Przetargi.pl
Remont i termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Świnicach Warckich

Gmina Świnice Warckie ogłasza przetarg

  • Adres: 99-140 Świnice Warckie, ul. Szkolna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 632 881 021 , fax. 632 881 174
  • Data zamieszczenia: 2020-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świnice Warckie
    ul. Szkolna 1
    99-140 Świnice Warckie, woj. łódzkie
    tel. 632 881 021, fax. 632 881 174
    REGON: 31101953300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swinice.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Świnicach Warckich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Remont i termomodernizacja budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Świnicach Warckich Opis zadania: Przedmiotem prac remontowych są dwa pomieszczenia w budynku oraz zewnętrzna część całego budynku (elewacja i dach) Gminnego Ośrodka Kultury w Świnicach Warckich. Roboty budowlane będą polegały na wykonaniu remontu łazienki (wymiana posadzki i podłogi, ułożenie płytek ściennych, wymiana urządzeń sanitarnych wraz z remontem instalacji wod-kan, wymiana bojlera, roboty malarskie, montaż wentylatora naściennego), wykonanie remontu pomieszczeń dla seniorów (ułożenie płytek podłogowych, malowanie pomieszczeń, wykonanie lamperii , obudowa parapetów, wymiana grzejników, ukrycie w ścianach elementów instalacji, wymiana osprzętu elektrycznego, wymiana oświetlenia, likwidacja okienka podawczego), wymiana drzwi wewnętrznych i drzwi wejściowych, wykonanie docieplenia dachu styropapą, wykonanie nowego orynnowania, naprawa ogniomurów, wykonanie nowych parapetów z blachy powlekanej, docieplenie trzech ścian budynku styropianem metodą lekką-mokrą wraz z remontem elewacji. W ramach innowacyjności zostanie zamontowana przed budynkiem ławeczka fotowoltaiczna Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo do uzyskiwania zgody ze strony Zamawiającego na zastosowanie zaproponowanej przez Wykonawcę kolorystki i rodzaju farb, glazury oraz elementów stolarki drzwiowej. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą prowadzone prace, w celu zapoznania się ze stanem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt własny Wykonawcy. W czasie wizji lokalnej Zamawiający nie będzie udzielał wiążących odpowiedzi na pytania Wykonawcy. Wnioski o wyjaśnienie treści SIWZ należy składać w trybie określonym w ustawie i niniejszej SIWZ. Dokładny zakres przedmiotu zamówienia, rodzaj robót oraz ich pełny zakres został określony w dokumentacji, w skład której wchodzą: Dokumentacja techniczna: Projekt budowlany, przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR), przedmiar robót, który stanowi materiał pomocniczy do sporządzenia oferty. UWAGA: Roboty budowlane będą prowadzone w obiekcie czynnym, w związku z czym Wykonawca ma obowiązek: a. zorganizować wszystkie prace remontowe w sposób nie narażający innych pracowników pracujących w budynku na niebezpieczeństwa i uciążliwości wynikające z prowadzonych robót z jednoczesnym zastosowaniem szczególnych środków ostrożności m. in. takich jak wydzielenie i oznakowanie miejsc niebezpiecznych; b. zapewnić swobodne i bezpieczne dojścia dla pracowników i petentów przebywających w budynku; c. zapewnić swobodny dostęp do instalacji i urządzeń podlegających konserwacji i wymagających regulacji parametrów; d. zapewnić dostęp dla pracowników i petentów do toalety w budynku; e. prowadzić realizację w sposób zapewniający ciągłą możliwość użytkowania obiektu bez względu na porę roku oraz zabezpieczy plac budowy w sposób uniemożliwiający rozprzestrzenianie i roznoszenie pyłów, kurzu i resztek materiałów budowlanych oraz każdorazowo po zakończonym dniu pracy posprząta teren wokół budowy. Przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest zakończyć wszelkie prace przygotowawcze określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót oraz za ich zgodność z projektem budowlanym i specyfikacją techniczną. Dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna oraz ewentualne dodatkowe dokumenty przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy stanowią część kontraktu, a wymagania wyszczególnione chociażby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte były w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje następująca kolejność ich ważności: (1) specyfikacja techniczna, (2) dokumentacja projektowa. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów, uproszczeń lub opuszczeń w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian, poprawek czy uzupełnień. Wszystkie materiały użyte do robót winny mieć świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie wydane przez uprawnione jednostki. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub specyfikacją techniczną i wpłynie to na nie zadowalającą jakość elementu budowli materiały takie będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które w jakikolwiek sposób związane są z robotami. Wykonawca będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 1. zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy; 2. prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami; 3. właściwy nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i p.poż w trakcie wykonywania robót; 4. zapewnienie sprzętu do wykonywanych robót spełniającego normy techniczne; 5. pokrycie wszystkich kosztów związanych z uzyskaniem świadectw na materiały, wyroby i urządzenia oraz badań laboratoryjnych wbudowanych materiałów i wykonanych robót; 6. opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, jeśli będzie konieczny; 7. zapłata opłat za składowanie odpadów; 8. przygotowanie obiektu i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wykonanego zakresu robót do dokonania odbioru przez Zamawiającego; 9. likwidacja placu budowy i zaplecza własnego wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu wszystkich prac, lecz nie później niż do dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy; 10. usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie trwania odbioru, w niezwłocznym terminie Klauzula zatrudnienia 1. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. *Zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 2. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób zatrudnionych w brygadach lub samodzielnie wykonujących czynności w zakresie robót budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy , czyli m.in. osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) roboty z zakresu tynkowania, malowania i docieplania budynku, b) roboty z zakresu robót dekarskich, c) roboty z zakresu wykonania glazury, d) roboty z zakresu wykonania posadzek, e) inne roboty uwzględnione w przedmiarze, 3. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: f) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: g) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, h) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, i) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. j) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: k) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; l) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 4. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. m) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa w pkt. 3. w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o prace oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 5.000 PLN, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. n) W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku wskazanego w pkt. 3., Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy i naliczyć Wykonawcy dodatkowo karę umowną za odstąpienie od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto. RÓWNOWAŻNOŚĆ: Zamieszczone w SIWZ, w szczególności w dokumentacji projektowej nazwy własne producentów nie są wiążące dla wykonawcy, należy je traktować wyłącznie jako przykładowe dla zobrazowania opisywanych parametrów i wymogów technicznych. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń równoważnych, tj. o parametrach funkcjonalnych nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Wszystkie przewidziane w dokumentacji projektowej parametry i wymogi techniczne przykładowych materiałów, urządzeń są parametrami minimalnymi, chyba że zapis mówi inaczej. Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.5 ustawy Prawo zamówień publicznych). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do określonych w SIWZ i dokumentacji projektowej, przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, którymi charakteryzują się produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę, pod warunkiem: • zastosowania wyrobów budowlanych, urządzeń, materiałów i elementów wyposażenia o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż wyroby budowlane i urządzenia wskazane w dokumentacji projektowej, • wykazania, że zastosowane wyroby budowlane i urządzenia spełniają wymagania określone w dokumentacji projektowej (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp) W przypadku propozycji urządzeń/materiałów równoważnych/zamiennych Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą, kart katalogowych, dokumentów potwierdzających dane techniczne/certyfikaty zgodności/ krajowe deklaracje zgodności lub krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych /Dz. U. z 2016r. poz. 1570 ze zm./ tych urządzeń/materiałów. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty, tabeli porównawczej (tabeli równoważności) dla danych urządzeń/materiałów, zawierającej w jednej kolumnie wszystkie wyszczególnione w dokumentacji projektowej ich parametry, zaś w drugiej – parametry urządzeń/materiałów oferowanych w celu potwierdzenia, że oferta jest zgodna z treścią SIWZ. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały - wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania (arg. Na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października 2013r. [sygn. akt: KIO 2315/13]). Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych opisywanym, w szczególności w zakresie: ¬ charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), ¬ charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość), ¬ parametrów technicznych (np. wydajność, wytrzymałość, trwałość, konstrukcja itp.), ¬ wyglądu (struktura, faktura i barwa). Zaleca się Oferentom szczegółowe zapoznanie się z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zdobycie wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenie i zweryfikowanie dokumentacji oraz niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełniania warunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Kosztorys ofertowy, Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów - jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach