Przetargi.pl
Remont komór chłodniczych Krajowego Centrum Roślinnych Zasobów Genowych IHAR-PIB w Radzikowie,

Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin ogłasza przetarg

  • Adres: 05-870 Błonie, Radzików 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7253611 , fax. 22 7254714
  • Data zamieszczenia: 2012-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin
    Radzików 1 1
    05-870 Błonie, woj. mazowieckie
    tel. 22 7253611, fax. 22 7254714
    REGON: 00007948000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ihar.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowy Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont komór chłodniczych Krajowego Centrum Roślinnych Zasobów Genowych IHAR-PIB w Radzikowie,
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy remoncie pięciu komór chłodniczych K3-K7 i herbarium oraz remontu izolacji wodnej fundamentów budynku Laboratorium nr III w Instytucie Hodowli i Aklimatyzacji Roślin -PIB w Radzikowie. Remontowany budynek pełni funkcje budynku laboratoryjnego mieszczącego zespół pomieszczeń laboratoryjnych, pracowni badawczych, pomieszczeń administracyjnych i socjalnych. W części podpiwniczonej znajdują sie specjalistyczne pomieszczenia chłodnicze stanowiące krajowy bank nasion. Teren działki jest płaski, zagospodarowany i ogrodzony. Budynek ma kształt wydłużonego prostokąta, wykonany w układzie konstrukcyjnym poprzecznym w rozstawie ścian co 6 i 3 m. Budynek posiada dwie kondygnacje nadziemne i jest całkowicie podpiwniczony. Stropodach wentylowany na ściankach ażurowych kryty prefabrykowanymi płytkami korytkowymi, pokryty papą z rynną odwadniająca (korytem) przebiegająca przez całą długość budynku (dach pogrążony). Wszystkie stropy prefabrykowane z płyt kanałowych. Ściany piwnic z bloków piwnicznych kanałowych, ściany konstrukcyjne parteru i I piętra z typowych bloków kanałowych gr. 24cm, ściany zewnętrzne podłużne z betonu komórkowego gr. 24cm z ociepleniem styropianem. Ściany i sufity komór chłodniczych w piwnicach ocieplone styropianem. Stolarka okienna i drzwiowa PCV. Wysokość budynku wynosi - 10,05m. Istniejący budynek wyposażony jest we wszystkie instalacje potrzebne do funkcjonowania tego typu obiektu - instalacja wodociągowa, instalacja energetyczna, kanalizacja sanitarna, instalacja grzewcza z kotłowni, wentylacja grawitacyjna i mechaniczna oraz instalacja odgromowa. Zakres prac obejmuje: I. Remont pomieszczeń chłodni K3-K7 1. Zabezpieczenie regałów w chłodniach, na których ustawione są słoiki z preparatami nasion przed kurzem i uszkodzeniem mechanicznym. 2. Demontaż parowników oraz instalacji elektrycznej, alarmowej -człowiek w chłodni-, sygnalizacji pożaru oraz kontroli dostępu w komorach K3-K7. 3. Usunięcie w pomieszczeniach chłodni istniejącego ocieplenia ze ścian i sufitu. 4. Osuszenie oczyszczonych ścian i sufitów, a następnie zabezpieczenie ich preparatami grzybobójczymi. 5. Wymiana instalacji elektrycznej, kontroli dostępu i alarmowej w remontowanych komorach. 6. Obłożenie ścian i sufitów w komorach chłodniczych K3, K4, K5, K6, K7 płytą warstwową gładką gr. 12 cm wypełnioną pianką poliuretanową zachowując pustkę powietrzną 5cm. 7. Wykonanie wentylacji komór oraz montaż zdemontowanych parowników z podłączeniem do istniejącej instalacji. 8. Naprawa i malowanie zawilgoconych i uszkodzonych fragmentów ścian i sufitu na korytarzu chłodni. Komory chłodnicze służą do długotrwałego przechowywania nasion w niskiej temperaturze. Wewnątrz każdej komory znajdują się regały przesuwne, na których ustawione są litrowe słoiki z nasionami. Łączna ilość słoików wynosi ok. 11.000 sztuk. Ze względu na trudności logistyczne zarówno słoiki, jak i regały muszą pozostać na swoim dotychczasowym miejscu. Wykonawca jest odpowiedzialny za należyte zabezpieczenie słoików oraz regałów przed zniszczeniem i zakurzeniem (dotyczy również mechanizmu do przesuwania regałów) oraz za ewentualne straty materialne związane ze zniszczeniem przechowywanych próbek. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszelkich uciążliwości związanych z prowadzeniem prac w trudnych warunkach oraz konieczność zabezpieczenia materiałów Zamawiającego znajdujących się w remontowanych komorach. II. Remont pomieszczenia herbarium 1. Zamurowanie otworów okiennych gazobetonem o grubości 18 cm i styropianem 12 cm. 2. Ocieplenie ścian i sufitu styropianem EPS 70 gr. 12 cm z wykończeniem płytą kartonowo-gipsową na stelażu aluminiowym. 3. Demontaż i ponowny montaż parownika. 4. Wykończenie zamurowanych otworów okiennych na elewacji budynku. 5. Wymiana drzwi. 6. Wymiana agregatu chłodniczego Pomieszczenie herbarium służy do długotrwałego przechowywania części roślin w niskiej temperaturze. Wewnątrz każdej komory znajdują się regały przesuwane elektrycznie, na których ułożone są opakowania zawierające materiały biologiczne. Ze względu na trudności logistyczne zarówno materiały, jak i regały, na których są one zgromadzone muszą pozostać na swoim dotychczasowym miejscu. Wykonawca jest odpowiedzialny za należyte zabezpieczenie materiałów oraz regałów przed zniszczeniem i zakurzeniem (dotyczy również mechanizmu do przesuwania regałów) oraz za ewentualne straty materialne związane ze zniszczeniem przechowywanych próbek. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszelkich uciążliwości związanych z prowadzeniem prac w trudnych warunkach oraz konieczność zabezpieczenia materiałów Zamawiającego znajdujących się w remontowanych komorach. III. Remont izolacji zewnętrznej ścian fundamentowych z drenażem opaskowym 1. Odkopanie ścian fundamentowych fragmentami nie przekraczającymi 5 mb. 2. Odgrzybienie ścian fundamentowych. 3. Izolacja odkopanych ścian masą bitumiczną oraz styrodurem i folią kubełkową. 4. Wykonanie drenażu w wariancie I lub II i podłączenie go do studzienki kanalizacyjnej według projektu. 5. Zasypanie fundamentów i uporządkowanie terenu. Szczegółowy zakres robót oraz wymagania dotyczące wykonania i odbioru poszczególnych robót wchodzących w zakres realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego zawarte są w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca podczas wykonywania robót ma obowiązek stosować szczelne przegrody zapobiegające przedostawaniu się hałasu i kurzu do części budynku, który nie podlega remontowi, w którym znajduje się bardzo wrażliwa aparatura badawcza. Wykonawca jest odpowiedzialny za ewentualne szkody związane z uszkodzeniem mienia Zamawiającego w wyniku prowadzonych prac remontowych (zakurzenia) lub straty badawcze spowodowane niewłaściwym zabezpieczeniem i odizolowaniem terenu prowadzonych prac. Przed podpisaniem umowy Wykonawca ma obowiązek przedstawić szczegółowy harmonogram czasowy wykonania robót. Komunikacja oraz logistyka materiałów będzie możliwa wyłącznie poprzez zachodnie wyjście ewakuacyjne z łącznika. Wykonawca ma obowiązek uzgadniać terminy koniecznych wyłączeń prądu lub wody z kierownikiem DAT, z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, przy czym Wykonawca jest zobowiązany prowadzić roboty w sposób umożliwiający maksymalne ograniczenie ilość oraz czas trwania wyłączeń. Zamawiający oczekuje, że powyższe wyłączenia będą odbywały się po godzinach pracy Instytutu (pomiędzy 17.00-7.00) lub w dni wolne. Zamawiający dopuszcza rozliczenia częściowe z Wykonawcą po ukończeniu poszczególnych etapów robót, przy założeniu następujących wartości procentowych: a. Remont chłodni- 50% wartości b. Remont izolacji zewnętrznej fundamentów- 30% wartości c. Remont herbarium- 20% wartości Wykonawca robót będzie zobowiązany do dokonywania regularnych wpisów do dziennika remontu dotyczących zaawansowania prac. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz opisami w przedmiarach i projektach. Zaproponowane materiały nie mogą być gorszej jakości niż w specyfikacji technicznej. Odstępstwo od tych wymagań jest możliwe po uzyskaniu zgody Inwestora oraz inspektora nadzoru inwestorskiego. Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiały posiadające wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane przy odbiorze końcowym robót. Wykonawca ma obowiązek konsultować z Zamawiającym kolorystykę i rodzaj stosowanych materiałów wykończeniowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu umownego w trakcie realizacji zadania. W celu oszacowania wartości zamówienia wykonawca przed przystąpieniem do przetargu winien bardzo dokładnie zapoznać się z terenem budowy, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz będącą w posiadaniu inwestora dokumentacją projektową. Po wykonaniu robót wykonawca przedstawi zamawiającemu szczegółową dokumentację powykonawczą zawierającą wszelkie zmiany i odstępstwa od dokumentacji projektowej wniesione za zgodą projektanta i inspektora nadzoru w trakcie realizacji robót. Kody CPV: 45213200-5 Roboty budowlane w zakresie magazynów i przemysłowych obiektów budowlanych 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach 45317300-5 Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45311100-1 Roboty w zakresie okablowania elektrycznego Dokumentacja projektowa do wglądu u Kierownika Działu Administracyjno-Technicznego mgr Karola Ferenca, pokój nr 35. Zamawiający pobierze opłatę w wysokości 20 zł. za wydanie kopii dokumentacji projektowej. Wskazane wcześniejsze telefoniczne umówienie się na wizję lokalną. Zamawiający określa termin realizacji całości zamówienia objętego niniejszą SIWZ na 40 dni od daty podpisania umowy, przy czym Wykonawca jest zobowiązany rozpocząć roboty nie później niż 7 dni od dnia podpisania umowy. Miejsce realizacji zamówienia: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowy Instytut Badawczy w Radzikowie, 05-870 Błonie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452132005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 40 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: BGŻ S.A. w Warszawie 47 2030 0045 1110 0000 0094 2390 z dopiskiem Wadium - DAT_22_N_RB_2011 5. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne wyłącznie z chwilą uznania tego rachunku bankowego przed upływem terminu składania ofert, gdyż dopiero uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) powoduje, że Zamawiający będzie w posiadaniu wadium. Wykonawca, który złoży ofertę i dokona wpłaty wadium wnoszonego w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, a uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych z tytułu wadium na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) nastąpi po upływie terminu składania ofert, podlega wykluczeniu z postępowania w związku z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, a oferta takiego Wykonawcy zostanie uznana za odrzuconą w związku z art. 24 ust. 4 ustawy Pzp. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.ihar.edu.pl/przetargi3.php
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach