Przetargi.pl
Rekultywacja techniczna kwatery nr I na nieczynnym składowisku odpadów komunalnych w miejscowości Dębiec gmina Lipiany

Gminny Zakład Komunalny w Lipianach ogłasza przetarg

  • Adres: 74-240 Lipiany, ul. Lipowa
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-91 564 15 45 , fax. 0-91 564 15 45
  • Data zamieszczenia: 2020-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zakład Komunalny w Lipianach
    ul. Lipowa 4
    74-240 Lipiany, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-91 564 15 45, fax. 0-91 564 15 45
    REGON: 81113979900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gzk.lipiany.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rekultywacja techniczna kwatery nr I na nieczynnym składowisku odpadów komunalnych w miejscowości Dębiec gmina Lipiany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie rekultywacji technicznej składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne obręb Dębiec dz. nr 36/6, gmina Lipiany. Rekultywacja techniczna będzie polegała na wyrównaniu wierzchowiny kwatery zgodnie z danymi podanymi na rysunkach, przy zachowaniu spadku poprzecznego wierzchowiny, który powinien wynosić około 1,5%, uzupełniając dotychczas nawiezioną warstwę glebotwórczą po jej zniwelowaniu materiałem jednorodnym, który stanowią zalegające obok kwatery składowiska, wcześniej rozpełzłe, a obecnie wysuszone osady. Całkowita powierzchnia kwatery nr I wynosi 1,34 ha. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) Projekt techniczny zamienny stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ, b) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (dalej: STWiOR), stanowiąca Załącznik nr 8 do SIWZ. Dokumentacja: Załączniki od 6 i 8 do SIWZ stanowią jej integralną część. Zakres rzeczowy zadania obejmuje: a) Wykonanie poziomego i pionowego wytyczenia w terenie rzędnych w ramach robót obejmujących rekultywację składowiska odpadów - obsługa geodezyjna przedmiotu zamówienia, w tym sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej przedmiotu umowy wraz z oświadczeniem geodety o przekazaniu jej do Biura Geodezji w Pyrzycach celem wniesienia jej do zasobu. b) Karczowanie porostów. c) Przemieszczenie mas ziemnych i odpadów wykonywane koparkami i spycharkami na odkład, formowanie bryły odpadów, profilowanie skarp i bryły odpadów, wypełnienie odpadami oraz gruntem z przemieszczenia odpadów z istniejących zagłębień do projektowanych rzędnych. d) Wykonanie warstwy organicznej. e) Odwodnienie robót ziemnych (o ile wymagają tego warunki terenowe). f) Zabezpieczenie robót pod względem bhp i p.poż. g) Wykonanie prób i sprawdzeń przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i obioru robót. UWAGA ! odpady użyte do rekultywacji stanowić będą jedynie odpady zgromadzone na terenie składowiska tj. 3000 Mg osadów o kodzie 19 08 05 i 1000 Mg gleby i ziemi, w tym kamienie o kodzie 20 0202. UWAGA ! Przedmiotu niniejszego zamówienia nie stanowi zakres rzeczowy ujęty w projekcie obejmujący rekultywację biologiczną – zadarnienie terenu kwatery, nie należy ujmować go do wyceny! Zamawiający informuje, że posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów w celu przeprowadzenia i dokończenia rekultywacji nieczynnego składowiska odpadów komunalnych zlokalizowanego na działce nr 36/6 obręb ewidencyjny Dębiec, gmina Lipiany Decyzja znak OŚLiR.6233.5.17.2019.MK z dnia 15.10.2019 rok. Skan decyzji stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ. Istotne postanowienia związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca gwarantuje realizacje pełnego zakresu przedmiotu zamówienia, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej określonej w pkt. 2.2 SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - w tym zgodnie ze wskazaniami nadzoru inwestorskiego - dla uzyskania końcowego efektu określonego w przedmiocie zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. b) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia z należytą starannością właściwą dla zawodowego charakteru prowadzonej przez Wykonawcę działalności. c) Przed złożeniem oferty Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z opisem przedmiotu zamówienia. Wykryte niezgodności, niejasności, powinien zgłosić Zamawiającemu. d) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia kompleksowo, w całości, koordynując wszelkie działania związane z jego wykonaniem. e)Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty oraz wszelkich dokumentów z tym związanych. f) UWAGA ! Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji w terenie. W celu udziału w wizji lokalnej wykonawcy zobowiązani są do zgłoszenia do Gminnego Zakładu Komunalnego w Lipianach w formie e-mail na adres gzklipiany@op.pl , nazwisk osób, które wezmą udział w wizji lokalnej. Wizja lokalna zostanie przeprowadzona w dniu 09.04.2020 r. o godz. 10:00 Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ, a w trakcie wizji nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SIWZ. Z przeprowadzonej wizji terenu przyszłych prac budowlanych zostanie sporządzona notatka służbowa przez pracownika Zamawiającego która zostanie udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego. g) Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw i wytycznych podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. h) Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w SIWZ, dokumentacji projektowej i STWiOR opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry techniczne i eksploatacyjne, zastosowanie, nie gorsze niż opisane w SIWZ, dokumentacji projektowej i STWiORB. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować równoważne materiały lub urządzenia zobowiązany jest dołączyć do oferty wykaz oferowanych odpowiedników wraz z charakterystykami i dokumentami potwierdzającymi taką samą lub lepszą ich jakość np. specyfikacje jakościowe, świadectwa kontroli jakości, certyfikaty, itp., które potwierdzą w sposób niebudzący wątpliwości równoważność zaproponowanych materiałów lub urządzeń. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na umowę o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974 – Kodeks pracy osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) karczowanie porostów, b) oczyszczanie terenu c) roboty ziemne. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych, operatorów maszyn. Jeżeli czynności, o których mowa wyżej nie polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy, Wykonawca winien to udowodnić Zamawiającemu składając stosowne oświadczenia wraz z uzasadnieniem.- Szczegółowe zapisy dotyczące obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę zostały opisane w §5 ust.. 4 i 5 projektu umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45236000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o speł-nianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 pkt 2 SIWZ;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. UWAGA: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt1 i 2 SIWZ składa każdy z wykonawców osobno. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 dotyczące tych podmiotów. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Powyższe musi zostać określone w zobowiązaniu tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 1 pkt 1 i 2 SIWZ dotyczące tych podmiotów W takim przypadku wykonawca winien dołączyć do oferty zobowiązanie podmiotu trzeciego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną