Przetargi.pl
Remont drogi powiatowej nr 1964B na odcinku Janczewo - Bronowo - Bożejewo w km 0+113,65-0+460,00

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2014-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi powiatowej nr 1964B na odcinku Janczewo - Bronowo - Bożejewo w km 0+113,65-0+460,00
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem opracowania jest remont istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1964B na odcinku od km rob. 0+113,65 (m. Bożejewo Stare) do km rob. 0+460 (w kierunku m. Janczewo). Zakres planowanej inwestycji obejmuje: - remont istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1964B na długości ok. 350m, - przebudowa istniejących zjazdów na drogi. 1.1ISTNIEJĄCE ZAGOSPODAROWANIE TERENU a)Położenie terenu i ogólna charakterystyka Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Bożejewo Stare, gmina Wizna i obejmuje odcinek drogi powiatowej nr 1964B o długości ok. 350m w pobliżu skrzyżowania z drogą krajową nr 64 (początek robót - km rob. 0+113,65) w kierunku wsi Janczewo (koniec robót w km rob. 0+460). Droga na odcinku objętym opracowaniem przebiega przez tereny zabudowane wsi Bożejewo Stare (km 0+113,65 - 0+200) oraz tereny użytkowane rolniczo (km 0+200 - 0+460). b)Istniejące zagospodarowanie terenu. Na całym odcinku objętym opracowaniem droga powiatowa posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 3,50 - 4,50 m z obustronnymi poboczami gruntowymi o szerokości 1,5 - 2,5m. Nawierzchnia jest w złym stanie technicznym, posiada liczne nierówności i wykruszenia. Po prawej stronie droga posiada rów przydrożny - częściowo zamulony. Korona drogi po lewej stronie wyniesiona jest w stosunku do przyległego terenu na wysokość ok. 0,7 m - 1,0 m. Droga posiada urządzone zjazdy na pola i drogi wewnętrzne. Zjazdy posiadają nawierzchnię żwirowo-gruntową. Wody opadowe z korony drogi oraz przyległych terenów położonych po jej prawej stronie spływają powierzchniowo do istniejącego rowu drogowego. W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć wodociągowa; - kanalizacja deszczowa (przejścia poprzeczne). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i waha się w granicach 11,40 - 15,00 m. Pas drogowy na długości zabudowanych posesji obudowany jest ogrodzeniami przyległymi do pasa drogowego. 1.2PRZYJĘTE ROZWIĄZANIA DROGOWE a)Rozwiązania sytuacyjne Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. W celu właściwego dowiązania projektowanej drogi początek trasy (km rob. 0+000) przyjęto w osi nawierzchni bitumicznej drogi krajowej nr 64 (początek robót - km rob. 0+113,65,00), a koniec w km 0+460,00. W ramach niniejszego opracowania przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów na posesje i pola. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy modernizowanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne poza koronę drogi i do istniejącego rowu. b)Rozwiązania wysokościowe drogi Niweletę drogi powiatowej na odcinku remontu nawierzchni podniesiono o grubość projektowanych warstw, zachowując jej istniejący przebieg. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. c)Przekroje normalne drogi Zaprojektowano następujące przekroje normalne: - klasa drogi - L (lokalna); - prędkość projektowa - 40 km/h; - obciążenie ruchem - KR1; - przekrój poprzeczny - szlakowy; km 0+113,65- 0+460,00 - szerokość jezdni - 5,00 m; - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy); - pobocza - 2 x 1,0 m; - spadek poboczy - 6% (od jezdni); d)Projektowane konstrukcje nawierzchni W ramach niniejszego opracowania przewidziano wykonanie następującej konstrukcji nawierzchni: - km 0+113,65 - 0+400,00 Na odcinku tym przewidziano całkowitą rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej (powierzchniowego utrwalenia) - grubość średnia 3 cm oraz wykonanie następującej konstrukcji: - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 5 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie o grub. 20 cm, - km 0+400,00 - 0+460 Na odcinku tym przewidziano rozścielenie na istniejącej nawierzchni bitumicznej warstwy wyrównawczej gr. 8-15 cm z kruszywa łamanego i wytworzenie w procesie recyklingu z warstwy wyrównawczej, nawierzchni bitumicznej (powierzchniowego utrwalenia) i istniejącej podbudowy z kruszyw naturalnych - jednorodnej podbudowy gr. 20 cm z w/w materiałów: - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 5 cm, - podbudowa zasadnicza wytworzona w procesie recyklingu z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 oraz istniejącej konstrukcji nawierzchni stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm. Pobocza na całym odcinku należy wykonać z mieszanki kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm. e)Odwodnienie projektowanych nawierzchni Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy modernizowanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne poza koronę drogi do istniejącego rowu. W ramach niniejszego opracowania przewidziano udrożnienie istniejącego rowu po prawej stronie drogi poprzez oczyszczenie go z namułów na całej długości. f)Roboty ziemne Przed przystąpieniem do właściwych robót ziemnych wykonawca winien usunąć z poboczy i skarp warstwę humusu o miąższości ok. 15 cm. g)Wytyczne wykonywania robót drogowych W związku z tym, że droga powiatowa służy do bezpośredniej obsługi przyległych posesji i nie ma możliwości zamknięcia jej dla ruchu, roboty należy prowadzić etapami przy dopuszczeniu ruchu lokalnego. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót. W/w projekt podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Grunt uzyskany z wykopów pod projektowaną konstrukcję na tym odcinku a nie nadający się do wbudowania należy odwieźć w miejsce składowania na odkład. Nasypy należy wykonać z gruntu przepuszczalnego uzyskanego w ramach wykonywanych wykopów lub z dokopu. Zastosowane materiały i prefabrykaty muszą posiadać certyfikat na znak bezpieczeństwa lub deklarację zgodności. 1.3URZĄDZENIA OBCE W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć wodociągowa; - kanalizacja deszczowa (przejścia poprzeczne). W ramach niniejszego opracowania nie projektuje się przebudowy w/w urządzeń. Przebieg projektowanej drogi został uzgodniony z właścicielami lub zarządcami w/w urządzeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wymagania jakościowe i materiałowe: 1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela-gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3)gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem (wadium) i tytułem postępowania. 3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5.Zwrot wadium: 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2)wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach