Przetargi.pl
Remont konserwatorski budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Granicznej 4 w Bielsku-Białej – prace dodatkowe nie ujęte w zamówieniu podstawowym (ETAP III)

Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Lipnicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
  • Data zamieszczenia: 2020-08-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    Lipnicka 26
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
    REGON: 07001907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont konserwatorski budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Granicznej 4 w Bielsku-Białej – prace dodatkowe nie ujęte w zamówieniu podstawowym (ETAP III)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy i remontu konserwatorskiego budynku mieszkalnego wielorodzinnego zlokalizowanego przy ul. Granicznej 4 w Bielsku-Białej – ETAP III zamówienia - obejmujący wykonanie robót dodatkowych, które wystąpiły w trakcie trwania prac remontowych na budynku, a które nie zostały ujętych w zamówieniem podstawowym. Przedmiotowe zadanie prowadzone jest w ramach projektu pn. "Poprawa efektywności energetycznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych w Bielsku-Białej- etap II" i jest realizowane w etapach, na przełomie lat 2019 – 2020: 1) ETAP I i II remontu, który obejmował dobudowę i remont istniejących przewodów kominowych, wykonanie ocieplenia ścian budynku, remont elewacji z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej, remont i przebudowa lokali mieszkalnych w budynku, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych, remont i wymianę instalacji elektrycznej, wodnej i sanitarnej, wykonanie instalacji centralnego ogrzewania z podłączeniem do projektowanego węzła ciepłowniczego oraz wykonanie remontu korytarzy i klatki schodowej w budynku, został rozpoczęty w listopadzie 2019 roku i jest realizowany przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, tj. Konsorcjum Firm: „BUD-MAX” Pawel Jęczalik – Lider Konsorcjum oraz „ARBUD” Arkadiusz Jęczalik – Członek Konsorcjum z Bielska-Białej, 2) ETAP III remontu obejmuje w swoim zakresie tylko prace dodatkowe nie objęte zamówieniem podstawowym, 3) zamieszczona dokumentacja Projektowa pierwotna i zamienna obejmuje przewidziany do wykonania cały zakres robót związanych z remontem konserwatorskim i przebudową przedmiotowego budynku. Niniejsze zamówienie obejmuje tylko ETAP III przebudowy z tym, że nie cały zakres prac, które zostały wyszczególnione i opisane w Dokumentacji Projektowej, będzie realizowany przez Zamawiającego, 4) przedmiotowy budynek położony jest na działce nr 1298 i 1348, obręb Górne Przedmieście. Jest to budynek dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony z nieużytkowym poddaszem. W poziomie parteru i pierwszego piętra znajduje się 12 lokali mieszkalnych. Konstrukcja budynku tradycyjna, ściany murowane, stropy drewniane, dach drewniany dwuspadowy. Budynek posiadał przyłącze wody i energii elektrycznej oraz jest podłączony do kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Budynek znajduje się w wykazie zabytków nieruchomych. Został podany w wykazie zabytków nieruchomych wyznaczonych przez Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach do ujęcia w gminnej ewidencji zabytków miasta, podlega więc szczególnej ochronie konserwatorskiej. Nieruchomość objęta przedmiotowym zamówieniem przy ul. Granicznej 4 objęta jest ochroną konserwatorską na podstawie wpisu do gminnej ewidencji zabytków, 5) Prace należy wykonać zgodnie z Decyzją o pozwoleniu na budowę Nr 33/2016 z dnia 15. 01. 2016r. wydaną przez Prezydenta Miasta Bielska-Białej, Postanowieniem WUOZ z dnia 05.01.2016r. B-Nr 5142.514.2015.KJ, zgodnie z Dokumentacją Projektową pierwotną remontu konserwatorskiego i przebudowy budynku, Projektem budowlanym zamiennym do Projektu przebudowy, STWiORB oraz przedmiarami robót, 6) Dane techniczne budynku: - budynek będzie pełnił funkcję mieszkalną, z 12 lokalami mieszkalnymi, - powierzchnia zabudowy 246,00 m2, - powierzchnia użytkowa: 297,82 m2, - kubatura: 1990,10 m3, - rok budowy: 1 927 r., 7) budynek aktualnie zabezpieczony i niezamieszkały, 8) po zakończeniu robót Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej obejmującej projekt budowlany, dziennik budowy, protokoły odbiorów robót, opisy i rysunki dotyczące realizacji poszczególnych robót, dokumenty dla zastosowanych urządzeń i materiałów, w tym wszelkie wymagane atesty i gwarancje oraz książkę obmiarów. 2. Prace objęte zamówieniem wykonywane będą w sposób umożliwiający Zamawiającemu aplikowanie o dofinansowanie przebudowy i remontu budynku przy ul. Granicznej 4 w Bielsku-Białej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020, w ramach Osi Priorytetowej I „Zmniejszenie emisyjności gospodarki”, Działanie 1.7. „Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego”, Poddziałanie 1.7.1. „Wspieranie efektywności energetycznej w budynkach mieszkalnych w województwie śląskim”. 3. „Standardy jakościowe”, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy pzp, zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia, czyli dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Dokumenty te wskazują parametry wszystkich materiałów i urządzeń, które będą musiały być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia jak również zasady wiedzy technicznej wymagane do wykonania robót objętych zamówieniem. Uwzględniają także wszystkie elementy, które mają wpływ na koszty związane z eksploatacją oraz utylizacją przedmiotu zamówienia. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są tak precyzyjne, że bez względu na fakt, kto będzie Wykonawcą przedmiotu zamówienia jedyną różnicą będą zaoferowane ceny, tzn. że przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależnie od tego, który z Wykonawców go wykona.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga, aby oferta była zabezpieczona wadium w kwocie: 2 482,31 zł (słownie: dwa tysiące czterysta osiemdziesiąt dwa złote 31/100). 2.Wadium może być wniesione w następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3.Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wymaganego wadium lub wadium wniesione zostało nieprawidłowo, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oferta Wykonawcy powinna składać się z następujących dokumentów: 1)oferty sporządzonej na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do Specyfikacji, 2)szczegółowego kosztorysu ofertowego, sporządzonego z uwzględnieniem postanowień Rozdziału VIII, 3)oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do Specyfikacji (punkt I oświadczenia), 4)oświadczenia dotyczącego przesłanek wykluczenia z postępowania, sporządzonego na formularzu stanowiącym załącznik nr 7 do Specyfikacji (punkt I oświadczenia), 5)oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzonego na formularzu stanowiącym załącznik nr 16 do Specyfikacji, 6)wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz dane identyfikujące podwykonawców, jeżeli już na etapie składania oferty przewiduje powierzenie części zamówienia podwykonawcom z podaniem wartości lub procentowej części zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 12 do Specyfikacji, jeżeli są mu znane 7)oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictw osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę, 8)dowodu wniesienia wadium. 2. W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna), każdy z członków konsorcjum (wspólników spółki cywilnej), indywidualnie składa dokumenty wymienione w ust.1 pkt. 3 – 5 SIWZ. 3.Wykonawca, który powołuje się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, na zasoby innych podmiotów – podwykonawców, dla wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 3 (pkt. II oświadczenia). 4.Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, składa: 1)dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 3) dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski. 5. Uzupełnianie i wyjaśnianie dokumentów. 1) Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 ustawy, oświadczeń i dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania (art. 23 ust. 3a ustawy). 7. Dokumenty dostępne Zamawiającemu w inny sposób. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 ustawy, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 700 z późn. zm). 8.Tajemnica przedsiębiorstwa. 1) Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16.04.1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1010 z późn. zm., jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W szczególności Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 2) Jeżeli Wykonawca w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nie wykazał i nie uzasadnił przyczyn ustanowienia zastrzeżenia informacji jako informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa, to Zamawiający upublicznia taką informację na odpowiedzialność i ryzyko Wykonawcy. Brak uzasadnienia zastrzeżenia powoduje automatyczną jawność zastrzeżonych informacji.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach