Przetargi.pl
RESTAURACJA OBRAZU I REMASTERING DŹWIĘKU FILMU POTOP CZ. 1 I 2

Filmoteka Narodowa ogłasza przetarg

  • Adres: 00-975 Warszawa, ul. Puławska 61
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8455074 , fax. 022 540 83 33
  • Data zamieszczenia: 2012-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Filmoteka Narodowa
    ul. Puławska 61 61
    00-975 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8455074, fax. 022 540 83 33
    REGON: 00027612700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.fn.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    RESTAURACJA OBRAZU I REMASTERING DŹWIĘKU FILMU POTOP CZ. 1 I 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wyrażenia i skróty użyte w ogłoszeniu oznaczają: Best light skan - digitalizacja materiału filmowego wraz z opisem parametrów jakościowych obrazu, DPX - (ang. Digital Picture Exchange File) - nazwa pliku graficznego, SIWZ - specyfikacja istotnych warunków zamówienia, Ustawa lub PZP - Ustawa Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. wraz z późniejszymi zmianami (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742, Nr 157, poz. 1241, Nr 206, poz. 1591 i Nr 219, poz. 1706, Dz.U. z 2010 Nr 113 poz 759), Zamawiający - Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, 00-975 Warszawa, Wykonawca - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług restauracji cyfrowej, remastering dźwięku oraz zakodowanie do określonych formatów filmów: Potop I o długości 4388 m/b, tj. 2 h 39 min., barwny, Potop II o długości 3782 m/b, tj. 2 h 17 min., barwny. Przedmiot zamówienia polega w szczególności na: Parametry techniczne obrazu i dźwięku Film Potop cz. 1 i 2 zostanie dostarczony w postaci sekwencji plików DPX w rozdzielczości 2K. Obraz został zeskanowany w rozdzielczości 4K do formatu DPX, format klatki: Panorama, cinemasope/Panavision, zapis pliku: linearny. Wykonano wstępną korekcję barwną, tzw. usługa skan bestlight. Dźwięk został przepisany z taśmy magnetycznej RR, częstotliwość próbkowania: 48 kHz, Kodowanie wave. Parametry techniczne restauracji obrazu: Celem zamówienia jest wytworzenie cyfrowej kopii wzorcowej pełniącej rolę cyfrowej kopii archiwalnej i dalsze wytworzenie z niej kopii w formatach dystrybucyjnych. Podstawowym zadaniem procesu restauracji obrazu jest usunięcie uszkodzeń i nieprawidłowości w obrazie i dźwięku powstałych na skutek upływu czasu i eksploatacji. Finalny efekt restauracji cyfrowej nie powinien zmienić charakterystycznych cech obrazu zarejestrowanego na materiale światłoczułym pod względem barwnym i faktury ziarna, a w szczególności nie powinien powodować zniekształceń obrazu wywołanych nieprawidłowo sparametryzowanymi cyfrowymi narzędziami do usuwania uszkodzeń. Podczas ustalenia parametrów restauracji materiału filmowego, należy uwzględnić wszelkie informacje referencyjne co do nasycenia barwnego, gęstości optycznej, gammy i kontrastu. Zalecane maszyny do procesu restauracji obrazu. Ze względu na cel restauracji obrazu, podczas procesu restauracji powinny zastosowane być urządzenia i oprogramowanie, przeznaczone do pracy z archiwalnym materiałem filmowym, które pozwalają na pełną kontrolę rezultatu i nie wywołują powstawania artefaktów graficznych i fonicznych w wyniku błędu użytego algorytmu. Stan techniczny materiałów filmowych przeznaczonych do restauracji. Stan zachowania obrazu: a) Niestabilność: Ogólnie obraz dość stabilny, ale na większości sklejek pojawia się skok i niestabilności, - obraz wymaga stabilizacji. b) Zaśnieżenie - jasne: średnie, wzmożone miejscowo. c) Plamy: Pojedyncze małe, średniej wielkości plamy, d) Sklejki: Główną wadą sklejek w całym filmie jest destabilizacja obrazu w ich rejonie. Pojawiają się także błyski ślady kleju i zniekształcenia obrazu w obrębie podklejenia, miejscami ślady po naprawach manualnych - do usunięcia. e) Rysy stałe i na pojedynczych klatkach występują wraz z ogólnym zaśnieżeniem. g) Znaki przejściowe (końca aktu). Nadzór nad procesem restauracji obrazu i remasteringu dźwięku. Wykonawca będzie miał obowiązek dopuścić do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu zamówienia osoby wskazane przez Zamawiającego. Jeśli usługa jest wykonywana z udziałem osoby delegowanej przez Zamawiającego do pracy poza Warszawą, to wszelkie koszty noclegu i dojazdu osoby delegowanej przez Zamawiającego pokrywa Wykonawca. Osobie delegowanej z ramienia Zamawiającego do nadzoru nad wykonaniem przedmiotu zamówienia przysługuje prawo do przyjęcia lub odrzucenia wykonanej usługi pod względem jakościowym. Wykonawca w terminie 14 dni jest zobowiązany do skorygowania zaistniałej nieprawidłowości. Nośniki danych i zapis. Materiał filmowy po digitalizacji powinien zostać zapisany na wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia nośnikach. Koszt nośników, zapisu i exportu danych jest składnikiem ceny ryczałtowej. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić wszystkie wymagane nośniki. Kopia bezpieczeństwa danych cyfrowych w formatach plikowych powinna być przechowywana przez Wykonawcę zamówienia przez okres pomiędzy przyjęciem pracy w studio Wykonawcy, a etapem walidacji danych po stronie Zamawiającego i bezpiecznym przekopiowaniem materiałów na system Zamawiającego. Do etapu potwierdzenia przez Zamawiającego prawidłowości przekazywanych materiałów, Wykonawca jest zobowiązany podtrzymać kopię zapasową. Specyfikacja nazewnictwa plików: Podział na foldery wg aktów (roli): reel1, reel2 itd. Nazwa pliku: TytulFilmu_reel1_00001.dpx, TytulFilmu_reel1_00002.dpx, itd. Dźwięk: podzielony na role i przypisany do kanału dźwiękowego (L, R) i roli, Nazwa pliku: Tytulfilmu_reel1_right.wav, itd. Rodzaj nośnika Wymagane minimalne parametry techniczne Materiały wydawane Wykonawcy Zapis na dysku twardym Obraz: rozdzielczość - 2K (konwersja z 4K) format pliku - DPX, 16 bit Dźwięk: Pliki dźwiękowe przed remasteringiem i po wstępnym remasteringu w formacie wave Materiały wydawane Zamawiającemu Zapis na dysku twardym Obraz: rozdzielczość - 2K format pliku - DPX, 16 lub 10 bit (po restauracji obrazu) Dźwięk: Pliki dźwiękowe po remasteringu Pliki podglądowe (obraz i dźwięk): Quick time/MPEG4, H.264 rozdzielczość - HD przed i po restauracji obrazu i remasteringu dźwięku Zapis na nośnikach magnetycznych HD CAM - 4:2:2, obraz + dźwięk (po restauracji obrazu i remasteringu dźwięku) Betacam Digital - 4:2:2: obraz + dźwięk (po restauracji obrazu i remasteringu dźwięku) Odbiór i transport materiałów Wykonawca będzie zobowiązany odebrać materiały z miejsca wskazanego przez Zamawiającego oraz przetransportować je na miejsce wykonywania zamówienia na własny koszt i ryzyko. Po wykonaniu zamówienia, Wykonawca przetransportuje z powrotem pobrane materiały oraz efekt swoich prac (wykonane zamówienie) do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. Środki transportu zapewniające bezpieczne przewiezienie materiałów zapewnia Wykonawca. Odbiory częściowe Zamawiający dopuszcza odbiór częściowy. Odbiór częściowy będzie przeprowadzony w terminie 11 tygodni po terminie podpisania umowy. Zamawiający po wykonaniu części zamówienia - w zakresie filmu Potop I o długości 4388 m/b, tj. 2 h 39 min., barwny, zapłaci Wykonawcy 50% wynagrodzenia określonego w umowie. Pozostałą część wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci po wykonaniu całego zamówienia. Usługa dotyczy: Restauracji obrazu i remasteringu dźwięku filmów: Potop I o długości 4388 m/b, tj. 2 h 39 min., barwny, Potop II o długości 3782 m/b, tj. 2 h 17 min., barwny. 1. Restauracja obrazu w rozdzielczości 2K DPX 16 lub 10 bit 2. Remastering dźwięku i zapis do pliku wave 24 bit 48 lub 96 kHz podzielony na role, dopasowany do obrazu. (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę oraz 25 klatek na sekundę). 3. Zapis po remasteringu i korekcji na nośnikach dyskowych: pliki 2K DPX 16 lub 10 bit i pliki poglądowe DV AVI lub Quick time/MPEG4 lub h.264 o rozdzielczości HD oraz taśmowych: HD CAM, Betacam Digital. Ad. 1 Remastering i korekcja cyfrowa uszkodzeń obrazu. Stan techniczny materiałów jest dostateczny i średnio dobry. Korekcja cyfrowa uszkodzeń obrazu powinna objąć jedynie wady nabyte obrazu w wyniku eksploatacji materiałów duplikacyjnych tzn. nie obejmować tzw. elementów odautorskich będących częścią zastosowanej technologii i omyłek autorskich. Szczegółowe rozstrzygnięcie dotyczące ww. kwestii nastąpi na etapie realizacji zamówienia podczas konsultacji Wykonawcy z Zamawiającym i Autorem (lub jego przedstawicielem). Zremasteryzowany film powinien spełniać wymogi techniczne dla materiałów audiowizualnych do emisji (w zakresie uszkodzeń i jakości obrazu). Proces restauracji będzie przebiegał wg wskazówek ekspertów technicznych i archiwistów Zamawiającego. Korekcja obrazu powinna odbyć się z należytą starannością, by nie doprowadzić do powstania cyfrowych artefaktów i innych zniekształceń negatywnie wpływających na estetykę filmu. Wystąpienie takich efektów wizualnych uniemożliwi odbiór pracy od Wykonawcy. Korekcja obrazu powinna dotyczyć: a. Stabilizacji obrazu. b. Usunięcia zadeszczeń i stałych rys. c. Usunięcia zaśnieżeń. d. Usunięcia zniekształceń i plam w obrębie sklejek. Ad.2 Remastering dźwięku. Oczekiwany zakres korekcji dźwięku: korekcja szumów i barwy dźwięku. Kontrola ścieżki w zakresie poziomów - korekcja anomalii i zniekształceń powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych ścieżki optycznej, kontrola ścieżki w zakresie wartości poziomów i powrót do właściwej wysokości dźwięku. Synchronizacja ścieżki z obrazem, usunięcie miejscowych asynchronów. Ad. 3 Wymagane formaty eksportu. a. Formaty plikowe - DPX 16 lub 10 bit 2K, - Dźwięk WAV 24bit 48 lub 96 kHz podzielony na role dopasowany do obrazu (Prędkość dźwięku 24 klatki na sekundę i 25 klatek na sekundę), - Pliki poglądowe kopie 1:1, w rozdzielczości HD w formacie Quick time/MPEG 4, H.264. b. Kasety HDCAM - nowe, z gwarancją producenta na co najmniej jeden rok, c. Kasety Betacam Digital - nowe, z gwarancją producenta na co najmniej jeden rok, Dodatkowa informacja Na serwerze ftp zamieszczona jest próbka materiału filmowego (1 minuta) w formacie mp4 wraz z dźwiękiem do pobrania. adres: 213.77.42.183 użytkownik: fn25 hasło: iieAYBGJIX
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 921000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 154 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.fn.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach