Przetargi.pl
Remont drogi powiatowej nr 1952B Stare Szabły - Jakać Borki w km 7+135,00 - 8+125,00 (odc. III)

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2014-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi powiatowej nr 1952B Stare Szabły - Jakać Borki w km 7+135,00 - 8+125,00 (odc. III)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania pn: Remont drogi powiatowej nr 1952B Stare Szabły - Jakać Borki w km 7+135,00 - 8+125,00 (odc. III). Zakres w/w zadania obejmuje: 1.Opis przyjętych rozwiązań. 1.1.Planowany zakres zadania Planowany remont istniejącej drogi ma na celu odtworzenie stanu pierwotnego poprzez wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni, poboczy żwirowych i brukowanych kamieniem narzutowym, nawierzchni utwardzonych istniejących zjazdów a także usprawnieniu odwodnienia oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu. Projektuje się na całym odcinku drogę o przekroju szlakowym z jezdnią o szerokości 5,0 m i obustronnymi poboczami o szerokościach po 0,75 m, 1,0 m i 1,5 m. Odwodnienie drogi przewiduje się metodą powierzchniowego spływu naturalnymi oraz projektowanymi spadkami terenu do rowów przydrożnych i na powierzchnie nieutwardzone pasa drogowego. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się remont istniejących rowów i przepustów. Wysokościowo droga nawiązana będzie do istniejącego ukształtowania terenu a niweleta drogi poddana będzie jedynie nieznacznej korekcie. W ramach przedsięwzięcia nie przewiduje się wycinki istniejącego zadrzewienia. 1.2. Charakterystyczne parametry techniczne obiektu: -klasa techniczna drogi (L), -prędkość projektowa 40 km/h, -ruch KR1, -szerokość korony drogi 6,5 m - 7,5 m, -szerokość jezdni 5,0 m w przekroju szlakowym, -pobocza szerokości min. 0,75m, -spadek poboczy jednostronny: żwirowych 6%, brukowanych 4%, -spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy 2%, 1.3.Przebieg trasy Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obrębie miejscowości Jakać Borki, gmina Śniadowo i przebiega w otoczeniu gruntów rolnych i zabudowy zagrodowej. Początek rozpatrywanego odcinka przyjęto przed wsią Jakać Borki w km 7+135,00 zgodnie z kilometrażem drogi. Koniec zaś za ostatnimi zabudowaniami wsi Jakać Borki w lokalizacji km 8+125,00. Przedsięwzięcie obejmuje odcinek drogi o łącznej długości 990 mb. 1.4. Niweleta podłużna drogi W zakresie niwelety, przewidziano jej nieznaczną korektę związaną z wykonaniem warstw nawierzchni i uzyskaniem normatywnych spadków nawierzchni. Pionowe załamania trasy wyokrąglono łukami pionowymi. 1.5.Przekroje poprzeczne i normalne 1.5.1.Jezdnia Projektuje się remont jezdni o szerokości - 5,0 m w przekroju szlakowym z poboczami o szerokości 0,75 m, 1,0 m oraz 1,5 m. Spadek poprzeczny jezdni na prostych daszkowy i jednostronny 2%, na łukach wg parametrów wyliczeń łuków, poboczy żwirowych 6%, brukowanych 4%. Projektowany pas nawierzchni bitumicznej dopasowano w możliwie maksymalnym stopniu do istniejącej nawierzchni wykorzystując ją jako podbudowę. 1.5.2.Pobocza a)pobocza żwirowe szerokości 0,75 cm: - km 7+135,00 - 7+721,45 str. lewa - km 7+135,00 - 7+746,40 str. prawa - km 8+085,20 - 8+125,00 str. lewa - km 8+094,45 - 8+125,00 str. prawa b)pobocza żwirowe szerokości 1,0 m - km 7+721,45 - 7+769,40 str. lewa - km7+746,40 - 7+963,84 str. prawa - km 0+000 - 0+034,00 str. prawa (prawy dojazd w km 7+963,80) c)pobocza brukowane szerokości 1,5 m - km 7+769,40 - 7 +963,80 str. lewa d)pobocza brukowane szerokości 1 m - km 0+000 - 0+034,00 str. lewa (prawy dojazd w km 7+963,80) e)pobocza brukowane szerokości 0,50 m - km 7+963,80 - 8+085,20 str. lewa - km 7+963,80 - 8+094,45 str. prawa Spadki poprzeczne poboczy jednostronne: żwirowych 6%, brukowanych 4%. 1.5.3.Wjazdy gospodarcze Remont zjazdów indywidualnych na posesje i na drogi wewnętrzne zaprojektowano w dostosowaniu do istniejącego zagospodarowania o szerokości 5,0 m i 3,5 m. Długość zjazdów do styku z istniejącym ogrodzeniem lub utwardzoną nawierzchnią maksymalnie do granic pasa drogowego. Zjazdy przewidziano wykonać o nawierzchni bitumicznej z poboczami żwirowymi o szerokościach po 0,75 m. Na włączeniu do drogi krawędzie zjazdów przewidziano wyokrąglić łukami o promieniach 3,0 m. 1.5.4.Konstrukcje nawierzchni Uwzględniając stan istniejący należy wykonać konstrukcję nawierzchni jak dla ruchu KR1 na podłożu G1 o module sprężystości nie mniejszym niż 100 MPa - zgodnie z warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie następująco: km 7+135,00 - 7+685,00 oraz km 7+992,00 - 8+125,00 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC11S50/70) - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm (AC16W50/70) - podbudowa gr. 25 cm z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie wg. PN-S-06102 powstałej z recyklingu głębokiego na zimno istniejącej nawierzchni asfaltowej, istniejącej podbudowy z kruszywa naturalnego stab. mechanicznie gr. 15 cm oraz rozścielonej warstwy kruszywa łamanego gr. 10 cm na nawierzchni bitumicznej i 10 cm na poboczach - podłoże G1. km 7+685,00 - 7+992,00 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC11S50/70) - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4cm (AC16W50/70) - podbudowa z kruszywa łamanego gr. 25 cm - podłoże G1. Na odcinku w km 7+135,00 - 7+685,00 oraz 7+992,00 - 8+125,00 po obu stronach istniejącej jezdni należy wykonać poszerzenia konstrukcji jezdni o szerokościach łącznie 1,5 m. Konstrukcję na poszerzeniach należy wykonać następującą: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC11S50/70) - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC16W50/70) - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 25 cm - grunt stabilizowany cementem gr. 15 cm RM=2,5 MPa - podłoże G1. Konstrukcja nawierzchni zjazdów: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC11S50/70), - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm (AC16W50/70), - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 25 cm, - podłoże G1. Konstrukcja nawierzchni poboczy brukowanych: - nawierzchnia z kamienia narzutowego gr. 10 - 16 cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15, - podłoże G1. Konstrukcja nawierzchni poboczy żwirowych: - nawierzchnia żwirowa gr. 10 cm. Przed przystąpieniem do wyrównania i wykonania nowej nawierzchni jezdni drogi należy istniejącą nawierzchnię oczyścić i skropić asfaltem drogowym. 2.Roboty ziemne Roboty ziemne wynikają głównie z konieczności ukształtowania niwelety i elementów korony drogi z bilansu robót ziemnych. Do wykonania nasypów należy dowieźć grunt kat. I. 3.Skrzyżowania Projektowany odcinek drogi zachowuje istniejące powiązania komunikacyjne. W związku z remontem projektuje się również remont zjazdów na przyległe drogi o nawierzchni bitumicznej oraz zjazdów gospodarczych do nieruchomości o nawierzchni bitumicznej i żwirowej. 4.Uzbrojenie inżynieryjne drogi W części pasa drogowego i jego sąsiedztwie przebiega wodociąg, kablowa linia telefoniczna oraz napowietrzna kablowa linia energetyczna NN. Istniejące sieci telekomunikacyjne pod nawierzchniami jezdni i zjazdów należy zabezpieczyć rurami osłonowymi dwudzielnymi. Projekt zawiera uzgodnienia w zakresie postępowania z urządzeniami z administratorami poszczególnych sieci. 5.Odwodnienie Odwodnienie zostanie przeprowadzone systemem powierzchniowego spływu wód, projektowanymi spadkami i naturalnym ukształtowaniem terenu do istniejących rowów przydrożnych chłonnych w tym do istniejącego rowu przydrożnego przy drodze gminnej w km 7+751,00 i na nieutwardzone powierzchnie pasa drogowego. Projektuje się odtworzenie rowów przydrożnych na odcinku w km 7+726,00 - 7+963,00 oraz w km 0+000 - 0+034,00 na prawym dojeździe po stronie lewej w tym umocnienie rowu w km 7+733,90 - 7+956,90 i na odcinku dojazdu w km 0+000 - 0+034,00 korytem żelbetowym prefabrykowanym. Rowy przydrożne trawiaste należy ukształtować w przekroju trapezowym z dnem o szerokości 0,4 m i skarpami o nachyleniu 1:1,5. Projektuje się remont istniejących przepustów następująco: - w km 7+751,00 rurowy ?60 L = 12,0 m - ścianki czołowe żelbetowe - w km 7+968,00 skrzynkowy 30x60 cm L = 15,0 m. Na odcinku w km 7+963,00 po obu stronach jezdni pobocze brukowane kamieniem narzutowym należy zaoporować prefabrykatem betonowym umożliwiającym spływ wody. Prefabrykat należy posadowić na podsypce piaskowo - cementowej 1:4 gr. 5 cm oraz podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm. Pod zjazdami wzdłuż rowów przydrożnych przewiduje się remont istniejących przepustów z rur ?60 L = 9,0 m. Szczegóły konstrukcyjne elementów odwodnienia przedstawiają załączone rysunki. 6.Organizacja ruchu W związku z remontem drogi nie wprowadza się istotnych zmian w istniejącym oznakowaniu ruchu. Przewiduje się wymianę części tablic i słupków znaków oraz usunięcie oznakowania zbędnego. Szczegóły przedstawiono w projekcie organizacji ruchu stanowiącym odrębne opracowanie. W trakcie prowadzenia robót należy przestrzegać obowiązujących zasad oznakowania. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4. Wymagania jakościowe i materiałowe: 1). Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3). Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4). Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5. Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg. Wymagany termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2014r Najpóźniej w w/w terminie ma nastąpić odbiór końcowy realizacji zadania. W konsekwencji zgłoszenie robót przez Wykonawcę do odbioru musi mieć miejsce nie później niż na 14 dni przed zakończeniem realizacji zadania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 9000,00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy złotych), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3)gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem ,wadium i tytułem postępowania. 3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5.Zwrot wadium: 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2)wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www. powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach