Przetargi.pl
Remont Cmentarza Wojennego Rotunda w Zamościu

MIASTO ZAMOŚĆ ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, ul. Rynek Wielki 13
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. (84) 677-23-37 , fax. (84) 639-30-54
  • Data zamieszczenia: 2022-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO ZAMOŚĆ
    ul. Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. (84) 677-23-37, fax. (84) 639-30-54
    REGON: REGON 950368747
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umzamosc.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont Cmentarza Wojennego Rotunda w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont Cmentarza Wojennego Rotunda w Zamościu.2. Zamówienie jest udzielane w podziale na 3 części:2.1. Część 1 zamówienia – Remont mogił żołnierzy Armii Krajowej2.2. Część 2 zamówienia – Remont mogił w Kwaterze Żydowskiej2.3. Część 3 zamówienia – Remont alei głównej3. Opis robót realizowanych w ramach części 1 zamówienia:Zamówienie obejmuje remont 14 szt. mogił żołnierzy Armii Krajowej.Zakres remontu realizowany w ramach części 1 zamówienia obejmuje:- demontaż betonowych krzyży i obramowań mogił oraz tabliczek z piaskowca,- wykonanie krzyży granitowych i osadzenie na mogiłach,- renowacja i montaż tabliczek z piaskowca na krzyżach,- wykonanie wykopu oraz ławy betonowej pod obramowania mogił z granitu,- wykonanie i montaż obramowań granitowych na mogiłach,- uzupełnienie ubytków nawierzchni żwirowej wokół mogił,- wyrównanie nawierzchni wewnątrz mogił, nawiezienie ziemi uprawnej, posianie trawy.4. Wykonawca robót zobowiązany jest do odzyskania materiałów z rozbiórki i przekazania ich Zamawiającemu oraz transport we wskazane miejsce (przez materiały z rozbiórki rozumie się: krawężniki kamienne z alei głównej oraz odzyskana nawierzchnia żwirowa). Materiały z rozbiórki nie mogą być zmieszane lub zanieczyszczone gruntem powstałym podczas rozbiórki mechanicznej lub zanieczyszczone Wykonawca po dokonaniu rozbiórki materiałów sporządzi protokół z wykazem ilościowym i przekaże go do Zamawiającego celem weryfikacji i akceptacji.5. W przypadku braku możliwości zagospodarowania urobku ziemnego przez Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania go we własnym zakresie.6. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia znajduje się na terenie ochrony konserwatorskiej.7. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami, a treść dokumentacji winna być dostosowana do specyfiki i charakteru zadania inwestycyjnego.8. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej i kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SWZ, w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót oraz w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.9. Na przedmiot zamówienia składa się zakres opisany w pkt 1 – 5 powyżej oraz wszystkie prace i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót do wykonania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określa w kolejności ważności: dokumentacja projektowa (tj. projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), stanowiąca załączniki do SWZ i będąca jej integralną częścią, umowa w sprawie zamówienia publicznego (stanowiąca odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ) oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne wykonania i odbioru robót.11. Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 10 powyżej, umowa dla określonej części zamówienia oraz SWZ, wzajemnie się uzupełniają. W przypadku ujawnienia rozbieżności, nieuwzględnienia, czy pominięcia w umowie lub SWZ jakiegokolwiek obowiązku Wykonawcy wynikającego z dokumentacji projektowej wymienionej w pkt 10 powyżej lubodwrotnie, pierwszeństwo będzie nadawać się znaczeniu stwierdzenia istnienie obowiązku, pomijać się będzie zaś znaczenie zmierzające do zwolnienia Wykonawcy z realizacji obowiązku.12. Wymagania dotyczące robót budowlanych oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone przez Zamawiającego w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.13. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w specyfikacji warunków zamówienia oraz w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.14. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót budowlanych będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie wykonywania robót budowlanych i prac związanych z jej realizacją w większej ilość obmiarowej niż ujęte w dokumentacji projektowej, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stanowiących załączniki do SWZ w zakresie opisanym w pkt 1 – 5 powyżej (z uwzględnieniem pkt 6 – 13) zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca dla obliczenia ceny powinien zapoznać się z dokumentacją projektową i dokonać własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii prac. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować roboty budowlane do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji projektowej.15. Występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów – Zamawiający zaleca, aby traktować jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego, np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane wdokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, ze zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a inspektor nadzoru i projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji.16. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniupracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. 1320 z późn. zm.), Zamawiający określił w pkt 22 SWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.Powyższe wymagania określają w szczególności:1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia,2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób,3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.17. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych – zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.18. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji robót – warunki odbycia wizji lokalnej zostały określone w pkt 26 SWZ.19. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: Lubelskie, miasto: Zamość, ul. Męczenników Rotundy 1, jednostka ewidencyjna 066401_1 Zamość, obręb 00001 Zamość1. Przedmiotem zamówienia jest remont Cmentarza Wojennego Rotunda w Zamościu.2. Zamówienie jest udzielane w podziale na 3 części:2.1. Część 1 zamówienia – Remont mogił żołnierzy Armii Krajowej2.2. Część 2 zamówienia – Remont mogił w Kwaterze Żydowskiej2.3. Część 3 zamówienia – Remont alei głównej3. Opis robót realizowanych w ramach części 2 zamówienia:Część 2 zamówienia obejmuje remont 8 szt. mogił, znajdujących się w Kwaterze Żydowskiej.Zakres remontu obejmuje:- demontaż betonowych macew, obrzeży mogił i obrzeży pomiędzy mogiłami,- demontaż metalowych gwiazd z macew,- wykonanie fundamentów betonowych,- wykonanie i montaż granitowych macew,- wykonanie i montaż granitowych obrzeży mogił i obrzeży pomiędzy mogiłami,- renowacja metalowych gwiazd i ponowny montaż na macewach,- uzupełnienie kruszywa na alejce wzdłuż kwatery oraz na alejkach między mogiłami,- wyrównanie nawierzchni wewnątrz mogił, nawiezienie ziemi uprawnej, posianie trawy.4. Wykonawca robót zobowiązany jest do odzyskania materiałów z rozbiórki i przekazania ich Zamawiającemu oraz transport we wskazane miejsce (przez materiały z rozbiórki rozumie się: krawężniki kamienne z alei głównej oraz odzyskana nawierzchnia żwirowa). Materiały z rozbiórki nie mogą być zmieszane lub zanieczyszczone gruntem powstałym podczas rozbiórki mechanicznej lub zanieczyszczone Wykonawca po dokonaniu rozbiórki materiałów sporządzi protokół z wykazem ilościowym i przekaże go do Zamawiającego celem weryfikacji i akceptacji.5. W przypadku braku możliwości zagospodarowania urobku ziemnego przez Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania go we własnym zakresie.6. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia znajduje się na terenie ochrony konserwatorskiej.7. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami, a treść dokumentacji winna być dostosowana do specyfiki i charakteru zadania inwestycyjnego.8. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej i kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SWZ, w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót oraz w projekcie umowy, stanowiącym dlaposzczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.9. Na przedmiot zamówienia składa się zakres opisany w pkt 1 – 5 powyżej oraz wszystkie prace i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót do wykonania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określa w kolejności ważności: dokumentacja projektowa (tj. projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), stanowiąca załączniki do SWZ i będąca jej integralną częścią, umowa w sprawie zamówieniapublicznego (stanowiąca odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ) oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne wykonania i odbioru robót.11. Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 10 powyżej, umowa dla określonej części zamówienia oraz SWZ, wzajemnie się uzupełniają. W przypadku ujawnienia rozbieżności, nieuwzględnienia, czy pominięcia w umowie lub SWZ jakiegokolwiek obowiązku Wykonawcy wynikającego z dokumentacji projektowej wymienionej w pkt 10 powyżej lubodwrotnie, pierwszeństwo będzie nadawać się znaczeniu stwierdzenia istnienie obowiązku, pomijać się będzie zaś znaczenie zmierzające do zwolnienia Wykonawcy z realizacji obowiązku.12. Wymagania dotyczące robót budowlanych oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone przez Zamawiającego w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.13. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w specyfikacji warunków zamówienia oraz w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.14. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót budowlanych będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie wykonywania robót budowlanych i prac związanych z jej realizacją w większej ilość obmiarowej niż ujęte w dokumentacji projektowej, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stanowiących załączniki do SWZ w zakresie opisanym w pkt 1 – 5 powyżej (z uwzględnieniem pkt 6 – 13) zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca dla obliczenia ceny powinien zapoznać się z dokumentacją projektową i dokonać własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii prac. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować roboty budowlane do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji projektowej.15. Występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów – Zamawiający zaleca, aby traktować jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego, np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane wdokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, ze zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a inspektor nadzoru i projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji.16. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniupracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. 1320 z późn. zm.), Zamawiający określił w pkt 22 SWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.Powyższe wymagania określają w szczególności:1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia,2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób,3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tychosób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.17. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych –zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.18. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji robót – warunki odbycia wizji lokalnej zostały określone w pkt 26 SWZ.19. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: Lubelskie, miasto: Zamość, ul. Męczenników Rotundy 1, jednostka ewidencyjna 066401_1 Zamość, obręb 00001 Zamość1. Przedmiotem zamówienia jest remont Cmentarza Wojennego Rotunda w Zamościu.2. Zamówienie jest udzielane w podziale na 3 części:2.1. Część 1 zamówienia – Remont mogił żołnierzy Armii Krajowej2.2. Część 2 zamówienia – Remont mogił w Kwaterze Żydowskiej2.3. Część 3 zamówienia – Remont alei głównej3. Zakres remontu realizowany w ramach części 3 zamówienia obejmuje:- rozebranie krawężników na alei, segregacja, transport i składowanie odzyskanych krawężników z rozbiórki,- wykonanie koryta oraz rowków pod krawężniki alei i obrzeża kamienne kwietników,- wykonanie podbudowy pod nawierzchnię alei z klinca i tłucznia oraz warstwy wierzchniej z miału kamiennego – granit,- wykonanie ław betonowych pod krawężnik,- osadzenie krawężników kamiennych na alei – granit,- osadzenie obrzeży kamiennych na kwietnikach – granit,- wykonanie miejscowego odwodnienia z nawierzchni alei poprzez wykonanie sączków,- wywóz zużytej nawierzchni i ziemi,- remont elementów małej architektury na alei – uzupełnianie ubytków, czyszczenie, mycie oraz impregnacja (murkioporowe, słupy betonowe oraz ławki).4. Wykonawca robót zobowiązany jest do odzyskania materiałów z rozbiórki i przekazania ich Zamawiającemu oraz transport we wskazane miejsce (przez materiały z rozbiórki rozumie się: krawężniki kamienne z alei głównej oraz odzyskana nawierzchnia żwirowa). Materiały z rozbiórki nie mogą być zmieszane lub zanieczyszczone gruntem powstałym podczas rozbiórki mechanicznej lub zanieczyszczone Wykonawca po dokonaniu rozbiórki materiałów sporządzi protokół z wykazem ilościowym i przekaże go do Zamawiającego celem weryfikacji i akceptacji.5. W przypadku braku możliwości zagospodarowania urobku ziemnego przez Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do zagospodarowania go we własnym zakresie.6. Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia znajduje się na terenie ochrony konserwatorskiej.7. Przedmiot zamówienia winien być wykonany zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami, a treść dokumentacji winna być dostosowana do specyfiki i charakteru zadania inwestycyjnego.8. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej i kosztorysowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki do SWZ, w Polskich Normach lub aprobatach technicznych, warunkach technicznych wykonawstwa i odbioru robót oraz w projekcie umowy, stanowiącym dlaposzczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.9. Na przedmiot zamówienia składa się zakres opisany w pkt 1 – 5 powyżej oraz wszystkie prace i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres robót do wykonania oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, określa w kolejności ważności: dokumentacja projektowa (tj. projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), stanowiąca załączniki do SWZ i będąca jej integralną częścią, umowa w sprawie zamówieniapublicznego (stanowiąca odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ) oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne wykonania i odbioru robót.11. Zamawiający informuje, że dokumenty wymienione w pkt 10 powyżej, umowa dla określonej części zamówienia oraz SWZ, wzajemnie się uzupełniają. W przypadku ujawnienia rozbieżności, nieuwzględnienia, czy pominięcia w umowie lub SWZ jakiegokolwiek obowiązku Wykonawcy wynikającego z dokumentacji projektowej wymienionej w pkt 10 powyżej lubodwrotnie, pierwszeństwo będzie nadawać się znaczeniu stwierdzenia istnienie obowiązku, pomijać się będzie zaś znaczenie zmierzające do zwolnienia Wykonawcy z realizacji obowiązku.12. Wymagania dotyczące robót budowlanych oraz warunki wykonania przedmiotu zamówienia, zostały szczegółowo określone przez Zamawiającego w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.13. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w specyfikacji warunków zamówienia oraz w projekcie umowy, stanowiącym dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.14. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wyceny przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Umowa na realizację robót budowlanych będzie umową ryczałtową. W przypadku wystąpienia w trakcie wykonywania robót budowlanych i prac związanych z jej realizacją w większej ilość obmiarowej niż ujęte w dokumentacji projektowej, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. W ramach wynagrodzenia podanego w ofercie, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót budowlanych przewidzianych w dokumentacji projektowej, stanowiących załączniki do SWZ w zakresie opisanym w pkt 1 – 5 powyżej (z uwzględnieniem pkt 6 – 13) zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca dla obliczenia ceny powinien zapoznać się z dokumentacją projektową i dokonać własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii prac. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować roboty budowlane do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji projektowej.15. Występujące w dokumentacji projektowej: nazwy producentów, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, w odniesieniu do wymaganych materiałów, urządzeń, sprzętu czy towarów – Zamawiający zaleca, aby traktować jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, funkcjonalnych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Zmiany te mają być korzystne dla Zamawiającego, np. obniżą koszty eksploatacji i konserwacji, poprawią parametry techniczne, będą stanowić aktualizację rozwiązań ze względu na postęp technologiczny oraz zmiany obowiązujących przepisów. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów i urządzeń wskazanych w dokumentacji technicznej, oraz posiadać stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane wdokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać, ze zastosowane materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego – art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Podane w dokumentacji projektowej nazwy, typy urządzeń i wyposażenia nie są ostatecznie obowiązujące pod warunkiem, że Wykonawca zaproponuje, a inspektor nadzoru i projektant zatwierdzi materiały, urządzenia i wyposażenie nie gorsze niż przewiduje standard wyznaczony w tej dokumentacji.16. Wymagania, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniupracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. 1320 z późn. zm.), Zamawiający określił w pkt 22 SWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym odpowiednio załącznik nr 8.1, 8.2, 8.3 do SWZ.Powyższe wymagania określają w szczególności:1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia,2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób,3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań.17. Wykonawca zobowiązany jest przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia zapewnić dostępność dla wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych –zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.18. Zamawiający dopuszcza możliwość odbycia wizji lokalnej w miejscu realizacji robót – warunki odbycia wizji lokalnej zostały określone w pkt 26 SWZ.19. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: Lubelskie, miasto: Zamość, ul. Męczenników Rotundy 1, jednostka ewidencyjna 066401_1 Zamość, obręb 00001 Zamość
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w poniższej wysokości:1.1. dla części 1 zamówienia w wysokości 1.000,00 zł,1.2. dla części 2 zamówienia w wysokości 1.000,00 zł,1.3. dla części 3 zamówienia w wysokości 5.000,00 zł.2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach, określonych w art.97 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.:a) pieniądzu,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.4. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się dzieńi godzinę uznania rachunku bankowego Zamawiającego kwotą wadium. Zamawiający uzna wadium za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy potwierdzi, że środki z tytułu wadium zostały zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto: PKO Bank Polski S.A. Oddział w Zamościu, nr konta 74 1020 5356 0000 1102 0007 7768, w opisie przelewu należy wpisać: „wadium”, nazwę postępowania oraz znak sprawy.6. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji, o której mowa w pkt 2 lit. b-d powyżej, należy złożyć do upływu terminu składania ofert za pośrednictwem Platformy SmartPZP. Zamawiający wymaga złożenia dokumentu w oryginale w postaci elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udział w postępowaniu, dotyczące:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – nie dotyczy.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – nie dotyczy.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:1.3.1. Część 1 zamówienia:Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 tys. zł.1.3.2. Część 2 zamówienia :Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 tys. zł.1.3.3. Część 3 zamówienia:Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 tys. zł.Uwagi dotyczące pkt 1.3 (sytuacja ekonomiczna lub finansowa)1) W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej ulega sumowaniu, tzn. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż łączna suma gwarancyjna dla tych części zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę (na podstawie jednego lub odrębnych dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia).2) Wartości pieniężne wskazane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Wykonawca powinien przyjąć kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej1.4.1. Część 1 zamówienia:a) Wykonawca spełni warunek dotyczący Wykonawcy jeśli wykaże się wiedzą i doświadczeniem nabytą w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – w wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej, zleconej w ramach jednego zamówienia/zlecenia, polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie mogił o wartości robót budowlanych co najmniej 100 tys. zł brutto oraz załączy dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 100 tys. zł brutto.Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP obowiązującego w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.b) Wykonawca spełni warunek dotyczący osób jeśli wykaże dysponowanie osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia objętego częścią 1, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami i doświadczeniem odpowiednim do funkcji jaka zostanie im powierzona, tj. osobą pełniącą funkcję kierownika budowy (liczba osób – 1) posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz- kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 840), zgodnie z którym robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, oraz- doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, nabyte podczas kierowania robotami budowlanymi, polegającymi na wykonaniu w ramach jednego zamówienia/zlecenia co najmniej 1 roboty budowlanej (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania), polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie mogił o wartości robót nie mniejszej niż 100 tys. zł brutto.Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 100 tys. zł brutto.Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację zadania wykazanego w celu potwierdzenia spełnianie warunku.1.4.2. Część 2 zamówienia:a) Wykonawca spełni warunek dotyczący Wykonawcy jeśli wykaże się wiedzą i doświadczeniem nabytą w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – w wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej, zleconej w ramach jednego zamówienia/zlecenia, polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie mogił o wartości robót budowlanych co najmniej 100 tys. zł brutto oraz załączy dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 100 tys. zł brutto.Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP obowiązującego w dniu podpisania końcowego protokołu odbioru robót lub innego równoważnego dokumentu.b) Wykonawca spełni warunek dotyczący osób jeśli wykaże dysponowanie osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia objętego częścią 2, legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami i doświadczeniem odpowiednim do funkcji jaka zostanie im powierzona, tj. osobą pełniącą funkcję kierownika budowy (liczba osób – 1) posiadającą:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz- kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 840), zgodnie z którym robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, oraz- doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, nabyte podczas kierowania robotami budowlanymi, polegającymi na wykonaniu w ramach jednego zamówienia/zlecenia co najmniej 1 roboty budowlanej (od rozpoczęcia robót do zakończenia zadania), polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie mogił o wartości robót nie mniejszej niż 100 tys. zł brutto.Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 100 tys. zł brutto.Wykazane przez Wykonawcę zadanie na dzień złożenia ofert powinno być wykonane, tj. zakończone.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, podane w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację zadania wykazanego w celu potwierdzenia spełnianie warunku.Ze względu na limit znaków w formularzu interaktywnym pozostała część zapisów dotyczących sekcji V pkt 5.4 ogłoszenia została przeniesiona do sekcji V pkt 5.11 ogłoszenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-07-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach