Przetargi.pl
Realizacja zadania pn. "Odtworzenie i budowa małej infrastruktury turystycznej" w ramach realizowanego projektu "Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze Błoni Nadbużańskich"

Gmina Hrubieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 22500 Hrubieszów, ul. B. Prusa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0 84 696 26 81, , fax. 0 84 696 27 94
  • Data zamieszczenia: 2017-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Hrubieszów
    ul. B. Prusa 8
    22500 Hrubieszów, woj. lubelskie
    tel. 0 84 696 26 81, , fax. 0 84 696 27 94
    REGON: 95036878200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ughrubieszow.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja zadania pn. "Odtworzenie i budowa małej infrastruktury turystycznej" w ramach realizowanego projektu "Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze Błoni Nadbużańskich"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. „Odtworzenie i budowa małej infrastruktury turystycznej” w ramach realizowanego projektu „Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze Błoni Nadbużańskich”, składającego się z następujących (trzech) części: część nr 1 – odtworzenie elementów ścieżki historyczno-przyrodniczej „Królewski Kąt”, znajdującej się w miejscowości Gródek, Czumów i Teptiuków. Zadanie to obejmuje głównie wykonanie i ustawienie w terenie 7 nowych tablic informacyjnych zwieńczonych daszkiem drewnianym, przy tablicach zostaną ustawione ławki i kosze na śmieci. Na przebiegu ścieżki zostaną ustawione słupki ze znakami wskazującymi obydwa kierunki poruszania się po ścieżce. Na terenie istniejącego punktu widokowego zostaną zamontowane stojaki na rowery; Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45233160-8 Ścieżki i inne nawierzchnie metalizowane. 45422000-1 Roboty ciesielskie. część nr 2 – utworzenie punktu widokowego na grodzisku w Gródku, które obejmuje głównie wykonanie wejścia na grodzisko, w miejscu obecnie wykorzystywanym do tego celu, poprzez wykonanie schodów drewnianych z barierką. Na koronie grodziska, przy skarpie na rzekę Huczwę zostanie wzniesiony punkt obserwacyjny jako podest drewniany z barierką. Na majdanie grodziska zostaną ustawione 3 komplety drewnianych ławo-stołów z zadaszeniem, w pobliżu wejścia zostaną ustawione stojaki na rowery, a także dokonana będzie wymiana dwóch tablic; Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45242000-5 Budowa infrastruktury wypoczynkowej na terenach nadwodnych. 45422000-1 Roboty ciesielskie. część nr 3 – uzupełnienie elementów małej infrastruktury turystycznej. Zakres ten obejmuje głównie utworzenie pawilonów wystawienniczych – stałych, drewnianych, zadaszonych wiat dla turystów zgrupowanych w dwa obiekty w jednym 12 stanowisk, w drugim 18 stanowisk. W wiatach tych zostaną na stałe wyeksponowane plansze ze zdjęciami i opisami najcenniejszych gatunków i siedlisk występujących na obszarach Natura 2000; Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 4511100-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45261000-4 Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261200-6 Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów 45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian 45422000-1 Roboty ciesielskie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: - dokumentacja projektowa zał. nr 6 siwz (Część ogólna oświadczenia, opinie, deklaracje; 6a – Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze „Błoni Nadbużańskich” – Odtworzenie elementów ścieżki historyczno-przyrodniczej „Królewski Kąt”; 6b – Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze „Błoni Nadbużańskich” – Utworzenie punktu widokowego na grodzisku w Gródku; 6c – Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska poprzez kanalizację ruchu turystycznego na obszarze „Błoni Nadbużańskich” – Pawilony wystawiennicze; - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zał. nr 7 siwz. Roboty powinny być wykonane zgodnie z przepisami prawa i sztuką budowlaną. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców. Przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest do podania, o ile będą znane nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach powyższych danych, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca przedstawi zamawiającemu oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 potwierdzającego brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca zobowiązany będzie zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - prace związane z wykonaniem i ustawieniem tablic informacyjnych, ustawianiem ławek, koszy i słupków ze znakami oraz prace przy montażu stojaków na rowery – w przypadku części nr 1 (odtworzenie elementów ścieżki historyczno-przyrodniczej; - prace związane z wykonaniem schodów drewnianych z barierką, wznoszeniem punktu obserwacyjnego, ustawaniem drewnianych ławo-stołów z zadaszeniem, ustawianiem stojaka na rowery, wymianą tablic - w przypadku części nr 2 (utworzenie punktu widokowego na grodzisku); - prace związane z utworzeniem pawilonów wystawienniczych (stałych, drewnianych, zadaszonych wiat dla turystów) – w przypadku części nr 3 (uzupełnienie elementów małej infrastruktury turystycznej. Oddziaływanie planowanej inwestycji na środowisko dla fazy budowy należy minimalizować poprzez prawidłowe zlokalizowanie zaplecza wykonawstwa i właściwą organizację robót. Wykonawca robót powinien dysponować sprawnymi technicznie maszynami, urządzeniami i środkami transportu, o możliwie najlepszych parametrach z zastosowaniem rozwiązań organizacyjno-technicznych, eliminujących wystąpienie awarii sprzętu budowlanego, powodujących możliwość zanieczyszczenia środowiska gruntowo-wodnego w wyniku wycieków olejów i substancji ropopochodnych. Prace mają być prowadzone zgodnie z wymogami BHP. W celu uniknięcia przedostawania się ropopochodnych do środowiska należy podejmować działania zapobiegawcze, w tym: - codzienne monitorowanie sprzętu i maszyn, używanych do prac remontowych, - w przypadku awarii sprzętu lub maszyn będą one serwisowane poza miejscem realizacji przedsięwzięcia, w jednostce specjalistycznej, - parkowanie sprzętu i maszyn odbywać się będzie poza miejscem realizacji przedsięwzięcia. Należy również zapewnić właściwe zagospodarowanie placu budowy z możliwością gromadzenia ścieków bytowych w bezodpływowych przenośnych zbiornikach, opróżnianych przez wyspecjalizowane firmy, z wywozem do oczyszczalni ścieków. Wytworzone na etapie realizacji odpady należy gromadzić selektywnie zabezpieczając je przed możliwością zanieczyszczenia środowiska gruntowo-wodnego. Realizację przedsięwzięcia planuje się poza sezonem lęgowym ptaków. W przypadku wystąpienia konieczności przeprowadzenia prac w sezonie lęgowym zostanie zlecone przeprowadzenie przeglądu ornitologicznego (zlecony specjalistom), który wykluczy możliwość wystąpienia szkód w środowisku. Nad pracami ziemnymi przy realizacji zamówienia sprawowany będzie nadzór archeologiczny. Zamówienie będzie realizowane na podstawie decyzji pozwolenie na roboty budowlane nr 162 (BA.6740.152.2017) z dnia 10.07.2017 r. - załącznik nr 8 siwz. Część nr 2 będzie realizowana również zgodnie z decyzją Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr IN.III.5142.68.1.2017 z dnia 04.08.2017 r. – załącznik nr 9 siwz. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i kosztorysu powykonawczego. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na przedmiot zamówienia na okres co najmniej 36 miesięcy. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45422000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: część nr 1: 3.500,00 zł. (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100); część nr 2: 4.500,00 zł. (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100); część nr 3: 14.500,00 zł. (słownie: czternaście tysięcy pięćset złotych 00/100): Wadium wnosi się przed terminem składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego nr 22124028291111000040270283 z dopiskiem: odpowiednio „wadium – Odtworzenie elementów ścieżki historyczno-przyrodniczej”; „wadium – Utworzenie punktu widokowego”; „wadium – Uzupełnienie elementów małej infrastruktury turystycznej”. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna zamawiający dopuszcza aby dokument gwarancyjny wykonawca dołączył do oferty. 8.2. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 8.4. siwz. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 8.3. Zamawiający zwróci wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.4. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.5. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną