Przetargi.pl
Remont mostu drogowego przez rz. Elmę w km 8+072 drogi powiatowej nr 1354N Glądy-Pieszkowo-Tolko w msc. Piaseczno

Zarząd Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc ogłasza przetarg

  • Adres: 11-200 Bartoszyce, Dąbrowa
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 764 20 02, , fax. 89 764 20 02
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc
    Dąbrowa 56A
    11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 764 20 02, , fax. 89 764 20 02
    REGON: 51075058000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipspbartoszyce.warmia.mazury.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont mostu drogowego przez rz. Elmę w km 8+072 drogi powiatowej nr 1354N Glądy-Pieszkowo-Tolko w msc. Piaseczno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe wykonanie zadania pn. „Remont mostu drogowego przez rz. Elmę w km 8+072 drogi powiatowej nr 1354N Glądy-Pieszkowo-Tolko w msc. Piaseczno” Zakres prac remontowych: Roboty przygotowawcze- przygotowanie terenu pod budowę 1) Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych na moście i dojazdach. 2) Czasowa organizacja ruchu wraz z projektem i zabezpieczenie robót. Roboty rozbiórkowe 1) Rozebranie nawierzchni z masy mineralno – bitumicznej na moście. 2) Rozebranie nawierzchni z masy mineralno – bitumicznej na dojazdach. 3) Rozebranie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie na dojazdach. 4) Rozebranie podsypki piaskowej z kamieniami na moście. 5) Rozebranie podsypki cementowo-piaskowej na moście. 6) Rozbiórka izolacji bitumicznej. 7) Rozbiórka poboczy technicznych. 8) Demontaż stalowych balustrad. 9) Usunięcie pala drewnianego wbitego w dno rzeki. Roboty remontowe- renowacja mostu 1) Odkopanie płyty z wykonaniem niezbędnych umocnień i ich późniejszą rozbiórką. 2) Odkopania podpór. 3) Montaż zbrojenia nadbetonu, poboczy technicznych, ławy. 4) Wiercenie otworów w płycie i skrzydełkach dla osadzenia łączników wraz z ich osadzeniem. 5) Zasypanie wykopów- płyty i podpór wraz z uzupełnieniem i zagęszczeniem. 6) Ułożenie papy zgrzewalnej na zagruntowanej powierzchni. 7) Ułożenie krawężników mostowych kamiennych. 8) Wykonanie nawierzchnio-izolacja na poboczach technicznych. 9) Montaż balustrad na moście. 10) Oczyszczenie strumieniowo – ścierne elementów betonowych–podpór, ustroju nośnego. 11) Naprawa ubytków betonu na powierzchniach betonowych: - korpusach podpór i skrzydełkach - powierzchni ustroju nośnego. 12) Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych szlamem PCC. 13) Pokrycie powierzchni betonowych powłoką ochronną z farb akrylowych. 14) Wykonanie izolacji powierzchni betonowych podlegających zasypaniu. 15) Wykonanie ścianki z grodzic stalowych. 16) Umocnienie stożka przy przyczółku brukiem na podsypce cementowo – piaskowej z zalaniem szczelin zaprawą cementową. Roboty w zakresie budowy dróg 1) Wykonanie koryta wraz z zagęszczeniem i profilowaniem. 2) Wykonanie podbudowy pomocniczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. 3) Wykonanie podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego. 4) Wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni na moście z betonu asfaltowego modyfikowanego. 5) Wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni na dojazdach z betonu asfaltowego modyfikowanego. 6) Wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni na moście i dojazdach z betonu asfaltowego modyfikowanego . 7) Ustawienie krawężników kamiennych. 8) Uzupełnienie gruntu na poboczach, skarpach i stożkach. 9) Humusowanie z obsianiem skarp. Roboty odwadniające 1) Ułożenie podbudowy żwirowej. 2) Ułożenie ścieków prefabrykowanych żelbetowych na podsypce cementowo-piaskowej. 3) Wykonanie umocnienia z brukowca na podsypce piaskowo-cementowej. Roboty porządkowe 1) wykonaniem prac porządkowych po zakończeniu remontu mostu. 2) rozebraniem ustawionego oznakowania robót na czas ich prowadzenia. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają: dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego kołowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót. Wykonawca remontu mostu ponosi koszty wykonywania robót oraz koszty prac i czynności związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych na remontowanym obiekcie. Zamawiający informuje, że w związku z trwającą rozbudową DW 512 na odcinku Bartoszyce – Górowo Iławeckie prze przedmiotowy obiekt mostowy wyznaczony jest objazd dla pojazdów o przeczystej masie całkowitej do 3,5 tony. Wykonawca będzie zobowiązany uzgodnić nowy objazd z Inwestorem tj. Zarządem Dróg Wojewódzkich w Olsztynie lub prowadzić roboty związane z remontem bez wyłączenia obiektu z użytkowania. 3. Wykonawca przed rozpoczęciem robót musi przedstawić Zamawiającemu zatwierdzony projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. 4. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 5. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram rzeczowo – finansowy robót w terminie 3 dni od daty podpisania umowy z wykonawcą. 6. Zamawiający zgłosi uwagi do harmonogramu, o którym mowa w ust. 5 w ciągu 3 dni od daty przedłożenia harmonogramu do zatwierdzenia lub zatwierdzi harmonogram w ciągu 3 dni od daty przedłożenia harmonogramu. Tryb ten dotyczy również aktualizacji harmonogramu wynikającej z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 7. Prace budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz wymaganiami technicznymi stanowiącymi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8. Przekazanie placu budowy nastąpi nie później niż w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy. 9. Wymagania dotyczące gwarancji jakości na roboty budowlane – minimum 48 miesięcy. 10. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania, przez cały okres obowiązywania umowy, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem umowy. W przypadku konieczności kontynuacji ubezpieczenia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu bez odrębnego wezwania dokumentu potwierdzającego kontynuację ubezpieczenia. 11. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów niż podane w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały. 12. Ilekroć na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz w Przedmiarze robót, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 13. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę i dalszych podwykonawców operatorów maszyn i urządzeń oraz osób wykonujących wszystkie prace fizyczne związane z wykonywaniem wszystkich robót objętych zamówieniem, tj. czynności opisanych w Przedmiarze robót (stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2019 r. poz. 1186) tj. kierownika budowy i kierowników robót którzy wykonują czynności w zakresie realizacji niniejszej umowy. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEDIG lub innych równoważnych rejestrów wykonujących osobiście i samodzielnie czynności powierzone im w zakresie realizacji przedmiotu niniejszej umowy. 14. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 15. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 16. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 2 000,00 zł/osoba za każdy przypadek naruszenia. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 13 czynności. 17. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 18. W przypadku, gdy wykonawca wskaże jako osobę pełniącą funkcję kierownika budowy osobę, która posiada ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1186 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 2272 z późn. zm.), wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien być biegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. 19. Zamawiający zastrzega, że łączna wartość płatności częściowych w roku 2019 nie może przekroczyć kwoty 248 441,00 zł
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221119-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony Formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ; 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik; 4) Pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp w przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; 5) Inne oświadczenia i dokumenty wskazane przez Zamawiającego w SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach