Przetargi.pl
Remont ul. Wojcieszyckiej w m. Kłodawa

Powiat Gorzowski ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Józefa Pankiewicza 5-7
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7330400 , fax. 095 7330401
  • Data zamieszczenia: 2015-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Gorzowski
    ul. Józefa Pankiewicza 5-7 5-7
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 095 7330400, fax. 095 7330401
    REGON: 21046691900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatgorzowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont ul. Wojcieszyckiej w m. Kłodawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Inwestycja pn.: Remont ul. Wojcieszyckiej w m. Kłodawa, obejmuje remont i przebudowę odcinka drogi powiatowej o długości 1,591 km i szerokości 6,0 m na odcinku o długości 1,302 km i szerokości 6,0 m. Planowane przedsięwzięcie stanowi inwestycję drogową, polegającą na remoncie ulicy wraz z przełożeniem ciągu pieszo - rowerowego oraz elementami infrastruktury technicznej. W ramach zadania zostanie wykonana wzmocniona nawierzchnia wraz z częściową rozbiórką oraz wysokościowym dostosowaniem istniejącego ciągu pieszo - rowerowego do remontowanej jezdni. Roboty nawierzchniowe maja na celu poprawę nośności nawierzchni, co pozwoli na większy komfort poruszających się po drodze pojazdów. Inwestycja przyczyni się również do poprawy odwodnienia pasa drogowego poprzez zastosowanie jednostronnego pochylenia jezdni wraz z wykonaniem w poboczu drogi warstwy drenującej z kruszywa oraz miejscowym odprowadzeniem wód opadowych do przyległych rowów. Całość inwestycji przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz estetyki lokalnego krajobrazu. Zakres robót nawierzchniowych obejmuje: - korekcyjne (miejscowe) frezowanie nawierzchni, - częściowa rozbiórka nawierzchni jezdni, - wykonanie poszerzeń istniejącej nawierzchni, - wyrównanie istniejącej podbudowy masą bitumiczną, - wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno - bitumicznych, - remont zjazdów bitumicznych, - dostosowanie wysokościowe ciągu pieszo - rowerowego do projektowanej wysokości jezdni, Ponadto w ramach prac przygotowawczych oraz wykończeniowych planuje się: - wykonanie w poboczach warstwy drenującej z kruszywa, - przebudowę istniejących zjazdów, dopasowanie do niwelety drogi. Odcinek drogi powiatowej nr 1406F objęty zadaniem zlokalizowany jest w północno - wschodniej części miejscowości Kłodawa, rozpoczyna na ul. Wojcieszyckiej za Jeziorem Kłodawskim w kierunku Wojcieszyc, w miejscu gdzie po prawej stronie ulicy (południowej) rozpoczyna swój bieg wybudowana w 2010r., ścieżka pieszo - rowerowa, i biegnie wzdłuż ulicy Wojcieszyckiej do końca miejscowości. Remontowany odcinek kończy się w miejscu, gdzie kończy się istniejąca ścieżka rowerowa. Zakres robót budowlanych, zgodnie z projektem budowlanym, wchodzących w skład inwestycji jest następujący: Obiekt drogowy objęty projektem znajduje się na działce w gminie Kłodawa; w obrębie Kłodawa o numerze ewidencyjnym: 97/3. Stan istniejący: Droga powiatowa w m. Kłodawa na odcinku objętym zadaniem posiada nawierzchnię bitumiczną o średniej szerokości ok. 6,0 m o bardzo małych pochyleniach podłużnych wynoszących miejscami 0,0%. Nawierzchnia ulicy jest w złym stanie technicznym, posiada liczne spękania siatkowe, powierzchniowe ubytki nawierzchni oraz wykruszenia krawędzi jezdni. Na całej długości opracowania po obu stronach występuje stała zabudowa mieszkalna oddzielona od jezdni po stronie prawej ciągiem pieszo - rowerowym o szerokości 2,5 m z kostki brukowej betonowej, natomiast po stronie lewej pasem zieleni. W ciągu drogi zlokalizowane są zjazdy indywidualne o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, brukowca, bitumiczne oraz o nawierzchni gruntowej. Boczne ulice krzyżujące się z ul. Wojcieszycką posiadają nawierzchnię bitumiczną lub gruntową. Podstawowe parametry techniczne drogi po przebudowie: - kategoria - droga powiatowa, ogólnodostępna, pozostaje bez zmian - klasa techniczna - Z (zbiorcza), - przekrój - uliczny, drogowy, - prędkość projektowa - Vp = 50 km/h, - szerokość jezdni - 6,0 m, Przekrój - konstrukcja: Przebudowana konstrukcja jezdni na odcinkach rozbiórki istniejącej nawierzchni w km 0+290,00 do km 0+660,00: - warstwa ścieralna z AC 11 S gr. 5 cm, - warstwa zasadnicza z AC 22 P gr. 7cm, - podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/32 stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm. Konstrukcja wzmocnienia nawierzchni na odcinku ul. Wojcieszyckiej w km 0+000,00 ÷ 0+290,00 oraz km 0+660,00 ÷ 1+301,76: - warstwa wyrównawcza z AC 11 W, gr. min. 3cm, - warstwa ścieralna z AC 11 S gr. 5 cm. Z uwagi na nienormatywne istniejące pochylenia poprzeczne nawierzchni, przewiduje się lokalne frezowania nawierzchni w celu zminimalizowania grubości warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego. Pochylenie poprzeczne na odcinkach prostych ul. Wojcieszyckiej założono jako jednostronne równe 1% od krawędzi obramowanej krawężnikiem w stronę przeciwną. Pochylenie jednostronne zostało założone z uwagi na konieczność odwodnienia jezdni powierzchniowo. Remontowana ul. Wojcieszycka obramowana jest jednostronnie krawężnikiem o wymiarach 15x30cm. Światło krawężnika wynosi 7cm z obniżeniami na długości zjazdów do 4cm oraz do 2cm na przejściu dla pieszych. Krawężniki należy wykonać na ławie betonowej z betonu C12/15 z oporem. Zjazdy obramowano opornikami na ławie betonowej. W miejscach korekty krawędzi jezdni należy pod warstwą wyrównawczą wykonać poszerzenia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o szerokości 0,50 m. Konstrukcja zjazdów do posesji z kostki betonowej brukowej (istniejące): - nawierzchnia z kostki betonowej brukowej gr. 8cm, - podsypka cem. - piaskowa 1:4 gr. 3 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego 0/32 stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm. Konstrukcja ciągu pieszego: - nawierzchnia z kostki betonowej brukowej gr. 8 cm, - podsypka cem. - piaskowa 1:4 gr. 3 cm. Parametry przekroju poprzecznego: - pochylenie poprzeczne jezdni na odcinkach prostych 1%, pochylenie poprzeczne na łukach 1,5% - 4%, - pochylenie poprzeczne ciągu pieszego 2% w stronę jezdni. Roboty ziemne Roboty ziemne wykonać zgodnie z PN-S-02205 Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania. Roboty przygotowawcze przed wykonaniem robót ziemnych obejmują: - usunięcie krzewów, - usunięcie warstwy humusu z terenu robót ziemnych. Humus należy usunąć wg faktycznego stanu występowania (przyjęto do obliczeń robót ziemnych średnią grubość humusu 15 cm). W pozycjach przedmiarowych w objętości robót ziemnych uwzględniono wykopy i nasypy pod sączek podłużny oraz przyłącze projektowanego wpustu rurą z PCW fi 200 mm do istniejącej studni. Na odcinkach, gdzie zlokalizowane są sieci uzbrojenia terenu, roboty ziemne związane z wykonaniem warstwy drenującej z kruszywa oraz wykopu pod rurę PCW należy wykonywać ręcznie. Po wykonaniu robót ziemnych skarpy poboczy gruntowych należy zabezpieczyć poprzez ułożenie warstwy humusu gr. 5 cm i obsianie mieszanką traw niskich. Odwodnienie Odwodnienie remontowanej ulicy będzie się odbywało powierzchniowo do istniejących zagłębień terenu oraz poprzez projektowaną w poboczu warstwę drenującą w km 0+100,00 do 0+150,00. W ciągu projektowanego odcinak drogi zaprojektowano wpust uliczny z osadnikiem wraz z przyłączem do istniejącej studni rurą z PCW fi 200 mm dł. 14,5 m łączoną na wcisk. Infrastruktura podziemna: Rozpoczęcie robót wykonywać po zgłoszeniu zamiaru rozpoczęcia prac do wszystkich właścicieli sieci z wyprzedzeniem min 14 dni. Przed rozpoczęciem robót związanych z korytowaniem wykonać ręcznie przekopy próbne, w momencie stwierdzenia nienormatywnego przykrycia kabla lub natrafienia na niezinwentaryzowane sieci podziemne przerwać wszelkie prace oraz powiadomić właściciela danej sieci w celu uzgodnienia dalszego sposobu prowadzenia robót. Na odcinkach, gdzie zlokalizowane są sieci uzbrojenia terenu, roboty ziemne związane z wykonaniem warstwy drenującej z kruszywa oraz wykopu pod rurę PCW należy wykonywać ręcznie. UWAGA: Wszystkie prace należy przeprowadzić zgodnie z obowiązującymi Polskimi Normami, przepisami, uzgodnieniami, specyfikacjami technicznymi, projektem wykonawczym i w koordynacji z zarządcami istniejących sieci. Prawidłowa realizacja przedsięwzięcia związana jest z przestrzeganiem ostrych reżimów technologicznych i prawnych remontowanej istniejącej nawierzchni, zastosowaniem wysokiej jakości sprzętu i materiałów budowlanych. Wynika to z obowiązujących aktów normatywno- prawnych, w tym przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, których znajomością musi się wykazać zarówno Wykonawca jak i przedstawiciele Inwestora. Zamawiający zastrzega zgodnie z art. 36a, ust. 2, pkt 1) Ustawy Pzp obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane tj.: Wykonawca musi samodzielnie wykonać nawierzchnię jezdni z betonu asfaltowego (warstwę ścieralna i wyrównawczą) oraz podbudowę (z kruszywa łamanego oraz z betonu asfaltowego). UWAGA! Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu zakończenia zadania przez Wykonawcę. Zadanie realizowane w 2015 r., przy dofinansowaniu z budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. W przypadku utraty przez Zamawiającego dofinansowania na skutek niewykonania zadania przez Wykonawcę w określonym terminie, Wykonawca zobowiązany będzie do uiszczenia całej kwoty dofinansowania utraconego przez Zamawiającego wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych oraz innymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego wynikającymi z utraty dofinansowania. Wyjątkiem jest sytuacja gdy zmiana terminu realizacji niniejszej umowy nastąpi pisemnie za zgodą Zamawiającego. Zmiana taka dopuszczalna jest wyłącznie z przyczyn: warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z przewidywaną technologią (opady, zbyt niskie temperatury), błędów projektowych lub zmiany warunków realizacji zamówienia z przyczyn, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami Wykonawcy robót klęski żywiołowej, zmian w zasadach finansowania zamówienia. Szczegółowy zakres robót do wykonania przedmiotu zamówienia, określa dokumentacja projektowa na zgłoszenie robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wpłaty wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatgorzowski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach