Przetargi.pl
Remont zabytkowego ratusza w Niepołomicach

Gmina Niepołomice ogłasza przetarg

  • Adres: 32-005 Niepołomice, Plac Zwycięstwa 13
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 122509413
  • Data zamieszczenia: 2024-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niepołomice
    Plac Zwycięstwa 13
    32-005 Niepołomice, woj. małopolskie
    tel. 122509413
    REGON: 351555370
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niepolomice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego ratusza w Niepołomicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest remont konstrukcji dachu wraz z pokryciem w budynku Ratusza w Niepołomicach na działce nr 2469 obręb nr 0001, przy Placu Zwycięstwa 13 w Niepołomicach. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład.W ramach robót budowlanych przewidziano do wykonania:Remont konstrukcji dachu wraz z pełną wymianą pokrycia zgodnie z ekspertyzą konstrukcyjną, projektem i wydanymi decyzjami administracyjnymi (Pozwolenie Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz Pozwolenie na budowę). Pokrycie dachu - dachówką ceramiczną karpiówką układaną podwójnie w łuskę identyczną z istniejącą. W ramach remontu projektuje się wymianę okien połaciowych na nowe w miejscach istniejących oraz miejscowe wzmocnienie sterczyn ścian szczytowych zgodnie z zaleceniami ekspertyzy konstrukcyjnej.Zaprojektowano wymianę betonowych czapek kominowych oraz prace renowacyjne dotyczące powierzchni ceglanej kominów. Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację powykonawczą w ramach zaoferowanej ceny ofertowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz STWiORB. Z uwagi na objętość folder zdjęcia udostępniona pod linkiem: https://chmura.niepolomice.eu/index.php/s/82qwoz5j2SxjT38Załączony przedmiar stanowi materiał pomocniczy ułatwiający przygotowanie oferty. Do wyceny obowiązuje dokumentacja techniczna, gdyż Zamawiający przewidział wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót budowlanych. Należy wycenić całość wraz ze wszystkimi materiałami wynikającymi z opisu robót oraz rysunków i technologii.Zastosowane w dokumentacji nazwy producentów lub znaki towarowe służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów technicznych i funkcjonalnych oraz określeniu standardów jakościowych i technologicznych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów nie gorszych pod względem posiadanych parametrów jakościowych i technicznych od produktów określonych za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same lub lepsze jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji.Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana przedłoży Zamawiającemu harmonogram rzeczowo - finansowy. UWAGA:Ważne - w czasie realizacji zadania budynek ratusza będzie czynny i dostępny dla pracowników oraz mieszkańców.Należy bezwzględnie opracować projekt zabezpieczenia obiektu oraz terenu przyległego do prowadzonych prac budowlanych, zapewniając odpowiednie zabezpieczenie wejść do budynku (zamiennie). Pracownicy pozostaną na parterze oraz I piętrze. Na piętrze II zostanie czynna, działając serwerownia i agregat klimatyzacji. Należy je zabezpieczyć i umożliwić dostęp do nich osobom upoważnionym (wskazanym przez Zamawiającego). Zabezpieczenie serwerowni przed czynnikami atmosferycznymi, przed ewentualnym zalaniem. Zabezpieczenie wszelkiego okablowania oraz agregatu klimatyzacji w serwerowni w taki sposób, aby zapewnić ciągłą pracę urzędu i klimatyzacji w serwerowni. W razie uszkodzenia infrastruktury teleinformatycznej i elektrycznej należy wymienić wszystkie uszkodzone kable na nowe nie gorsze jak uszkodzone. Nie dopuszcza się naprawianie okablowania, lutowania, klejenia, łączenia itp. Agregat klimatyzacji należy osłonić przed uszkodzeniami fizycznymi oraz zabezpieczyć przed pyłami budowlanymi, odpadkami itp. w taki sposób, żeby urządzenie nie zasysało ich do środka przez co może zmniejszyć swoją wydajność lub się uszkodzić. W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek uszkodzenia poinformować odpowiednie osoby. Wszelkie zdemontowane urządzenia zabezpieczyć do ponownego montażu. Prace można prowadzić etapami (Zamawiający dopuszcza podział etapów połaciami dachu) i do każdego etapu należy przedstawić plan BIOZ (Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia) sporządzony przez kierownika budowy oraz zaakceptowany przez Inspektora BHP oraz inspektora nadzoru. Wykonawca zobowiązany jest przygotować i uzyskać zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu uwzględniającej ruch pieszych i wejścia do budynku zgodnie z etapami prowadzonych prac oraz projekt zabezpieczenia - sąsiedztwo drogi wojewódzkiej nr 964).Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia budynku przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, tak aby nie doprowadzić do szkód w mieniu, a w razie jakichkolwiek uszkodzeń, Wykonawca doprowadzi obiekt do należytego stanu (pod względem sprawności technicznej jak i wizualnej). Zamawiający dopuszcza zmianowy system pracy uwzględniający przepisy ciszy nocnej, przy zachowaniu, że Wykonawca poinformuje Zamawiającego co najmniej 48 godzin wcześniej o zaistniałej sytuacji. Zamawiający nie dopuszcza transportu materiałów wewnętrzną klatką schodową.Wymagania, o których mowa w art. 95 Pzp.1. Ponieważ realizacja niniejszego zamówienia musi odbywać się poprzez wykonywanie czynności w warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy - na rzecz wykonawcy lub podwykonawcy, w miejscu i czasie wskazanym przez wykonawcę lub podwykonawcę - zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy pzp wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie stosunku pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności:1) ogólnobudowlaneOsoby wykonujące czynności wskazane przez Zamawiającego powinny być zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, co najmniej przez cały okres, w którym będą realizować wskazane wyżej czynności.2. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, wykonujących usługi dostaw materiałów budowlanych, usług transportowych, sprzętowych i podobnych.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu, na jego wniosek w terminie określonym we wniosku, dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dokumentów w szczególności pisemnego oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy potwierdzającego, że pracownicy wykonawcy lub podwykonawcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.4. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. zostały opisane w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ.5. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa powyżej zostały określone w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 20 000.00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że:a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał, co najmniej jedno zamówienie, w zakres którego wchodziło wykonanie remontu, przebudowy lub rozbudowy budynku (w zakresie musi znaleźć się remont lub przebudowa dachu) wpisanego do rejestru lub ewidencji zabytków o wartości tego zamówienia minimum 2 000 000,00 zł brutto. W przypadku wykazania kilku robót o mniejszej wartości, wartość robót nie będzie sumowana.b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za wykonanie zadania:- co najmniej osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, które uprawniają do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im uprawnienia równoważne posiadającą doświadczenie przy remoncie, przebudowie lub rozbudowie budynku wpisanego do rejestru (co najmniej jedno zamówienia o wartości min. 2 000 000 zł) , oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury ( art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami). - kierownik budowy- co najmniej jedną osobą będącą starszym inspektorem BHPSytuacja ekonomiczna lub finansowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez posiadanie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 2 500 000,00 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach