Przetargi.pl
Renowacja zabytkowej oficyny, budynku wieży w Zespole Pałacowo-Parkowym w Kozienicach

Burmistrz Gminy Kozienice ogłasza przetarg

  • Adres: 26900 Kozienice, ul. Parkowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 486 117 100 , fax. 486 142 048
  • Data zamieszczenia: 2017-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Gminy Kozienice
    ul. Parkowa 5
    26900 Kozienice, woj. mazowieckie
    tel. 486 117 100, fax. 486 142 048
    REGON: 52374900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Renowacja zabytkowej oficyny, budynku wieży w Zespole Pałacowo-Parkowym w Kozienicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Zakres rzeczowy obejmuje w szczególności:  roboty towarzyszące /w tym zabezpieczenia istniejącej instalacji i urządzeń oraz miejsc kolizji z istniejąca siecią zgodnie z obowiązującymi przepisami, o przystąpieniu do prac w obrębie sieci powiadomić właścicieli sieci z kilkudniowym wyprzedzeniem/,  roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, w tym: - pomiarowe, - rozbiórkowe, w tym rozebranie ścian, filarów, wykładzin, nawierzchni chodników, opaski budynków i parkingu, - wykucia elementów z muru, przekucia, przebicia, bruzdy, - demontaż istniejących instalacji, - wywiezienie elementów pochodzących z rozbiórek,  roboty ziemne, w tym: - wykonanie wykopów pod poszczególne elementy, - transport gruntu,  roboty konstrukcji żelbetowych,  roboty murarskie,  wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,  roboty ślusarskie,  roboty posadzkarskie,  roboty kamieniarskie wewnętrzne i elewacyjne,  roboty tynkarskie,  roboty wentylacyjne,  roboty glazurnicze,  roboty malarskie,  roboty tynkarskie elewacyjne,  roboty renowacyjne tynkarsko-sztukatorskie,  roboty sztukatorskie,  roboty tynkowe renowacyjne,  roboty izolacyjne, w tym hydroizolacje: - izolacje poziome i pionowe murów, - usuwanie wykwitów i uszczelnienie ścian piwnic, - docieplenie ścian piwnic, - drenaż terenu wokół budynku, - tynk renowacyjny  roboty dekarsko-blacharskie,  roboty stolarskie schodów,  roboty instalacyjne elektryczne i ich zabezpieczenie, w tym: - układanie rur i przewodów, - montaż osprzętu instalacyjnego, w tym tablic rozdzielczych i opraw oświetleniowych, wraz z ich niezbędnym wyposażeniem, - przeprowadzenie wymaganych obowiązującymi przepisami prób,  wykonanie instalacji odgromowej budynku elektrowni z wieżą widokową,  wykonanie instalacji sanitarnych, w tym: - montaż rurociągów instalacji wodnej wraz z ich izolacją, - montaż osprzętu wewnętrznej instalacji wodociągowej (w tym: baterii, zaworów, szafek hydrantowych, wodomierzy, urządzeń do podgrzewania wody), - montaż rurociągów instalacji kanalizacyjnej, - montaż osprzętu wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej (w tym: umywalek, zlewozmywaków, syfonów, zlewów, ustępów, pisuarów), - przeprowadzenie wymaganych przepisami prób,  roboty drogowe, w tym: - nawierzchnia chodników z płyt granitowych wraz podbudową i montażem obrzeży betonowych, - nawierzchnia parkingu z kostki betonowej wraz z podbudową i okrawężnikowaniem, - opaska wokół budynków, - schody, - odwodnienie terenu wraz z odprowadzeniem wód do istniejącej kanalizacji,  wykonanie instalacji alarmowych wraz z jej niezbędnym wyposażeniem, w tym: czujek, central alarmowych, sygnalizatorów optyczno-akustycznych,  wykonanie instalacji systemu przeciwpożarowego wraz z ich wyposażeniem,  wykonanie zgodnie z obowiązującymi przepisami niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzeń, wraz z uruchomieniem i testowaniem zamontowanych urządzeń i oprogramowania, oraz przygotowanie i przekazanie dokumentacji powykonawczej,  inne roboty, w tym:  regulacja wysokościowa urządzeń infrastruktury zlokalizowanych w obszarze robót,  zabezpieczenie nadzoru ze strony właścicieli sieci kolidującej z zadaniem,  uporządkowanie terenu objętego robotami,  gruntowne sprzątanie obiektów po wykonanych pracach remontowych. Szczegółowe parametry techniczne oraz parametry charakterystyczne materiałów i urządzeń, zakres prac będących przedmiotem zamówienia określa dokumentacja projektowa o których mowa w pkt. 1 opisu przedmiotu zamówienia. II. Inne prace towarzyszące i wymagania zamawiającego przy realizacji zadania: Do wykonawcy należy: 1) Przed przystąpieniem do robót ziemnych Wykonawca zlokalizuje istniejące uzbrojenie terenu i dokona sprawdzenia położenia i głębokości posadowienia przewodów infrastruktury technicznej.Prace ziemne w pobliżu urządzeń infrastruktury technicznej należy wykonywać ręcznie pod nadzorem pracowników wyznaczonych przez właścicieli sieci. Zabezpieczenie przez Wykonawcę infrastruktury technicznej winno być wykonane zgodnie z zaleceniami dysponentów sieci wynikającymi z warunków technicznych i uzgodnień dokumentacji projektowej, kolizje z istniejącymi instalacjami należy właściwie zabezpieczyć. W przypadku uszkodzeń sieci, instalacji lub urządzeń koszty naprawy lub ich wymiany ponosi Wykonawca. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za skutki ekonomiczne, cywilne i związane z bezpieczeństwem w przypadku uszkodzenia sieci, instalacji i urządzeń . . 2) Wszystkie istniejące urządzenia infrastruktury technicznej należy wyregulować wysokościowo do projektowanych rzędnych. 3) w zakresie wykonywanych robót wykonanie niezbędnych pomiarów, prób, sprawdzeń i badań przewidzianych warunkami technicznymi oraz programem prac konserwatorskich na własny koszt. 4) Geodezyjne wytyczenie w terenie, bieżąca obsługa i geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza robót. Wykonawca po zakończeniu robót przekaże Zamawiającemu 5 kompletów powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wraz z zestawieniem ilościowym wykonanych robót , przy czym Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej wymaganej na czas odbiorów branżowych . 5) Wywóz i utylizacja wszelkich materiałów pochodzących z rozbiórki i uporządkowanie obiektu i terenu po robotach budowlanych w zakresie i na koszt Wykonawcy. 6) Odtworzenia ewentualnych uszkodzeń powstałych w czasie prowadzenia robót, (Zniszczenia powstałe w wyniku niedbałości, braku nadzoru, braku fachowości, złej kolejności wykonywania robót i organizacji prac obciążają Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia zniszczeń na swój koszt i doprowadzenie zniszczonego elementu do stanu pierwotnego lub stanu uzgodnionego z Inwestorem). 7) Wykonanie nieodpłatnych przeglądów i usuwanie uszkodzeń wynikających z wad produkcyjnych lub zastosowania wadliwych materiałów. 8) Dokonanie odbiorów branżowych robót oraz odbioru końcowego przedmiotu umowy. 9) Wykonanie gwarancyjnych przeglądów technicznych. 10) Wykonanie przez uprawnione laboratoria pomiarów i badań w czasie realizacji inwestycji, potwierdzających jakość wykonanych robót i wbudowanych materiałów, 11) W czasie wykonywania robót wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 12) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania ew. zgody na zajęcie pasa drogowego i usunięcia ewentualnych kolizji oraz uzyskania wszelkich innych zgód, decyzji, zezwoleń niezbędnych do prawidłowego wykonania robót. 13) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia obiektów przed skutkami prowadzenia prac, w szczególności do ich zabezpieczenia w sposób skuteczny przed wpływem warunków atmosferycznych, kurzem oraz ewentualnymi uszkodzeniami, usuwanie skutków niewłaściwego zabezpieczenia obiektu w trakcie prowadzenia robót remontowych, 14) Wykonawca na własny koszt dokona odkrywki elementów robót budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem, 15) przeprowadzenie prób, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi i programem prac konserwatorskich na własny koszt oraz raportów z badań systemów i urządzeń, 16) prowadzenie robót w sposób nie kolidujący z funkcjonowaniem terenów sąsiadujących z inwestycją, w tym zapewnienie swobodnego dostępu interesantom do budynku UM, 17) zapewnienie ochrony mienia znajdującego się w obiektach, w tym eksponatów Muzeum, 18) przyjęcie organizacji robót w uzgodnieniu z właścicielem obiektu (przy organizacji robót należy uwzględnić fakt, iż prace będą prowadzone w czynnym zespole zabudowy - prace mogące zakłócić standardowe warunki pracy przez spowodowanie długotrwałego hałasu należy prowadzić poza godzinami pracy urzędu), 19) uwzględnienie wymagań ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2014r. poz. 1444 z późn. zm.), w tym zgłoszenie do akceptacji władzom konserwatorskim wszelkich rozwiązań które wykraczałyby poza zakres robót określonych zatwierdzonym projektem, 20) powiadomienie w terminach przewidzianych w obowiązujących przepisach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o podjęciu określonych czynności przed ich rozpoczęciem, w tym o odbiorach częściowych i końcowym robót i o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia robót budowlanych oraz niezwłoczne dostarczenie danych wymaganych przez WKZ , 21) Na życzenie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do bieżącej dokumentacji przebiegu budowy w formie fotograficznej i przekazywania jej zamawiającemu w formie elektronicznej podczas odbiorów częściowych, 22) przekazanie Zamawiającemu instrukcji użytkowania i konserwacji wbudowanych urządzeń i sprzętu, 23) Wykonawca zobowiązany jest do nanoszenia na bieżąco w dokumentacji projektowej wszelkich zmian dokonywanych w trakcie budowy, 24) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego utrzymywania w czystości wyjazdów z terenu budowy, a po zakończeniu robót uporządkowania na swój koszt terenów sąsiadujących z inwestycją, 25) Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i Podwykonawców, 26) Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie zastosowanych urządzeń i instalacji oraz do opracowania instrukcji ruchu i eksploatacji tych urządzeń i instalacji, 27) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia bieżącego serwisu i pomocy technicznej dla zainstalowanych systemów, 28) Wykonawca ma obowiązek przeniesienia na Zamawiającego własności egzemplarzy opracowania dokumentacji dotyczącej robót zamiennych lub równoważnych, o ile zajdzie potrzeba wykonania takich projektów oraz przeniesienia majątkowych praw autorskich do wykonanego dzieła, w tym praw do wykonywania zależnych praw autorskich, wyłącznego wykorzystania opracowań zgodnie z przeznaczeniem oraz prawa do utrwalania i zwielokrotniania utworu, obrotu utworem i jego rozpowszechniania, 29) Wykonawca ma obowiązek złożenia oświadczenia o przeniesieniu autorskich praw majątkowych oraz praw do własnych egzemplarzy wraz z oświadczeniem, że w chwili przeniesienia autorskich praw majątkowych był ich właścicielem, zarówno w całości jak i w części wykonanej przez jego podzleceniodawców oraz, że przekazane wersje elektronicznych elementów przedmiotu zamówienia są odzwierciedleniem jej wersji papierowej. Wynagrodzenie za opracowanie dokumentacji zamiennej lub równoważnej zawierać się musi w wynagrodzeniu ryczałtowym, oferowanym przez Wykonawcę za wykonanie przedmiotu umowy. III. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia : 1. Roboty będące przedmiotem zamówienia wykonawca wykona kompleksowo zgodnie ze sztuką budowlaną oraz obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z zaleceniami wynikającymi z dokumentacji projektowej. 2. Roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie. Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń. 3. W ramach robót, o których mowa w pkt. I Wykonawca: - zabezpieczy trwale i oznakuje teren budowy zgodnie z przepisami, - dokona urządzenia placu budowy i poniesie koszty utrzymania zaplecza budowy, - będzie dbał o porządek na terenie budowy podczas wykonywania robót, - uporządkuje teren budowy po zakończeniu robót, - zapewni ochronę terenów przyległych do placu budowy i ponosi odpowiedzialność cywilną za ewentualne szkody wynikłe z tytułu prowadzonych prac wobec osób trzecich, - będzie prowadził roboty w sposób wolny od przeszkód komunikacyjnych i będzie minimalizował utrudnienia w ruchu kołowym i pieszym, - tereny zajęte w czasie realizacji inwestycji przywróci do stanu pierwotnego sprzed ich zajęcia, - roboty objęte zamówieniem zobowiązuje się wykonać pod kierownictwem osób posiadających odpowiednie uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków w zakresie objętym zamówieniem. 4. Uwzględniając specyfikę obiektu i warunki prowadzenia robót na Wykonawcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia robót pod względem technicznym i bezpieczeństwa, monitorowanie budowy podczas przerw technologicznych i przerw spowodowanych wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz ocena ryzyka dla zadania inwestycyjnego uwzględniająca zagrożenia jakie mogą wystąpić w okresie realizacji zadania w związku z prowadzonymi robotami, przyjętą technologią i sposobem wykonywania robót oraz uwzględniać ryzyko związane z wystąpieniem niekorzystnych warunków atmosferycznych w czasie realizacji zadania. 5. Przed przystąpieniem do robót, o terminie rozpoczęcia prac budowlanych w obrębie urządzeń infrastruktury technicznej wykonawca zobowiązany jest powiadomić właścicieli tych urządzeń z odpowiednim wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia prac. Roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z warunkami i zaleceniami właścicieli sieci infrastruktury technicznej. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenia infrastruktury technicznej w trakcie prowadzenia robót Jeżeli nastąpią uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury podziemnej lub naziemnej Wykonawca będzie zobowiązany do jego naprawy na własny koszt. 6. Przy realizacji umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować materiały i wyroby dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. „Prawo budowlane” i ustawą o wyrobach budowlanych z dn. 16 kwietnia 2004r. wraz z dokumentami potwierdzającymi ich jakość. Wykonawca przed zastosowaniem jakichkolwiek urządzeń i materiałów przedstawi inspektorowi nadzoru źródło ich pochodzenia, atesty lub aprobaty techniczne, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa badań laboratoryjnych oraz świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. W przypadku wątpliwości co do jakości zastosowanych urządzeń lub materiałów Zamawiający ma prawo przekazać urządzenie i/lub materiał do badań laboratoryjnych. Negatywny wynik badań spowoduje wstrzymanie odbioru przez zamawiającego. Każdy rodzaj robót, w których znajdą się materiały lub urządzenia nieodpowiadające normom i niezaakceptowane przez Zamawiającego, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i niezapłaceniem. 7. Wszelkie wskazane z nazwy materiały i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Traktować je należy jako przykładowe informacje. Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych dla nazwanych materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej z zachowaniem wymogów w zakresie jakości i bezpieczeństwa. Materiały muszą gwarantować realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i zapewniać uzyskanie parametrów technicznych i jakościowych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od założonych w dokumentacji projektowej i SIWZ. W przypadku zastosowania materiałów lub technologii równoważnych niezbędne jest uzyskanie zgody projektanta na ich zastosowanie. Zamawiający pod pojęciem równoważności rozumie: Materiały i urządzenia o właściwościach jakościowych takich samych bądź lepszych (nie mniejszych) od tych które zostały zakreślone w siwz, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, umożliwiających uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań materiałowych, technologicznych, spełniających podane w siwz normy, aprobaty. Produkty powinny posiadać aktualne aprobaty techniczne i certyfikaty zgodności jednostek certyfikujących gwarantujące właściwą jakość wyrobu . Wszystkie dodatkowe koszty i ryzyko związane z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń wykonawca ponosi we własnym zakresie. Koszty związane z aktualizacją dokumentacji projektowej w związku z zastosowaniem urządzeń i materiałów równoważnych poniesie Wykonawca. 8. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: - roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót, - odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 9. Wszelkie roszczenia użytkowników obiektów, mieszkańców jakie wpłyną do Zamawiającego, związane z wykonywaniem robót będą kierowane do Wykonawcy w celu ich wyjaśnienia lub załatwienia. 10. Wykonawca a także podwykonawcy i dalsi podwykonawcy mają obowiązek sporządzić niezbędne dokumenty dla instytucji współfinansującej inwestycję w tym (szczegółowe harmonogramy rzeczowo-finansowe, harmonogramy płatności, kosztorysy szczegółowe, raporty, dokumentację finansową, protokoły odbioru, rozliczenia bieżącego i całkowitego rzeczowego i finansowego zadania, rozliczenia na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego kwalifikowalności kosztów oraz przedstawiania płatności z wykazaniem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych, przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentów celem raportowania i sporządzania wymaganej sprawozdawczości do innych instytucji przez Zamawiającego, sporządzania harmonogramów wydatków na kolejne kwartały z wyjaśnieniem ewentualnych rozbieżności od harmonogramu rzeczowo-finansowego, wykonywanie innych czynności nie wymienionych w SIWZ które będą konieczne do prawidłowej realizacji finansowania ze środków zewnętrznych zabezpieczających interesy Zamawiającego, zobowiązani są udostępnić wszystkie posiadane dokumenty i udzielać niezbędnych wyjaśnień a także wydać na pierwsze pisemne żądanie sporządzone na koszt Wykonawcy kopie tych dokumentów lub udostępnić dokumenty do kontroli poza siedzibą Wykonawcy lub poza terenem budowy. W przypadku wydania zaleceń pokontrolnych Wykonawca, podwykonawcy i dalsi podwykonawcy zobowiązani są do ich wykonania ) zgodnie z wymaganiami tych instytucji, Przedmiotem zamówienia jest: remont budowlano – konserwatorski budynków XIX wiecznej oficyny i dawnej elektrowni z wieżą widokową w zespole pałacowo-parkowym w Kozienicach. Inwestor zrealizował w latach ubiegłych: - remont drewnianej więźby dachowej budynku oficyny i parteru wieży z wykonaniem nowych poszyć i pokrycia dachów łupkiem i blachą tytanowo-cynkową, - remont powyżej rzędnej poziomu gzymsów w obszarze połaci dachowych istniejących dekoracji sztukatorskich elewacji w budynku oficyny oraz rekonstrukcji brakujących detali, - wykonał węzeł ciepłowniczy i dokonał wymiany instalacji centralnego ogrzewania. Jako kontynuację remontu obiektu oficyny i budynku dawnej elektrowni pałacowej z wieżą przewiduje się wykonanie kompleksowego wielobranżowego remontu konserwatorskiego przy użyciu współczesnych środków zabezpieczających i konserwujących, obejmującego w szczególności: - przebudowę ukształtowania terenu wokół budynku oficyny z odsłonięciem części podziemnych fundamentów obiektów i wykonaniem izolacji przeciwwilgociowych oraz zapewnienie prawidłowego odprowadzenia wód opadowych, - przebudowę i korektę układu funkcjonalno-użytkowego pomieszczeń z przebudową pomieszczeń sanitarnych i technicznych, - wykonanie wewnętrznych prac remontowo-konserwatorskich budynku oficyny i starej elektrowni wraz z wieżą, - wykonanie prac remontowo-konserwatorskich elewacji i dekoracji sztukatorskich elewacji w/w budynków wraz z odtworzeniem nieistniejących dekoracji sztukatorskich i detali architektonicznych z przebudową i renowacją elementów zewnętrznych schodów kamiennych (z rozbiórką schodów i pochylni oraz ich odtworzeniem po zmianie ukształtowania terenu), - wymianę i remont istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach zabytkowych (oficynie i wieży), - wymianę instalacji wewnętrznych wod-kan i przebudowę zespołów sanitariatów, - wymianę i remont instalacji elektrycznej, - wykonanie instalacji alarmowo-ostrzegawczej (włamania i pożarowej), - remont i przebudowę nawierzchni dojazdów, dojść i chodników oraz otoczenia z wyłączeniem prac konserwatorskich towarzyszących remontowi zbiornika zabytkowej fontann.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu Zamawiający żąda zabezpieczenia oferty wadium. 12.1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości: 80 000,00 zł; 12.2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6bust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 12.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: nr 4412 40 5703 1111 0000 4904 2762 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu - Renowacja zabytkowej oficyny, budynku wieży w Zespole Pałacowo-Parkowym w Kozienicach ”. 2) Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami pkt 12.2.2 niniejszej SIWZ. 12.4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 12.5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4austawy pzp (opisanego w pkt 12.6. a) SIWZ). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 ustawy Pzp (opisanego w pkt. 12.5.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12.6. Utrata wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a usatwy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach