Przetargi.pl
Remont Pomnika Mauzoleum

Państwowe Muzeum na Majdanku ogłasza przetarg

  • Adres: 20-325 Lublin, Droga Męczenników Majdanka 67
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 7102821
  • Data zamieszczenia: 2023-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Muzeum na Majdanku
    Droga Męczenników Majdanka 67
    20-325 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 7102821
    REGON: 000276096
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.majdanek.eu/bip

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont Pomnika Mauzoleum
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Remont Pomnika Mauzoleum”2. Zakres prac obejmuje w szczególności:1) Przed przystąpieniem do poszczególnych rodzajów robót budowlanych wykonanie oraz uzyskanie uzgodnienia Zamawiającego:a) Projektu technologicznego montażu pomostu roboczego zabezpieczającego kopiec z prochamib) Rysunków warsztatowych świetlikac) Rysunków warsztatowych systemu mocowania pokrycia dachowego2) Roboty przygotowawcze:a) Zabezpieczenie misy z prochamib) Oznaczenie miejsc przecieków kopuły3) Roboty konstrukcyjno-budowlane:a) Remont świetlika wraz z pracami konserwatorskimi zachowywanej konstrukcji stalowejb) Remont połacic) Remont żelbetowej konstrukcji kopuły wraz z pracami konserwatorskimi czaszy oraz fryzu4) Roboty nawierzchniowe i terenowe:a) Wymiana chodnika na koronie wałub) Remont skarpy i schodów granitowychc) Wymiana utwardzenia placu górnegod) Wymiana schodów żelbetowyche) Wymiana utwardzenia placu dolnego5) Roboty instalacyjne:a) Zabezpieczenie na czas remontu systemu sygnalizacji pożarowej w porozumieniu z firmą konserwującą instalacjęb) Wymiana i oczyszczenie odwodnieniac) Wymiana instalacji odgromowejd) Wymiana instalacji elektrycznej zasilająceje) Wymiana instalacji oświetlenia na świetlikuf) Iluminacja Mauzoleum z odtworzonego słupa oświetleniowego3. Teren objęty robotami jest wpisany do rejestru zabytków pod nr A/1029 i podlega ochronie służb konserwatorskich. Prace ziemne muszą odbywać się pod nadzorem archeologicznym zgodnie z wytycznymi Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (sopz) znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz w wyszczególnionej w nim dokumentacji i stanowi jej integralną część. Zamawiający wymaga aby realizacja przedmiotu zamówienia nastąpiła na warunkach i zasadach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ, oraz zgodnie ze Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia przy uwzględnieniu, że za roboty wykonane od dnia zawarcia umowy do dnia 30 listopada 2023 r. zgodnie z Harmonogramem rzeczowo - finansowym Zamawiający zapłaci Wykonawcy nie więcej niż 2 428 292 zł zł brutto.Zgodnie z SWZ Rozdział III:6. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji na przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji, Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi na zasadach ogólnych. W przypadku, gdy okres gwarancji jest krótszy niż 5 lat, to okres rękojmi wynosi nie mniej niż 5 lat, licząc od daty odbioru końcowego. Zamawiający wymaga gwarancji w formie pisemnej.7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia robót zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 17 Projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r. poz. 130 z późn. zm.).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: 58 1130 1206 0028 9173 9790 0001 z dopiskiem: „Wadium w postępowaniu pn.: „Remont Pomnika Mauzoleum” Znak sprawy: IIb.271.01.03.2023”.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w Rozdziale X ust. 3 SWZ, przed upływem terminu składania ofert. Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Wadium wnoszone w formach określonych w Rozdziale X ust. 2 pkt 2 - 4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym:1) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie,2) dokumenty te zostaną złożone w oryginale.3) wadium będzie obejmowało cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert.6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.8. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie4) zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp):4.1) Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w okresie ostatnich 5-ciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie:a) co najmniej jedną robotę budowlaną, która obejmowała swoim zakresem remont nieruchomych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru, w tym:- wartość robót wynosiła co najmniej 1 mln złotych brutto,- wykonanie prac konserwatorskich powierzchni betonowych i/lub tynków o powierzchni co najmniej 100 m2,- wykonanie pokrycia dachowego z blachy płaskiej o powierzchni pokrycia co najmniej 200 m2,lubb) roboty budowlane, z których:- co najmniej jedna robota budowlana obejmowała swoim zakresem remont nieruchomych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru, o wartości robót co najmniej 1 mln złotych brutto, w tym wykonanie prac konserwatorskich powierzchni betonowych i/lub tynków o powierzchni co najmniej 100 m2, oraz- co najmniej jedna robota budowlana obejmowała swoim zakresem wykonanie pokrycia dachowego z blachy płaskiej o powierzchni pokrycia co najmniej 200 m2 lub maksymalnie dwie roboty budowlane obejmowały swoim zakresem wykonanie pokrycia dachowego z blachy płaskiej o łącznej powierzchni pokrycia co najmniej 200 m2.Przez wartość 1 roboty/roboty budowlanej Zamawiający rozumie łączną wartość wykonanych robót w ramach 1 umowy.Przez inny właściwy rejestr Zamawiający rozumie każdy, tak w Europie, jak i na świecie rejestr bądź wykaz zabytków będący odpowiednikiem rejestru zabytków w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), w tym inwentarz muzealny.W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje.4.2) Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, iż dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej:a) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, oraz- odbytą co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), oraz- co najmniej 5 letnie (licząc od momentu uzyskania uprawnień do kierowania robotami) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w kierowaniu robotami budowlanymi z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert co najmniej 24 miesięczną aktywność zawodową w kierowaniu robotami budowlanymi;b) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, oraz- odbytą co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), orazc) jedną osobą do pełnienia funkcji kierownika prac konserwatorskich – konserwatorem posiadającym:- kwalifikacje określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.) tj.: Pracami konserwatorskimi, pracami restauratorskimi lub badaniami konserwatorskimi, prowadzonymi przy zabytkach wpisanych do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust.2. ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, oraz- co najmniej 3 letnie (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w nadzorze lub kierowaniu pracami konserwatorskimi lub wykonywaniu prac konserwatorskich w obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru, z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 12 miesięczną aktywność zawodową w zakresie nadzorowania, kierowania lub wykonywania prac konserwatorskich prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru zawierających konserwację powierzchni betonowych lub tynków.d) jedną osobą realizującą prace konserwatorskie – konserwatorem posiadającym:- tytuł zawodowy magistra w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków, oraz- co najmniej 2 letnie (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w wykonywaniu prac konserwatorskich prowadzonych w obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru, z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność zawodową w wykonywaniu prac konserwatorskich prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub innego właściwego rejestru zawierających konserwację powierzchni betonowych lub zapraw mineralnych lub elementów architektonicznych ceramicznych lub kamiennych lub rzeźby kamiennej.Zamawiający nie dopuszcza jednoczesnego łączenia funkcji Kierowników.Kierownik budowy i kierownik robót powinien posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. 2021 poz. 2351 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2023r. poz. 334 z późn. zm.).Przez inny właściwy rejestr Zamawiający rozumie każdy, tak w Europie, jak i na świecie rejestr bądź wykaz zabytków będący odpowiednikiem rejestru zabytków w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.), w tym inwentarz muzealny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach