Przetargi.pl
Remonty i bieżące utrzymanie dróg w zakresie zakupu energii elektrycznej do sygnalizacji świetlnych i urządzeń pochodnych na terenie miasta Opola

Miejski Zarząd Dróg Opole ogłasza przetarg

  • Adres: 45-594 Opole, Firmowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg Opole
    Firmowa 1
    45-594 Opole, woj. opolskie
    tel. 77 4697413, , fax. 77 469 74 02
    REGON: 53054601300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umopole.logintrade.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty i bieżące utrzymanie dróg w zakresie zakupu energii elektrycznej do sygnalizacji świetlnych i urządzeń pochodnych na terenie miasta Opola
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej do punktów poboru energii elektrycznej (zwanych PPE) sygnalizacji świetlnej i urządzeń pochodnych, wymienionych w załączniku nr 5 do SIWZ, rozmieszczonych w granicach administracyjnych miasta Opola. Wykaz punktów odbiorczo-rozliczeniowych stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Szacunkowa sumaryczna ilość dostarczanej energii elektrycznej dla 51 punktów poboru wynosi ok. 250 MWh x 2 lata = ok. 500 MWh. Całkowita sumaryczna roczna moc zapotrzebowania (umowna) 179,9 kW x 2 lata = 359,80 kw. Jest to tzw. „zakres gwarantowany zamówienia”. Zamawiający może zastosować ponadto prawo opcji (przekazać do realizacji tzw. „zakres opcjonalny”) wg poniższych zasad: W toku realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii, w zakresie do 30 % względem ilości określonej w umowie. Zaistnienie okoliczności, o której mowa w zdaniu pierwszym, spowoduje zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. Zwiększenie ilości zakupionej energii i tym samym wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić wyłącznie z zastosowaniem prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust 5 ustawy Pzp. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach określonych w niniejszej umowie o nie więcej niż 30 % ilości zamówienia podstawowego. Ilość energii z uwzględnieniem prawa opcji wynosi 650 000 kWh Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych punktów poboru energii elektrycznej lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej do PPE określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej Umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Wykonanie zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji będzie w terminie do 31.01.2023 r. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej umowie i opisie przedmiotu zamówienia dotyczą także realizacji zamówienia w ramach prawa opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania zamówienia w zakresie określonym przez Zamawiającego. Cena ofertowa, jaką Wykonawca poda w ofercie, będzie ceną za zakres gwarantowany oraz osobno zakres opcjonalny (a także cena netto 1 kWh). Kwota, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, podana przed otwarciem ofert, porównywana będzie tylko z cenami dla zakresu gwarantowanego zamówienia. Podczas otwarcia ofert odczytana zostanie cena całkowita, cena dotycząca zakresu gwarantowanego i cena zakresu opcjonalnego. Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany zostanie w oparciu o całkowitą cenę oferty. Dodatkowe informacje: a. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie zgodnie ze standardami i na warunkach określonych w sprawie szczegółowych zasad kształtowania ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 z późn. zm.) i w przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz innych obowiązujących przepisach prawa. b. Określenie szacunkowego zapotrzebowania na energię elektryczną stanowi element służący wyborowi najkorzystniejszej oferty i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii elektrycznej w podanych ilościach. c. aktualnie Zamawiający ma zawarte osobne umowy: umowę zbiorczą na dystrybucję energii elektrycznej (na czas nieokreślony) oraz umowę na sprzedaż energii elektrycznej (na czas określony do 31.01.2021 r), d. dla obiektów objętych postępowaniem procedura zmiany sprzedawcy energii elektrycznej przeprowadzona będzie po raz pierwszy; e. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca z którym zostanie zawarta umowa na dostawę energii przeprowadził procedurę skutecznej zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej. Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do przeprowadzenia w imieniu Zamawiającego procedury skutecznej zmiany sprzedawcy oraz przekaże inne niezbędne dane w wersji elektronicznej xls niezwłocznie po podpisaniu umowy, f. Zamawiający planuje podpisanie umowy drogą korespondencyjną, g. wszystkie punkty poboru są istniejącymi obiektami, z układami pomiarowo-rozliczeniowymi, h. od Wykonawców oczekuje się starannego zapoznania z przedmiotem zamówienia. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej obiektów, stanowiących przedmiot niniejszego postępowania, i. energia elektryczna powinna spełniać standardy i parametry techniczne, zgodnie z zapisami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy, a także Polskimi Normami; j. dostawa energii elektrycznej będzie odbywać się za pośrednictwem sieci dystrybucji należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego Tauron Dystrybucja S.A., z którym Zamawiający posiada podpisaną umowę o świadczenie usług dystrybucji; k. rozliczenia ilości sprzedanej energii odbywać się będą na podstawie odczytów z układów pomiarowo-rozliczeniowych, dokonywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, zgodnie z zastosowanym przez niego 2-miesięcznym okresem rozliczeniowym; l. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby punktów poboru energii, w szczególności przypadkach zmian praw własności, praw do administrowania, zmiany sposobu użytkowania i zamknięcia punktów poboru energii, m. nazwy punktów odbioru energii elektrycznej wskazane na fakturze powinny być zgodne z nazwami punktów odbioru energii elektrycznej. Pozostałe warunki realizacji zadania: 1) Obowiązkiem wybranego Wykonawcy będzie wypowiedzenie dotychczas obowiązującej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Do wykonania ww. wymienionych czynności Wykonawca otrzyma stosowne pełnomocnictwo. 2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją, w ramach zamówienia na dostawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09300000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający żąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień w szczególności posiadania aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną na podstawie ustawy Prawo Energetyczne. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o realizację zamówienia (np. konsorcjum – oferta wspólna zgodnie z art. 23 u.p.z.p.) wyżej opisany warunek udziału w postępowaniu Wykonawcy mogą wykazać łącznie razem lub co najmniej jeden z nich. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Zamawiający zgodnie z zapisami art. 26 ust. 2 u.p.z.p. wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną na podstawie ustawy Prawo Energetyczne w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach