Przetargi.pl
Remont budynku świetlicy wiejskiej w Strzelcowiźnie oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku

Gminna Biblioteka Publiczna w Płaskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 16-326 Płaska, Płaska 57
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-87 6410139
  • Data zamieszczenia: 2009-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminna Biblioteka Publiczna w Płaskiej
    Płaska 57 57
    16-326 Płaska, woj. podlaskie
    tel. 0-87 6410139
    REGON: 20013595200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: gminna samorządowa jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku świetlicy wiejskiej w Strzelcowiźnie oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego jest wykonanie robót budowlanych pn.: Remont budynku świetlicy wiejskiej w Strzelcowiźnie oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku, polegających na: a) wykonaniu robót wewnętrznych, w tym: - remoncie wejścia do budynku (podesty i schody), - wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, - wykonaniu robót elektrycznych, - remoncie pomieszczeń, - wykonaniu tynków i posadzek, - wymianie kotła i instalacji c.o., w tym wymiana grzejników, b) wykonaniu robót zewnętrznych związanych z: - dociepleniem ścian zewnętrznych i stropu, - wykonaniem obróbek dachowych i wymianą rynien, - zagospodarowaniem działki wokół budynku m.in.: wykonanie chodnika, ogrodzenia drewnianego, wykaszanie i sadzenie drzew i krzewów. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają załączone do SIWZ: kosztorys ślepy /przedmiar robót (załącznik nr 19), szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, umowa (załącznik nr 9 do SIWZ) oraz rysunek techniczny - rzut przyziemia świetlicy wiejskiej (załącznik nr 20) udostępnione do wglądu w siedzibie Zamawiającego, będące integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium zgodnie z art. 45 ust. Prawo zamówień publicznych w wysokości 3.500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z niżej wymienionych form: - w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 59 9334 0001 0000 0056 0634 0001 potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie zaksięgowana kwota wadium przed upływem terminu składania ofert i kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w Urzędzie Gminy (do oferty nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego, lecz potwierdzenie jego wniesienia do Zamawiającego). 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium, jeżeli: 1) upłynie termin związania ofertą, 2) zostanie zawarta umowa i wniesione zostanie zabezpieczenie należytego wykonania umowy 3) przetarg zostanie unieważniony a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin do ich wnoszenia 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) odmówi wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z winy Wykonawcy. 8. W przypadku wycofania oferty przed upływem terminu do jej składania Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy niezwłocznie zwróci wadium. 9. W przypadku wykluczenia lub odrzucenia Wykonawcy Zamawiający na pisemny wniosek Wykonawcy niezwłocznie zwróci wadium, jednocześnie tracąc prawo do wniesienia protestu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy potwierdzą spełnienie następujących warunków: 1. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają wymagania zawarte w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy w dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia - zrealizowali z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówienia w przedmiocie wykonania, co najmniej 3 robót budowlanych, każda o wartości i zakresie podobnym do niniejszego przedmiotu zamówienia. 3. Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 5. Posiadają właściwe uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, w tym prac będących przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Zamawiający żąda, aby posiadali uprawnienia odpowiadające wymogom, określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2006 r. Nr 83, poz. 578) do kierowania robotami w zakresie budowlanym - 1 osoba, w zakresie instalacji sanitarnych - 1 osoba, w zakresie instalacji elektrycznych - 1 osoba. 6. Są wpisani na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z ustawą z 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów), jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 7. Dopuszcza się możliwość składania oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców w rozumieniu art. 23 ustawy Pzp. W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z Wykonawców musi oddzielnie udokumentować spełnienie wymagań, określonych w art. 22 ust.1 pkt. 1 i 4 ustawy. Wymagania określone w art. 22 ust.1 pkt. 2 i 3 ustawy Wykonawcy mogą spełniać wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o zamówienie albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 ustawy Pzp). Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp została wybrana, Wykonawcy przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawią umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (pełnomocnik). 8. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 9. Wykonawcy mają obowiązek zapoznać się dokładnie z treścią wszystkich dokumentów przetargowych. 10. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wymaganych od Wykonawców, zostanie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty wymienione w SIWZ, wg formuły spełnia/nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wg zasad określonych przepisem § 4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. Nr 87 poz. 605), o których mowa w art. 25 i 26 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wykonawcy niespełniający wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania (art. 24 Ustawy prawo zamówień publicznych).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy złożą wraz z ofertą następujące oświadczenia lub dokumenty: 1.1. wypełniony i podpisany formularz ofertowy, wg wzoru załącznika nr 1 do SIWZ, zgodny z kosztorysem ofertowym, 1.2. kosztorys ofertowy przygotowany na podstawie dokumentacji technicznej, wskazanej w rozdziale III pkt. 3. SIWZ, określający wartość zamówienia, sporządzony w oparciu o kosztorys ślepy/ przedmiar robót - załącznik nr 19 do SIWZ, 1.3. podpisane oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg wzoru załącznika nr 2 do SIWZ, 1.4. parafowany przez Wykonawcę wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ, 1.5. w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty: a) wykaz prac, o których mowa w Rozdziale V pkt. 2 zrealizowanych z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówienia w przedmiocie wykonania co najmniej 3 robót budowlanych, każda o wartości i zakresie podobnym do niniejszego przedmiotu zamówienia, z podaniem ich wartości, daty rozpoczęcia i zakończenia oraz nazwy i adresu Zamawiającego/Inwestora wraz z załączeniem dokumentów (referencji) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należytą starannością, wg wzoru załącznika nr 5 do SIWZ, Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia treści referencji. W przypadku braku potwierdzenia treści referencji zamawiający odrzuci ofertę. b) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia oraz danych osoby z nazwiska i imienia oraz określeniem rodzaju funkcji jaką będą wykonywali, wg wzoru załącznika nr 6 do SIWZ, w tym: w specjalności ogólnobudowlanej - wymagane doświadczenie zawodowe minimum 5 lat po uzyskaniu uprawnień budowlanych, w specjalności sanitarnej w zakresie instalacji sanitarnych - wymagane doświadczenie zawodowe minimum 5 lat po uzyskaniu uprawnień budowlanych, w specjalności elektrycznej w zakresie instalacji elektrycznych - wymagane doświadczenie zawodowe minimum 5 lat po uzyskaniu uprawnień budowlanych, c) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, określone w Rozdziale V pkt. 5 niniejszej specyfikacji - załącznik nr 6a, d) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, są wpisani na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego, zgodnie z wymogiem, określonym w Rozdziale V pkt. 6 niniejszej specyfikacji - załącznik nr 6b, 1.6. w celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty: a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie niższej niż 200.000,00 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 10, b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - załącznik nr 11, 1.7. w celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, Wykonawcy obowiązani są złożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - załącznik nr 12, b) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy pzp (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) - załącznik nr 13, c) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy p.z.p. (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), (Uwaga: załącznik dotyczy wyłącznie podmiotów zbiorowych) - załącznik nr 13a, d) aktualne zaświadczenie z właściwego Urzędu Skarbowego - załącznik nr 14 oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - załącznik nr 15, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, e) podpisane oświadczenie Wykonawcy, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg wzoru załącznika nr 3 do SIWZ, f) oświadczenie o spełnieniu warunków, zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg wzoru załącznika nr 4 do SIWZ, W przypadku Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) należy dołączyć aktualne akty rejestracji firmy dla każdego podmiotu. 2. Potwierdzenie wniesienia wadium - załącznik nr 16. 3. Harmonogram rzeczowo - finansowy robót - załącznik nr 17 do SIWZ. 4. Zestawienie zbiorcze kosztów, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Informacja pisemna o przeprowadzeniu wizji lokalnej i zapoznaniu się z terenem wykonania zamówienia potwierdzona przez Zamawiającego - załącznik nr 18. 6. Wykonawcy przedłożą również wraz z ofertą: 6.1. dokument pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę - załącznik nr 8a, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów złożonych w ofercie; wymaga się złożenia oryginału stosownego pełnomocnictwa, dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub kopii potwierdzonej przez mocodawcę, 6.2. dokument pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wg wzoru załącznika nr 8 do SIWZ. Wymaga się złożenia oryginału stosownego pełnomocnictwa. Dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem lub kopii potwierdzonej przez mocodawcę. 7. Oświadczenia i dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną/upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 8. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania; oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu wyznaczonym przez Zamawiającego jako termin uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów. UWAGI: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 1), 3), 4), składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo nie uzyskał przewidzianego prawem zwolnienia, odroczenia lub rozłożenia na raty zaległych płatności lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 oraz ust. 1pkt. 3) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3 należy złożyć w formie oryginału, odpisu, wypisu lub kopii, przetłumaczone na język polski, poświadczonych przez polskie placówki konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym, inne niż określone w ust. 4 należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzonym przez tłumacza przysięgłego. 5. Oferty wspólne: w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Załączone pełnomocnictwo powinno być w formie oryginału, - dokumenty wymienione w pkt 1 i 2 są wymagane oddzielnie dla każdego ze wspólników lub partnerów konsorcjum.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ug-plaska.pbip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach