Przetargi.pl
Remont głównego budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego przy ulicy Niskiej w Tomaszowie Mazowieckim w ramach zadania pn.: "Termomomodernizacja budynku Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego przy ulicy Niskiej 14 w Tomaszowie Mazoiweckim"

Powiat Tomaszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 97-200 Tomaszów Mazowiecki, ul. Św. Antoniego
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 447 242 127 , fax. 44 725 28 01
  • Data zamieszczenia: 2020-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tomaszowski
    ul. Św. Antoniego 41
    97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie
    tel. 447 242 127, fax. 44 725 28 01
    REGON: 59064845100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat-tomaszowski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont głównego budynku Zakładu Pielęgnacyjno - Opiekuńczego przy ulicy Niskiej w Tomaszowie Mazowieckim w ramach zadania pn.: "Termomomodernizacja budynku Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego przy ulicy Niskiej 14 w Tomaszowie Mazoiweckim"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Kompleksowa termomodernizacja budynków: Kompleksowa wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej, docieplenie ścian fundamentowych, docieplenie ścian zewnętrznych wraz z ościeżami okien i drzwi zewnętrznych budynku, wymiana obróbek blacharskich i orynnowania, wykonanie przebudowy instalacji centralnego ogrzewania, wykonanie przebudowy instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z jej cyrkulacją. Zakres robót remontowych obejmuje również przebudowę pozostałych instalacji sanitarnych i przystosowanie obiektu do wymogów bezpieczeństwa przeciw pożarowego, skład tych robót remontowych obejmuje: wykonanie przebudowy instalacji zimnej wody użytkowej, wykonanie przebudowy instalacji kanalizacji sanitarnej, wykonanie przebudowy instalacji hydrantowej wewnętrznej, wykonanie montażu klap oddymiania klatek schodowych wraz z wydzieleniem stref pożarowych w budynku, wykonanie instalacji elektrycznej oświetlenia ewakuacyjnego, wykonanie instalacji elektrycznej systemu sygnalizacji pożaru, wykonanie instalacji elektrycznej systemu oddymiania klatek schodowych. Prace wykonywane zgodnie z zaleceniami „Audytu energetycznego” i wskazanym w nim optymalnym wariancie „energetyczno – ekonomicznym” przedsięwzięcia termo modernizacyjnego, oraz zgodnie z zapisami branżowych projektów wykonawczych. 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna zamówienia: a) Projekt budowlany – wykonawczy „Termomodernizacja budynku w Tomaszowie Mazowieckim ul. Niska 14, b) Projekt budowlany – wykonawczy „Przebudowa instalacji centralnego ogrzewania” branża sanitarna, c) Projekt budowlany – wykonawczy „Przebudowa instalacji Wod. – Kan., C.W.U.” branża sanitarna, d) Projekt budowlany oddymiania i przegród pożarowych klatek schodowych dla budynku Tomaszowskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. przy ul. Niskiej 14 w Tomaszowie Mazowieckim. e) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWIOR) – roboty budowlane, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, roboty w zakresie bezpieczeństwa pożarowego. f) przedmiary robót branż – budowlanej, sanitarnej i instalacji elektrycznych. Przedmiary robót należy traktować jako dokument pomocniczy i przy kalkulowaniu oferty należy uwzględnić wszystkie roboty wynikające z projektu budowlanego, STWIOR i w zakresie zgodnym ze stanem faktycznym – zalecane wykonanie wizji lokalnej w zakresie zweryfikowania ilości. g) audyt energetyczny – rozpatrywany i odnoszony adekwatnie do realizowanego zakresu prac wynikającego z w/w opracowań, Roboty budowlane muszą być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, STWiOR, przedmiarami robót (dokument pomocniczy), obowiązującymi przepisami, w tym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie zgodnie ze stanem obowiązującym od 1 stycznia 2021r.,normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Przedmiary robót mają wyłącznie charakter informacyjny (pomocniczy). Dla potrzeb wyceny i późniejszej realizacji udostępniana dokumentacja techniczna j.w. opisująca przedmiot zamówienia musi być przez Wykonawcę rozpatrywana łącznie. Wykonawca zobowiązany jest do kompleksowego zrealizowania zamówienia w zakresie wszystkich prac wynikających z w/w dokumentacji technicznej w tym także rozbiórkowych, związanych z utylizacją materiałów z rozbiórki zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest przewidzieć wszystkie niezbędne koszty i prace do kompleksowego zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentacji technicznej, SIWZ, jak również koszty w nich nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia zgodnie z zakładanym efektem uwzględnionym w dokumentacji technicznej lub przystąpić do użytkowania. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się dokładnie z w/w dokumentacją oraz całą SIWZ wraz z jej załącznikami. Zaleca się, aby przed sporządzeniem oferty Wykonawca zapoznał się z miejscem przyszłych robót budowlanych. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności wszystkich osób wykonujących roboty budowlane objęte zamówieniem opisanym w: opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej zamówienia. Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu robót budowlanych związanych z wykonaniem całego zamówienia opisanym w: opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej zamówienia, o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2020. poz. 1320). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób i sposób kontroli spełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a. Zamawiający wymaga, aby : 1. Wykonawca lub Podwykonawca przedstawił Zamawiającemu w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy listę wszystkich osób wykonujących roboty budowlane objęte zamówieniem opisanym w: opisie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej zamówienia; 2. Lista ta była aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy nastąpi zmiana personalna w składzie osobowym pracowników na budowie, Zamawiający uprawniony jest do nakładania sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań postawionych Wykonawcy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający określi we wzorze umowy. Gdy przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, (jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń), Zamawiający opis taki uzupełnia każdorazowo o zapis "lub równoważny". W przypadku opisu przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający każdorazowo wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Równoważne tj. posiadające parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne, użytkowe, nie gorsze, niż materiały lub urządzenia lub elementy lub rozwiązania, które zastępują i posiadające stosowne dopuszczenia lub atesty lub certyfikaty oraz nie skutkujące pogorszeniem efektu energetycznego i ekologicznego przedsięwzięcia, wynikającego z audytu energetycznego i dokumentacji technicznej zamówienia. Wykazanie równoważności polega na udowodnieniu, że zaoferowany produkt (materiał lub urządzenie lub element lub rozwiązanie) gwarantuje uzyskanie efektu założonego/wymaganego przez Zamawiającego, wynikającego z opisu przedmiotu zamówienia, w tym wynikającego z któregokolwiek detalu tego opisu: elementu lub materiału lub urządzenia lub rozwiązania, w tym także np. z kart katalogowych/materiałowych/technicznych odnoszących się do zwartego w tym opisie elementu, materiału, urządzenia, rozwiązania, a także że materiał lub urządzenie lub element lub rozwiązanie równoważne nie będzie skutkowało pogorszeniem efektu energetycznego i ekologicznego przedsięwzięcia, wynikającego z audytu energetycznego i dokumentacji technicznej zamówienia. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania równoważności. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów lub urządzeń lub elementów lub rozwiązań równoważnych i wykazać ich równoważność w stosunku do materiału lub urządzenia lub elementów lub rozwiązań opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia. Dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność. W celu wykazania równoważności Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty dokumenty potwierdzające równoważność oraz oświadczenie Wykonawcy, że: - zaproponowany materiał lub urządzenie lub element lub rozwiązanie jest/są materiałem lub urządzeniem lub elementem lub rozwiązaniem równoważnym - za wprowadzane przez siebie: materiał lub urządzenie lub element lub rozwiązanie równoważne przyjmuje pełną i wyłączną odpowiedzialność, w tym m.in. za wszelkie skutki i konsekwencje z tym związane, które wystąpią w trakcie realizacji lub w okresie rękojmi za wady i w okresie udzielonej gwarancji, bądź w trakcie kontroli przez instytucję współfinansującą. Zamawiający oceny równoważności dokonywał będzie opierając się na załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentach i oświadczeniu Wykonawcy. W przypadku, gdy zastosowanie rozwiązań lub materiałów lub urządzeń lub elementów lub rozwiązań równoważnych, wymagać będzie: zmiany dokumentacji projektowej, uzyskania ponownych uzgodnień, opracowania dodatkowych lub nowych dokumentacji itp., wszelkie koszty przeprojektowania oraz wszelkie inne koszty związane z zastosowaniem przez Wykonawcę rozwiązań lub materiałów lub urządzeń lub elementów lub rozwiązań równoważnych ponosi wyłącznie Wykonawca. Wszelkie formalności w tym zakresie obciążają również wyłącznie Wykonawcę. Powyższe nie stanowi podstawy do roszczenia przez Wykonawcę o zmianę terminu realizacji, ani o zmianę wynagrodzenia przedstawionego w ofercie. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu równoważnych rozwiązań lub materiałów lub urządzeń lub elementów, to rozumie się przez to, że w ofercie Wykonawca ujął rozwiązania, materiały, urządzenia, elementy zaproponowane w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarach robót, a w związku z tym Wykonawca zastosuje do wykonania zamówienia rozwiązania lub materiały lub urządzenia lub elementy, zaproponowane w dokumentacji przetargowej, w tym w dokumentacji, stanowiącej opis przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 65 000,00 PLN (słownie: sześćdziesiąt pięć tysięcy i 00/100), 9.2 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: numer konta: 63 1560 0013 2000 1462 1000 0016 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.272.43.2020 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 9.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. 9.4 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego. 9.5 W przypadku wniesienia wadium w formie elektronicznej nie może zawierać informacji, iż „gwarancja wygasa w momencie zwrotu oryginału dokumentu”. 9.6 Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9.7 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9.8 Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.9 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.10 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.13 Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 5. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest przed zawarcia umowy: 1) Kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej. 2) Harmonogram rzeczowo-finansowy wg wzoru ustalonego z Zamawiającym. 3) Potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4) Zbiorcze zestawienie kosztów budowy wg wzoru Zamawiającego. 5) Dokumenty potwierdzające kwalifikacje osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z ich oświadczeniami o podjęciu się funkcji obowiązków kierownika robót 6) Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 7) Program zapewnienia jakości. 8) Polisa odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł, obowiązująca przynajmniej przez okres realizacji umowy (tj. od dnia zawarcia umowy do dnia końcowego odbioru robót), która obejmować będzie jego odpowiedzialność kontraktową jak i deliktową. W przypadku gdy przedkładana polisa zawarta będzie na okres krótszy Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia kolejnej polisy zachowując ciągłość przedmiotowego ubezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach