Przetargi.pl
„Remonty i naprawy dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno w 2018 roku”

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno ogłasza przetarg

  • Adres: 78640 Tuczno, ul. Klasztorna
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 672 593 147 , fax. 672 593 299
  • Data zamieszczenia: 2018-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno
    ul. Klasztorna 36
    78640 Tuczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 672 593 147, fax. 672 593 299
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.tuczno.pila.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remonty i naprawy dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno w 2018 roku”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn.: ”Remonty i naprawy dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Tuczno w 2018 roku”. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części tj.: a. Część I obejmuje swoim zakresem: Naprawę i remont drogi pożarowej nr 7,14 w leśnictwie Strzaliny i Rutwica. Droga leśna pożarowa nr 7,14 położona na terenie dwóch leśnictw Strzaliny i Rutwica jest o nawierzchni utwardzonej kruszywem, posiada liczne nierówności, odkształcenia trwałe, ubytki, wyboje oraz wysadziny. Przeprowadzenie naprawy ma na celu uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, odtworzenie ubytków nawierzchni, lokalne jej wzmocnienie poprzez dosypanie kruszywa łamanego oraz zapewnienie prawidłowego odwodnienia. Powyższe roboty budowalne nie zmieniają trasy istniejącej drogi oraz mieszczą się w krawędziach istniejącej nawierzchni, zachowując szerokość drogi 3,5 m. Nie dopuszcza się stosowania kruszywa pochodzącego z recyklingu – gruzu betonowego oraz ceglanego. Zakres naprawy i remontu obejmuje następujące roboty budowlane: I. Profilowanie i zagęszczenie. II. Remonty cząstkowe nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (wyboje) poprzez: - rozebranie istniejącej nawierzchni w miejscach powstałych wybojów, - dogęszczenie podłoża, - wykonanie cząstkowej nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm. III. Naprawa nawierzchni na całej szerokości poprzez wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego (naprawy odcinkowe) poprzez: - wykonanie koryta, - zagęszczenie koryta, - wykonanie dolnej warstwy nawierzchni oraz górnej z kruszywa łamanego 0/31,5 mm. IV. Naprawa nawierzchni poprzez uzupełnienie ubytków kruszywa: - wyprofilowanie miejsc wyznaczonych do uzupełnienia, - zagęszczenie podłoża, - uzupełnienie kruszywem stabilizowanym mechanicznie 0/31,5 mm. b. Część II obejmuje swoim zakresem: Naprawę drogi leśnej w leśnictwie Złotowo oraz naprawę drogi przebiegającej w wąwozie w leśnictwie Martew. Droga leśna pożarowa nr 46 położona na terenie leśnictwa Złotowo jest o nawierzchni gruntowej oraz utwardzonej kruszywem posiada ubytki, wyboje, wysadziny oraz odkształcenia trwałe, w których tworzą się zastoiska wodne. Przeprowadzenie naprawy ma na celu uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych i podłużnych, wzmocnienie nawierzchni kruszywem oraz zapewnienie jej prawidłowego odwodnienia w celu zapewnienia przejezdności i bezpiecznego użytkowania. Powyższe roboty budowalne nie zmieniają trasy istniejącej drogi oraz mieszczą się w krawędziach istniejącej nawierzchni, zachowując szerokość drogi 3,5 – 4,0 m. Dopuszcza się zastosowanie do wykonania naprawy kruszywa pochodzącego z recyklingu – gruzu betonowego. Zakres naprawy i remontu obejmuje następujące roboty budowlane: I. Naprawa nawierzchni na całej szerokości jezdni (3,5 – 4,0 m) poprzez wykonanie nawierzchni z kruszywa poprzez: - oczyszczenie, wyprofilowanie koryta (zastoisk wodnych), zagęszczenie koryta, wykonanie dolnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/63 mm grubości 2/3 grubości całkowitej nawierzchni, wykonanie górnej warstwy nawierzchni z kruszywa łamanego 0/31,5 mm grubości 1/3 grubości całkowitej nawierzchni. Droga leśna o nawierzchni gruntowej zlokalizowana na podjeździe znajdującym się w wąwozie terenowym posiada lokalne nierówności, odkształcenia trwałe, ubytki, wyboje i wysadziny. Przeprowadzenie naprawy ma na celu uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych oraz podłużnych, odtworzenie ubytków nawierzchni, lokalne jej wzmocnienie oraz zapewnienie prawidłowego odwodnienia. Ze względu na lokalizacje odcinka drogi przebiegającego na wzniesieniu znajdującym się w wąwozie terenowym projektuje się nawierzchnię z płyt żelbetowych wielootworowych. Zakres naprawy i remontu obejmuje następujące roboty budowlane: I. Wykonanie koryta drogowego; II. Profilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego; III. Wykonanie podsypki z pospółki różnoziarnistej; IV. Wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych wielootworowych. c. Część III obejmuje swoim zakresem: Naprawę drogi leśnej z miejscem składowania surowca. Rozpatrywany odcinek drogi leśnej o nawierzchni gruntowej zlokalizowany jest przy skrzyżowaniu drogi nr 14 oraz drogi nr IB83. Posiada lokalne nierówności i zaniżenia terenowe, odkształcenia trwałe, ubytki, wyboje i wysadziny. Obecny stan opisywanej drogi jest niezadowalający co uniemożliwia wykorzystanie miejsca składowania surowca. Konieczne jest uzyskanie prawidłowych spadków poprzecznych oraz podłużnych, odtworzenie ubytków nawierzchni oraz terenu MSS, lokalne jej wzmocnienie oraz zapewnienie prawidłowego odwodnienia. Ze względu na lokalizację odcinka oraz znajdującego się przy nim miejsca składowania surowca projektuje się nawierzchnię z płyt drogowych. Zakres robót obejmuje: I. Wykonanie koryta drogowego; II. Profilowanie i zagęszczanie podłoża gruntowego; III. Uzupełnienie gruntem miejsc zaniżonych; IV. Wykonanie podsypki z pospółki różnoziarnistej; V. Wykonanie nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych; VI. Oczyszczenie terenu MSS po obu stronach drogi oraz jego niwelacja. 3. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 3.1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Pzp. 3.2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych został określony w niniejszej SIWZ, dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiOR) oraz przedmiarach robót, stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. 3.3. Do wykonania Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w dokumentacji projektowej, STWiOR oraz przedmiarze robót. 3.4. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1570) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. 3.5. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników”. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru oraz przedmiarze robót. 3.6. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm. 3.7. Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi placu budowy i uwzględnieniu ich w wynagrodzeniu kosztorysowym, przed złożeniem oferty. 3.8. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo – pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nie przewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo – ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania korekt zmniejszających oraz zwiększających. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Wynagrodzenie będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie Wykonawcy, z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych prac. 3.9. W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie minimum 70 % wartości brutto umowy. Redukcja dotyczy wielkości i zakresu robót. Zamawiający w przypadku, gdy zaistnieją okoliczności redukcji przedmiotu zamówienia, powiadomi Wykonawców w terminie 7 dni roboczych od powzięcia wiadomości o okolicznościach powodujących konieczność dokonania korekty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: Dla części I zamówienia: 5000,00 zł. Dla części II zamówienia: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Dla części III zamówienia: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 110, z późn. zm.); W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PKO BP S.A. Oddział Wałcz nr 58 1020 2847 0000 1102 0039 0948 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: „Naprawa i remont drogi pożarowej nr 7,14 w leśnictwie Strzaliny i Rutwica” w takim terminie, aby pieniądze znalazły się na koncie zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu należy wnieść przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zamawiającego, tak aby wadium znalazło się w siedzibie zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert. Poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie zamawiającego oraz zobowiązywać do zapłaty ustalonej kwoty wadium w sytuacji wystąpienia co najmniej jednego przypadku powodującego zatrzymanie wadium przez zamawiającego określonego w ustawie, a także obejmować cały okres związania ofertą. Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek bankowy wskazany na piśmie przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 82 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty należy dołączyć: oświadczenie, o którym mowa w części X SIWZ pkt 1.1, (oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu), zobowiązanie, o którym mowa w części XI SIWZ pkt 2, (zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia), pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikało przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych z ofertą, chyba że zamawiający może je uzyskać w za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 570), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. Kosztorysy ofertowe sporządzone metodą szczegółową. Kosztorys szczegółowy wraz z zestawieniem materiałów, sprzętu i robocizny, opracowany w oparciu o załączone do niniejszej SIWZ przedmiary robót z zachowaniem przyjętej numeracji, pozycji i podziału na poszczególne działy. W przypadku, gdy określone pozycje przedstawione zostały w kosztorysie Wykonawcy pod innymi numerami, Wykonawca w tym zakresie powinien przedstawić odpowiednie informacje lub oznaczenia. BRAK KOSZTORYSU OFERTOWEGO skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z: art. 89 ust.1 pkt 2 Pzp „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust 2 pkt 3”.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach