Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy ogłasza przetarg
- Adres: 02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 r. Nr 1
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 022 4784111 , fax. 022 4784101
- Data zamieszczenia: 2011-10-10
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy
Plac Czerwca 1976 r. Nr 1
02-495 Warszawa, woj. mazowieckie
tel. 022 4784111, fax. 022 4784101
REGON: 01022700320000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.ops-ursus.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja warsztatów z zakresu umiejętności interpersonalnych, psychoedukacji, treningu umiejętności wychowawczych dla beneficjentów projektu Aktywna integracja w ramach projektu systemowego Ja i moja przyszłość - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest realizacja warsztatów z zakresu umiejętności interpersonalnych, psychoedukacji, treningu umiejętności wychowawczych. Warsztat Nr 1 a. Warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej dla 21 osób mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Przekazanie wiedzy na temat konstruktywnej komunikacji interpersonalnej Praca nad barierami komunikacyjnymi Ćwiczenie dobrej komunikacji interpersonalnej Aspekty komunikacji interpersonalnej w środowisku zawodowym Warsztaty dla 2 grup (11 osób, 11 osób) z czego każda grupa ma wypracować 5h zegarowych, razem 1 spotkanie dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy to 5h zegarowych z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Czas pracy 5 h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog, ukończona szkoła treningu i warsztatu psychologicznego, doświadczenie w pracy trenera - psychologa min.: 3 lata z zakresu prowadzenia warsztatów z komunikacji interpersonalnej lub umiejętności interpersonalnych. Warsztat Nr 2 Warsztaty z zakresu radzenia sobie z trudnymi emocjami dla 21 osób mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Przekazanie wiedzy na temat emocji Nauka radzenia sobie z trudnymi emocjami (złość) Nauka radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami (smutek) i wywołującymi stres, napięcie. Nauka radzenia sobie z emocjami w sytuacjach konfliktowych i trudnych Trening radzenia sobie z emocjami własnymi i innych osób Warsztaty dla 2 grup (11 osób, 11 osób) z czego każda grupa ma wypracować 7h zegarowych, razem 2 spotkania dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy to pierwsze spotkanie 4h a drugie spotkanie 3h zegarowe z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Czas pracy 4 -3 h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog, doświadczenie w pracy trenera - psychologa min.: 3 lata z zakresu prowadzenia warsztatów z radzenia sobie z trudnymi emocjami lub umiejętności interpersonalnych. Warsztat Nr 3 Warsztaty z zakresu asertywności dla 21 osób mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Przekazanie wiedzy na temat asertywności - czym jest, kto to jest osoba asertywna Ćwiczenie postawy asertywnej w środowisku rodzinnym i zawodowym Nauka radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych z wykorzystaniem postawy asertywnej Warsztaty dla 2 grup (11 osób, 11 osób) z czego każda grupa ma wypracować 8h zegarowych, razem 2 spotkania dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy to 4h zegarowe z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Czas pracy 4 h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog, ukończona szkoły treningu i warsztatu psychologicznego, doświadczenie w pracy trenera - psychologa min.: 3 lata z zakresu prowadzenia warsztatów z asertywności Warsztat Nr 4 Warsztaty z zakresu Psychoedukacji prozdrowotnej i rodzinnej dla 21 osób mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Psychoedukacja na temat uzależnień i współuzależnieni: co to jest, jakie są konsekwencje społeczne i zdrowotne, jak leczyć, jak rozpoznawać co jest uzależnieniem, jak sobie radzić w sytuacji własnego uzależnienia i osoby bliskiej, gdzie szukać pomocy Psychoedukacja na temat dysfunkcji w rodzinie i ich konsekwencji na funkcjonowanie systemu rodzinnego i rozwój dzieci Psychoedukacja na temat systemu rodzinnego: co to jest rodzina, role w rodzinie, rozwój dzieci, relacje i więzi w rodzinie, emocje Warsztaty dla 2 grup (11 osób, 11 osób) z czego każda grupa ma wypracować 9h zegarowych, razem 2 spotkania dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy min 3h max 5h zegarowych z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Czas pracy 3-5 h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog, ukończona szkoła terapii uzależnień, doświadczenie w pracy trenera - psychologa min.: 3 lata w pracy z rodziną, z osobami uzależnionymi, min.:100h zegarowych przeprowadzanie szkoleń w każdym roku. Warsztat Nr 5 Warsztaty z zakresu motywacji, czyli zarządzanie zmianą dla 21 osób mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Pozytywne i negatywne aspekty dokonywania zmian Siły wspierające i siły hamujące zmiany Techniki wprowadzania zmian Zmiana w czasie - planowanie zmian, okres przejściowy Zmiany a rodzina Wzmocnienie motywacji Nabycie umiejętności wychodzenia z sytuacji kryzysowych i trudnych Praca nad pozytywnym myśleniem i odnajdywaniem pozytywnych aspektów Warsztaty dla 2 grup (11 osób, 11 osób) z czego każda grupa ma wypracować 8h zegarowych, razem 2 spotkania dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy to pierwsze spotkanie 4h zegarowe z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Czas pracy 4h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog, ukończona szkoły treningu i warsztatu psychologicznego, doświadczenie w pracy trenera - psychologa min.: 3 lata z zakresu prowadzenia warsztatów z komunikacji interpersonalnej (120h zrealizowanych) Warsztat Nr 6 Warsztaty z zakresu trening umiejętności wychowawczych dla 7 uczestników i ich rodzin dzieci w wieku 0-2,5, 4 uczestników i ich rodzin dzieci w wieku 3-6, 4 uczestników i ich rodzin dzieci w wieku 7-11lat, 4 uczestników i ich rodzin dzieci w wieku powyżej 12 r.ż. - ( mężczyzn i kobiet - uczestników projektu systemowego) Czas pracy 4-6 h w godzinach rozpoczęcie najwcześniej o godz.: 9.00 zakończenie najpóźniej o 17.00 w tygodniu do uzgodnienia z koordynatorem projektu. Z uwagi na fakt, że uczestnicy biorą udział w kursach zawodowych dokładny termin będzie ustalany w trakcie podpisywania umowy. Cele i zakres tematyczny warsztatów: Warsztat podzielony na grupy wiekowe: Rodzice dzieci 0-3, 3-6, 7-11, 12 i wyżej Psychoedukacja na temat rozwoju psychofizycznego dziecka Psychoedukacja na temat etapów rozwoju Nabycie wiedzy i umiejętności wychowawczych: metody wychowawcze, komunikacja z dzieckiem, motywowanie dziecka, zabawy z dzieckiem, pielęgnacja dziecka (dotyczy 0-3) Nabycie wiedzy na temat kryzysów rozwojowych dzieci Budowanie relacji i więzi z dzieckiem Organizacja czasu wolnego dziecku Psychoedukacja na temat okresu dojrzewania dzieci - jak rozpoznawać niepokojące sygnały, jak sobie radzić w sytuacjach, gdy dziecko weszło w trudne sytuacje, gdzie szukać pomocy, jak pomóc dziecku i jak reagować. Pomoc w edukacji szkolnej dziecku Praca warsztatowa z rodzicami i dziećmi - porady, praca z dzieckiem, sugestie do pracy z dzieckiem i zmiany. Praca z samymi rodzicami - edukacja Warsztaty dla 3 grup (7 osób - z dziećmi w wieku 0-3, 4 osoby z dziećmi w wieku 3-6, 8 osób z dziećmi 7 - 12 i wyżej) z czego każda grupa ma wypracować 8h zegarowych, razem 2 spotkania dla każdej z grup. Czas trwania warsztatu dla jednej grupy min 3- 4h zegarowe z uwzględnieniem przerwy na kawę i poczęstunek suchy catering. Zajęcia październik - grudzień 2011r. Wymagania dotyczące wykształcenia i doświadczenia zawodowego trenera: wykształcenie wyższe - psycholog lub pedagog; w przypadku grupy 0-6 psycholog ze specjalizacją psycholog dziecięcy, ukończony kurs wczesnego wspomagania rozwoju, minimum 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi i rodzinami (300h zrealizowanych) W przypadku grupy 12 i wyżej psycholog, pedagog, minimum 3 lata doświadczenia w pracy z rodzicami i młodzieżą z zakresu umiejętności wychowawczych, problemów wychowawczych młodzieży w okresie adolescencji , motywowania młodzieży ,niepowodzeń szkolnych, profilaktyki uzależnień. ((300h zrealizowanych) Spotkania będą odbywały się na terenie Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy w Ośrodku Pomocy Społecznej Dz. Ursus przy Pl. Czerwca 1976 Nr 1. Wykonawca przedstawi cenę za 1 godzinę realizacji szkolenia biorąc pod uwagę następujące wytyczne: 1. Cena za 60 min warsztatu/szkolenia, która obejmuje: a. Praca trenera b. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia: 1. wyposażenie sali: papier do flipchartu, i inne narzędzia niezbędne do realizacji warsztatu np. sprzęt audio, komputer etc. 2. materiały szkoleniowe 3. testy i narzędzia do diagnozy 4. przeprowadzenie ewaluacji szkolenia - pokazującej progres wiedzy uczestników i zmiany jakie zaszły u poszczególnych osób 5. sporządzenie raportu po szkoleniu, który wskaże Zleceniodawcy dalsze działania niezbędne do tego aby podtrzymać motywację uczestników c. Kosztem Wykonawcy jest także przygotowanie Serwisu kawowego, czyli: kawa, herbata, woda, sok, ciastka kruche, cukier, mleko do kawy oraz zabezpieczenie naczyń jednorazowych Catering w postaci 2 szt, kanapek dla każdego uczestnika szkolenia (bułka, ser, szynka, warzywo - sałata, ogóre klub pomidor) plus owoc np. jabłko. Obsługa d. Kosztem Wykonawcy jest dojazd trenera na miejsce realizowanego przez niego szkolenia i dowóz cateringu. e. Prowadzenie dziennika zajęć i listy obecności. f. Rejestrowanie szkoleń na www.inwestycjawakdry.pl 2. Do obowiązków trenera należy wypełnienie dziennika trenera (zajęć) i zebranie podpisów na liście obecności. Dokumenty trener lub wyznaczona przez firmę osoba koordynująca działania Wykonawcy przekazuje koordynatorowi projektu i stanowią one podstawę do rozliczenia. 3. Ewaluacja i raport poszkoleniowy sporządzane na koniec szkolenia są przekazywane przez firmę Koordynatorowi projektu i są podstawą do zapłacenia ostatniego rachunku za wykonaną usługę. 4. Przedstawienie programu szkoleniowego w oparciu o powyższe cele w formie załącznika do oferty i propozycji harmonogramu szkoleń z zastrzeżeniem możliwości dostosowania pozostałych szkoleń w uzgodnieniu z koordynatorem projektu. 5. W przypadku zmiany trener wymaga się wcześniej akceptacji koordynatora projektu - Zleceniodawcy. 6. Wyznaczenie osoby koordynującej powyższe działania ze strony Zleceniobiorcy. 7. Firma powinna być wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy właściwego dla siedziby firmy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805700000
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ops-ursus.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla pracowników CUPT z zakresu zarządzania czasem pracy oraz elementami radzenia sobie ze stresem
Dodano: 2016-07-01 - Realizacja programu z zakresu profilaktyki uzależnień i przemocy zaadre-sowanego do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na podstawie Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy w 2016 r.
Dodano: 2016-04-06 - Przeprowadzenie szkoleń z zakresu kompetencji miękkich dla pracowników Ministerstwa Spraw Zagranicznych w 2016 roku
Dodano: 2016-02-17 - Realizacja spotkań edukacyjnych z zakresu profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania przemocy w rodzinie dla rad pedagogicznych w żoliborskich placówkach oświatowych.
Dodano: 2015-10-05 - Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla pracowników CUPT z zakresu umiejętności komunikacyjnych w procesie oceny pracowniczej
Dodano: 2015-09-18 - Realizacja szkolenia pn. Przeciw pijanym kierowcom
Dodano: 2015-09-15 - Realizacja warsztatów z zakresu umiejętności wychowawczych dla rodziców w przedszkolach i szkołach podstawowych
Dodano: 2015-09-10 - Realizacja szkolenia wyjazdowego p.n. Praktyczne aspekty funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Dodano: 2015-09-10 - Realizacja cyklu spotkań edukacyjnych dla rodziców pn. Żoliborska Akademia Rodzica.
Dodano: 2015-04-28 - Organizacja i przeprowadzenie programu profilaktycznego wraz z wypoczynkiem letnim dla 280 dzieci z rodzin zagrożonych problemem alkoholowym zamieszkujących na terenie Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy w roku 2015
Dodano: 2015-04-20