Przetargi.pl
Remonty dróg

POWIAT JAROCIŃSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Aleja Niepodległości 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 62 747 24 31 , fax. +48 62 747 33 37
  • Data zamieszczenia: 2024-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROCIŃSKI
    Aleja Niepodległości 10
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. +48 62 747 24 31, fax. +48 62 747 33 37
    REGON: 250854599
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty dróg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu drogi. 2. Część I – Remont ul. Bolesława Chrobrego w JarociniePrzedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu ul. Bolesława Chrobrego w Jarocinie (w zakresie nawierzchni asfaltowej).Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej "PFU", stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części I Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; remonty dróg odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia w Części I obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- zgłoszenie robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- dokumentację powykonawczą,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni chodnika i jezdni,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i chodnika,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części I na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części I odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8a do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu drogi. 2. Część II – Remont ul. Kościelnej w ŻerkowiePrzedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu ul. Kościelnej w Żerkowie (w zakresie nawierzchni asfaltowej).Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej "PFU", stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części II Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; remonty dróg odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia w Części II obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- zgłoszenie robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- dokumentację powykonawczą,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni chodnika i jezdni,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i chodnika,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części II na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części II odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8b do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu drogi. 2. Część III – Remont ul. Rymarkiewicza w KotliniePrzedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu ul. Rymarkiewicza w Kotlinie (w zakresie nawierzchni asfaltowej)Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej "PFU", stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części III Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; remonty dróg odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia w Części III obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- zgłoszenie robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- dokumentację powykonawczą,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni chodnika i jezdni,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i chodnika,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części III na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części III odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8c do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu drogi. 2. Część IV – Remont chodnika przy drodze Zakrzew - Prusy Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu chodnika przy drodze Zakrzew - Prusy (w zakresie nawierzchni z kostki brukowej).Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej "PFU", stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części IV Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; remonty dróg odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia w Części IV obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- zgłoszenie robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- dokumentację powykonawczą,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni chodnika i jezdni,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i chodnika,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części IV na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części IV odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8d do SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu drogi. 2. Część V – Remont pobocza przy ul. Dworcowej w GórzePrzedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonanie remontu pobocza przy ul. Dworcowej w Górze (w zakresie nawierzchni z kostki brukowej)Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy, zwany dalej "PFU", stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ.3. Wymienione zamierzenia budowlane w Części V Wykonawca ma zrealizować na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej, zweryfikowanej i zaopiniowanej przez Zamawiającego w zakresie zgodności z PFU, wymogami SWZ i obowiązującym prawem. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana na podstawie PFU oraz dokumentów, do których PFU się odwołuje; remonty dróg odpowiadać muszą wymaganiom ujętym w PFU i w dokumentach, do których PFU się odwołuje.4. Przedmiot zamówienia w Części V obejmuje w szczególności:a) w zakresie dokumentacji projektowej do opracowania przez Wykonawcę, zobowiązany jest on opracować:- mapę sytuacyjno-wysokościową do celów projektowych,- materiały projektowe do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi,- zgłoszenie robót wraz ze wszelkimi niezbędnymi opracowaniami, decyzjami i uzgodnieniami,- dokumentację projektową usunięcia kolizji z urządzeniami towarzyszącymi (obcymi) kolidującymi z projektowaną trasą drogi oraz innymi przebudowywanymi elementami infrastruktury w ramach niniejszego zadania,- informacje i Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,- projekty wykonawcze wraz z wszystkimi opracowaniami towarzyszącymi,- projekty organizacji ruchu na czas budowy wraz z zatwierdzeniem,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,- przedmiary robót i kosztorysy wykonawcze,- dokumentację powykonawczą,- szczegółową inwentaryzację istniejących obiektów budowalnych w otoczeniu inwestycji przed rozpoczęciem i po zakończeniu robót,- opracowania, harmonogramy i inwentaryzacje na potrzeby comiesięcznych raportów z wykonanych prac,b) w zakresie zasadniczych robót budowlanych przewidzianych do wykonania, Wykonawca jest zobowiązany wybudować i oddać do użytkowania, w tym wykonać następujące roboty budowlane:- roboty pomiarowe wraz z zastabilizowaniem granic pasa drogowego,- odhumusowanie terenu robót,- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia nawierzchni,- wykonać roboty ziemne,- rozbiórkę elementów dróg i przepustów,- budowę nowych konstrukcji nawierzchni chodnika i jezdni,- przebudowę i budowę zjazdów,- budowę systemu odwodnienia drogi i chodnika,- w razie potrzeb ustawienie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,- w razie potrzeb ustawienie barier zabezpieczających ruch pieszy i rowerowy,- wykonać oznakowanie poziome i pionowe,- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych, zgodnie z podanymi przez ich właścicieli warunkami technicznymi,- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych, kanalizacyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,- regulację wysokościową elementów uzbrojenia obcego,- humusowanie terenu i obsianie trawą,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- pełnienie nadzoru autorskiego,- w razie potrzeb uzyskanie zgody na prowadzenie i przeprowadzenie badań archeologicznych,- przygotować dokumenty do zgłoszenia zakończenia robót,- sporządzić inwentaryzację powykonawczą,- po zakończeniu robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,- wykonać naprawy w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,- wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.5. Do użytych w dokumencie wymienionym w punkcie 2 słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.6. Wskazanie w dokumencie wymienionym w punkcie 2 znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.7. Ilekroć w dokumencie wymienionym w punkcie 2 przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.10. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.11. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia w Części V na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.12. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku wykonywania przedmiotu zamówienia w Części V odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.). Wywóz odpadów i ich utylizacja odbywa się na koszt Wykonawcy.13. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w Projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 8e do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium:dla Części Iw wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)dla Części IIw wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)dla Części IIIw wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)dla Części IVw wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)dla Części Vw wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r., poz. 419 t.j.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 72 1020 2212 0000 5202 0120 9295, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu A-OZPI.272.2.7.2024.JM3 – Część ___".UWAGA:Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania a także numer części zamówienia,6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Jarociński, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, NIP: 6172185129, REGON: 2508545997) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zam. w Części I – V mogą ubiegać się Wyk., którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zam. warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zam. w Części I – V mogą ubiegać się Wyk., którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dot.:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zam. nie określa w Części I – V wymagań dotyczących tego warunku.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zam. nie określa w Części I – V wymagań dotyczących tego warunku.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zam. uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wyk. wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przed. zam. w danej części na wartość:dla Części I – V- co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).W przypadku złożenia przez Wyk. oferty na dwie, trzy, cztery lub pięć części wysokość posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakresie prow. dział. związ. z przed. zam. w danej części nie podlega odp. podwojeniu, potrojeniu, powiększeniu czterokrotnie lub pięciokrotnie, tj.:- złożenie przez Wyk. oferty na jedną dowolnie wybraną część skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakr. prowadz. dział. związanej z przed. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),- złożenie przez Wyk. oferty na dwie dowolnie wybrane części skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakr. prowadz. dział. związanej z przed. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),- złożenie przez Wyk. oferty na trzy dowolnie wybrane części skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakr. prowadz. dział. związanej z przed. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),- złożenie przez Wyk. oferty na cztery dowolnie wybrane części skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakr. prowadz. dział. związanej z przed. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100),- złożenie przez Wyk. oferty na pięć części skutkuje wykaz. przez Wyk. posiad. ubezp. od odp. cywilnej w zakr. prowadz. dział. związanej z przed. zam. w danej części na wartość co najmniej 500 000,00 złotych (Słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100).4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wyk. spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:dla Części I – Vco najmniej jedno zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (Słownie brutto: trzysta tysięcy złotych 00/100) obejmujące:- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.Wymagania określone w pkt 2 ppkt 4 lit. a) w odniesieniu do wartości wykonanego przez Wyk. zam. dotyczą ofert składanych na jedną dowolnie wybraną część zam. Wyk., który składa ofertę na dwie, trzy, cztery lub pięć części zam., musi wymagania określone w pkt 2 ppkt 4 lit. a) odpowiednio podwoić, potroić, powiększyć czterokrotnie lub pięciokrotnie, tj.:- złożenie przez Wyk. oferty na jedną dowolnie wybraną część skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (Słownie brutto: trzysta tysięcy złotych 00/100) obejmującego:- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.- złożenie przez Wyk. oferty na dwie dowolnie wybrane części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto (Słownie brutto: sześćset tysięcy złotych 00/100) obejmującego: - przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.- złożenie przez Wyk. oferty na trzy dowolnie wybrane części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 900 000,00 zł brutto (Słownie brutto: dziewięćset tysięcy złotych 00/100) obejmującego:- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.- złożenie przez Wyk. oferty na cztery dowolnie wybrane części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł brutto (Słownie brutto: jeden milion dwieście tysięcy złotych 00/100) obejmującego:- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.- złożenie przez Wyk. oferty na pięć części skutkuje wykazaniem przez Wyk. wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem term. skład. ofert, a jeżeli okres prowadzenia dział. jest krótszy – w tym okresie co najmniej jednego zam. na rob. bud. o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto (Słownie brutto: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) obejmującego:- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont drogilub- przebudowę, rozbudowę, budowę lub remont nawierzchni asfaltowej lub nawierzchni z kostki brukowej.b) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zam. w danej części:dla Części I – V- osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą upraw. bud. do kierowania rob. bud. w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odp. im ważne upraw. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przed. zam. oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika bud. – 1 osoba,- osobą, która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą upraw. bud. do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odp. im ważne upraw. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przed. zam. oraz co najmniej 3 lata dośw. w pełnieniu funkcji projektanta – 1 osoba.Zam. uzna wymagane uprawnienia do kierowania rob. bud. i projektowania określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2024, poz. 725 t.j.), Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia bud. do kierowania rob. bud. i projektowania nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 t.j.).W przypadku złożenia przez Wyk. oferty na dwie, trzy, cztery lub pięć części, ilość osób o których mowa w pkt 2 ppkt 4 lit. b), nie podlega odpowiedniemu podwojeniu, potrojeniu, powiększeniu czterokrotnie lub pięciokrotnie. Wyk. składający ofertę na dwie, trzy, cztery lub pięć części może posiadać jedną osobę, która będzie pełnić funkcję kierownika bud., posiadającą upraw. bud. do kierowania rob. bud. w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odp. im ważne upraw. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przed. zam. oraz co najmniej 5 lat dośw. w pełnieniu funkcji kierownika bud. oraz jedną osobę, która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą upraw. bud. do proj. w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odp. im ważne upraw. bud. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przed. zam. oraz co najmniej 3 lata dośw. w pełnieniu funkcji projektanta i tym samym osoby te mogą jednocześnie projektować i kierować rob. bud. będącymi przed. zam. w Części I, II, III, IV i V.W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zam. przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpiło wszczęcie przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zam. przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia postępowania.3. Oceniając zdolność techn. lub zaw., Zam. może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wyk. nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wyk. sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wyk. w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wyk. może mieć negatywny wpływ na realizację zam.4. Spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostały szczegółowo opisane w rozdziale VIII pkt 3 - 7 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach