Przetargi.pl
REKONSTRUKCJA BASZTY OBRONNEJ NR 32 PRZY UL. KORCZAKA W LĘBORKU

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 862 42 80 , fax. 0-59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2009-09-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 0-59 862 42 80, fax. 0-59 862 24 27
    REGON: 00052355400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REKONSTRUKCJA BASZTY OBRONNEJ NR 32 PRZY UL. KORCZAKA W LĘBORKU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Rekonstrukcja Baszty obronnej Nr 32 przy ul. Korczaka (działka 358/1 obręb 3) w Lęborku. Prace należy wykonać zgodnie z niżej wymienioną dokumentacją: a) Projekt budowlano - wykonawczy pn. Przebudowa Baszty nr 32 na siedzibę Lęborskiego Bractwa Rycerskiego wykonany przez Biuro Badawczo - Projektowe, AGENCJA DART b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych rekonstrukcji i odbudowy baszty nr 32 w Lęborku opracowana przez Pana Pawła Markowskiego c) Przedmiar robót baszty nr 32 opracowany przez Pana Grzegorza Miśnika Przedmiotowe zamierzenie znajduje się w strefie bezwzględnej ochrony archeologiczno-konserwatorskiej i jest objęte odrębnym nadzorem archeologiczno-konserwatorskim, prace muszą być wykonywane zgodnie z Decyzjami Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ZN-I-4151/6/1828/2005 i ZN I 4151/1/2283/2008 2. Ponadto w zakresie robót i wartości ryczałtowej należy uwzględnić: 2.1. organizację ruchu i oznakowanie robót, 2.2. ogrodzenie terenu budowy, 2.3. geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie, 2.4. umieszczenie w widocznym miejscu tablicy informacyjnej, informującej o zakresie realizowanego projektu i wsparciu ze strony funduszy unijnych; tablica ta musi być wykonana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE, stanowiącymi załącznik nr 12 do Przewodnika Beneficjenta RPO WP 2007-2013 - pkt. 1.1.1. wytycznych (Wzór 1): wymiary nie mogą być mniejsze niż 1,5 m na 2 m. W/w wytyczne dostępne są na stronie Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego: www.dpr.woj-pomorskie.pl w zakładce Przewodnik Beneficjenta RPO WP 2007-2013. Szczegóły zapisów na tablicy - do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie podpisania umowy o roboty budowlane. 2.5. koszt wykonania niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych oraz badań zagęszczenia gruntu, 2.6. organizację placu budowy z zasileniem w niezbędne media, obsługę geodezyjna w trakcie budowy, bariery tymczasowe (należy dołożyć wszelkich starań aby zminimalizować w czasie trwania inwestycji możliwość skarg mieszkańców na jej uciążliwość), 2.7. usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 2.8. inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, 2.9. uwagi zawarte w uzgodnieniach branżowych, 2.10. uporządkowanie istniejącego zagospodarowania terenu pasa drogowego po zakończonych pracach budowlanych. 2.11. koszty zatrudnienia stróża. 3. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokonać wizji w terenie oraz zapoznać się i przeanalizować załączone materiały. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonawstwo przyjętych robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123504
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W razie wpłat na konto wadium powinno być wnoszone z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 20.000,00 złotych /słownie: dwadzieścia tysięcy złotych/. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form: pieniądzu - przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Lęborku przy ul. Armii Krajowej 14 (Bank Millennium nr konta 95 1160 2202 0000 0001 2713 3211), poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109 poz. 1158, z późn. zm.) 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej kopercie. Załącznikiem do oferty dot. dowodu wniesienia wadium będzie kserokopia gwarancji. 5. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, jeżeli: 5.1. upłynął termin związania ofertą; 5.2. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; 5.3. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy: 6.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 6.2. który został wykluczony z postępowania; 6.3. którego oferta została odrzucona. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie pkt. 6 ppkt. 6.2. i 6.3., jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wniosą wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o uzupełnienie dokumentów, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki wymagane od wykonawców: 1.1. Spełnienie warunków art. 22 ust. 1 Prawa za?mówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655) - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia i dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. 1.1. - 1.5. 1.2. Wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, co najmniej jednej budowy, przy zabytku wpisanym do rejestru - potwierdzeniem jest złożenie dokumentu opisanego w rozdz. VI pkt. 1.6. 1.3. Posiadanie przez osobę kierującą robotami budowlanymi odpowiedniego uprawnienia budowlanego określonego przepisami Ustawy Prawo budowlane oraz odbycie co najmniej 2 letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych - potwierdzeniem jest złożenie dokumentów opisanych w rozdz. VI pkt. 1.7. a,b,c. 1.3. Wniesienie wymaganego wadium. 1.4. Przyjęcie terminu ważności oferty przez okres 30 dni - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia opisanego w rozdz. VI pkt. 1.9. 1.5. Przyjęcie projektu umowy o roboty budowlane stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ - potwierdzeniem jest złożenie oświadczenia opisanego w rozdz. VI pkt. 1.10. 1.6. Wskazanie przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom - potwierdzeniem jest złożenie dokumentu opisanego w rozdz. VI pkt. 1.11.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 22 ust. 1 pkt. 1, 3, 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223 z dnia 29.11.2007 poz. 1655 z późn. zm.) - wypełniony Załącznik Nr 2 do SIWZ. 1.2. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 223 z dnia 29.11.2007 poz. 1655 z późn. zm.) - wypełniony Załącznik Nr 3 do SIWZ. 1.3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 1.5. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 1.6. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przy zabytkach wpisanych do rejestru, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania - wypełniony Załącznik Nr 9 do SIWZ, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. 1.7. Dokumenty stwierdzające, że osoba kierująca robotami budowlanymi: a) posiada odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami Ustawy Prawo budowlane, b) przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, c) odbyła co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych. 1.8. Dowód wniesienia wadium. 1.9. Oświadczenie o ważności oferty przez okres 30 dni - wypełniony Załącznik Nr 4 do SIWZ. 1.10. Oświadczenie o przyjęciu projektu umowy o roboty budowlane, stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ - wypełniony Załącznik Nr 5 do SIWZ 1.11. Oświadczenie dotyczące powierzenia podwykonawcom wykonania części zamówienia - wypełniony Załącznik Nr 6 do SIWZ (wypełnić część A lub B) 1.12. Ewentualne pełnomocnictwo do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. 1.13. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji inwestycji - wypełniony Załącznik nr 8 do SIWZ będący jednocześnie Załącznikiem Nr 1 do umowy (pouczenie: niewypełniony w/w harmonogram powoduje, że zapłata za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi po całkowitym zakończeniu robót budowlanych opisanych w rozdz. III niniejszej SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.um.lebork.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach