Przetargi.pl
Remont konserwatorski zabytkowych przedproży budynków Ratusza Głównomiejskiego i Dworu Artusa w Gdańsku – oddziałów MHMG w formule „zaprojektuj i wybuduj” – w ramach projektu RPPM.08.03.00-22-0017/15-00 „Przywracanie blasku Drodze Królewskiej w Gdańsku – rewitalizacja Ratusza Głównego Miasta i Dworu Artusa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ogłasza przetarg

  • Adres: 80831 Gdańsk, Długa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 573 31 28 , fax. 58 573 31 28 wew. 0
  • Data zamieszczenia: 2017-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska
    Długa 46/47
    80831 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 573 31 28, fax. 58 573 31 28 wew. 0
    REGON: 28339200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont konserwatorski zabytkowych przedproży budynków Ratusza Głównomiejskiego i Dworu Artusa w Gdańsku – oddziałów MHMG w formule „zaprojektuj i wybuduj” – w ramach projektu RPPM.08.03.00-22-0017/15-00 „Przywracanie blasku Drodze Królewskiej w Gdańsku – rewitalizacja Ratusza Głównego Miasta i Dworu Artusa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowych robót budowlano – konerwatorskich w formule „zaprojektuj i wybuduj” przedproży wraz ze schodami: Ratusza Głownomiejskiego oraz Dworu Artusa w Gdańsku – w ramach projektu RPPM.08.03.00-22-0017/15-00 „Przywracanie blasku Drodze Królewskiej w Gdańsku – rewitalizacja Ratusza Głównego Miasta i Dworu Artusa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Sporządzenie inwentaryzacji architektonicznej, technicznej i konserwatorskiej przedproży rejestrującej stan zachowania przed rozpoczęciem prac budowlano – konserwatorskich, lokalizację i wartościowanie historycznych elementów kamiennego detalu architektonicznego i rzeźbiarskiego oraz zakres i rodzaj uszkodzeń i zniszczeń. Inwentaryzacja pomiarowo-rysunkowa z założeniem przekrojów i widoków ścian oraz skali najkorzystniejszych dla rejestracji i czytelności stanu zachowania i identyfikacji elementów historycznych. 2) Wykonanie ekspertyzy stanu technicznego przedproży w odniesieniu do wykonanych, wcześniej opracowań oraz dokumentacji i zawartych w nim uwag dotyczących stabilności konstrukcji przedproży oraz przyczyn ich zawilgocenia. Ocena stanu technicznego musi zawierać badanie i analizę głębokości posadowienia i konstrukcji fundamentów oraz rodzaju gruntu pod fundamentem, a także stopień i przyczyny zawilgocenia przedproży. Należy poddać ocenie przyczyny spękań elementów kamiennych i możliwości zabezpieczenia przed ich powstawaniem. Wyjściowe wytyczne zawiera Ekspertyza konstruktorska (załącznik nr 2), a w szczególności pkt. 4, 5 oraz uzasadnienie pisemne 184/453/15. 3) Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, kompleksowego remontu i konserwacji przedproży obejmującego remont konstrukcji murów i stropów, zabezpieczenia przed zawilgoceniem (w tym wentylacji i odprowadzenia wody opadowej), oraz konserwację i uzupełnianie ubytków elementów kamiennego detalu architektonicznego i rzeźbiarskiego przedproży wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę i prowadzenia prac konserwatorskich. Dokumentacja powinna być opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), Dokumentacja projektowa musi uwzględniać wytyczne zawarte w opracowaniach będących załącznikiem do niniejszej SIWZ. Musi być wykonana z niezbędnym uszczegółowieniem i stopniem dokładności do przygotowania oferty i realizacji robót budowlanych. Dokumentacja projektowa ma zawierać inwentaryzację rysunkową i fotograficzną stanu zachowania przed rozpoczęciem prac. 4) Sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót obejmującej zakres robót będących przedmiotem zamówienia, opracowanej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072 z późn. zm.), uwzględniając nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określonych w rozporządzeniu (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień. 5) Wykonanie robót budowlanych, według sporządzonej dokumentacji projektowej, obejmujących między innymi następujące typy robót: • demontaż elementów kamiennych, • usunięcie tynków, • rozbiórki, • wzmocnienie i naprawy konstrukcji fundamentów, ścian i stropów, • wykonanie izolacji przeciw wilgotnościowej, • montaż elementów kamiennych . 6) Wykonanie prac konserwatorskich zabytkowych elementów kamiennych przedproży zgodnie z projektem sporządzonym w oparciu o ekspertyzę i program prac konserwatorskich będący załącznikiem do niniejszej SIWZ. Prace konserwatorskie polegające między innymi na wykonaniu następujących zabiegów: • dezynfekcji, • czyszczeniu z zabrudzeń przypowierzchniowych usuwaniu nawarstwień powierzchniowych, • odsalaniu i usuwaniu z porów kamienia substancji oleistych, • naprawie spękań i złuszczeń kamienia, • uzupełnieniu ubytków kamienia flekami i masami mineralnymi, • zabezpieczeniu przeciwwodnym. 7) Wykonanie dokumentacji powykonawczej i dokumentacji konserwatorskiej dokumentującej rodzaj i zakres wykonanych robót budowlanych i prac konserwatorskich, użytych materiałów oraz zawierający zalecenia i wytyczne dla użytkownika. 3. W zakres zamówienia wchodzą wszystkie prace, czynności oraz roboty, które należy zrealizować by przedmiot zamówienia osiągnął gotowość do eksploatacji i został wykonany należycie, zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną oraz konserwatorską. 4. Wszelkie kwestie wynikłe w toku prac, nieujęte w dokumentacji projektowej, a także rozwiązania szczegółowe w projekcie wykonawczym podlegają akceptacji Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku. 5. Materiałem wyjściowym i pomocniczym do opracowania dokumentacji wykonawczej jest: • załącznik nr 1 „Ekspertyza konserwatorska dotycząca Ratusza Gł. Miasta Gdańska wraz z programem prac konserwatorskich”, Maria Rudy, Toruń sierpień 2015 • załącznik nr 2 „Program prac konserwatorskich kamiennego Przedproża Zespołu Dworu Artusa, przynależącego do budynków Nowy dom Ławy, Dwór Artusa, Stary Dom Ławy”, A. Bortkiewicz, A. Płotka, Gdańsk 2015. • Załącznik nr 3 „Ekspertyza konstruktorska stanu zachowania przedproża Ratusza Głównego Miasta” , inż. Ryszard Kowalski, Gdańsk sierpień 2015 • załącznik nr 4 „Ekspertyza dotycząca przyczyn zawilgocenia podziemi budynku Ratusza Głównomiejskiego w Gdańsku”, Jerzy Hoła Politechnika Wrocławska, Wrocław 2014 – Zamawiający oświadcza, że opisując przedmiot zamówienia dołożył wszelkich starań aby nie posłużyć się wskazaniem pochodzenia (znak towarowy, marka, producent, patent, dostawca) materiałów i urządzeń. Jeżeli jednak w załączonej dokumentacji pojawi się znak towarowy, marka, producent, patent lub dostawca materiałów lub urządzeń nie jest to wiążące dla Wykonawców i pełni rolę wyłącznie informacyjną. • informacja nr 1 Zamawiający informuje, że w pomieszczeniu pod schodami przedproża Ratusza Głównego Miasta znajduje się infrastruktura energetyczna w postaci skrzynek z zabezpieczeniami oraz kabli zasilających. Właścicielami urządzeń są: Energa Operator SA, Energa Oświetlenie, Melioracje Gdańskie, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku. Istniejące urządzenia będą utrudniały dostęp do obszarów budowli podlegającej pracom naprawczym, remontowym i konserwacyjnym. W zakresie zadania Wykonawcy jest koordynacja działań z właścicielami tych urządzeń i instalacji. W wycenie należy przewidzieć koszty niezbędnego współdziałania z posiadaczami wymienionych instalacji i urządzeń. • informacja nr 2 Zamawiający informuje, że przez cały okres trwania budowy należy zapewnić drogę przejścia do obiektu do wskazanych drzwi Dworu Artusa od strony Długiego Targu. Wymagane przejście o szerokości min 2,5 m wykonane będzie w sposób zapewniający bezpieczny dostęp osób postronnych (zwiedzających) do obiektu. Zamawiający zastrzega sobie odbiór techniczny wykonanego przejścia i jego dopuszczenie do eksploatacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wskazanych drzwi w czasie trwania prac. W takim wypadku Wykonawca na swój koszt dokona przeniesienia konstrukcji przejścia we wskazane miejsce w terminie 3 dni roboczych. • informacja nr 3 zamawiający informuje, iż pod przedprożami znajdują się pomieszczenia użytkowe, dlatego na czas wykonywania prac Wykonawca zapewni zabezpieczenie powierzchni celem uniknięcia zalania pomieszczeń piwnicznych znajdujących się pod przedprożami. UWAGA: dokumentacja projektowa winna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej (5 egz.) oraz elektronicznej – na nośniku CD bądź DVD – umożliwiającej wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji papierowej. Zatwierdzenie dokumentacji i uzyskanie pozwoleń PWKZ w Gdańsku na prowadzenie prac kompleksowych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, oraz uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę jest warunkiem rozpoczęcia robót obejmujących zasadniczy zakres zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Muzeum Historycznego Miasta Gdańska, ul. Długa 46/47 80-831 Gdańsk w Banku Pekao S.A. nr: 90 1240 5400 1111 0010 4475 9512 z oznaczeniem „wadium – przetarg na Remont konserwatorski zabytkowych przedproży budynków Ratusza Głównomiejskiego i Dworu Artusa w Gdańsku - oddziałów MHMG 4. Datą wniesienia wadium jest data i godzina uznania rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz powinno być wystawione na Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ul. Długa 46/47 80-831 Gdańsk. Oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia należy złożyć wraz z ofertą. Zostaną one zdeponowane w kasie Muzeum. Zamawiający zaleca aby oryginał dokumentu gwarancji/poręczenia nie był na trwałe spięty z ofertą. 6. Dokument gwarancji/poręczenia powinien: 1) przewidywać bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 7 i 8; 2) zawierać sformułowanie zobowiązania gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty wystawione przez Zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 7 i 8. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił lub nie przystąpił do podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków Zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty stanowiącej wadium. Żądanie będzie zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji. Dopuszczalnym żądaniem gwaranta może być dokument potwierdzający, że osoba, która podpisała wezwanie do zapłaty w imieniu beneficjenta, upoważniona jest do jego reprezentowania. 10. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą (termin związania ofertą określono w Rozdz. VII ust. 3.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach