Przetargi.pl
Remont jazu piętrzącego stałego (ceglanego) zlokalizowanego w km 9+870 rzeki Prudnik w miejscowości Skrzypiec, gm. Lubrza, powiat prudnicki

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. +48774425742 , fax. +48774425742
  • Data zamieszczenia: 2017-08-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Katowicka 39
    45-061 Opole, woj. opolskie
    tel. +48774425742, fax. +48774425742
    REGON: 00010051785953
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont jazu piętrzącego stałego (ceglanego) zlokalizowanego w km 9+870 rzeki Prudnik w miejscowości Skrzypiec, gm. Lubrza, powiat prudnicki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie zadania pn. Remont jazu piętrzącego stałego (ceglanego) zlokalizowanego w km 9+870 rzeki Prudnik w miejscowości Skrzypiec, gm. Lubrza, powiat prudnicki w formule zaprojektuj i wybuduj na podstawie Programu Funkcjonalno–Użytkowego, stanowiącego załącznik do niniejszej SIWZ. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem niezbędnych uzgodnień, opinii, decyzji, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz realizacja robót budowlanych związanych z naprawą jazu piętrzącego stałego(ceglanego) zlokalizowanego w km 9+870 rzeki Prudnik w miejscowości Skrzypiec gm. Lubrza, powiat prudnicki. Zadanie obejmuje usunięcie nieprawidłowości z zakresu utrzymania obiektu we właściwym stanie technicznym poprzez: 1. Korpus przelewu stałego: po odsłonięciu (odkopaniu) korpusu przelewu stałego od strony WG należy: • usunąć zmurszałe fragmenty konstrukcji ceglanej oraz zdegradowane spoiny pozostawionych cegieł, a następnie uzupełnić je zaprawą ekspansywną; • odtworzyć widoczne elementy licowe z cegły pełnej przeznaczonej do licowania na zaprawie; • usunięte fragmenty korpusu oraz istniejące ubytki uzupełnić betonem hydrotechnicznym wraz z jednoczesnym (monolitycznym) wykonaniem wzmocnienia korpusu od strony WG w postaci płaszcza betonowego na całej powierzchni korpusu poniżej górnego kamiennego oblicowania przelewu oraz wykonać doszczelnienie korpusu od strony WG bentomatą; 2. Lewy przyczółek jazu od WG: • pod odsłonięciu (odkopaniu) górnego skrzydełka przyczółka jazu na odcinku odłamania, usunąć odłamaną część skrzydełka, a następnie wykonać pionowe zakończenie pozostałej konstrukcji w miejscu odłamania, odtworzyć usuniętą odłamaną część skrzydełka z wykonaniem uszczelnionej dylatacji z częścią pozostawioną; • usunąć zmurszałe elementy pozostałej konstrukcji ceglanej i zastąpić je cegłą pełną przeznaczonej do licowania na zaprawie; 3. Lewy przyczółek jazu od WD: • po odsłonięciu (odkopaniu) lewego przyczółka jazu na odcinku płyty wypadowej i korpusu jazu wykonać wzmocnienie podłoża przyczółka np. z zastosowaniem pali jet-grouting; • usunięcie odspojonego odcinka półokrągłej korony przyczółka, a następnie • odtworzyć go z cegły pełnej przeznaczonej do licowania na zaprawie • usunięcie zmurszałych fragmentów konstrukcji ceglanej, odsłoniętych od strony zasypki, a następnie uzupełnienie ich betonem hydrotechnicznym, wraz z jednoczesnym (monolitycznym) wykonaniem wzmocnienia od strony zasypki w postaci płaszcza betonowego na całej odsłoniętej powierzchni przyczółka do wysokości spodu półokrągłej korony, następnie zasypać i zagęścić wykop; 4. Prawy przyczółek jazu: • po odsłonięciu (odkopaniu) górnego skrzydełka przyczółka jazu usunąć uszkodzoną część skrzydełka na odcinku wyrwy, usunąć odspojone warstwy konstrukcji powyżej poziomych pęknięć, usunąć zdegradowane spoiny pozostawionych cegieł i uzupełnić je zaprawą ekspansywną, na oczyszczonych powierzchniach odtworzyć widoczne elementy licowe z cegły pełnej przeznaczonej do licowania na zaprawie, zasypać i zagęścić wykop; 5. Wymianę zbutwiałych elementów drewnianego gurtu zabezpieczającego ponur od strony WG oraz odtworzyć zabezpieczenie gurtu narzutem kamiennym 6. Wykonanie ścianki z grodzic stalowych zabezpieczającej ponur i jaz od strony WG w bezpośrednim sąsiedztwie koryta młynówki 7. Wymianę zbutwiałych elementów drewnianego gurtu pomiędzy płytą wypadową, a poszurem oraz zbutwiałych elementów drewnianego gurtu zabezpieczającego poszur od strony WD, wraz z uzupełnieniem brakujących kamieni ubezpieczenia poszuru 8. Wymianę zniszczonych i uzupełnienie brakujących cegieł w płycie wypadu, usunięcie zdegradowanych spoin pozostawianych cegieł i uzupełnienie ich zaprawą. Wykonawca w cenie oferty powinien uwzględnić ewentualną rozbiórkę elementów jazu i ich odbudowę, jeśli po odsłonięciu okaże się, że zmurszałe elementy nie nadają się do remontu (stanowi to ryzyko Wykonawcy). Szczegółowe rozwiązania przyjmie projektant po uprzednim rozpoznaniu obiektu i inwentaryzacji uszkodzeń na podstawie wizji na obiekcie i badań własnych przedmiotowego obiektu. Prace będą prowadzone w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych. UWAGI: 1) Wykonawcy przed sporządzeniem ofert powinni zapoznać się z Programem Funkcjonalno-Użytkowym oraz innymi dokumentami stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ oraz dokonać oględzin miejsca wykonania zamówienia, aby uwzględnić jego specyfikę w cenie swojej oferty. 2) Wartość dokumentacji projektowej nie może przekroczyć 6% wartości zadania. Harmonogram rzeczowo-finansowy zawierający wycenę prac projektowych nie uwzględniający wskazanego obostrzenia nie zostanie zaakceptowany przez Zamawiającego. 3) Po zakończeniu zadania Wykonawca ma obowiązek wykonać inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wyremontowanego jazu wraz z naniesionymi rzędnymi terenu przyległego. 4) Co najmniej na jeden tydzień przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót, Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia, szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania tych materiałów jak również odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych oraz próbki materiałów. Zatwierdzenie partii materiałów z danego źródła nie oznacza automatycznie, że wszelkie materiały z danego źródła uzyskają zatwierdzenie. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia badań w celu wykazania, że materiały uzyskane z dopuszczonego źródła w sposób ciągły spełniają wymagania w czasie realizacji robót. 5) W przypadku gdy zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy traktować, iż jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający wskazaniu takiemu dodaje wyrazy „lub równoważny”. Oferta równoważna to oferta, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach technicznych, jakościowych lub funkcjonalnych odpowiadających cechom technicznym, jakościowym lub funkcjonalnym wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Wykonawca może złożyć ofertę z rozwiązaniem równoważnym, która przedstawia przedmiot zamówienia o cechach odpowiadających cechom lub lepszych od cech wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym (np. może oferować wykonanie robot budowlanych z zastosowaniem materiałów o parametrach lepszych niż wskazane przez zamawiającego w opisie rozwiązania równoważnego). 6) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone na działkach zniszczonych w trakcie prowadzenia robót. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody władającym terenem bez zbędnej zwłoki, bądź przez przywrócenie terenu do stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. 7) Wykonawca podejmie wszelkie racjonalne kroki dla zabezpieczenia środowiska zarówno na terenie budowy, jak i poza nim, oraz dla ograniczenia szkód i uciążliwości dla ludzi i mienia, wynikłych z zanieczyszczenia, hałasu i innych skutków jego działań. 8) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszystkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym również ustawy o odpadach i ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska, poniesie Wykonawca. 9) Wykonawca uiści stosowne opłaty oraz uzyska na swój koszt wszelkie uzgodnienia i pozwolenia na wywóz nieczystości stałych i płynnych oraz odpadów, oraz bezpieczne, prawidłowe odprowadzanie wód gruntowych i opadowych z całego terenu budowy, lub miejsc związanych z prowadzeniem robót, tak, aby ani roboty, ani ich otoczenie nie zostały uszkodzone. 10) Wykonawca będzie odpowiedzialny za dostarczenie energii, wody i innych usług, których może potrzebować do wykonania robót objętych zamówieniem. W przypadku korzystania z dostawy energii, wody i innych usług z istniejących kontrolowanych źródeł, Wykonawca musi zastosować się do warunków przedstawionych mu przez kompetentne władze oraz musi zapłacić za korzystanie z mediów oraz uiścić wszelkie inne wymagane opłaty. Wykonawca, na własne ryzyko i koszt, dostarczy wszelką aparaturę konieczną do korzystania przez niego z tych usług i do pomiaru pobranych ilości. 11) W trakcie wykonywania robót wykonawca będzie utrzymywał teren budowy w stanie wolnym od wszelkich niepotrzebnych przeszkód i będzie składował lub pozbywał się wszelkiego zbędnego Sprzętu Wykonawcy i nadwyżek materiałów. Wykonawca będzie usuwał z terenu budowy wszelkie szczątki, odpadki oraz elementy infrastruktury tymczasowej, które nie są już potrzebne. 12) Wykonawca na terenie budowy będzie prowadził gospodarkę odpadami. Każdy odpad musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującym prawem i w uzgodnieniu z Zamawiającym. 13) W celu udokumentowania doprowadzenia Terenu Budowy i Robót do stanu pierwotnego Wykonawca będzie prowadził szczegółową dokumentację fotograficzną obejmującą stan Terenu Budowy przed rozpoczęciem robót oraz po ich zakończeniu. Prowadzoną dokumentację fotograficzną Wykonawca przekaże Zamawiającemu. 14) Każdorazowo przed przystąpieniem do wykonywania robót ziemnych, kontrolne wykopy będą wykonane w celu zidentyfikowania podziemnej instalacji, której uszkodzenie może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. 15) Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia dróg, rowów odwadniających, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju spowodowane przez niego podczas wykonywania robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia na własny koszt, a także, jeśli to konieczne, przeprowadzi inne prace nakazane przez Inspektora Nadzoru. 16) Roboty objęte są gwarancją wykonawcy i rękojmią za wady zgodnie z postanowieniami umowy. Okres gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od daty wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, określonej w protokole odbioru końcowego. Okres gwarancji wykonawcy i rękojmi dla niniejszego zadania wynosi nie mniej niż 3 lata. Gwarancja i rękojmia, w przypadku odstąpienia od umowy po zrealizowaniu przez Wykonawcę części robót wynosi nie mniej niż 3 lata. 17) Wykonawca przedłoży po zakończeniu robót protokół o nie uszkodzeniu instalacji obcych spisany z przedstawicielem właściciela instalacji. Uzgodnienia oraz oświadczenia o braku roszczeń, z tytułu zajęć czasowych w wyniku przeprowadzonych robót. 18) Zgodnie z zapisami art. 29 ust. 3a u.p.z.p. Zamawiający wymaga w niniejszym zamówieniu na roboty budowlane zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:  czynności związane bezpośrednio z wykonywaniem robót budowlano-montażowych, konserwacyjnych, melioracyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45246000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 10 000,00 zł 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 39, piętro 1 (Sekretariat)- oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za wniesione, jeżeli wpłynęło w wyznaczonym terminie na rachunek Zamawiającego. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a u.p.z.p. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający zwróci się o ponowne wniesienie wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 6. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a u.p.z.p., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 u.p.z.p., pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 u.p.z.p., co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od określenia niniejszego warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach