Przetargi.pl
Remont budynku przy ul. Balickiej 297 w Krakowie.

Biblioteka Kraków ogłasza przetarg

  • Adres: 31-154 Kraków, pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 6189100,
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Biblioteka Kraków
    pl. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 3
    31-154 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 6189100,
    REGON: 366210343
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.krakow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku przy ul. Balickiej 297 w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    a) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonywaniu remontu budynku przy ul. Balickiej 297 w Krakowie. Lokalizacja obiektu: Kraków ul. Balicka 297 działka nr 121, obr. 49, j.ew. Krowodrza. Obecny budynek filii Biblioteki Kraków, będący niegdyś kuźnią jest wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-1021 zgodnie z decyzją z dnia 22.05.1969 r. Omawiany obiekt powstały w XIX w. jest budowlą klasycystyczną z podcieniem arkadowym, wspartym na trzech filarach i zwieńczony trójkątnym przyczółkiem z półkolistym oknem pośrodku. Jest to budynek parterowy, niepodpiwniczony z nieużytkowym strychem. Budynek posiada konstrukcję tradycyjną, murowaną z drewnianym stropem nad parterem. b) Zakres prac remontowo – budowlanych: - rozebranie pokrycia dachowego z dachówki wraz z pełnym zakresem obróbek blacharskich, - wzmocnienie istniejącej więźby dachowej, - wymiana uszkodzonych elementów więźby dachowej, - wymiana podbicia dachu z przemalowaniem lakierobejcą, - odgrzybienie elementów drewnianych więźby dachowej, - montaż folii połaciowej zbrojonej z przybiciem łat i kontr łat, - ułożenie dachówki z wykonaniem obróbek blacharskich z blachy tytan-cynk (w tym rynny i rury spustowe), - montaż prefabrykowanych ław kominiarskich oraz płotków przeciwśnieżnych, - naprawa komina z uzupełnieniem tynków i przemalowaniem farbami lateksowymi, - montaż rusztowań zewnętrznych dla zakresu remontu dachu jak i remontu elewacji, - usunięcie zabrudzeń i nawarstwień tynków zewnętrznych zgodnie z programem konserwatorskim, - odbicie i uzupełnienie uszkodzonych tynków na elewacji wraz z ich odsoleniem, - przemurowanie uszkodzonych wątków ceglanych na elewacji, - przetarcie pozostałych tynków zewnętrznych, - impregnacja hydrofobowa i wzmacniająca powierzchni tynków zewnętrznych, - nałożenie powłoki malarskiej wg programu konserwatorskiego, - naprawa istniejących wątków kamiennych zgodnie z programem konserwatorskim, - hydrofobizacja wątków kamiennych ze scalaniem kolorystycznym, - dezynfekcja powierzchni ceglanych posadzki z oczyszczeniem i naprawą wg programu konserwatorskiego, - wymiana części spoinowania posadzki z cegły klinkierowej z hydrofobizacją i scalaniem kolorystycznym wg programu konserwatorskiego, - malowanie elementów stalowych z wykonaniem brakujących elementów ogrodzenia, - doprowadzenie do stanu pierwotnego sąsiedniego terenu w szczególności rosnących krzewów lub tui (usunięcie ewentualnych szkód, będących skutkiem prowadzonej budowy). Uwaga: zakres prac konserwatorskich dot. wymiany okien i renowacji stropu i drzwi wejściowych został już zrealizowany i nie jest przedmiotem niniejszego postępowania. c) Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej (zał. nr 6), specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (załącznik nr 7) oraz przedmiaru robót (załącznik nr 8). d) Na przedmiotowe roboty Wykonawca zobowiązany jest udzielić: Na dachówkę (materiał) 30 lat gwarancji. Na elewację i roboty ogólnobudowlane Wykonawca musi zaoferować co najmniej 24 miesięczny okres gwarancji i rękojmi. Maksymalny okres gwarancji i rękojmi na elewacje i roboty ogólnobudowlane wynosi 60 miesięcy. Oferty zawierające mniejszy okres gwarancji i rękojmi niż 24 miesiące zostaną odrzucone. e) W przypadku wystąpienia w którymkolwiek załączniku do SIWZ nazw producenta, znaków towarowych, norm, aprobat oraz systemów odniesienia produkty można zastąpić równoważnymi (nie gorszymi). f) Oceniając oferty Zamawiający zastosuje tzw. „procedurę odwróconą”, określoną w art. 24 aa ustawy Pzp. Zamawiający w niniejszym postępowaniu najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. g) W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia), przy czym niedopuszczalnym jest podzlecanie prac przez podwykonawców dla kolejnych podwykonawców. h) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: co najmniej dwóch pracowników szczebla technicznego (wykonujących roboty ogólnobudowlane). i) Zamawiający przed podpisaniem umowy jak i w trakcie jej realizacji ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymagania wskazanego w punkcie powyżej. W szczególności poprzez zlecenie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy oraz zgodnie z zapisami załączanego Wzoru Umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: a) Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe w wysokości: 4.000 zł (słownie złotych: cztery tysiące 00/100). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na konto depozytowe w Banku PKO BP – nr rachunku: 95 1020 4900 0000 8002 3015 6664. d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego. e) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału w kasie Biblioteki Kraków, ul. Jana Nowaka – Jeziorańskiego 3, 31-154 Kraków przed terminem składania ofert, natomiast do oferty należy załączyć kopię potwierdzoną „za zgodność z oryginałem”. f) Zwrot wadium przetargowego nastąpi zgodnie z art. 46 Pzp. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wystąpią przesłanki określone w art. 46 ust. 5 Pzp oraz jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ocena spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w niniejszym ogłoszeniu nastąpi na podstawie przedłożonych w ofercie oświadczeń, których wykaz został określony w ogłoszeniu lub w części IV SIWZ. 2. Wykaz oświadczeń jakie Wykonawca musi dołączyć do oferty: a) oświadczenie Wykonawcy dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu; b) oświadczenie Wykonawcy dot. wykluczenia (każdy z podmiotów składających wspólną ofertę składa odrębnie); 3. Ponadto do oferty należy załączyć: a) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym zamówieniu, jeżeli wymieniona osoba/osoby nie zostały wskazane do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej; b) pełnomocnictwo dla lidera (dotyczy podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie tzw. konsorcja oraz spółek cywilnych); c) wypełniony formularz oferty – wg zał. 1; d) podpisany kosztorys ofertowy; e) kserokopię dowodu wniesienia wadium. 4. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę, każdy z wykonawców musi złożyć oświadczenie o którym mowa w punkcie 2 w cz. IV SIWZ. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna. 6. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest załączyć oświadczenie o którym mowa w punkcie 2 w cz. IV SIWZ. 7.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub w jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie (wzór) – wg zał. 4 dotyczące tych podmiotów. 9. Dokumenty wymagane w niniejszej specyfikacji i ogłoszeniu muszą być przedstawione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 10. Niedostarczenie któregokolwiek z wymaganych w specyfikacji oświadczeń lub dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust. 1, 2, 3 i 3a ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach