Przetargi.pl
Remont zabytkowego budynku mieszkalnego w m. Rapaty 150, gm. Rybno

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie ogłasza przetarg

  • Adres: 10-448 Olsztyn, Głowackiego
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (89) 524-88-04, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie
    Głowackiego 6
    10-448 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (89) 524-88-04, , fax. -
    REGON: 36784953800106
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.kowr.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna / Agencja wykonawcza

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego budynku mieszkalnego w m. Rapaty 150, gm. Rybno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, polegających na remoncie zabytkowego budynku mieszkalnego znajdującego się w miejscowości Rapaty 150, gmina Rybno, woj. warmińsko-mazurskie 2. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) Prace demontażowe prowizorycznych instalacji c.o. i wod-kan w całym budynku; 2) Wymiana instalacji elektrycznej w lokalach mieszkalnych i na klatce schodowej; 3) Wyodrębnienie kotłowni wspólnej w piwnicy; 4) Wymiana wewnętrznej instalacji wod.- kan.; 5) Wymiana wewnętrznej instalacji C.O. wraz z montażem wkładu kominowego żaroodpornego do komina głównego obsługującego kotłownię; 6) Wykonanie zbiorczego masztu antenowego na dachu budynku; 7) Wykonanie instalacji TV w budynku; 8) Wymiana zniszczonych elementów drewnianych konstrukcji dachowej wraz z odeskowaniem na nową; 9) Wymiana poszycia dachowego na dachówkę ceramiczną; 10) Wymiana na nową istniejącej stolarki drzwiowej i okiennej drewnianej; 11) Remont istniejących kominów; 12) Wymiana istniejącej instalacji odgromowej; 13) Remont ścian i podłóg pomieszczeń wewnątrz budynku; 14) Remont klatki schodowej; 15) Wykonanie wentylacji wewnątrz budynku zgodnie z obowiązującymi przepisami; 16) Wykonanie kominów wentylacyjnych z zastosowaniem systemowych wywiewek dachowych; 17) Remont desek okapowych; 18) Wykonanie izolacji termicznej ścian zewnętrznych od wewnątrz; 19) Remont elewacji; 20) Remont schodów wejściowych, tarasu i balkonu; 21) Wykonanie izolacji pionowej i poziomej przeciwwodnej ścian fundamentowych; 22) Wykonanie drenażu opaskowego; 23) Remont opaski wokół budynku; 24) Wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków; w zakresie ujętym w dokumentacji projektowej, przedmiarze oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik Nr 7 do SIWZ. 3. Opis obiektu: Budynek istniejący zaprojektowany w technologii tradycyjnej jako budynek wolnostojący, dwukondygnacyjny z dziewięcioma wyodrębnionymi lokalami, podpiwniczony. Bryła budynku składa się z dwóch zasadniczych części, głównej wyższej dwukondygnacyjnej z poddaszem (strych) i parterowego skrzydła bocznego z użytkowym poddaszem. Fundamenty kamienno-betonowe. Ściany piwnic murowane z cegły ceramicznej otynkowane. Strop nad piwnicami żelbetowy monolityczny Ściany nadzienia, oraz ścianki działowe murowane z cegły ceramicznej, obustronnie tynkowane. Strop nad parterem i piętrem drewniane belkowe ze ślepym pułapem. Konstrukcja dachu drewniana, ciesielska. Połać dachu dwuspadowa z dużymi naczółkami. Dach kryty płytami azbestowo cementowymi na pełnym odeskowaniu. Otwory okienne i drzwiowe przykryte płaskimi nadprożami. Okna i drzwi drewniane w części wymienione przez najemców lokali. Podłogi w części mieszkalnej z desek, w piwnicach betonowe i kamienne. Schody drewniane policzkowe- dwie klatki schodowe. Elementem charakterystycznym budynku jest półokrągły taras wsparty na dwóch kolumnach tworzących przestrzeń ganku. Budynek wyposażony jest w instalacje elektryczną, wodociąg gminny, kanalizację- szambo, ogrzewanie rozwiązane indywidualnie w każdym z lokali. Budynek mieszkalny objęty jest ochroną konserwatorską i wpisany jest do rejestru zabytków pod nr 351 z dnia 16.09.1993 r. Dane techniczne budynku: Ilość kondygnacji - 2 + 1p Technologia budowy - Tradycyjna murowana Zestawienie powierzchni: Powierzchnia Całkowita (bez zmian) - 888,05 m2 Powierzchnia Użytkowa lokali (bez piwnic) - 417,54 m2 Powierzchnia Użytkowa piwnicy (powierzchnia przynależna do mieszkań) - 151,60 m2 4. Uwarunkowania ogólne: 1) Prace należy wykonać pod nadzorem kierownika robót budowlanych. 2) Roboty należy prowadzić z zachowaniem przepisów Prawa Budowlanego i BHP. 3) Pracownicy wykonujący roboty remontowe winni posiadać stosowne przeszkolenie pod względem BHP. 4) W trakcie prowadzenia robót wszystkie związane z tym wydarzenia należy odnotować w dzienniku budowy. 5) Po zakończeniu prac należy ten fakt wpisać do dziennika budowy i powiadomić właściciela o jej zakończeniu. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w: 1) istotnych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 6 do SIWZ, 2) projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym, przedmiarze robót, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, opinii geotechnicznej, dokumentacji badań warstw malarskich w dworze w Rapatach gm. Rybno, opinii technicznej dotyczącej określenia stanu technicznego budynku, pozwoleniu Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr 1774/2019 z dnia 28.02.2019 r. oraz pozwoleniu na budowę Nr 164/19 z dnia 10.04.2019 r., które stanowią załącznik Nr 7 do SIWZ. 6. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie: dokumentacji projektowej, SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną. 7. Wykonawca jest zobowiązany do szczegółowej analizy zakresu robót i pozostałych dokumentów załączonych do SIWZ oraz rzetelnej oceny informacji podczas wizji lokalnej, celem uwzględnienia w złożonej ofercie kosztów wszystkich robót i czynności, które są przewidziane do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia. 8. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, STWiORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy czy urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą dokumentów potwierdzających równoważność zaoferowanych materiałów, elementów, systemów czy urządzeń z przedmiotem zamówienia. 9. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 1040 ze zm.), osób wykonujących czynności polegające na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu następujących prac: 1) Wykonanie instalacji elektrycznych, 2) Wykonanie robót związanych z remontem dachu i obróbek blacharskich, 3) Wykonanie robót murowych oraz montaż stolarki otworowej, 4) Wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnej i centralnego ogrzewania, 5) Wykonanie posadzek, tynków oraz malowanie ścian, 6) Wykonanie wykładzin podłogowych oraz okładzin ceramicznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa powyżej oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę ww. wymagań zostały opisane w § 15 istotnych postanowień umowy, które stanowią załącznik Nr 6 do SIWZ. 10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2019 poz. 1186).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych), przed upływem określonego w SIWZ terminu składania ofert. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące wadium znajdują się w Rozdziale XI SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 8 SIWZ. 2. Powyższe zobowiązanie musi określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi lub roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą (patrz Rozdział VIII ust. 10 SIWZ). Przedmiotowe zobowiązanie (oświadczenie podmiotu trzeciego), wykonawca składa w oryginale. 2. Ponadto do oferty należy załączyć: 1) formularz ofertowy, 2) niezbędne pełnomocnictwa, 3) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia, 4) kosztorys ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach