Przetargi.pl
Remont barokowej kapliczki w Bolkowie przy ulicy Bolka

Gmina Bolków ogłasza przetarg

  • Adres: 59-420 Bolków, ul. Rynek 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15 , fax. 0-75 7413394
  • Data zamieszczenia: 2012-04-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bolków
    ul. Rynek 1 1
    59-420 Bolków, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 7413213, 7413215 w. 15, fax. 0-75 7413394
    REGON: 39076788300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bolkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont barokowej kapliczki w Bolkowie przy ulicy Bolka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 1376 w skład których wchodzą: - roboty dekarskie; - roboty przy ścianach fundamentowych; - roboty tynkarskie; - roboty naprawcze sufitu; - roboty naprawcze elementów kamiennych; - roboty naprawcze posadzki; - roboty naprawcze przy cokole piety; - roboty naprawcze gzymsu; - roboty malarskie; - roboty ziemne, terenowe. Zakres robót budowlanych przy zabytku: Ściany fundamentowe: okopanie obustronne, skucie tynku, ustalenie materiału fundamentów, nasiąkliwości, rodzaju zasolenia, stopnia korozji oraz zawilgocenia podłoża, wykonanie wokół budynku drenażu opaskowego (tłuczniowy z odprowadzeniem wody w teren). Teren: wokół ścian budynku wykonanie opaski o szerokości 60 cm. Przed wejściem do kapliczki wykonanie małego placyku o nawierzchni utwardzonej tłuczniem i miałem granitowym. Wyrównanie lokalnych obniżeń terenu i obsianie trawą ukształtowanego terenu. Tynki zewnętrzne: skucie na głębokość ok. 2 cm zawilgoconych i zniszczonych fragmentów tynków oraz wszystkich nie wapiennych tynków, nakładanych podczas poprzednich napraw. Po osuszeniu ścian i oczyszczeniu spoin z pyłku nałożenie obrzutki z tynku szczepnego, następnie tynku renowacyjnego podkładowego oraz tynku renowacyjnego wierzchniego. Po wykonaniu tynków renowacyjnych pokrycie cienką warstwą szpachlową całej powierzchni ścian aż do gzymsu oraz pomalowanie według zaprojektowanej kolorystyki. Tynki wewnętrzne: wykonanie badań stratygraficznych oraz oczyszczenie ze starych powłok malarskich. Skucie zawilgoconych i zasolonych fragmentów tynków usuwając jednocześnie zaprawę ze spoin na głębokość ok. 2 cm, w celu wysuszenia ścian. Następnie nałożenie tynków renowacyjnych oraz pomalowanie według zaprojektowanej kolorystyki. Gzymsy: zewnętrzny należy oczyścić z grubych warstw szpachli oraz farby, wykonać odtworzenie zniszczonych fragmentów z cegły na wzór istniejących. Skucie i odtworzenie zniekształconych odcinków gzymsu. Oczyszczenie z powłok malarskich gzymsu wewnętrznego i pomalowanie według zaprojektowanej kolorystyki. Posadzka: rozebranie istniejącej posadzki i odtworzenie z tych samych płyt ułożonych na nowo. Cokół piety: rozebranie cokołu ceglanego, aż do poziomu posadowienia oraz odtworzenie go na nowo. Odizolowanie muru cokołu od ściany zewnętrznej folią kubełkową. wymurowanie górnej płyty cokołu, zasklepiając schodkowo. Otynkowanie tynkiem renowacyjnym oraz pomalowanie farbą krzemienną zgodnie z projektem kolorystycznym. Sufit: po dokonaniu badań stratygraficznych oczyszczenie ze starych powłok malarskich desek i listew. Zdemontowanie, unikając uszkodzeń desek i listew, następnie zaimpregnowanie środkiem owadobójczym i grzybobójczym. Po ponownym montażu pomalowanie farbami akrylowymi według projektu. Elementy kamienne: oczyszczenie elementów piaskowca ze starych powłok malarskich. Po badaniu stratygraficznym oczyszczenie ręczne ornamentów zwornika. Odkopanie kamiennych bloków stopnia przed wejściem i ułożenie ponownie na warstwie ubitego piasku. Dach: rozebranie istniejącego pokrycia z gontu, wykonanie remontu więźby, wymiana deskowania i papy izolacyjnej na nową. Pokrycie dachu podwójnym gontem jodłowym. Wykonanie na deskowaniu w górnej partii kopuły otworów wentylacyjnych, zapewniając właściwą wentylację poddasza. Z uwagi na pracę zagrożenia upadkiem z wysokości ponad 5 m wymagane jest opracowanie planu BIOZ i przekazanie go Zamawiającemu przed dniem rozpoczęcia prac. UWAGA: Zamówienie nie obejmuje prac konserwatorskich elementów wyposażenia kapliczki. W związku z powyższym przed przystąpieniem do prac remontowych obiektu wykonawca winien wystąpić do właściwego dla siedziby Zamawiającego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z wnioskiem o wydanie pozwolenia na przemieszczenie zabytku ruchomego (barokowej rzeźby przedstawiającej Pietę, barokowo-ludowej rzeźby Chrystusa ukrzyżowanego oraz barokowej kutej kraty wejściowej), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. Ponadto wniosek taki winien zawierać Projekt przemieszczenia zabytku nieruchomego. Po uzyskaniu zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Wykonawca na własny koszt dokona zabezpieczenia i przemieszczenia zabytków ruchomych na czas wykonywania robót budowlanych. Wykonawca wykona wszystkie zalecenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wydane w pozwoleniu na przemieszczenie zabytku ruchomego. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca przekaże Zamawiającemu: kopię wniosku o wydanie pozwolenia na przemieszczenie zabytku ruchomego wraz z Projektem przemieszczenia zabytku nieruchomego oraz kopię zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: Teren na którym będą wykonywane prace należy ogrodzić, odpowiednio oznakować, zabezpieczyć przed wtargnięciem osób niepowołanych i ustawić w widocznym miejscu tablicę informacyjną oraz wywiesić ogłoszenie, zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia. Prace należy wykonywać przy pomocy osób odpowiednio przeszkolonych i pod nadzorem osoby posiadającej wymagane kwalifikacje. Wykonawca wszelkie prace, związane z przedmiotowym zadaniem, powinien wykonać zgodnie z pozwoleniem na wykonanie robót budowlanych - decyzja Starosty Jaworskiego nr 14.09 z dnia 28 stycznia 2009 r. oraz spełnić warunki określone w pozwoleniach Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Legnicy. Prace należy wykonywać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych. W szczególności Wykonawca winien niezwłocznie powiadamiać Gminę Bolków o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia prac lub badań objętych przedmiotową inwestycją. W razie odkrycia na terenie budowy jakichkolwiek przedmiotów mogących posiadać znaczenie historyczne lub znaczną wartość materialną, Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie je zabezpieczyć przed uszkodzeniem i dostępem osób postronnych, poinformować o powyższym Inspektora nadzoru inwestorskiego oraz przekazać ww. przedmiot pod opiekę i zarząd Zamawiającego. Wykonawca winien zapewnić Kierownika robót budowlanych, posiadającego odpowiednie uprawnienia określone przepisami prawa budowlanego oraz doświadczenie w prowadzeniu robót przy zabytkach, który będzie zobowiązany prowadzić dziennik budowy oraz wszelkie czynności związane z pełnionym stanowiskiem. Wykonawca poniesie wszelkie koszty zorganizowania placu budowy i zaplecza budowy oraz korzystania z energii elektrycznej i wody a także innych kosztów związanych z pracami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość i terminowość wykonania robót. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgodnione będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek uczestnictwa w organizowanych naradach koordynacyjnych z udziałem przedstawicieli zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz innych zaproszonych osób, których celem będzie omówienie bieżących spraw dotyczących wykonania i zaawansowania robót, termin narad koordynacyjnych będzie ustalał Inspektor Nadzoru, narady te będą prowadzone i protokołowane przez Inspektora Nadzoru, a kopie protokołów będą dostarczane wszystkim osobom zaproszonym na naradę. Przed rozpoczęciem odbioru końcowego robót Wykonawca dostarczy Inspektorowi nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą w terminie zapewniającym prawidłowe zapoznanie się przez Inspektora i zamawiającego z treścią ww. dokumentów. O odbiorze prac przy zabytku, należy powiadomić Zleceniodawcę co najmniej 20 dni przed zamierzonym odbiorem. Wykonawca przed odbiorem końcowym przedmiotowego zadania winien dostarczyć Zamawiającemu Kosztorys powykonawczy za wykonane prace lub roboty wraz z ich obmiarem, zweryfikowany przez inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie zastosowanych cen, norm kosztorysowania i obmiarów, zatwierdzony przez właściwego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod kątem zgodności z wydanym pozwoleniem oraz podpisany przez wykonawcę prac, kierownika robót i przedstawiciela Beneficjenta. Wykonawca winien dostarczyć Zleceniodawcy powykonawczą dokumentację fotograficzną na płycie CD lub DVD. Na okres od daty rozpoczęcia do terminu ukończenia robót Wykonawca musi posiadać polisę ubezpieczeniową obejmującą: a) ubezpieczenie od zniszczenia wszelkich własności prywatnych spowodowany działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy, b) ubezpieczenie na wypadek śmierci lub kalectwa spowodowanego działaniem lub niedopatrzeniem Wykonawcy w odniesieniu do osób upoważnionych do przebywania na terenie robót, c) ubezpieczenie od zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia czynności objętych umową, materiałów, sprzętu oraz innego powierzonego mienia. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się znakami towarowymi, patentem lub wykazano pochodzenie należy rozumieć i brać pod uwagę również rozwiązania lub produkty równoważne, co oznacza, że opis przedmiot zamówienia nie zmierza do ograniczenia konkurencji. Wszelkie koszty związane ze zmianą rozwiązań lub produktów (w tym koszty ewentualnych opracowań i uzgodnień) ponosić będzie wyłącznie Wykonawca. Zamawiający oceniając ofertę za równoważne rozwiązania lub produkty uzna te, których właściwości lub parametry techniczne, użytkowe i jakościowe nie są gorsze od wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest w przypadku wprowadzenia zmian przedstawić przekonujące dokumenty o równoważności tychże zmian i uzyskać zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na powyższe. Załączone wytyczne do przedmiarowania robót pełnią funkcję pomocniczą w stosunku do dokumentacji projektowej. Informacje podane w przedmiarach nie mogą być podstawą do ewentualnych roszczeń. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji wynoszącej minimum 48- miesięcy na wykonywane roboty. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie maja być wykonywane roboty oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje, w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy Związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. Ogólna cena ofertowa powinna obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej i przedmiarów robót. Cena nie będzie podlegała waloryzacji ze względu na inflację. Podstawą do wystawienia faktury będzie harmonogram rzeczowo - finansowy wykonany przez wykonawcę oraz protokół wykonania i odbioru robót. Zamawiający uzna zamówienia za wykonane, jeżeli przedmiot zamówienia będzie odebrany bez usterek, spełniał będzie warunki jego przeznaczenia i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca zobowiązany jest do doprowadzenia terenu budowy po zakończeniu robót do stanu pierwotnego. Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa tj. projekt budowlano - wykonawczy oraz przedmiary robót. W pierwszej kolejności ważność zachowuje projekt budowlano - wykonawczy, a w drugiej kolejności przedmiary robót. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami - do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123607
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset 00/100 złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Bolków: Bank Spółdzielczy Jawor Oddział Bolków Nr: 84 8647 1059 0400 0518 2004 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu należy dołączyć do oferty. Wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy wnieść poprzez złożenie oryginału dokumentu razem z ofertą, w oddzielnej kopercie, a do oferty należy dołączyć jedynie kserokopię dokumentu. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. nie później jak do dnia 18 kwietnia 2012 roku do godziny 09:00.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umbolkow.bip.net.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach