Przetargi.pl
Remont odcinków dróg leśnych w Leśnictwach Grzeczna Panna i Borek

Nadleśnictwo Szubin ogłasza przetarg

  • Adres: 89-200 Szubin, Szubin Wieś
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3910310 , fax. 523 910 337
  • Data zamieszczenia: 2019-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Szubin
    Szubin Wieś 52
    89-200 Szubin, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3910310, fax. 523 910 337
    REGON: 90550762000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szubin.torun.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa jednostaka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont odcinków dróg leśnych w Leśnictwach Grzeczna Panna i Borek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych wraz z objęciem funkcji kierownika robót, polegających na remoncie odcinków gruntowych dróg leśnych położonych w Leśnictwach Grzeczna Panna, gmina Szubin oraz Leśnictwie Borek, gmina Sadki i Nakło nad Notecią, o łącznej długości 8406,0 m. Zamówienie realizowane będzie na obszarach objętych usuwaniem skutków siły wyższej – huraganu w dniach 11-12 sierpnia 2017r. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 2 części: 1.1 Część 1 zamówienia - Remont 5 odcinków dróg leśnych na terenie Leśnictwa Grzeczna Panna. Zamówienie obejmuje remont 5 odcinków dróg leśnych położonych na dz. ew. nr 3208/1, 3209/1, 3233/2, obr. ew. Grzeczna Panna, dz. ew. 3230, 3231/1, 3232/1, 3233/1 obr. ew. Łachowo, dz. ew. 3215, 3263, 3264, 3266/1, 3267, 3255/1, 3240, 3239, 3217, 3218 obr. ew. Pińsko – gmina Szubin. Łączna długości odcinków wynosi 5021,0 m, w tym długość odcinków przeznaczonych do utwardzenia kruszywem wynosi 2741,0m, długość odcinków przeznaczonych do mechanicznego równania i profilowania wynosi 2280,0m. Ogólny zakres robót obejmuje: - wykonanie robót pomiarowych, - zdjęcie humusu i darniny ze złożeniem poza pas drogowy, - wyprofilowanie i zagęszczenie koryta pod warstwy konstrukcyjne, - wykonanie nawierzchni nieulepszonej jezdni oraz zjazdów i skrzyżowań z gruzu betonowego: warstwa dolna frakcja 0-63,5mm gr. 15cm, warstwa górna (nawierzchnia) frakcja 0-40mm gr. 7cm, - naprawa odcinków dróg gruntowych poprzez równanie i profilowanie równiarką oraz zagęszczanie walcem stalowym 1.2 Część 2 zamówienia – Remont 4 odcinków dróg leśnych w Leśnictwie Borek. Zamówienie obejmuje remont 4 odcinków dróg leśnych położonych na dz. ew. nr 3050/3, 3049/1, 3048/2 – obr. ew. Samostrzel, dz. ew. 3057/1, 3079/1, 3078/1, 3077/1 – obr. ew. Bnin, gmina Sadki, dz. ew. 3058/1 – obr. ew. Lubaszcz, gmina Nakło nad Notecią. Łączna długość odcinków wynosi 3385,0m, w tym długość odcinków przeznaczonych do utwardzenia kruszywem wynosi 716,0m, długość odcinków przeznaczonych do mechanicznego równania i profilowania wynosi 2669,0m. Ogólny zakres robót obejmuje: - wykonanie robót pomiarowych, - karczowanie pni oraz wywóz karpiny, - odcinkowo wykonanie poszerzeń drogi, ścięcie skarp oraz wywyższenie jezdni drogi w celu wyrównania ponadnormatywnych wzniesień, - zdjęcie humusu i darniny ze złożeniem poza pas drogowy, - wyprofilowanie i zagęszczenie koryta pod warstwy konstrukcyjne, - wykonanie nawierzchni nieulepszonej jezdni oraz zjazdów i skrzyżowań z gruzu betonowo-ceglanego (materiał inwestora): warstwa dolna frakcja 0-63,5mm gr. 15cm – z materiału inwestora, warstwa górna (nawierzchnia) frakcja 0-63mm gr. 7cm – z materiału inwestora, - wyprofilowanie poboczy gruntowych, - naprawa odcinków dróg gruntowych poprzez równanie i profilowanie równiarką oraz zagęszczanie walcem stalowym Do wykonania podbudowy oraz nawierzchni dróg przeznaczonych do remontu w 2 części zamówienia zostanie użyte kruszywo Zamawiającego. Materiał zgromadzony jest na dwóch hałdach – zlokalizowanych w miejscowości Samostrzel, na dz. ew. nr 3035/13 oraz 447/2. Wykonawca w ramach wynagrodzenia ustalonego w umowie zobowiązany będzie do załadunku oraz przewiezienia swoim transportem kruszywa do miejsca wbudowania. Wymagania dla odcinków przeznaczonych do mechanicznego równania, profilowania i zagęszczania: Zakres robót obejmuje spulchnienie, wyrównanie podłużne i poprzeczne korpusu drogi równiarką samojezdną z przemieszczeniem nadmiaru gruntu ze skraju na środek drogi w celu nadania jej prawidłowych spadków poprzecznych z jednoczesną likwidacją ubytków nawierzchni, zaniżeń, kolein wraz z odpowiednim zagęszczeniem walcem samojezdnym o masie min. 6t. Prace należy przeprowadzić przy odpowiedniej wilgotności podłoża, gwarantującej utrzymanie stabilności równanej powierzchni. Podłoże gruntowe powinno być tak zagęszczone, aby poruszające się pojazdy nie pozostawiały wyraźnych śladów. Nie dopuszcza się pozostawienia na poboczach drogi mas ziemnych utrudniających odpływ wody z jezdni. 2. Ze względu na realizację przedmiotu zamówienia na obszarach objętych usuwaniem skutków siły wyższej, na których nadal odbywa się ruch pojazdów wysokotonażowych z drewnem o natężeniu kilkakrotnie przekraczającym dotychczasowy rozmiar, w związku z czym stan techniczny drogi w stosunku do określonego w dokumentacji projektowej może ulec zmianie, Zamawiający dopuszcza możliwość korekt zmniejszających i zwiększających zakres robót, zmian lokalizacji oraz długości odcinków. Zastrzega się, iż wartość korekt zwiększających nie może przekroczyć 15% wynagrodzenia brutto określonego w umowie. 3. Szczegółowy zakres i technologia robót określona jest w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, stanowiących załączniki do SIWZ. 4. Roboty będące przedmiotem zamówienia realizowane będą na podstawie zgłoszenia wykonania robót nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę. Pełnienie funkcji kierownika robót ze strony Wykonawcy wymagane będzie dla całego zakresu robót objętego dokumentacją projektową. 5. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: 45233140-2 Roboty drogowe 45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg 6. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych projektowanym i opisywanym. Materiały określone w dokumentacji projektowej określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego. W przypadku powoływania się na rozwiązania równoważne , Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że spełniają one wymagania Zamawiającego. Wykonawca chcąc zaproponować w swojej ofercie inne w stosunku do określonych przez Zamawiającego, rozwiązanie równoważne, może je opisać w odpowiedniej pozycji swojego kosztorysu ofertowego, a do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że oferowane rozwiązanie jest równoważne, umożliwiające Zamawiającemu porównanie cech technicznych, jakościowych i użytkowych. 7. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. b) Wykonawca może powierzyć wykonanie dowolnego zakresu zamówienia podwykonawcy. c) Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, o ile są znane. d) Pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w wzorze umowy, stanowiącej zał. nr 8 do SIWZ. 8. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa wart. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących zamówienie: a) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2019r poz. 1040). Wykonawca zagwarantuje Zamawiającemu, że osoby wykonujące te czynności będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy, przy czym wykonanie tego zobowiązania („Obowiązek Zatrudnienia”) może nastąpić również poprzez zatrudnienie tych osób przez podwykonawców. Wykonawca lub podwykonawca skieruje do wykonania zamówienia wyżej wymienione osoby zatrudnione na okres obejmujący realizację zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. b) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności związane z wykonaniem robót opisanych w dokumentacji projektowej wykonywane przez pracowników fizycznych oraz operatorów maszyn i urządzeń z wyłączeniem kierownika robót. c) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: Przed rozpoczęciem realizacji czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia, Wykonawca, pod rygorem niedopuszczenia do pracy, przedłoży Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy Obowiązek Zatrudnienia (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. „o ochronie danych osobowych” (Dz. U. 2018, poz. 1000), tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. W przypadku zmiany składu osobowego Personelu Wykonawcy realizującego czynności, do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia, Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować zatrudnienie ww. osób na podstawie umowę o pracę w analogiczny sposób. d) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Za każdy przypadek naruszenia przez Wykonawcę Obowiązku Zatrudnienia – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 3.000 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Każda oferta musi być zabezpieczona wadium (zgodnie z art. 45 ust.4 ustawy Pzp) o wartości Dla Części 1 zamówienia - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), Dla Części 2 zamówienia – 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych), 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018, poz. 110). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy zamawiającego: PKO BP o/Szubin 49 1020 1462 0000 7502 0157 0332. 4) Na poleceniu przelewu (blankiecie wpłaty) należy podać tytuł przelewu: „Wadium – przetarg SA.270.1.6.2019, Część nr ……”. 5) Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego (w siedzibie zamawiającego). Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia 11.10.2019r. do godz. 9.00. 7) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 8) Wadium wniesione w formie bezgotówkowej będzie skuteczne jeśli oryginał dokumentu gwarancji zostanie złożony w kasie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, bądź załączony do oferty. 9) Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zamawiający odrzuci jego ofertę na podstawie art. 89 ust.1 pkt.7b Pzp. 10) Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów wykonawców (z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza) zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po: a) wyborze najkorzystniejszej oferty, b) unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, 11) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12) Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13) Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13) Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14) Wadium powinno obejmować cały okres związania z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Sposób oceny spełnienia warunku: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegółowy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa wart. 86 ust. 5 PZP, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa wart. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawiać dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. 2. Wykonawca mających siedzibę lub zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: - zamiast dokumentów wymienionych w sekcji III.4 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości oraz b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty o których mowa w ust. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty o których mowa w ust. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminem składania ofert. - jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, ze realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. Zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust.1 Pzp należy złożyć wraz z ofertą

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach