Przetargi.pl
Remont dachu budynku szkoły Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Koźminie Wlkp.

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 63-720 Koźmin Wielkopolski, ul. Klasztorna 39
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-62 7216542 , fax. 0-62 7216544
  • Data zamieszczenia: 2015-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
    ul. Klasztorna 39 39
    63-720 Koźmin Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 0-62 7216542, fax. 0-62 7216544
    REGON: 00019712600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Oświata

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont dachu budynku szkoły Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Koźminie Wlkp.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Remont dachu budynku szkoły Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Koźminie Wlkp. Opis przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia jest remont dachu budynku szkoły Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Koźminie Wlkp. 2) Przedmiotowy obiekt położony jest w Koźminie Wlkp. przy ul. Klasztornej 39 Zabytkowy budynek (wpisany do zabytkowego układu urbanistycznego pod Nr 776 WLKP/2010) wolnostojący o charakterze rezydencjonalnym zlokalizowany przy ul. Klasztornej w Koźminie Wielkopolskim przy zespole klasztornym wpisanym do rejestru zabytków pod numerem KI-IV-885/36/60 z dnia 06.06.1960 r. Budynek posiada dwie kondygnacje, jest podpiwniczony i został wzniesiony na bazie prostokąta z nieznacznie wystającą lukarną frontową. Dach dwuspadowy na bazie prostokąta obecnie kryty eternitem oraz blachą stalową ocynk., a na lukarnach zachodnich kryty dachówką - w miejscach wymagający doraźnie naprawy. Budynek szczytem południowym skierowany jest w stronę zespołu klasztornego p.w. Św. Biskupa Męczennika. Na dziedziniec i boisko prowadzi wjazd od strony wschodniej (przez bramę). Planowana inwestycja nie ingeruje w bryłę budynku i zachowuje wygląd jego elewacji. Inwestycja ma na celu zahamowanie postępującej degradacji substancji budowlanej oraz wymianę pokrycia dachowego na materiał nieszkodliwy dla zdrowia i środowiska oraz w miarę możliwości odtworzenie pierwotnego wyglądu obiektu. 3) Zakres prac polegający na remoncie i przebudowie więźby dachowej obejmuje tylko dwupiętrowe poddasze budynku z piętrem dolnym użytkowym w części którego znajdują się lukarny oraz górnym nieużytkowym i nie zmienia dotychczasowego sposobu użytkowania obiektu. Nie zmienia także zagospodarowania terenu. Inwestycja ma na celu przywrócenie budynkowi szczelności i zapobieżenie dalszej degradacji elementów dachu. 4) Na remont składają się następujące roboty budowlane: a) rozbiórka pokrycia dachu i poszycia oraz zużytych podłóg drewnianych nad II piętrem b) remont konstrukcji i pokrycia lukarn c) wymiana zaznaczonych na rysunku krokwi oraz niezbędnych elementów konstrukcyjnych wstępnie ujętych w projekcie - koniecznych do zweryfikowania po całkowitej ich odkrywce d) oczyszczenie, konserwacja konstrukcji drewnianej dachu e) rozbiórka i przemurowanie części kominów f) wykonanie impregnacji konstrukcji drewnianej środkami ognio- i grzybobójczymi g) montaż foli paroprzepuszczalnej h) wykonanie włazów dachowych w rejonie kominów i) montaż dachówki j) montaż opierzeń i orynnowania z blachy tytan-cynk k) montaż części podłogi z desek drewnianych 5) Powierzchnia całkowita i wysokość kondygnacji poddasza, określona na podstawie inwentaryzacji a) poddasze nieużytkowe (strych) ok. 154,05 m2 /hmax = 2,84 m b) poddasze użytkowe ok. 300,20 m2/hmax=2,87 m c) powierzchnia zabudowy 300,20 m2 d) max szerokość elewacji frontowej 23,70 m e) max szerokość elewacji bocznej 17,40 m 6) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: Dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 1a do niniejszej SIWZ STWiOR- stanowiąca Załącznik nr 1b do niniejszej SIWZ Przedmiar robót - stanowiące Załącznik Nr 1 c do niniejszej SIWZ 7) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do: wykonania wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych (zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, uprzątnięcia placu budowy i przywrócenia do stanu zastanego) oraz wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i użytkowania przez Zamawiającego. 8) W związku z tym, iż remontowany obiekt znajduje się na terenie placówki oświatowej, podczas wykonywania prac Wykonawca winien zapewnić szczególne bezpieczeństwo wychowankom i pracownikom Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Koźminie Wlkp. Zabezpieczenie terenu winno być przeprowadzone w sposób określony w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 9) Z uwagi na specyfikę ośrodka (ośrodek zamknięty) prace należy zorganizować w taki sposób aby wykluczyć ewentualne, nieuzasadnione oddalenie się wychowanka. 10) Roboty muszą być wykonane zgodnie z przepisami prawa, z obowiązującymi Polskimi Normami i zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, zapisami SIWZ oraz poleceniami inspektora ze strony Zamawiającego. Przedmiot zamówienia winien być wykonany z należytą starannością, w dobrej jakości. Wykonawca winien zapewnić właściwą organizację pracy z zachowaniem wymagań, przepisów prawa i przepisów bhp i ppoż. 11) Materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i pochodzić z bieżącej produkcji. Użyte materiały oraz urządzenia muszą mieć aktualne dokumenty, dopuszczające do stosowania w budownictwie, wymagane Prawem budowlanym. Dla materiałów, dla których zgodnie z obowiązującym prawem nie są wymagane aprobaty techniczne, certyfikaty lub deklaracje zgodności wyrobu ze stosowną aprobatą lub odpowiednią Polską Normą dopuszcza się przedstawienie rekomendacji technicznej ITB dopuszczającej stosowanie ww. materiałów w budownictwie. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy i PN EN oraz o innych parametrach niż określone w projekcie 12) Jeżeli w opisie przedmiotu zmówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie wskazaniu temu towarzyszą wyrazy lub równoważne , co oznacza, że dopuszcza się rozwiązania nie gorsze niż opisane, spełniające wymagania techniczne, funkcjonalne, eksploatacyjne, jakościowe, co najmniej takie jak wskazane w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, funkcjonalnych, eksploatacyjnych i jakościowych, nie gorszych niż przyjęte w dokumentacji. Materiały muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane 13) Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego. Jednym z kryteriów oceny ofert jest okres na jaki Wykonawca wydłuży gwarancję. Dokładny okres gwarancji określony zostanie po wyborze oferty przedstawiającej najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert tj. ceny oraz wydłużenie gwarancji 14) Wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót, Wykonawca złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty związane z wykonanym przedmiotem zamówienia m.in.:dokumenty gwarancyjne, dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, 15) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez jego działania lub zaniechania i zobowiązany jest do ich naprawy na własny koszt. 16) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność ze STWiOR i poleceniami Inspektora nadzoru. 17) Prace obejmujące realizację przedmiotu zamówienia winny być prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla otoczenia z uwzględnieniem godzin ciszy nocnej. 18) Zamawiający dopuszcza częściowy odbiór prac oraz częściowe fakturowanie wykonanych prac. Podstawę do wystawienia faktury stanowi pozytywny protokół częściowego lub końcowego odbioru prac potwierdzony przez upoważnionego przedstawiciela stron (inspektora nadzoru, kierownika budowy). 19) Wykonawca zobowiązany jest posiadać odpowiednie uprawnienia w zakresie gospodarki odpadami tj: aktualne zezwolenie, pozwolenie lub decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydane przez właściwego Starostę lub Marszałka Województwa, 20) Wybrany wykonawca musi zapewnić transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest przez jednostki posiadające stosowne, aktualne zezwolenia w tym zakresie. Wybrany wykonawca musi zapewnić deponowanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest na legalnym (posiadającym stosowne, aktualne zezwolenia) składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest. Udokumentowanie utylizacji nastąpi na podstawie karty przekazania odpadów na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest (dokumenty te będą załącznikiem do końcowego protokołu odbioru prac) 2.3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z: a) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t.Dz.U.2013.1409 z późn. zm.) b) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.) c) ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest j.t. Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.) d) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. Nr 216, poz. 1824) e) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) f) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31 z późn. zm.) g) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz.U. 2011 Nr 227 poz. 1367) h) ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j.t. Dz.U.2014.1446 z późn. zm.) 2.4. Wykonawca na potrzeby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem jest zobowiązany do używania środków transportu spełniających odpowiednie normy emisji spalin oraz prowadzenia prac budowlanych w sposób ograniczający niezorganizowaną emisję pyłu do powietrza. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do użytkowania farb i lakierów ekologicznych o małej zawartości NMLZO (niemetanowe lotne związki organiczne). 2.5. Najpóźniej w dniu zawarcia umowy, wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, dostarczy zamawiającemu podpisany egzemplarz kosztorysu ofertowego uwzględniający zakres prac zgodny z dokumentacją projektową, STWiOR na ogólną wartość jak w złożonej ofercie. Żądanie dostarczenia kosztorysu ofertowego, wynika z faktu współfinansowania przedmiotu zamówienia ze środków przeznaczonych na ochronę środowiska, w części dotyczącej usuwania i utylizacji azbestu. 2.6. Istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej obiektu po uzgodnieniu telefonicznym - Karolina Baranek tel. 62 721 65 42 2.7. Podwykonawstwo 1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczyła będzie podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się , na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w SIWZ, wykonawca zobowiązany będzie wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny wykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia 3) Zamawiający we wzorze umowy określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu 4) Zamawiający we wzorze umowy określił informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które podlegają obowiązkowi przedkładania zamawiającemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wydłużenie gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mowkozmin.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach