Przetargi.pl
Remont wiaduktu w km 12,890 linii kolejowej wąskotorowej Ełckiej Kolei Wąskotorowej na odcinku Ełk – Turowo

Muzeum Historyczne w Ełku ogłasza przetarg

  • Adres: 19-300 Ełk, Wąski Tor
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 87 732 02 83, , fax. 87 732 02 82
  • Data zamieszczenia: 2019-02-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Historyczne w Ełku
    Wąski Tor 1
    19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 87 732 02 83, , fax. 87 732 02 82
    REGON: 28142762800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: muzeum.elk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont wiaduktu w km 12,890 linii kolejowej wąskotorowej Ełckiej Kolei Wąskotorowej na odcinku Ełk – Turowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont wiaduktu w km 12,890 linii kolejowej wąskotorowej Ełckiej Kolei Wąskotorowej na odcinku Ełk – Turowo, oraz remont przepustu i wymiana podkładów. 1.1. Podstawowe informacje o obiekcie; Wiadukt w km 12,890 linii kolejowej wąskotorowej Ełk – Turowo wybudowano w roku 1917. Fundamenty oraz przyczółki wraz z skrzydłami wykonane jako betonowe z pojedynczymi prętami zbrojenia. Ustrój nośny stanowi płyta z obetonowanymi belkami dwuteowymi. Przeszkodę stanowi droga gruntowa, która jest jedynym dojazdem do odległego o około 270 m siedliska gospodarstwa rolnego. Skrajnia pionowa pod przęsłem wiaduktu wynosi ok. 4,40 m, a pozioma w świetle ok.4,40 m. Długość obiektu wynosi ok. 6,52 m. Na obiekcie znajduje się jeden tor o prześwicie 750 mm składający się z szyn S42 ułożonych na podkładach drewnianych typu B o dł. 1,25 m opartych na warstwie tłucznia. Obecnie przęsło wiaduktu nie ma poręczy w gzymsach płyty nośnej, które zdemontowano w latach ubiegłych. 1.2. Zakres robót remontowych wiaduktu 1.2.1. Część konstrukcyjna - roboty przygotowawcze; a) w zakresie przyczółków ze skrzydłami, - skucie wierzchnich warstw betonu zgodnie z projektem powyżej głębokości karbonatyzacji oraz usuniecie luźnych elementów betonu z konstrukcji skrzydeł. - wykonanie wykopów poprzecznych za przyczółkami i skrzydłami wiaduktu, - wykonanie wykopów technologicznych wzdłuż podpór obiektu dla wykonania pancerzy żelbetowych, Wywiezienie samochodami samowyładowczymi części gruntów z wykopów oraz gruzu na wysypisko w celu utylizacji. b) w zakresie przęsła nośnego wiaduktu, - skucie wierzchnich warstw betonu zgodnie z projektem poniżej głębokości karbonatyzacji z pionowych ścian gzymsów oraz pomiędzy stopkami belek dwuteowych, - skucie warstwy ochronnej i izolacyjnej w korycie przęsła wiaduktu, - skucie warstwy ochronnej betonu zbrojonego siatką stalową stopek dolnych belek dwuteowych, Wywiezienie samochodami samowyładowczymi gruzu na wysypisko w celu utylizacji. c) w zakresie nawierzchni kolejowej wąskotorowej, - demontaż nawierzchni kolejowej na długości przęsła wiaduktu po 15 m z obu stron, materiały pozostają na miejscu do ponownego wbudowania, d) w zakresie poręczy, - usunięcie elementów stalowych słupków poręczy z gzymsów przęsła, Wywiezienie samochodami złomu stalowego w celu utylizacji. e) w zakresie drogi gruntowej. Nie zachodzi potrzeba. 1.2.2. Roboty budowlane: a) wykonanie remontu przyczółków ze skrzydłami, b) w celu poprawy warunków bezpieczeństwa planuje się wykonanie na skarpie lewej od strony Ełku przed wiaduktem w odległości osiowej 20 m z elementów prefabrykowanych schodów z poręczą stalową z rury konstrukcyjnej, c) wykonanie remontu przęsła nośnego wiaduktu d) wykonanie remontu nawierzchni kolejowej wąskotorowej w szczególności.: - nawierzchnia kolejowa na przęśle wiaduktu zostanie wbudowana z uprzednio usuniętych elementów toru o prześwicie 750 mm i tłucznia kamiennego, natomiast podkłady kolejowe należy zamontować nowe. - wymiana i podbicie wąskotorowych podkładów drewnianych typu 2WB uzupełnienie tłucznia i oprofilowanie toru, konserwacja komór łubkowych przed wiaduktem od strony Ełku na długości 30mb oraz 270mb od strony Sypitek (UWAGA! zakres nie ujęty w dokumentacji projektowej remontu, a przewidziany do realizacji), - dla zapewnienia zgodności nawierzchni z zasadami bezpieczeństwa nawierzchni kolejowej, na przęśle obiektu wybudowanego w nasypie o wysokości 4,0 m pomiędzy tokami szyn toru kolejowego zaprojektowano wykonanie zgodnych z przepisami odbojnic, e) wykonanie poręczy w szczególności.: - na obu gzymsach zewnętrznych przęsła wiaduktu wykonane zostaną poręcze stalowe o konstrukcji odtworzonej na podstawie, istniejących obecnie poręczy na nieeksploatowanych obiektach, znajdujących się na terenie Warmii i Mazur, pochodzących z I ćwierćwiecza XX wieku. Wysokość poręczy – 110 cm, konstrukcja ze stalowych kątowników spawanych i łączonych na śruby „zaślepiane”. Konstrukcja stalowa zabezpieczona antykorozyjnie po wykonaniu w stacjonarnej wytwórni konstrukcji stalowych. f) w zakresie drogi gruntowej - droga lokalna gruntowa po zakończonych robotach remontowych zostanie uporządkowana i zniwelowana do profilu drogi tej kategorii. g) w zakresie remontu 2 przepustów betonowych o przekroju 700mm (UWAGA! zakres nie ujęty w dokumentacji projektowej remontu, a przewidziany do realizacji): -naprawa głowic wraz z ich obrukowaniem z kamienia polnego -wymiana elementów rur betonowych po 2 mb na wlocie i wylocie przepustu, -udrożnienie prześwitu rury wewnątrz przepustu, konserwacja i udrożnienie rowów melioracyjnych przyległych do obiektu, wycięcie krzaków i zarośli usunięcie roślinności. - odwodnienie nasypu w pobliżu wiaduktu poprzez wykonanie dodatkowych odpływów melioracyjnych w kierunku przepustów. 1.2.3. Dodatkowe wymagania. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zapewnia na własny koszt: a) kierownika budowy w specjalności linie węzły kolejowe, b) osobę kierującą robotami budowlanymi, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, zgodnie z art. 37c ustawy ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z 23 lipca 2003r. c) nadzór autorski – gdy zaistnieje taka potrzeba. Uwaga! Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 4 do SIWZ z uwzględnieniem rozszerzenia określonego w pkt 1.2.2. d) i g) i zapisów pkt 1.2.3. Przedmiary robót są przykładowe. Załączone przedmiary robót określają orientacyjny zakres robót przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Wykonawca powinien przeanalizować załączoną dokumentację projektową oraz zapisy SIWZ i przygotować ofertę cenową w oparciu o własną analizę. Załączony przedmiar nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy – umowa jest ryczałtowa. 2. Wymagania Zamawiającego w zakresie zatrudnienia pracowników przy realizacji przedmiotu zamówienia. 2.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) roboty przygotowawcze, b) roboty budowlano - remontowe, c) roboty kolejowe, d) roboty odwodnieniowe, e) inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac fizycznych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia f) wykonywanie czynności biurowo- administracyjnych. (Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób kierujących budową i wykonujących czynności nadzoru itp.) 2.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z odpowiednimi przepisami o ochronie danych osobowych (RODO) tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; (Uwaga: Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem odpowiednich przepisów ustawy o ochronie danych osobowych) 2.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy (we wzorze umowy) w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2.1. czynności. 2.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3. GWARANCJA - minimalny wymagany okres gwarancji 36 pełnych miesięcy od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221120-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a). Formularz ofertowy (wzór załącznik nr 1 do SIWZ); b). Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych. c). Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach