Przetargi.pl
Remont sali widowiskowej Bychawskiego Centrum Kultury

Bychawskie Centrum Kultury ogłasza przetarg

  • Adres: 23-100 Bychawa, M.J. Piłsudskiego 34
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 530-512-156
  • Data zamieszczenia: 2022-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Bychawskie Centrum Kultury
    M.J. Piłsudskiego 34
    23-100 Bychawa, woj. lubelskie
    tel. 530-512-156
    REGON: 432285637
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ebck.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont sali widowiskowej Bychawskiego Centrum Kultury
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont sali widowiskowej Bychawskiego Centrum Kultury.1. Główny zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:1) prace rozbiórkowe i przygotowawcze m.in. odbicie tynków wewnętrznych, wykucie z muru ościeżnic i podokienników, wykucie otworów w ścianach);2) wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz montaż rolet (min. montaż okien rozwiernych i uchylnorozwiernych z PCV, montaż maskownic z PCV, montaż drzwi aluminiowych jednoskrzydłowych wewnętrznych – 2 szt., montaż drzwi aluminiowych dwuskrzydłowych wewnętrznych – 2 szt., montaż drzwi aluminiowych dwuskrzydłowych zewnętrznych – 2 szt., obsadzenie prefabrykowanych podokienników, montaż zewnętrznych rolet okiennych w kasecie z napędem elektrycznym i sterowanych pilotem – 5 szt.);3) wykonanie tynków i gładzi wewnętrznych (m.in. gruntowanie podłoża preparatami wzmacniającymi głęboko penetrującymi, wykonanie tynków wewnętrznych i gładzi gipsowych);4) wykonanie sufitu podwieszanego (wykonanie na konstrukcji metalowej z wypełnieniem płytami z włókien mineralnych),5) przeprowadzenie robót malarskich (dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni wewnętrznych podłoży gipsowych z gruntowaniem, dwukrotne malowanie lakierem bezbarwnym ścian);6) remont elewacji po montażu okien (ocieplenie ościeży i ścian budynku, wykonanie obróbek blacharskich);7) wymianę instalacji elektrycznej i oświetlenia (m.in. montaż przewodów kabelkowych, łączników instalacyjnych, podłoża gniazd wtyczkowych, opraw świetlówkowych);8) montaż klimatyzacji (montaż klimatyzatorów ściennych o mocy do 8 kW – 4 szt.).2. Na etapie przedsięwzięcia należy uwzględnić elementy, które wpłyną na zwiększenie dostępności sali widowiskowej, a przez to działalności prowadzonej przez instytucję kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Zgodnie z zasadą uniwersalnego projektowania zaplanowano w szczególności realizację następujących elementów zwiększających dostępność:1) zlikwidowanie dotychczasowych progów w drzwiach, tak aby zapewnić swobodny dostęp do sali widowiskowej osobom poruszającym się na wózkach lub mających problemy z poruszaniem się (np. seniorom);2) zamontowanie szerokich drzwi zewnętrznych oraz wewnętrznych, zapewniających możliwość swobodnego dostępu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub np. matek z wózkami dziecięcymi.3. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia należy zastosować proponowane środki adaptacyjne sali widowiskowej określone w załączonym do SWZ opracowaniu koncepcji adaptacji akustycznej sali widowiskowej Bychawskim Centrum Kultury.4. Przedmiot zamówienia, poza ww. robotami, obejmuje również wykonanie przez Wykonawcę wszelkich robót, które są bezpośrednio i pośrednio związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, a tym samym obowiązki Wykonawcy obejmują wszelkie zadania, elementy oraz roboty, które są objęte założeniami wykonania przedmiotu zamówienia, w szczególności zakresem przedmiotu zamówienia objęte są wszelkie roboty tymczasowe, a także:1) wykonanie robót przygotowawczych,2) organizacja terenu budowy,3) wykonanie pozostałych robót budowlanych, usług i dostaw niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, 4) uporządkowanie terenu budowy, 5) ponoszenie kosztów związanych z realizacją robót oraz uruchomieniem poszczególnych urządzeń do momentu odbioru końcowego (np. prąd, woda, ścieki), 6) wymiana części, elementów poszczególnych urządzeń instalacji wewnętrznych oraz sieci zewnętrznych wynikających z ich terminów gwarancyjnych i serwisowych, warunków eksploatacyjnych w okresie gwarancji na roboty budowlane, 7) przeprowadzenie wszelkich niezbędnych pomiarów, badań i prób mających na celu sprawdzenie poprawności działania wykonanych instalacji,8) wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz kosztorysów powykonawczych.5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:1) umową;2) SWZ;3) obowiązującymi przepisami prawa i normami; 4) należytą starannością, z aktualną, posiadaną najnowszą wiedzą techniczną, przepisami bhp, ppoż. oraz z zasadami doświadczenia zawodowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 4 000,00 złotych (słownie: cztery tysiące złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 p.z.p.3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Bychawskiego Centrum Kultury w Rejonowym Banku Spółdzielczym w Bychawie Nr 54 8685 0001 0017 3889 2000 0010, z dopiskiem: „Wadium – Remont Sali widowiskowej BCK”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w p.z.p., bez potwierdzania tych okoliczności;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Bychawskie Centrum Kultury;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;8) musi zostać złożony w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.6. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymOkreślenie warunków:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówOkreślenie warunków:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejOkreślenie warunków:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie niższą niż 150 000,00 złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych),b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę nie niższą niż 300 000,00 złotych (słownie: trzysta tysięcy złotych).4) zdolności technicznej lub zawodowejOkreślenie warunków:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże że:a) wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie i/lub przebudowie i/lub rozbudowie i/lub nadbudowie i/lub remoncie budynku użyteczności publicznej i/lub zespołu budynków użyteczności publicznej wraz z instalacjami, o całkowitej wartości każdej z wykonanych robót nie mniejszej niż 300 000,00 złotych brutto (słownie: trzysta tysięcy złotych brutto);b) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj.:• osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót budowlanych, posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,- doświadczenie w wykonywaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch zakończonych i odebranych robót budowlanych w budynku użyteczności publicznej;• osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,- doświadczenie w wykonywaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch zakończonych i odebranych robót budowlanych w budynku użyteczności publicznej;• osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności sanitarnej w zakresie instalacji, sieci i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, klimatyzacji, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydanymi na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;• osobą, która będzie pełnić funkcję pracownika robót branży sanitarnej, posiadającą aktualne certyfikaty dla personelu UDT F-gazów wydanymi na podstawie aktualnych przepisów ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych;• osobą, która jest specjalistą w zakresie elektroakustyki posiadającą wyższe wykształcenie techniczne o specjalności akustyka lub inżynieria dźwięku, z min. 5 letnim doświadczeniem zawodowym (Akustyka);Zamawiający dopuszcza możliwość pełnienia dwóch funkcji z wymienionych powyżej, przez tę samą osobę.Osoby, o których mowa wyżej i które uzyskały kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje im prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Uprawnienia budowlane wydane na podstawie aktualnych przepisów, powinny być zgodne z ustawą Prawo budowlane.Oprócz osób, o których mowa wyżej, w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również osoby, będące obywatelami innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zwanych dalej „państwami członkowskimi”, spełniający wymagania zawarte w ustawie Prawo budowlane, a w szczególności w art. 12a oraz w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające wymaganym uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane, osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.Przepisy dotyczące certyfikacji personelu i przedsiębiorców w zakresie SZWO i F-gazów określa ustawa o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 p.z.p., Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).Wykonawca może przedstawić też inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.Dla swej skuteczności zobowiązanie musi zostać złożone przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu trzeciego w powyższym zakresie. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi wszczęcie przedmiotowego postępowania przez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia postępowania.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-31

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach