Przetargi.pl
Remonty cząstkowe dróg gminnych i wewnętrznych

Gmina Gomunice ogłasza przetarg

  • Adres: 97-545 Gomunice, ul. Armii Krajowej 30
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 44 6850245, 6842485 , fax. 44 6842468; 6842485 w. 230
  • Data zamieszczenia: 2016-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gomunice
    ul. Armii Krajowej 30 30
    97-545 Gomunice, woj. łódzkie
    tel. 44 6850245, 6842485, fax. 44 6842468; 6842485 w. 230
    REGON: 59064795400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gwgomunice.finn.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty cząstkowe dróg gminnych i wewnętrznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Nazwa i kod CPV: -45.23.31.42-6 Roboty w zakresie naprawy dróg, 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Remonty cząstkowe dróg gminnych i wewnętrznych. 1.1Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej polegał będzie na wykonaniu następujących czynności: -przed przystąpieniem do robót, w terminie uzgodnionym z Inspektorem Nadzoru Wykonawca dostarczy do akceptacji projekt składu mieszanki mineralno-asfaltowej oraz aprobaty techniczne poszczególnych składników, -obcięciu i oczyszczeniu brzegów ubytku w taki sposób, aby uzyskać pionowe krawędzie ubytku. -jeśli w ubytku znajduje się woda, to należy ją obowiązkowo usunąć, -spryskaniu emulsją w ilości ok. 0,8 kg/m? dno i pionowe ściany ubytku, -wypełnieniu ubytku masą bitumiczną na gorąco z pewnym nadmiarem, tak by po zagęszczeniu znalazł się on na poziomie istniejącej powierzchni nawierzchni, zagęszczeniu materiału mechanicznie -uszczelnieniu połączenia nowej nawierzchni ze starą asfaltem płynnym lub taśmą kauczukowo-asfaltową, -rozłożoną mieszankę należy zagęścić walcem stalowym wibracyjnym. Przy naprawie obłamanych krawędzi nawierzchni należy zapewnić odpowiedni opór boczny dla zagęszczanej warstwy i dobre między warstwowe związanie. Temperatura mieszanki mineralno-asfaltowej powinna wynosić od 140? C do 180 ? C. 1.2Wykonanie remontu nawierzchni przy użyciu emulsji modyfikowanej i grysów należy wykonać następująco: Poprzez zamontowany w maszynie kompresor są oczyszczone miejsca uszkodzonej nawierzchni. Po spryskaniu emulsją naprawionego uszkodzenia w nawierzchni zostanie utworzona dobra warstwa klejąca, następnie poprzez włączenie ślimaków uruchomione zostaje podawanie grysu do głowicy mieszającej grys z emulsją. Powstała mieszanka z dużą prędkością wdmuchiwana jest w naprawiane miejsca. Materiał wbudowany jest dobrze uszczelniony. Po wierzchu remontowaną powierzchnię należy posypać suchym grysem. Przy dużych ubytkach obowiązkowo należy stosować dwie frakcje grysów. W przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych przedstawiciel Zamawiającego może nie zezwolić na wykonywanie prac przy remoncie dróg. Do wykonania remontu nawierzchni bitumicznych należy stosować remontery drogowe zautomatyzowane, które na wyposażeniu posiadają: -jeden zbiornik na 1 frakcję grysu lub dwa zbiorniki na 2 frakcje grysu, -kompresor o dużej wydajności tłoczonego powietrza, zapewniający dokładne oczyszczenie uszkodzonej nawierzchni, usuwający z wypełnianych ubytków pyły, drobne luźne kruszywo, wodę oraz wszelkie zanieczyszczenia, -zbiornik na emulsję, -urządzenie do produkcji i wbudowania mieszanki (grys+emulsja). Zamawiający wymaga rozliczenia zużytych materiałów poprzez ważenie zestawu pojazdów użytych do naprawy dróg. Ważenie będzie odbywało się w obecności przedstawiciela Gminy w godzinach 8-15. 1.3Naprawa dróg o nawierzchni tłuczniowej będzie polegać na: -uzupełnieniu punktowych, sezonowych ubytków w drogach gruntowych kruszywem łamanym o frakcji 0-31,5 mm, oraz powyżej 5 cm grubości kruszywem o frakcji 32-63mm, -wyrównywaniu nierówności, kolein, następnie profilowaniu poprzecznym ze spadkiem dwustronnym dla lepszego odprowadzania wód deszczowych i zagęszczeniu walcem. Do naprawy dróg tłuczniowych będzie używany beton tłuczeń o frakcji 32-63mm bez zanieczyszczeń obcych. Zakres prac: -dowóz zakupionego kruszywa na remontowane drogi, -rozładunek we wskazane miejsca na drogę, -wyrównanie mechanicznie i ręcznie, -wałowanie walcem stalowym. Na wbudowany materiał wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów dopuszczających do stosowania go w budownictwie zgodnie z Ustawą o Wyrobach Budowlanych. Do naprawy cząstkowej dróg tłuczniowych będzie wykorzystywane kruszywo drogowe łamane o frakcji 0-31,5 mm bez domieszki gliny z aktualnym atestem potwierdzającym dopuszczenie do stosowania w robotach drogowych. Zakres prac: -dowóz zakupionego kruszywa na remontowane drogi, -oczyszczenie miejsca wbudowania z zanieczyszczeń obcych, -rozładunek kruszywa we wskazane miejsca na drogę, -wyrównanie mechanicznie i ręcznie, -wałowanie walcem stalowym. 1.4W przypadku wyrównywania mechanicznego dróg równiarką, na których powstały nierówności, wygórowania oraz koleiny, w czasie profilowania równiarka powinna: -wyrównać nierówności ziemią otrzymaną przez ścięcie wygórowań oraz kolein, -odtworzyć profil pierwotny przez ścięcie poboczy i przesunięcie otrzymanej stąd ziemi ku środkowi drogi z jednoczesnym wyrównaniem kolein, -uporządkować teren i wyrównać mechanicznie i ręcznie. Zaleca się profilowanie dróg przy pomocy równiarki samojezdnej. Powstały w wyniku równania nadmiar ziemi tworzący tzw. wałek od strony krawędzi należy zlikwidować, aby na drodze nie gromadziła się woda. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia i wywiezienia powstałego nadmiaru ziemi. 1.5Naprawa dróg w destrukcie asfaltowym będzie polegała na uzupełnianiu ubytków. Zakres remontu drogi w destrukcie: -wbudowanie destruktu asfaltowego w ubytkach powstałych w drogach, -zagęszczenie wbudowanego materiału walcem stalowym wibracyjnym, -jeżeli ubytek będzie znajdował się przy krawędzi drogi należy ręcznie go wyrównać, -uporządkowanie terenu. 1.6Drogi i ulice w terenie uzbrojonym należy remontować zachowując ostrożność przy istniejących urządzeniach np. takich jak: studnia kanalizacyjna, telekomunikacyjna, zasuwa wodociągowa. W związku z wykonywanymi remontami może zajść potrzeba regulacji urządzenia w drodze gruntowej, czy też w drodze z destruktu. Zamawiający wymaga wcześniejszego powiadomienia i uzgodnienia regulacji urządzeń typu studnia kanalizacyjna, zasuwa wodociągowa, studnia telekomunikacyjna z Zamawiającym. 1.7Wykonanie likwidacji przełomów należy wykonać poprzez wymianę podbudowy i gruntu na głębokość 40 cm, wykonanie podsypki piaskowej gr. 15 cm, podbudowy tłuczniowej gr 20 cm z kruszywa 0/63 mm oraz 0/31,5 mm, nawierzchni z mieszanki AC 11 S 50/70 gr. 5 cm 1.8Przed rozpoczęciem robót należy ocenić stan istniejącej nawierzchni i wspólnie z Inspektorem Nadzoru ustalić sposób jej naprawy, a w razie potrzeby wykonać badania kwalifikacyjne /przydatności/ wytypowanych materiałów do wykonania remontu. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a)kosztorys nakładczy. 3.Zamówienie zostanie wykonane z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę oraz przy użyciu maszyn i narzędzi Wykonawcy. 4.Cena jednostkowa naprawy 1m2 nawierzchni musi zawierać koszt wykonania robót towarzyszących np. wycięcie, wywóz destruktu asfaltowego itp. 5.Wykonawca musi posiadać zatwierdzony przez zarządcę ruchu i policję projekt organizacji ruchu, zgodnie z którym zostaną zabezpieczone i oznakowane prace prowadzone na drogach. 6.Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości napraw ze względu np. na zniszczenie dróg poprzez niekorzystne warunki atmosferyczne, duże, długotrwałe, nie normatywne opady deszczu, rozjeżdżenie dróg gruntowych, ubytki w drogach z destruktu. Możliwość zawarcia umowy na roboty uzupełniające. 7.Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 8.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Ilości przedstawione w kosztorysie nakładczym są ilościami szacunkowymi pozwalającymi na oszacowanie zakresu prac. Rozliczenie będzie następować powykonawczo według stawek określonych w umowie do wyczerpania łącznej kwoty umowy lecz nie dłużej niż do 31.12.2017 r. Rzeczywiste ilości wykonanych i odebranych robót zostaną ustalone na podstawie obmiarów sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez Zamawiającego. Ponadto w przypadku remontów cząstkowych za pomocą remontera drogowego typu PATCHER Zamawiający wymaga, aby pojazd był każdorazowo ważony w miejscowości Gomunice w miejscu wskazanym przez Zamawiającego przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu. Jakość materiałów i robót Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną, z materiałów własnych o parametrach technicznych nie gorszych niż proponowane w SIWZ. Zastosowane materiały powinny spełniać wszelkie wymogi Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane to jest posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z kryteriami technicznymi określonymi w Polskich Normach lub aprobatą techniczną o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy oraz zgodne z właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi jak również spełniać co najmniej wymogi określone w SIWZ. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości: 1.Przed dokonaniem odbioru końcowego przedmiotu umowy Wykonawca udzieli Zamawiającemu pisemnej gwarancji na wykonany przedmiot umowy. 2.Okres gwarancji ustala się na 12 miesięcy, liczone od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. 3.W przypadku wystąpienia wad w przedmiocie umowy Wykonawca jest zobowiązany przystąpić w najkrótszym terminie możliwym do ich usunięcia ustalonym przez Strony.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3.Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w ESBANKU Banku Spółdzielczym z siedzibą w Radomsku: Nr rachunku: 91 8980 0009 2003 0017 5564 0004 z dopiskiem: Wadium - Remonty cząstkowe dróg gminnych i wewnętrznych Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy przedłożyć oryginał lub kserokopię (poświadczoną za zgodność z oryginałem) dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium przez Wykonawcę. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach należy przedłożyć oryginał dokumentu wadialnego (poręczenia lub gwarancji). UWAGA! Dotyczy wadium wniesionego w formie o której mowa w ust. 2-5. Zamawiający prosi Wykonawców o nie zszywanie z pozostałą częścią oferty oryginału dokumentu wadialnego, z uwagi na to, iż dokument ten zostanie po otwarciu ofert zdeponowany w kasie Zamawiającego. Kopia dokumentu wadialnego (poręczenia lub gwarancji), potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna stanowić część oferty (winna być trwale zszyta z zasadniczą treścią oferty).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Dyspozycyjność
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gwgomunice.finn.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach