Przetargi.pl
Remont elewacji budynku ratusza – Urzędu Miejskiego w Ośnie Lubuskim – etap I

Gmina Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 571 330 , fax. 957 575 080
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ośno Lubuskie
    ul. Rynek 1
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 957 571 330, fax. 957 575 080
    REGON: 21096685200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont elewacji budynku ratusza – Urzędu Miejskiego w Ośnie Lubuskim – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest „Remont elewacji budynku ratusza – Urzędu Miejskiego w Ośnie Lubuskim – etap I”. 2) Zadanie jest finansowane ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. 3) Ratusz w Ośnie Lubuskim, wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 983 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze z dnia 9 marca 1964 r. i pod numerem KOK-I-186/76 decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gorzowie Wlkp. z dnia 30 listopada 1976 r. 4) Zakres prac obejmuje prace remontowo-konserwatorskie wraz z kolorystyką elewacji frontowej północno-wschodniej budynku ratusza, w tym: a) prace przygotowawcze przed rozpoczęciem prac remontowo-konserwatorskich:  demontaż stojaka na rowery (powtórny montaż po zakończeniu prac remontowo-konserwatorskich);  zabezpieczenie istniejących przeszkleń otworów okiennych i drzwiowych przed ewentualnym zniszczeniem mechanicznym podczas robót;  odłączenie lub zabezpieczenie wszystkich istniejących instalacji i kabli elektrycznych usytuowanych na elewacji;  odłączenie etapowo przewodów odprowadzających instalacji odgromowej (wykonanie nowych przewodów po połączeniu pomiarów kontrolnych);  demontaż opraw oświetleniowych (iluminacji) - do ponownego montażu; b) prace budowlano-remontowe związane ze wzmocnieniem ścian (spękania ścian zewnętrznych) oraz elementów stalowych stanowiących wsporniki pod sterczyny filarów narożnych i ryzalitu; c) prace konserwatorskie przy elewacji z zachowaniem rozróżnienia na poszczególne zastosowane materiały – kamień granit, cegłę ceramiczną pełną, partie tynkowane ścian z uwzględnieniem renowacji detalu w zaprawie wap.-cem., gipsowej, z blachy cynkowej i rekonstrukcji fryzu kratownicowego (szczyt ryzalitu wejściowego); d) prace konserwatorskie balustrady tarasu wejściowego; e) prace remontowo-konserwatorskie przy zejściu do piwnicy; f) remont i renowacja stolarki okiennej i drzwiowej z wymianą wtórnych okien (drewnianych i stalowych) w piwnicy; g) demontaż części krat okiennych oraz remont krat przewidzianych do zachowania; h) remont studzienek doświetlających okna w piwnicy z remontem istniejących krat stalowych zabezpieczających studzienki; i) demontaż rur spustowych, blacharki i opierzeń – wymiana. 5) Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia, tj. prace konserwatorskie przy elewacji; prace konserwatorskie balustrady tarasu wejściowego; prace remontowo-konserwatorskie przy zejściu do piwnicy. 6) Przedmiot zamówienia nie obejmuje robót budowlanych i konserwatorskich elewacji bocznej południowo-wschodniej; elewacji tylnej południowo-zachodniej; elewacji bocznej północno-zachodniej oraz dachu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 11. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Należy wykazać dysponowanie przynajmniej: a) 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy przy zabytku nieruchomym i wykaże się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz co najmniej 18-miesięczną praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych; b) 1 osobą legitymującą się posiadaniem uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź są uznawane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 oraz nr 3 SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także oświadczenie o którym mowa w pkt. 1 dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 4. Do oferty należy dołączyć zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 5. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda, aby dostarczone przez Wykonawcę dowody obejmowały dokumenty określające: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innych podmiotów, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 8. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 9. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 10.1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku dotyczącego sytuacji finansowej, o którym mowa w pkt 10.1.1. SIWZ polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Pzp, wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową tego podmiotu, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 10.2. Jeżeli Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w punkcie 10.3.1 SIWZ oraz 10.4.1. SIWZ. 11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie Wymagania jakie musi spełniać oferta składana przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 11.1. Każdy z wykonawców występujący wspólnie, musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 11.2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 11.3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. 11.4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 12. Dokumenty podmiotów zagranicznych 12.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 10.4.1. składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 12.2. Dokument, o którym mowa w pkt 10.4.1., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 12.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 10.4.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 13. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700, 730, 848, 1590, 2294). W takiej sytuacji Wykonawca wskaże Zamawiającemu miejsce (źródło) pozyskania tych danych w formularzu ofertowym. 14. Zawartość Oferty 14.1. Oferta na wykonanie zamówienia - załącznik nr 1 SIWZ. 14.2. Wszystkie oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. 10.3. SIWZ. 14.3. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). 14.4. Potwierdzenie wniesienia wadium (patrz pkt. 15.9. SIWZ). 14.5. Kosztorys ofertowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach