Przetargi.pl
Remont ostróg rzeki Warty po powodzi w 2010 r. w km 301+700 do 302+065 w m. Dąbrowa i m. Mechlin

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej ogłasza przetarg

  • Adres: 61-760 Poznań, ul. Szewska 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8567706 , fax. 061 8525731
  • Data zamieszczenia: 2013-05-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
    ul. Szewska 1 1
    61-760 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8567706, fax. 061 8525731
    REGON: 00007924300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rzgw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Administracja Rządowa Niezespolona - Gospodarka Wodna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont ostróg rzeki Warty po powodzi w 2010 r. w km 301+700 do 302+065 w m. Dąbrowa i m. Mechlin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu ostróg rzeki Warty po powodzi w 2010 r. w km 301+700 do 302+065 w m. Dąbrowa i m. Mechlin. 1. Cel i zakres zadania: Przedmiotem inwestycji jest remont 9 ostróg rzecznych znajdujących się pomiędzy 302+065 a 301+700 kilometrem rzeki Warty. W wyniku remontu ostrogom przywrócona zostanie ich prawidłowa funkcjonalność tj.: - Ochrona brzegu wklęsłego rzeki Warty przed postępującą erozją, - Skumulowane prądu rzeki w środku jej koryta, - Prawidłowe działanie ostróg umożliwi zachowanie pasa regulacji rzeki o szerokości 30 m. Celem inwestycji jest przywrócenie prawidłowej funkcjonalności ostrogom rzecznym, które uległy zniszczeniu w wyniku powodzi na rzece Warcie w roku 2010. W wyniku ich zniszczenia dotychczas chroniony brzeg wklęsły, ulega postępującej erozji. Remont ostróg pozwoli na zachowanie trasy żeglugi rzecznej oraz przyczyni się do szybszego spływu wód powodziowych na tym odcinku. Zakres inwestycji obejmuje: - Usunięcie warstwy darni i humusu w miejscu wykonania wrzynki, - Wyprofilowanie brzegu rzeki ze spadkiem 1:2 w miejscu oddziaływania ostrogi tj., po ok. 6 metrów w obie strony od dolnej krawędzi skarpy części przybrzeżnej, - Wyprofilowanie do preferowanego kształtu istniejących ostróg, - Wykop pod wrzynkę, - Ułożenie uzupełnienia konstrukcji ostróg w postaci pakunków faszynadowych: spadki skarp części przybrzeżnej 1:1,5; spadki skarp głowicy - 1:2 po bokach, 1:3 na czele, - Wykonanie wrzynki wypełnionej faszyną, - Ułożenie narzutu kamiennego o grubości 30 cm (umocnienie), z zachowaniem uzyskanych wcześniej spadków (w przypadku głowicy ostrogi narzut ułożony zostanie ze spadkiem 1:4). W przypadku narzutu kamiennego na skarpach i skrzydełku - ułożony on będzie na geowłókninie TS 60, - Darniowanie terenu, zmienionego podczas remontu a nie objętego umocnieniem z narzutu kamiennego. 2. Lokalizacja zadania: Inwestycja zlokalizowana jest w województwie wielkopolskim, powiat śremski, gmina Śrem, obręb Dąbrowa. Remontowane ostrogi znajdują się w następujących kilometrach: Ostroga nr 1 km 302+065 Ostroga nr 2 km 302+018 Ostroga nr 3 km 301+993 Ostroga nr 4 km 301+964 Ostroga nr 5 km 301+914 Ostroga nr 6 km 301+828 Ostroga nr 7 km 301+790 Ostroga nr 8 km 301+739 Ostroga nr 9 km 301+700 3. Parametry remontowanych ostróg: Ostroga nr 1: Km rzeki Warty: 302+065 Długość: 6,5 m Rzędna korony: 62,85 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 26 m. Ostroga nr 2: Km rzeki Warty: 302+018 Długość: 5,25 m Rzędna korony: 62,84 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 27 m. Ostroga nr 3: Km rzeki Warty: 301+993 Długość: 11,75 m Rzędna korony: 62,84 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 26 m. Ostroga nr 4: Km rzeki Warty: 301+964 Długość: 11,75 m Rzędna korony: 62,84 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 27 m. Ostroga nr 5: Km rzeki Warty: 301+914 Długość: 17 m Rzędna korony: 62,83 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 23 m. Ostroga nr 6: Km rzeki Warty: 301+828 Długość: 27,5 m Rzędna korony: 62,81 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 28 m. Ostroga nr 7: Km rzeki Warty: 301+790 Długość: 22,25 m Rzędna korony: 62,81 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 28 m. Ostroga nr 8: Km rzeki Warty: 301+739 Długość: 16,5 m Rzędna korony: 62,80 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 28 m. Ostroga nr 9: Km rzeki Warty: 301+700 Długość: 4,50 m Rzędna korony: 62,80 m.n.p.m. Spadek korony: 1:100 Nachylenie głowicy: 1:3 Nachylenie narzutu kamiennego na głowicy: 1:4 Nachylenie skarp części przybrzeżnej: 1:1,5 Nachylenie brzegu 1:2 Długość umocnienia brzegu: 27 m. 4.Technologia robót i sposób wykonania: 4.1. Przygotowanie terenu pod prace remontowe 4.1.1. Teren budowy Lokalizacja i zorganizowanie placu budowy leży po stronie wykonawcy robót. Należy również zagospodarować miejsce załadunku kamienia na barki - sugerowane miejsce to port rzeczny w Śremie, a także składowania urobku, celem jego odsączenia i wbudowania w konstrukcję ostróg oraz ewentualnego wywiezienia na składowisko odpadów. Niezbędne jest też wyznaczenie miejsca na wykonanie i wodowanie materaca taflowego oraz brzegowego. Fakt przystąpienia do robót Wykonawca obwieści publicznie przed ich rozpoczęciem w sposób uzgodniony z Inspektorem Nadzoru. Tablice informacyjne będą utrzymywane przez Wykonawcę w dobrym stanie przez cały okres realizacji robót. 4.1.2. Roboty przygotowawcze Przed rozpoczęciem właściwych prac remontowych należy na terenie objętym inwestycją wykosić roślinność zieloną (drzew brak) zaś darń z humusem pociąć na kawałki i składować w stosach na szalandach bądź na brzegu. 4.2. Prace ziemne Do prac ziemnych należy wykorzystać koparkę jednonaczyniową na pontonie. Po jej ustawieniu i zakotwieniu należy przejść do wydobycia urobku z pochodzącego z wyrównania powierzchni istniejących ostróg, a także wykopać w brzegu miejsce na wrzynkę. Urobek składować na odkład, szandory lub szalandy. Urobek należy składować tak, aby umożliwić odsączenie z niego wody. Po zakończeniu prac należy zebrać kotwice, sprzęt i tabor pomocniczy. Brzegi należy plantować ręcznie zadając im spadek 1:2, pamiętając aby nie pogłębiać już zerodowanego brzegu. 4.3. Roboty faszynowe Do robót faszynowych w niniejszej inwestycji zalicza się: wykonanie wrzynki oraz uzupełnienie konstrukcji głowicy i części przybrzeżnej za pomocą pakunków faszynadowych. Wykonanie wrzynki i uzupełnienie konstrukcji ostróg pakunkami faszynowymi: Przygotowane poza miejscem budowy pakunki faszynowe należy spławić rzeką do miejsca przeprowadzania remontu. Faszynadę układa się w wyściółkach i wyrzutkach, a następnie układa się kiszki i przybija je kołkami. W międzyczasie należy pamiętać o obciążaniu faszynady i kiszek za pomocą odsączonego gruntu pochodzącego z prac ziemnych oraz o ubijaniu tak powstałej konstrukcji. Finalnie górny róg wyrzutek należy obciążyć kamieniem. 4.4. Ułożenie narzutu kamiennego Załadunku kamienia na barki należy dokonać w miejscu ku temu odpowiednim - port w Nowym Mieście nad Wartą. Po przetransportowaniu kamienia barkami ciągniętymi przez holownik, za pomocą koparki na pontonie należy układać go warstwą o grubości 30 cm, na ostrodze, fragmentach brzegu przeznaczonych do umocnienia oraz skrzydełku ostrogi. Na brzegach i skrzydełku narzut układa się na geowłókninie TS 60. Kamień należy wyrównać za pomocą drąga w wodzie, zaś nad wodą ręcznie. 4.5. Darniowanie Odspojoną w pracach przygotowawczych darń należy ułożyć w miejscach nie będących umocnionymi kamieniem tj: nieumocnione fragmenty skarp i brzegów. 5. Organizacja robót: Remont ostróg przeprowadzany będzie na stan regulacyjny 320 cm w odniesieniu do wodowskazu w Śremie. Wszystkie prace należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przy zachowaniu przepisów BHP
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452400001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rzgw.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach