Przetargi.pl
Remont budynku świetlicy wiejskiej we wsi Stara Warka z przeznaczeniem na Klub Senior +

Gmina Warka ogłasza przetarg

  • Adres: 05-660 Warka, Plac St. Czarnieckiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 665 12 00 , fax. 048 665 12 25
  • Data zamieszczenia: 2019-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Warka
    Plac St. Czarnieckiego 1
    05-660 Warka, woj. mazowieckie
    tel. 048 665 12 00, fax. 048 665 12 25
    REGON: 52662400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku świetlicy wiejskiej we wsi Stara Warka z przeznaczeniem na Klub Senior +
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Remont budynku świetlicy wiejskiej we wsi Stara Warka z przeznaczeniem na Klub Senior +”. Zadanie realizowane w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015-2020. Edycja 2019. Moduł I „Utworzenie i/lub wyposażenie placówki „Senior+”. Zadanie realizowane pod nazwą: „Utworzenie i wyposażenie Klubu „Senior +” Przedmiotowy budynek usytuowany jest na działce nr ew. 62/2 położonej we wsi Stara Warka gm. Warka. Budynek jest wolnostojący, parterowy częściowo podpiwniczony wybudowany w technologii tradycyjnej murowanej ze stropami typu DZ i pokryciem papą. Obecnie w części budynku na poziomie parteru znajduje się świetlica wiejska, w pozostałej części są pomieszczenia do remontu. Budynek jest zasilany energią elektryczną oraz posiada przyłącze wodociągowe i przyłącze kanalizacyjne . Planowane jest wykonanie przyłącza gazowego na podstawie odrębnej umowy miedzy Gminą Warka i PSG Sp. z o.o. Zakres robót do wykonania w obiekcie : Roboty rozbiórkowe: wewnątrz budynku schody zewnętrzne z podjazdem roboty rozbiórkowe związane z dociepleniem ścian Powyższy zakres robót został określony w przedmiarze robót stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. Roboty remontowe: roboty remontowe ogólnobudowlane w pomieszczeniach przeznaczonych do remontu roboty remontowe w istniejącej świetlicy – planowana łazienka schody zewnętrzne z podjazdem dla niepełnosprawnych docieplenie ścian zewnętrznych budynku obróbki blacharskie i montaż instalacji odgromowej. Powyższy zakres robót został określony w przedmiarze robót stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. Instalacja elektryczna: wykonanie nowej instalacji oświetleniowej i zasilającej gniazda w części budynku remontowanej zgodnie z projektem wykonawczym, przedmiarem robót i STWIOR. Instalacja gazowa wewnętrzna: wykonanie instalacji gazowej wewnętrznej zgodnie z projektem budowlanym, przedmiarem robót i STWIOR. Instalacja wodno-kanalizacyjna i ciepłej wody użytkowej: wykonanie instalacji wod-kan i c.w.u. zgodnie z projektem wykonawczym, przedmiarem robót i STWIOR. Instalacja centralnego ogrzewania z kotłownią gazową” wykonanie instalacji c.o z kotłownią gazową na poziomie parteru zgodnie z projektem wykonawczym, przedmiarem robót i STWIOR. Ponadto w ramach zamówienia należy wykonać inne prace i roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym między innymi: - oznakowanie oraz zabezpieczenie przejętego terenu robót na czas prowadzenia prac, - organizację zaplecza, - bieżący wywóz materiałów nieużytecznych z terenu robót, - wykonanie robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, w tym robót odtworzeniowych. - zapewnienie własnym staraniem i na koszt własny Wykonawcy – kierownictwa nad robotami (kierownik budowy w przypadku instalacji wewnętrznej gazowej). Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót. Wykonawca winien dokonać oględzin nieruchomości, na której będą wykonywane roboty, sprawdzić zakres i rodzaj robót objętych dokumentacją projektową i uwzględnić powyższe w oferowanej cenie. Roboty budowlane należy wykonać z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, obowiązującymi warunkami technicznymi, ze sztuką budowlaną, technologią, Polskimi Normami Budowlanymi oraz z zaleceniami nadzoru inwestorskiego Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane niewłaściwym wykonawstwem lub nieprzestrzeganiem przepisów. Podczas realizacji robót wymagane jest przestrzeganie przez Wykonawcę przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych na teren robót . Wykonawca urządzi zaplecze budowy we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. Wykonawca zabezpieczy teren budowy i wykona oznakowanie miejsca robót. Wszelkie prace należy wykonywać zgodnie z przepisami BHP oraz przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Od dnia protokolarnego przekazania terenu budowy Wykonawca odpowiada za organizację swojego zaplecza oraz ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy i szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji umowy urządzeń lub obiektów budowlanych osób trzecich zobowiązuje się Wykonawcę do naprawienia ich w terminie uzgodnionym z Zamawiającym i poszkodowanym. Wykonawca ponosi konsekwencje wynikłe z nieterminowego ich naprawienia. Zamawiający zapewni punkty poboru energii elektrycznej, wody na zasadzie opomiarowania na czas budowy i rozliczenia po zakończeniu robót (spisany stan licznika przed rozpoczęciem robót i po zakończeniu robót) Zgody na włączenia i wyłączenia urządzeń, sieci itp. niezbędne do realizacji budowy Wykonawca uzyska we własnym zakresie i również poniesie koszty z tym związane. W przypadku wprowadzenia zmian nieistotnych do projektu, Wykonawca jest zobowiązany we własnym zakresie i na swój koszt uzyskać zgodę Projektanta i aprobatę Zamawiającego. Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie. Wykonawca wykona wszystkie niezbędne badania i próby, w tym protokół kominiarski, wyniki przekaże Zamawiającemu. Wykonawca przeprowadzi na żądanie Zamawiającego w miejscach przez niego wskazanych, wszelkie badania jakościowe w odniesieniu do wykonanych robót i zastosowanych przez Wykonawcę materiałów, ekspertyzy, próby lub sprawdzenia. Zamawiający zapewni nadzór inwestorski oraz nadzór autorski w razie potrzeby . Zamawiający ustala ryczałtowy system wynagradzania. Oferent powinien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę oferty. Podstawę do określenia całkowitej ryczałtowej ceny stanowi zakres robót budowlanych określony w dokumentacji projektowej i przedmiarach oraz zakres prac określony w SIWZ, realizowanych zgodnie ze sztuką budowlaną i przepisami ustawy Prawo budowlane oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Wykonawca winien sporządzić kosztorys ofertowy na podstawie dostarczonych przedmiarów robót. Przedmiar ma charakter informacyjno-pomocniczy. Załączony przez oferenta kosztorys ofertowy ze względu na ryczałtowy sposób wynagradzania, będzie miał również charakter informacyjno-pomocniczy. Wyłonionego Wykonawcę obowiązuje wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiarami, SIWZ oraz STWiOR. Zamawiający nie będzie badał zgodności podstawy wyceny, ani ilości robót w złożonych przez oferentów kosztorysach ofertowych. Załączone kosztorysy mają charakter informacyjno- pomocniczy. Cena określona w ofercie musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z dokumentacji, SIWZ, STWiOR, jak również nie ujęte w dokumentacji projektowej, a niezbędne do wykonania zadania. Dopuszcza się zastosowanie urządzeń/rozwiązań/materiałów równoważnych w stosunku do urządzeń/rozwiązań/materiałów projektowych. W wypadku złożenia oferty na urządzenia/rozwiązania/materiały równoważne parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe oferowanych urządzeń/rozwiązań/materiałów równoważnych muszą być co najmniej nie gorsze, jak parametry urządzeń/rozwiązań projektowych. Zamawiający nie dopuszcza urządzeń lub rozwiązań prototypowych. W przypadku powoływania się Wykonawcy na urządzenia równoważne Zamawiający nie wyraża zgody, by proponowane w ofercie urządzenia równoważne były prototypami. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia lub rozwiązania sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach przez okres nie krótszy, niż 2 lata. W związku z powyższym Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy składającego ofertę w oparciu o urządzenia/ materiały równoważne, wskazania miejsca montażu proponowanych urządzeń/ materiałów, pracujących przez okres co najmniej 2 lata. Wszelkie odstępstwa od dokumentacji projektowej muszą być udokumentowane załączonymi do oferty obliczeniami, szczegółowymi rysunkami technicznymi, kartami katalogowymi urządzeń zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych urządzeń w stosunku do przyjętych w projekcie oraz muszą być załączone do oferty. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączniku Nr 10 i dołączone do oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z opinii ekspertów w celu dokonania oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Oferta Wykonawcy, w której zostanie stwierdzone, iż zaproponowane rozwiązania nie są równoważne zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1, pkt 2. W celu umożliwienia Wykonawcy fakturowania częściowego, Wykonawca opracuje harmonogram rzeczowo- terminowo- finansowy, obejmujący wszystkie pozycje kosztorysu ofertowego. Harmonogram będzie stanowił załącznik do umowy. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności wchodzące w zakres robót budowlanych objętych Przedmiotem Umowy: 1) Roboty remontowe ogólnobudowlane w tym: a) roboty rozbiórkowe wewnątrz i na zewnątrz budynku b) roboty betoniarskie i brukarskie - schody zewnętrzne z podjazdem c) roboty murarskie, tynkarskie, glazurnicze, posadzkarskie i malarskie d) roboty izolacyjne: docieplenie ścian zewnętrznych budynku e) roboty dekarskie: obróbki blacharskie i orynnowanie 2) Instalacja elektryczna a) roboty elektryczne instalacji elektrycznej oświetleniowej i zasilającej gniazda w części budynku remontowanej i montaż instalacji odgromowej 3) Instalacja gazowa wewnętrzna a) roboty instalacyjne - wykonanie instalacji gazowej wewnętrznej 4) Instalacja wodno-kanalizacyjna i ciepłej wody użytkowej a) roboty instalacyjne - wykonanie instalacji wod-kan i c.w.u. 5) Instalacja centralnego ogrzewania z kotłownią gazową a) roboty instalacyjne - wykonanie instalacji c.o z kotłownią gazową na poziomie parteru 6) czynności sprzątania. Obowiązki zatrudnienia osób wykonujących powyższe czynności, na podstawie umowy o pracę dotyczą również podwykonawcy i dalszego podwykonawcy. Wykonawca, jak i podwykonawca zobowiązany jest zastrzec w umowach zawieranych odpowiednio z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą obowiązek zatrudnienia przez podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę przy wykonywaniu czynności, o których mowa powyżej, osób na podstawie umowy o pracę. Szczegółowe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o prace zawarte są w § 15 wzoru umowy - zał. Nr 3 do SIWZ.  Okres zatrudnienia osób wykonujących w/w czynności nie może być krótszy niż okres wykonywania tych prac. W przypadku zmiany terminów wynikających z umowy, Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania postanowień umów o pracę do tych zmienionych warunków.  Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych przekazać inspektorowi nadzoru inwestorskiego listę pracowników zaangażowanych w realizację Przedmiotu Umowy i dokonywać stałej jej aktualizacji, a także zapewnić identyfikację swoich pracowników. Niedopełnienie powyższego obowiązku może skutkować wstrzymaniem robót do czasu potwierdzenia realizacji Umowy przez uprawniony Personel Wykonawcy, a w przypadku naruszenia tego obowiązku – naliczeniem kar umownych lub odstąpieniem od Umowy z winy Wykonawcy.  W związku z nałożeniem na Wykonawcę obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących czynności określone powyżej na podstawie umowy o pracę, Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli spełnienia przez Wykonawcę powyższego obowiązku na każdym etapie realizacji Przedmiotu Umowy poprzez: 1) zwrócenie się do Wykonawcy o przedstawienie w wyznaczonym terminie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie powyższego obowiązku, w szczególności przedstawienie poświadczonych za zgodność z oryginałem: a) kopii umów o pracę z zaczernionymi danymi osobowymi z wyjątkiem imienia i nazwiska lub b) kopii zgłoszenia pracownika do ubezpieczenia; 2) zwrócenie się do Wykonawcy o złożenie w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących złożonych oświadczeń lub dokumentów lub ich uzupełnienia; 3) przeprowadzenia kontroli na terenie budowy przez własne służby lub Państwową Inspekcję Pracy.  Obowiązki opisane powyżej, jak również odpowiadające im uprawnienia Zamawiającego dotyczą również Podwykonawcy i Dalszego podwykonawcy. Wykonawca, jak i Podwykonawca zobowiązany jest zastrzec w umowach zawieranych odpowiednio z Podwykonawcą lub Dalszym podwykonawcą obowiązek zatrudnienia przez Podwykonawcę lub Dalszego Podwykonawcę przy wykonywaniu czynności, o których mowa powyżej, osób na podstawie umowy o pracę.  Za niedopełnienie wymogu zatrudniania pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za: 1) brak zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej w/w czynności – w wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdy przypadek i każdy rozpoczęty miesiąc utrzymywania tego stanu, 2) nieprzedstawienie dokumentów służących kontroli zatrudnienia, a określonych w umowie – w wysokości 500 zł za każdy dzień braku dokumentów. Szczegółowy opis obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 4 Obowiązki Wykonawcy wzoru umowy - zał. Nr 3 do SIWZ oraz w dokumentacji projektowej i szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Wymagany okres min. 36 miesięcy, max. 60 miesięcy gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane od daty odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Upoważnienie potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę (pełnomocnictwo), o ile nie wynika ono z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. 2) Formularz oferty wg wzoru – Załącznik nr 1 do SIWZ. 3) W przypadku składania oferty przez konsorcjum, niezbędne będzie złożenie pełnomocnictwa w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza. 4) Kosztorys ofertowy sporządzony według załączonych przedmiarów robót (załącznik nr 5 do SIWZ). 5) Wykaz rozwiązań równoważnych wg Załącznika nr 10 – w przypadku ich zastosowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach