Przetargi.pl
„Remont drogi powiatowej nr 1187F na odcinku od km 3+702 do km 4+188, w tym remont mostu w m. Cigacice w km 3+887 (dawniej km 3+650) – roboty drogowo-mostowe”

Powiat Zielonogórski ogłasza przetarg

  • Adres: 65-057 Zielona Góra, ul. Podgórna
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 527 575 , fax. 684 527 500
  • Data zamieszczenia: 2019-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zielonogórski
    ul. Podgórna 5
    65-057 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 684 527 575, fax. 684 527 500
    REGON: 97077014900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat-zielonogorski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont drogi powiatowej nr 1187F na odcinku od km 3+702 do km 4+188, w tym remont mostu w m. Cigacice w km 3+887 (dawniej km 3+650) – roboty drogowo-mostowe”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: „Remont drogi powiatowej nr 1187F na odc. Od km 3+702 do km+188, w tym remont mostu w m.Cigacice w km 3+887 (dawniej km 3+650)”- roboty drogowo-mostowe”. 2. W zakres prac dotyczących niniejszego przedmiotu zamówienia wchodzą: 2.1 Roboty drogowo-mostowe: - roboty przygotowawcze, - podbudowy, - nawierzchnie, - roboty wykończeniowe, - elementy ulic, - fundamentowanie, - zbrojenie, - beton, - konstrukcje stalowe, - izolacje, - odwodnienie, - łożyska, - dylatacje, - elementy zabezpieczające, - inne roboty, - roboty rozbiórkowe, - organizacja ruchu, - urządzenia obce. 2.2 Budowa sieci zasilania oświetlenia mostu drogowego 3.Szczegółowy zakres prac (OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA) określony został w załączniku nr 4 do SIWZ (4.1-4.11) oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 4.Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z aktami prawnymi wskazanymi w OPZ. 5.Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt i ryzyko do usuwania na bieżąco materiałów pochodzących z demontażu i rozbiórek. 6.Zamawiający informuje, ze w celu weryfikacji postępu prac remontowych zwoływane będą Rady Budowy szczegółowo opisane w załączniku nr 3 do SIWZ. 7.Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy pzp i określa je stosownie do treści art. 36 ust 2 pkt 8a ustawy: 7.1 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawców oraz dalszych Podwykonawców na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w przepisie art. 22 § 1 Kodeksu pracy (Dz. U. 2019,poz. 1040) o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Zamawiający wymaga w tym zakresie, aby osoby zatrudnione bezpośrednio przy wykonywaniu robót budowlanych były zatrudniane na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób wykonujących na zasadzie pracy podporządkowanej pracę fizyczną rozumianą jako wykonywanie czynności wymagających ruchu oraz wysiłku, w tym związanych z posługiwaniem się określonymi narzędziami lub urządzeniami. Wymóg ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby pełniące samodzielne stanowiska techniczne w budownictwie. 7.2 Obowiązek zatrudnienia osób, o których mowa w pkt. 7.1ma zastosowanie także do Podwykonawców oraz dalszych Podwykonawców. 7.3 Wraz z zawarciem umowy Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o zatrudnieniu osób, o których mowa w pkt. 7.1. 7.4 W przypadku zmiany pracowników skierowanych do realizacji zamówienia wykonawca zobowiązany jest każdorazowo i niezwłocznie zgłaszać ten fakt Zamawiającemu na piśmie. 7.5 Treść oświadczeń musi zawierać co najmniej: oznaczenie stron, rodzaj umowy, datę zawarcia umowy i okres jej obowiązywania, wymiar czasu pracy, rodzaj wykonywanej pracy oraz miejsce wykonywania pracy. 7.6 Wykonawca odpowiedzialny jest za zapewnienie zgody na udostępnienie Zamawiającemu danych osobowych, o których mowa w pkt 7.1 w związku z realizacją zawartej umowy zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.7.7 Sposób kontrolowania przez Zamawiającego obowiązku zatrudnienia, o którym mowa w pkt 7.1 oraz przewidziane z tego tytułu sankcje karne określone zostały w załączniku nr 3 do SIWZ. UWAGI: 1. We wszystkich przypadkach, w których ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia wskazano pochodzenie materiałów i urządzeń dopuszcza się stosowania materiałów i urządzeń równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały i urządzenia użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji służą określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi materiałami o nie gorszych parametrach technicznych, użytkowych, jakościowych, funkcjonalnych i walorach estetycznych, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami i urządzenia. 2.W sytuacji, jeśli Zamawiający wskazuje w dokumentacji postępowania znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - to Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. 3. Ilekroć w treści niniejszej SIWZ bądź w załącznikach do niej, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty, certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne. 4. Wszelkie nazwy własne użyte w Specyfikacjach Technicznych, dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w realizacji zadania. Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań materiałów o parametrach równoważnych innych producentów pod warunkiem spełniania zapisów STWiOR. 5. Zgodnie z uzgodnieniem będącym częścią dokumentacji projektowej Sulechowskie Przedsiębiorstwo Komunalne ”SuPeKom” sp. z o.o. z/s w Sulechowie planuje podczas realizacji przedmiotu zamówienia wymianę sieci wodociągowej. Szczegółowe zasady koordynacji działań, w szczególności współuczestniczenie w przekazanym Terenie Budowy określa wzór umowy w § 15. 6.Wykonawca ma możliwość dokonania oględzin terenu objętego niniejszym zamówieniem i jego. 7. W przypadku konieczności w trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania na koszt własny szczegółowych projektów technologicznych, projektów uzupełniających i innych niezbędnych opracowań dla realizacji całości robót. 8. Wynagrodzenie Wykonawcy określa się w formie kwoty ryczałtowej, która zawierać będzie łączną cenę robót niezbędnych dla realizacji zadania zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia. 9. Ustalona w umowie wysokość wynagrodzenia ryczałtowego jest ostateczna, niezależnie od rozmiaru robót budowlanych oraz ponoszonych przez Wykonawcę kosztów ich realizacji. 10. Za ustalenie ilości robót oraz za sposób kalkulacji wynagrodzenia ryczałtowego odpowiada wyłącznie Wykonawca. Niedoszacowanie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 11. Zamawiający załącza w celach pomocniczych przedmiary robót z zastrzeżeniem, że ilości podane w przedmiarze nie są podstawą wyceny przedmiotu zamówienia dla Wykonawcy, a jedynie mają na celu określenie technologii wykonania robót. 12. W przypadku gdy podczas prowadzenia robót wystąpi konieczność ograniczania skrajni żeglownej, Wykonawca uzyska konieczne opinie, uzgodnienia, zgody z PGW Wody Polskie oraz Urzędem Żeglugi Śródlądowej. 13. Ewentualne inne czasowe organizacje ruchu, które okażą się konieczne do wykonania w trakcie robót, Wykonawca opracuje, uzyska zatwierdzenie i wdroży we własnym zakresie. 14. W załączniku nr 3 Stałej Organizacji Ruchu dodaje się zapis: o następującej treści: ”W celu obsłużenia przewidywanego ruchu rowerowego po moście, należy zaprojektować oprócz sygnalizatorów kołowych typu S-1 dedykowane sygnalizatory S-1a dla ruchu rowerowego. Ze względu na konieczność poruszania się po moście strumieni kołowych i rowerowych w tej samej fazie starowania, należy przewidzieć w algorytmie sterowania obsługę strumienia rowerowego poruszającego się znacznie wolniej niż strumieni kołowych / szczególnie w obliczeniach macierzy minimalnych czasów międzyzielonych przy projektowaniu przejść międzyfazowych/. Należy w sterowniku ruchu wydzielić oddzielne grupy do sterowania sygnalizatorami dla ruchu rowerowego. Sugerowana jest obsługa ruchu rowerowego z dedykowanych śluz zlokalizowanych przed linią P-14 dla ruchu pojazdów. Nie zależnie jak długa jest akomodacja dla ruchu kołowego zielony sygnał może być wyświetlany na minimalny czas przewidziany w załączniku tj 6sek pozostały czas liczony jest jako czas ewakuacji.”
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221110-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100), wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust.6 ustawy, tj. w: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 310. z późn.zm.) 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: „zapłaty Zamawiającemu kwoty wadium (utraty wadium przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: 1) Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) Wykonawca, którego ofertę wybrano nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 4) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. Wniesione wadium musi zabezpieczać ofertę Wykonawcy przez cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ BNPParibas Spółka Akcyjna nr konta 93 1600 1156 1848 5780 8000 0003. 6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Na poleceniu przelewu należy zamieścić adnotację: „dotyczy przetargu – numer sprawyOR.273.14.2019 –Remont drogi powiatowej nr 1187F na odc. Km 3+702 do km 4+188, w tym remont mostu w m. Cigacice w km 3+887 (dawniej km 3+650) 7. Potwierdzeniem wniesienia wadium w jednej z form określonych w ust. 2, litery b, c, d i e jest oryginalny dokument banku, ubezpieczyciela lub poręczyciela, wystawiony na: Powiat Zielonogórski ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra , z oznaczeniem, iż „dotyczy przetargu – numer sprawy OR.273.14.2019,złożony w Biurze Obsługi Klienta ,przed upływem terminu wyznaczonego na dzień składania ofert. 8. Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium w jednej lub kilku z wybranych przez siebie form, o których mowa wyżej w ust. 2 ppkt. a) do e) SIWZ. 9. Zamawiający, odrzuca ofertę, która nie była zabezpieczona wadium. 10. Zamawiający dokona zwrotu wadium: a. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy; b. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. W przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, tj. gdy: a. Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; c. Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy: d. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww.zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. W celu wykazania wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie wymagał następujących dokumentów: 1. aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art 24 ust. 1 pkt 12-22 oraz ust. 5 pkt 1,8 ustawy zgodnie z Załącznikiem nr 2B do SIWZ (składane razem z ofertą); 2.oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w związku z art 24 ust. 1 pkt 23 ustawy zgodnie z załącznikiem nr 2C do SIWZ. UWAGA: Zgodnie z art 24 ust. 11 ustawy, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu powyższy dokument w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust.5 ustawy). Dokument należy złożyć w wersji papierowej w siedzibie Powiatu Zielonogórskiego,ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra, Biuro Obsługi Klienta. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. II.W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający będzie żądać złożenia: 1.aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie z art 22 ust. 1 pt. 2) i ust. 1b ustawy Pzp zgodnie z Załącznikiem nr 2A do SIWZ (składane razem z ofertą); III. Ponadto do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1. Formularz ofertowy - według załącznika nr 1 do SIWZ 2. Kosztorys ofertowy -wartość netto z kosztorysu ofertowego należy przenieść do formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ 3.Dokument potwierdzający wniesienie wadium - w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu. 4.Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę Wykonawcy do działania w jego imieniu (w tym także pełnomocnictwa). Pełnomocnictwo powinno zostać złożone albo w formie oryginału albo uwierzytelnionej notarialnie kopii. 5.Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Rozdziale V SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach (Załącznik nr 2A i 2B do SIWZ). 6.Zobowiązanie, o którym mowa w rozdz. VI ust 3 pkt b) SIWZ, w przypadku polegania na zasobach innych podmiotów na podstawie art. 22a ust. 2 ustawy, w formie oryginału.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach