramu rzeczowo-finansowego opracowanego przez Wykonawcę i przedstawionego do zatwierdzenia przedstawicielowi Zamawiającego przed podpisaniem umowy. W harmonogramie rzeczowo-finansowym należy uwzględnić wykonanie robót w 2020 roku w cenie: dla części nr 1 - 145 000 zł brutto , dla części 2 – 110 000,00 zł brutto. 10. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a uPzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.) - osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: roboty demontażowe, rozbiórkowe, konserwatorskie. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje w budownictwie. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie - nie krótszym niż 3 dni - Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika/pracowników na podstawie umowy o pracę - zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i wymiaru etatu oraz zakres obowiązków pracownika. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 11 Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych podmioty biorące udział postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązane są do ich przestrzegania. W szczególności Zamawiający będący operatorem przetwarzania danych osobowych Wykonawcy, Podwykonawców, czy podmiotów udostępniających zasoby - przekazuje im dotyczące informacje zawarte w klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Klauzula ta jest dostępna jest również na stronie internetowej zamawiającego pod adresem URL: http://lezajsk.um.bipgmina.pl/wiadomosci/11368/wiadomosc/423268/klauzula_informacyjna_dot_przetwarzania_danych_osobowych_na_pods Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania oraz do zapewnienia przestrzegania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych przez ewentualnych Podwykonawców, czy przez podmioty udostępniające zasoby w przypadku powołania się na nie przez Wykonawcę. Informacja na podstawie art. 8a ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie praw osób (Wykonawców/ Podwykonawców/Podmiotów, na które Wykonawcy się powołują) do ochrony danych osobowych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych …… (zwanym dalej: RODO) oraz wskazanych w klauzuli informacyjnej Zamawiającego: a) dotyczących ich dostępu do informacji na podstawie art. 15 ust. 1 - 3 RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych - Zamawiający może od tych osób żądać dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie ich żądań, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków wynikających z tych przepisów wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, b) dotyczących ograniczenia przetwarzania danych osobowych ww. osób w zakresie art. 18 ust. 1 RODO - Zamawiający nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: Część numer 1- 4 000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych). Część numer 2- 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych). W sytuacji gdy Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na więcej niż jedna z wyżej wymienionych części, wadia podlegają sumowaniu. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto 55 1090 2590 0000 0001 4488 9362 w banku Santander Bank Polska S.A. W ofercie należy zamieścić dowód przelewu wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu przelewem powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp). 3. Wadium wnoszone w innej, dopuszczonej w ustawie formie, (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) należy zamieścić w ofercie oryginał dokumentu. 4. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej terminowi złożenia oferty określonej w SIWZ, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą wymaganą zapisami SIWZ i oferty. 5. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i 5 Pzp. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SIWZ, 2) wypełnione formularze cenowe na daną część wg załączników nr 2.1- na część nr 1, 2.2 - na część nr 2 do SIWZ. Do oferty należy dołączyć na nośniku elektronicznym elektroniczną formę formularza cenowego w formacie Excel, zgodnego z wersją papierową w ofercie, 3) kosztorysy szczegółowe przedstawiające kalkulacje wartości jednostkowych robót (dla ilości =1). Kosztorysy szczegółowe przedstawiające kalkulacje wartości jednostkowych robót netto powinny być przedstawione wraz z zestawieniem cen materiałów i sprzętu (odrębny wydruk), które posłużyły do wyznaczenia wartości jednostkowych robót. Kosztorys szczegółowy składa się na treść oferty- dotyczy tylko części nr 1, 4) oświadczenie Wykonawcy na podstawie art. 25a ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez Zamawiającego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, 5) pełnomocnictwa lub dokumenty z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, 6) dowód wniesienia wadium, 7) pisemne Zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia wg wzoru będącego załącznikiem nr 4 do SIWZ, 8) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, zamieszcza informacje o Podwykonawcach wg wzoru będącego załącznikiem nr 5 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 4) (oraz, jeżeli dotyczy dokumenty o których mowa w pkt 7) i pkt 8) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach