Przetargi.pl
Remont i przebudowa toalet pod Basztą Senatorską na Wawelu

Zamek Królewski na Wawelu - Państwowe Zbiory Sztuki ogłasza przetarg

  • Adres: 31-001 Kraków, Wawel
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 124 225 155 , fax. 124 215 177
  • Data zamieszczenia: 2019-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zamek Królewski na Wawelu - Państwowe Zbiory Sztuki
    Wawel 5
    31-001 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 124 225 155, fax. 124 215 177
    REGON: 00027600900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wawel.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i przebudowa toalet pod Basztą Senatorską na Wawelu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: „Przebudowa i remont toalet pod Basztą Senatorską na Wawelu”. Przedmiotowa inwestycja mieści się w budynku przybudowanym w okresie II wojny światowej do wschodniej ściany baszty Senatorskiej oraz południowej strony muru kurtynowego. Celem remontu jest zabezpieczenie posadowienia obiektu uszkodzonego na skutek nierównomiernego osiadania fundamentu. Po wykonaniu prac wzmacniających fundamenty oraz naprawie spękanych ścian należy wykonać nową aranżację pomieszczeń sanitarnych. Prace będą prowadzone na podstawie posiadanej i udostępnionej Wykonawcom przez Zamawiającego dokumentacji. Zakres planowanych prac obejmuje roboty budowlane oraz instalacyjne, a w szczególności: 1. Wzmocnienie fundamentów budynku, polegające na wykonaniu mikropali, połączeniu ich oczepem i kotwienie z istniejącym fundamentem. 2. Wyburzenie wszystkich ścian działowych wraz z rozbiórką instalacji wewnętrznych oraz skuciu tynków z pozostałych ścian. 3. Wykonanie napraw oraz wzmocnień konstrukcyjnych ścian oraz warstw podłoża w budynku. 4. Wykonanie wewnętrznych instalacji sanitarnych oraz elektrycznych wraz z białym montażem. 5. Wykonanie nowego przyłącza wodociągowego do sieci poza budynkiem (prace w całości na działce Zamawiającego). 6. Wykonanie prac wykończeniowych wewnątrz budynku w tym wykonanie nowych ścian w technologii lekkiej, tynkowanie ścian istniejących, wymiana stolarki, ułożenie płytek i malowanie. 7. Remont elewacji budynku w tym: skucie tynku, wykonanie prac wzmacniających ściany wykonanie nowych tynków, naprawa kamiennych obramień otworów okiennych i drzwiowych. 8. Wymiana obróbek blacharskich gzymsu, okapu oraz rynien i rur spustowych. 9. Naprawa nawierzchni wokół budynku w zakresie wynikającym z konieczności przywrócenia do stanu pierwotnego po wykonanych robotach. 10. Naprawa powierzchni ścian w pomieszczeniu nad toaletami w zakresie opisanym w dokumentacji. W celu wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót towarzyszących, które należy ująć w kosztach ogólnych budowy. Roboty te obejmują między innymi: 1. Wykonanie dokumentacji powykonawczych: konserwatorskiej, ogólnobudowlanej oraz geodezyjnej i branżowych (w tym cześć opisowa graficzna oraz fotograficzna). Uwaga, w ramach wykonanej dokumentacji należy wykonać aktualizację fragmentu mapy zasadniczej na obszarze wokół remontowanego budynku od bramy przy Baszcie Senatorskiej do bramy wejściowej na ogrody oraz do przejścia na Dziedziniec Arkadowy (teren o powierzchni około 446 m2). 2. Uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń oraz poniesienie kosztów z tym związanych koniecznych do prawidłowego prowadzenia i wykonania robót (w tym opłaty za zajęcie terenu, dojazd pojazdów do wykonania robót oraz inne). 3. Wykonanie wszystkich niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia rysunków warsztatowych i wykonawczych i uzgodnienie ich z nadzorem Autorskim i Inwestorskim. 4. Wykonanie projektu organizacji robót z elementami organizacji ruchu, 5. Wykonanie na czas robót tymczasowej ścianki (np. z płyt OSB) oddzielającej teren budowy od pomieszczeń użytkowanych przez Zamawiającego. Ściankę należy wykonać w sposób umożliwiający niezakłócone użytkowanie pomieszczeń. 6. W trakcie realizacji zadania, należy przewidzieć jedno miesięczną przerwę w wykonywaniu jakichkolwiek robót . W tym czasie Zamawiający przeprowadzi własnym staraniem i na własny koszt badania archeologiczne. Przerwę należy zaplanować po rozebraniu wszystkich ścian działowych i posadzki wraz z ewentualną płytą. Na czas prowadzenia robót archeologicznych, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ciągłości pracy Kierownika Budowy. Wszelkie działanie archeologów Zamawiający będzie uzgadniał z Kierownikiem Budowy. W przypadku wystąpienia takiej konieczności Zamawiający zleci Wykonawcy wykonanie dodatkowych prac zabezpieczających wykopy. Ewentualne wywiezienie materiałów z wykopów lub zasypanie wykopów będzie rozliczone w ramach zwiększenia obmiarów prac planowanych do wykonania w ramach zadania. 7. Przygotowanie kompletu niezbędnych dokumentów i opracowań niezbędnych do zgłoszenia zakończenia robót w organie nadzoru budowlanego. 8. Jeżeli okaże się, że do wykonania przez Wykonawcę zakresu robót objętych umową niezbędne są jakiekolwiek uzgodnienia, opinie, dopuszczenia lub odbiory, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć je lub przeprowadzić na swój koszt, bez dodatkowej zapłaty i z odpowiednim wyprzedzeniem. Dokumenty te wraz z protokołami odbioru należy bez wezwania i w niezbędnej liczbie egzemplarzy dostarczyć Zamawiającemu. Zapis ten nie dotyczy prac archeologicznych. Jeżeli do ich uzyskania niezbędne będzie pełnomocnictwo Zamawiającego, Zamawiający udzieli stosownego pełnomocnictwa po uzyskaniu od Wykonawcy informacji w tym przedmiocie. 9. Przywrócenie terenu po pracach do stanu pierwotnego. 10. Wykonanie przyłączy mediów do zasilania placu budowy i ich opomiarowane oraz pokrycie kosztów zużytych mediów. Na opis przedmiotu zamówienia składają się: 1. Dokumentacja geologiczno-inżynierska: grudzień 2016, autor mgr inż. Kamil Wroński; 2. Ekspertyza techniczna: grudzień 2016, autor mgr inż. Roman Paruch oraz mgr inż. Władysław Kramarz; 3. Projekt Budowlany pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" architektura autor: Jednostka projektowa: Sławomir Pankiewicz Architekt, Ul. Biała 8a/2, 31-215 Kraków oraz Zespół projektowy: Arch. Monika Lenart – Kozieł, Arch. Anna Ptasinska – Fafara, Konsultacja konserwatorska: mgr Małgorzata Wida, Kraków, wrzesień/ październik 2017; 4. Projekt Budowlany pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" branża instalacje elektryczne autor: Jednostka projektowa: mgr inż. Miłosz Żelechowski, sprawdzający: mgr inż. Wiesław Tobiasz Kraków, październik 2017; 5. Projekt Budowlany pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" branża instalacje sanitarne autor: Projektant: inż. Piotr Wiewiórski MAP/0121/POOS/06, MAP/IS/0494/06 Sprawdzający: mgr inż. Agnieszka Wiewiórska MAP/0153/POOS/07, MAP/IS/0573/07, październik 2017; 6. Projekt Budowlany pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" projekt konstrukcyjny autor: mgr inż. Roman Paruch, współautor/sprawdzający: mgr inż. Władysław Kramarz, Kraków, wrzesień 2017; 7. Projekt Wykonawczy Architektoniczny pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" architektura autor: Jednostka projektowa: Sławomir Pankiewicz Architekt, Ul. Biała 8a/2, 31-215 Kraków oraz Zespół projektowy: Arch. Monika Lenart – Kozieł, Arch. Anna Ptasinska – Fafara, Konsultacja konserwatorska: mgr Małgorzata Wida, Kraków, wrzesień/ październik 2017; 8. Przedmiar robót Roboty ogólnobudowlane AKTUALIZACJA CEN MARZEC 2019, Jednostka projektowa: Sławomir Pankiewicz Architekt, Ul. Biała 8a/2, 31-215 Kraków; 9. Przedmiar robót Roboty Instalacyjne AKTUALIZACJA CEN MARZEC 2019, Jednostka projektowa: Sławomir Pankiewicz Architekt, Ul. Biała 8a/2, 31-215 Kraków; 10. Przedmiar robót Roboty elektryczne AKTUALIZACJA CEN MARZEC 2019, mgr inż. Mariusz Klinowski, 2017-12-06; 11. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" Jednostka projektowa: Sławomir Pankiewicz Architekt, Ul. Biała 8a/2, 31-215 Kraków, Grudzień 2017 r.; 12. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" Instalacje elektryczne, Jednostka projektowa: mgr inż. Miłosz Żelechowski, sprawdzający: mgr inż. Wiesław Tobiasz Kraków, październik 2017; 13. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn. "PROJEKT PRZEBUDOWY I REMONTU TOALET POD BASZTĄ SENATORSKĄ NA WAWELU" Instalacje sanitarne, Projektant: mgr inż. Piotr Wiewiórski, Opracował: mgr inż. Stanisław Wójcik Grudzień 2017; 14. POZWOLENIE KONSERWATORSKIE Nr. 21/2017 z dnia 13.12.2017 Nr KW-621-11/17; 15. POZWOLENIE NA BUDOWĘ Nr. 86/6740.2/2018 z dnia 23 stycznia 2018 znak AU-01-3.6740.2.43.2018.JUR; 16. Instrukcje wewnętrzne i regulaminy (obowiązujące u Zamawiającego): a) Instrukcja kontroli ruchu osobowego oraz środków transportu; b) Regulamin funkcjonowania zewnętrznych firm wykonujących prace remontowe, konserwatorskie, porządkowe i inne; c) Regulamin pobytu; d) Instrukcja kontroli ruchu materiałowego w zakresie materiałów i przedmiotów nie muzealnych; e) Szkic gabarytów bram. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania warunków określonych w w/w dokumentach i pozwoleniach. Wszelkie ewentualne uzupełnienia dokumentacji, które mogą okazać się konieczne do prawidłowego prowadzenia robót lub, które Wykonawca uzna za potrzebne (np. rysunki warsztatowe), Wykonawca winien wykonać we własnym zakresie i na własny koszt oraz uzgodnić je z Zamawiającym oraz w przypadku takiej potrzeby z instytucjami zewnętrznymi. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji, który musi zostać udzielony przez Wykonawcę na przedmiot umowy wynosi: - na wykonane roboty budowlane: nie krótszy niż 6 lat i nie dłuższy niż 10 lat licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia; z zastrzeżeniem postanowień pkt. 14 SIWZ "Kryteria oceny ofert", kiedy termin ten dostosowany zostanie do terminu wskazanego przez Wykonawcę, podlegającego ocenie w ramach wskazanych w przywołanym zapisie SIWZ kryteriach oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 Ustala się wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3 Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego); 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: o numerze 48 1130 1150 0012 1269 5620 0006 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie. 5 W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego 31-001 Kraków, Wawel 8 – kancelaria ogólna. 6 Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej „wadium przetargowe nr VI/ZKnW/18 – przetarg nieograniczony pn. ,,Remont i przebudowa toalet pod Basztą Senatorską na Wawelu”. 7 W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu (przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego), należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku zaksięgowania wpłaty wadium przez Bank prowadzący rachunek Zamawiającego w terminie przewidzianym na składanie ofert. 8 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w polskiej walucie. 9 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 14. 10 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta ma zawierać: wypełniony formularz oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji) z załączonym kosztorysem ofertowym, wykonanym metodą szczegółową, Kosztorys ofertowy wykonany w sposób opisany w (III) Części SIWZ p. 23. 2. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów lub oświadczeń przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamku informacji dotyczącej: a) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; b) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, zobowiązani są do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru załącznik nr 6 do SIWZ), w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz.U. 2018 poz. 798 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku, jeśli Wykonawca złoży ww. oświadczenie wraz z ofertą wskazując, że nie należy do grupy kapitałowej z Wykonawcami biorącymi udział w postępowaniu, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej, (a więc również z Wykonawcami którzy złożyli oferty w toku postępowania). 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów przedstawia zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wraz z oferta -wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach