Przetargi.pl
„Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Łazy na działkach ewid. nr 59/2, 61, 152 i Gotkowice na działce nr 329”

Gmina Jerzmanowice-Przeginia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-048 Jerzmanowice, Rajska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 123 895 247 , fax. 123 895 521
  • Data zamieszczenia: 2020-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jerzmanowice-Przeginia
    Rajska 22
    32-048 Jerzmanowice, woj. małopolskie
    tel. 123 895 247, fax. 123 895 521
    REGON: 35155580300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jerzmanowice-przeginia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Łazy na działkach ewid. nr 59/2, 61, 152 i Gotkowice na działce nr 329”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Łazy na działkach ewid. nr 59/2, 61, 152 i Gotkowice na działce nr 329 1. Zamówienie pod nazwą Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Łazy dz. ewid. nr 59/2 ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub podgórskim- 0,208km ROBOTY NAWIERZCHNIOWE ORAZ WYKOŃCZENIOWE 2) Roboty ziemne wykonane mechanicznie z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 5km-130,0 m3 3) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 520,0 m2 4) Podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna po zagęszczeniu gr. 20 cm-520,0 m2 5) Podbudowa z frezu asfaltowego warstwa górna po zagęszczeniu gr. 4 cm- 520 m2 6) Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową z grysem bazaltowym płukanym, wykonane remonterem połaciowym pod ciśnieniem krotność 2 -520,0 m2 2. Zamówienie pod nazwą Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Łazy dz. nr ewid. 61 ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub podgórskim- 0,280km ROBOTY NAWIERZCHNIOWE ORAZ WYKOŃCZENIOWE 2) Roboty ziemne wykonane mechanicznie z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 5km-275,0 m3 3) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 700,0 m2 4) Podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna po zagęszczeniu gr. 20 cm-700,0 m2 5) Podbudowa z frezu asfaltowego warstwa górna po zagęszczeni gr. 4cm- 700 m2 6) Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową z grysem bazaltowym płukanym, wykonane remonterem połaciowym pod ciśnieniem krotność 2 -700,0 m2 3. Zamówienie pod nazwą Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Łazy dz. nr ewid. 152 ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub podgórskim- 0,225km ROBOTY NAWIERZCHNIOWE ORAZ WYKOŃCZENIOWE 2) Roboty ziemne wykonane mechanicznie z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 5km- 140,6 m3 3) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 562,5 m2 4) Podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna po zagęszczeniu gr. 20 cm-562,5 m2 5) Podbudowa z frezu asfaltowego warstwa górna po zagęszczeniu gr. 4 cm- 562,5 m2 6) Powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową z grysem bazaltowym płukanym, wykonane remonterem połaciowym pod ciśnieniem krotność 2 -562,5 m2 4. Zamówienie pod nazwą Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Gotkowice dz. nr ewid. 329 ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE 1) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach, trasa dróg w terenie pagórkowatym lub podgórskim- 0,170km ROBOTY NAWIERZCHNIOWE ORAZ WYKOŃCZENIOWE 2) Roboty ziemne wykonane mechanicznie z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 5km- 106,3 m3 3) Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne – 425,0 m2 4) Podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna gr. 20 cm-425,0 m2 5. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania na własny koszt zaplecza placu budowy. 6. Przekazanie placu budowy nastąpi sporządzonym przez Zamawiającego protokołem zawierającym termin wykonania robót oraz dokładną lokalizację. 7. UWAGA! Dołączony do SIWZ przedmiar robót należy traktować pomocniczo. Za ustalenie dokładnie ilości robót, materiałów i urządzeń oraz innych prac niezbędnych do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia należy określić na podstawie projektu budowlanego, projektu wykonawczego, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oraz innych danych, np. uzyskanych w czasie wizji lokalnej w terenie. 8. UWAGA! Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w przedmiarze robót, projekcie budowlanym, specyfikacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. 9. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 10. Zamawiający wymaga udzielenia min. 24 miesięcy gwarancji na wykonane roboty. 11.Do obowiązków wykonawcy należy: 1) Protokolarne przejęcie terenu robót od Zamawiającego; 2) Wykonanie przedmiotu umowy z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U 2019, poz. 1186 ze zm.) okazania, na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru inwestorskiego, certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu; 3) Zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji; 4) Jako wytwarzający odpady – przestrzeganie przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: a) Ustawy z dnia 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U.2019, poz. 1396 ze zm.), b) Ustawy z dnia 14.12.2012r., o odpadach (t.j. Dz. U. 2019, poz. 701 ze zm.). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie, 5) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę ppoż. i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na terenie przyjętym od Zamawiającego lub mających związek z prowadzonymi robotami, 6) Terminowe wykonanie i przekazanie do eksploatacji przedmiotu umowy oraz oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy, 7) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy; 8) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów; 9) Dostarczenie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyniki oraz protokoły badań, sprawozdania i próby dotyczące realizowanego przedmiotu niniejszej Umowy; 10) Zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; 11) Dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; 12) Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji; Wykonawca na własny koszt wykona ponowne połączenia wszystkich istniejących zjazdów indywidualnych z nowo powstałą nawierzchnią. Wykonawca uwzględni regulację pionową kratek ściekowych, regulację pionową studzienek dla wszystkich urządzeń podziemnych oraz regulację istniejącego ścieku z kostki brukowej. 13) Kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; 14) Usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia; 15) Ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości; 16) Niezwłoczne informowanie Zamawiającego (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót. 17) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. Wykonawca zobowiązuje się wyznaczyć do kierowania robotami i wykonywania przedmiotu umowy osoby wskazane w Ofercie Wykonawcy. 18) Zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w pkt 17 w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 19)Wykonawca oświadcza, że dla potrzeb sporządzania oferty zapoznał się z dokumentacją przetargową, warunkami realizacji oraz dokonał wizji w terenie ( inwentaryzacja stanu istniejącego), w stopniu wystarczającym do jej sporządzenia i nie wnosi żadnych uwag i zastrzeżeń, które mogłyby mieć wpływ na przebieg, termin i koszty realizacji przedmiotu umowy. 20) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami oraz oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w terminie w niej uzgodnionym. 21)Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu prawidłowo sporządzonego kosztorysu w formie uproszczonej sporządzonego zgodnie z przedmiarem robót z podaniem cen jednostkowych brutto na etapie składania oferty. Kosztorys ten stanowi jedynie informację i nie jest podstawą do ustalenia wynagrodzenia. 22) Wykonawca sporządzi na własny koszt dokumentację powykonawczą wymaganą na chwilę odbioru końcowego robót. 23) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. 24) Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę we własnym przedsiębiorstwie osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r., - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1040 ze zm.): a) obsługa sprzętów budowlanych niezbędnych do realizacji zamówienia, roboty związane z wykonaniem podbudów, nawierzchni bitumicznych, nawierzchni z tłucznia kamiennego. 25) Zatrudnienie, o którym mowa w pkt 24 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę z zastrzeżeniem pkt 31. 26) Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do pkt 24, wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę oraz podwykonawcę wymogu, o którym mowa ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w pkt 24. 27) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt 24 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez wykonawcę/ podwykonawcę z pracownikami. 28) Zamawiający może żądać od Wykonawcy/podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co od sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 24. 29) Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt 26 lub 27 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w § 12 ust.1 lit. h; 30) W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt 26, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt 27 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 30 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w pkt 26 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w pkt 29. 31) W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w pkt 24, wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w pkt 26. 32) Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu opłaconej polisy ubezpieczeniowej OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, zawartej na cały okres obowiązywania niniejszej umowy na sumę gwarancyjną nie mniejszą 200.000,00 złotych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości: 4000 zł (słownie: Cztery tysiące złotych 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu przewidzianego na składanie ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądza, 2) poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 110). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie, oddział w Jerzmanowicach - numer rachunku 83 8589 0006 0150 0000 0390 0011, a potwierdzenie dokonanego przelewu zaleca się dołączyć do oferty. Na przelewie winien znaleźć się opis „Remont dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Łazy na działkach nr 59/2, 61, 152 i Gotkowice na działce nr 329” 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty lub kopie załączyć wraz z ofertą a oryginał złożyć w odrębnej kopercie z ofertą. Dokument wadialny musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP – wg stanu prawnego na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów albo osobnej kopercie). 4. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod takim jednak warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. INNE PODMIOTY UDOSTĘPNIAJĄCE WYKONAWCY ZASOBY Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu, o którym mowa w pkt. 3 ust. 2. 2. PODMIOTY ZAGRANICZNE Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa w pkt 3 ust.2, składa dokumenty właściwe w zakresie uregulowanym w § 7 oraz 8 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r., w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. poz. 1126 ze zm.). 3. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O ZAMÓWIENIE W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 1 ust. 1 i ust. 2 składa każdy z tych Wykonawców. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z tych Wykonawców powyższe wykazuje (każdy podmiot wypełnia i podpisuje odrębny formularz). 4. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty będą niekompletne, będą zawierały błędy lub będą budziły wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba ze mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 5. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wezwie go do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Formularze, które należy złożyć wraz z ofertą: 1) Załącznik nr 1 do SIWZ – formularz oferty. 2)Załącznik nr 2 do SIWZ - oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 3) Załącznik nr 3 do SIWZ - oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia. 4) Załącznik nr 8 do SIWZ – oświadczenie dotyczące RODO. 5) Załącznik nr 7 do SWIZ - zobowiązanie podmiotu trzeciego (opcjonalnie).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach