Przetargi.pl
„Remont konserwatorski Bastionu Władysława IV oraz pomnika konnego Tadeusza Kościuszki.”

ZAMEK KRÓLEWSKI NA WAWELU - PAŃSTWOWE ZBIORY SZTUKI ogłasza przetarg

  • Adres: 31-001 Kraków, Wawel 5
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: ZAMEK KRÓLEWSKI NA WAWELU - PAŃSTWOWE ZBIORY SZTUKI
    Wawel 5
    31-001 Kraków, woj. małopolskie
    REGON: 000276009
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wawel.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont konserwatorski Bastionu Władysława IV oraz pomnika konnego Tadeusza Kościuszki.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie:a.) Bastionu Władysława IV - wielobocznej budowli obronnej o ścianach odchylonych od pionu, zbudowanych z cegły na podmurówce z ciosów kamiennych w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. b.) Elementów zlokalizowanych na szczycie bastionu w tym tarasu widokowego o nawierzchni z kostki porfirowej z ulokowanym centralnie na cokole pomnikiem konnym Tadeusza Kościuszki w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. c.) Remontu (wymiany )cokołu w zakresie opisanym w dokumentacji projektowej. d.) Konserwacja pomnika T. Kościuszki e.) Fragmentu murów fortecznych na odcinku od bastionu do Bramy Herbowej w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. f.) Schodów terenowych zlokalizowanych wzdłuż wspomnianych murów (schody o stopniach z bloków dolomitu posadowionych na zbrojonej płycie betonowej) w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. g.) Fragmentu istniejącej zewnętrznej instalacji kanalizacji opadowej obejmujący odwodnienie tarasu bastionu i drenaż w rejonie remontowanych murów (przebudowa instalacji na odcinku do studzienki kanalizacji ogólnospławnej) w zakresie określonym w dokumentacji projektowej. h.) Wykonanie projektu organizacji robót i sposobu postępowania z metalową częścią pomnika w celu umożliwienia wykonania prac związanych z remontem bastionu opisanych w dokumentacji projektowej. i.) Wykonanie prac związanych z wykonaniem konstrukcji wsporczej lub demontażem i ponownym montażem metalowej części pomnika zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego projektem. Zgodnie z opisem w punkcie h.)j.) Wykonanie renowacji metalowej części pomnika zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego programem prac konserwatorskich.k.) Przed przystąpieniem do wykonania prac dotyczących renowacji metalowej części pomnika Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania szczegółowego programu prac konserwatorskich dotyczącego tego zakresu prac w oparciu o wytyczne zawarte w przekazanej przez zamawiającego dokumentacji. Program prac konserwatorskich będzie podlegał zatwierdzeniu przez Konserwatora Zabytków Wzgórza Wawelskiego.l.) Wykonanie projektu tymczasowego zadaszenia zabezpieczającego wnętrze bastionu przed zalaniem i umożliwiającego prowadzenie prac archeologicznych niezależnie od warunków atmosferycznych zgodnie z założeniami opisanymi w pkt. 2.1.12 Opisu Przedmiotu Zamówienia stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.m.) Wykonanie prac związanych z montażem i demontażem zadaszenia. n.) Zamawiający wymaga, żeby projekty opisane w punktach 2.1.8 i 2.1.12 Opisu Przedmiotu Zamówienia były opracowane i sprawdzone przez osoby posiadające uprawnienie budowlane do projektowania w zakresie konstrukcji.o.) Prowadzenie bieżącej inwentaryzacji geodezyjnej prac (w tym w zakresie prac archeologicznych) oraz przekazywanie materiałów na bieżąco Zamawiającemu.p.) Wykonanie w imieniu Zamawiającego wszystkich czynności formalnych w tym wymienionych w podpunktach rozdziału (punktu) 2.7. Opisu Przedmiotu Zamówienia.2. Termin realizacji etapów przedmiotu zamówienia: Zgodnie z pkt. 2.2 Opisu Przedmiotu Zamówienia stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.Uwaga!Etapowanie robót. Ze względu na sposób finansowania zadania roboty będą rozliczane w dwóch etapach rocznych. Wykonawca zobowiązany jest realizować roboty zgodnie z następującą dokumentacją:- Projekt zagospodarowania terenu; - Projekt architektoniczno-budowlany z programem prac konserwatorskich;- Projekt techniczny; - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót;- Przedmiary robót; - Pozwolenia uzyskane przez Inwestora: - Pozwolenie konserwatorskie nr 7/2022 z dnia 31 sierpnia 2022 r. Całość posiadanej dokumentacji została wymieniona w spisie załączników do Opisu Przedmiotu Zamówienia w punkcie 11. 9 - Pozwolenie na budowę nr 102/6740.3/2022 z dnia 23 września 2022 r. Komplet pozwoleń został wymieniony w spisie załączników do Opisu Przedmiotu Zamówienia w punkcie 11.3. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), wraz z załącznikami wymienionymi w pkt 11 Opisu przedmiotu zamówienia.4. Opis Przedmiotu Zamówienia należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r.poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie nr rachunku: 48 1130 1150 0012 1269 5620 0006 z dopiskiem "Wadium-Bastion nr: DZP-271-40/24”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w formie elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Zamek Królewski na Wawelu;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia(art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8) musi zostać złożone w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;6. W przypadku wniesienia wadium w formie:1) pieniężnej -zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;2) poręczeń lub gwarancji-wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp. zostanie odrzucona.8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.4 zdolności technicznej lub zawodowej:4.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich ośmiu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej:4.1.1 dwie roboty budowlane (stanowiące przedmiot odrębnych umów) obejmujące remont elewacji ceglanych w obiektach wpisanych do rejestru zabytków (w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. (Dz.U. z 2022 r. poz. 840) dalej „OchrZabU”, lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku). W ramach każdej ze zrealizowanych robót Wykonawca musi wykazać, że:a) powierzchnia remontowanej elewacji ceglanej wynosiła co najmniej 500 metrów kwadratowych;b) remont obejmował wymianę cegieł w ilości co najmniej 20 % powierzchni naprawianego lica.4.1.2 dwie roboty budowlane (stanowiące przedmiot odrębnych umów) obejmujące remont elewacji w obiektach wpisanych do rejestru zabytków (w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. (Dz.U. z 2022 r. poz. 840) dalej „OchrZabU”, lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku), z których każda obejmowała naprawę elementów kamiennych z piaskowca o powierzchni co najmniej 50 metrów kwadratowych.4.1.3 dwie roboty budowlane (stanowiące przedmiot odrębnych umów) obejmujące remonty konserwatorskie w obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków (w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. (Dz.U. z 2022 r. poz. 840) dalej „OchrZabU”, lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku), o wartości każdej robót nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto (słownie złotych brutto: dwa miliony pięćset).UWAGA:Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, jeżeli na jednym obiekcie Wykonawca wykonał kilka z wymienionych zakresów prac.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli dany rodzaj prac wskazanych wyżej był wykonywany w ramach jednej umowy na więcej niż jednym obiekcie.W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie spełnią ten warunek jeżeli przynajmniej jeden z tych wykonawców spełnia samodzielnie warunek niezbędnego doświadczenia lub poszczególni wykonawcy spełniają konkretny warunek wskazany odpowiednio w pkt 7.4.1.1, 7.4.1.2 lub 7.4.1.3.W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP) dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.4.2 dysponuje osobami które zostaną skierowane do realizacji zamówienia tj.:4.2.1. co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do wykonywania przedmiotu zamówienia w roli Kierownika Budowy, która to osoba:a) posiada uprawnienia do kierowania robotami budowalnymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;b) jest wpisana na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;c) spełnia wymagania określone w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 951 ze zm., dalej „OchrZabU”), tj. która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury;d) posiada niezbędne doświadczenie zawodowe, tj. pełniła funkcję kierownika budowy przy robocie budowlanej polegającej na remoncie, modernizacji lub przebudowie obiektu wpisanego do właściwego rejestru obiektów zabytkowych (w rozumieniu przepisów „OchrZabU”, lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku), o wartości co najmniej: 2 500 000,00 zł brutto (słownie złotych brutto: dwa miliony pięćset tysięcy);4.2.2 co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do wykonywania przedmiotu zamówienia w roli Kierownika robót sanitarnych, która to osoba:a) posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;b) jest wpisana na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;c) spełnia wymagania określone w art. 37c OchrZabU, tj. która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury..4.2.3 co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do wykonywania przedmiotu zamówienia w roli Kierownika Prac Konserwatorskich, która to osoba:a) spełnia wymagania określone w art. 37a OchrZabU,b) posiada niezbędne doświadczenie zawodowe, tj. kierowała pracami konserwatorskimi obejmującymi konserwację detalu architektonicznego kamiennego i wątków ceglanych, realizowanymi w obiekcie zabytkowym (w rozumieniu przepisów „OchrZabU”, lub – w przypadku rejestrów prowadzonych poza RP – rejestrów równoważnych, prowadzonych na podstawie przepisów obowiązujących ze względu na miejsce położenia zabytku).4.2.4 co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do wykonywania przedmiotu zamówienia w roli Konserwatora Dzieł Sztuki, a która to osoba posiada niezbędne doświadczenie zawodowe, tj. wykonała co najmniej dwie usługi, z których każda polegała na konserwacji rzeźb plenerowych - odlewów z brązu (spiżu) o kubaturze nie mniejszej niż 2 metry sześcienne, eksponowanych w warunkach zewnętrznych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach