Przetargi.pl
Realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ilościowego badania Potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstw z wykorzystaniem techniki CATI (wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego) oraz wykonanie prac analitycznych związanych z badaniami wraz z przygotowaniem raportów po pierwszej i drugiej fali badania

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie ogłasza przetarg

  • Adres: 20-092 Lublin, ul. Obywatelska 4
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 4635300 , fax. 81 4635305
  • Data zamieszczenia: 2013-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie
    ul. Obywatelska 4 4
    20-092 Lublin, woj. lubelskie
    tel. 81 4635300, fax. 81 4635305
    REGON: 43012391300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wup.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ilościowego badania Potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstw z wykorzystaniem techniki CATI (wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego) oraz wykonanie prac analitycznych związanych z badaniami wraz z przygotowaniem raportów po pierwszej i drugiej fali badania
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ilościowego badania Potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstw z wykorzystaniem techniki CATI (wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego). Przygotowanie, realizacja i opracowanie badań I fali będą miały miejsce w okresie grudzień 2013 r. - marzec 2014 r., II fali badań w okresie styczeń 2015 r. - kwiecień 2015 r. W ramach zamówienia mieści się prowadzenie bazy wynikowej w programie MS Excel lub SPSS (jako podstawy do analiz) wraz kluczem kodowym, przygotowanie w wersji elektronicznej dwóch raportów, pierwszy w I kwartale 2014 r., drugi w II kwartale 2015 r. Drugi z raportów będzie zawierał wnioski z dwóch fal badania. Ramy metodyczne badania: Badanie CATI będzie realizowane dwukrotnie: pierwszy dobór próby do badań (co najmniej 800 mikroprzedsiębiorstw) nastąpi w roku 2014, drugi nowy dobór próby w roku 2015 (co najmniej 800 mikroprzedsiębiorstw). W próbie badawczej nie mogą znaleźć się przedsiębiorstwa zatrudniające więcej niż 9 pracowników, zgodnie z ich definicją zawartą w Ustawie o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 02.07.2004 r. z późn. zm. Konieczne jest przeprowadzenie co najmniej 1600 pełnych wywiadów telefonicznych (CATI) wśród mikroprzedsiębiorstw. Sposób doboru próby musi pozwalać na realizację wszystkich celów badania. Opis tego doboru musi zawierać także oszacowanie poziomu błędu, z którym należy liczyć się w przypadku uogólniania wyników badania z próby na zbiorowość mikroprzedsiębiorców województwa lubelskiego. W próbie swoją reprezentację muszą znaleźć mikrofirmy z każdego powiatu województwa lubelskiego. Dodatkowe wymagania dotyczące parametrów próby 800 mikroprzedsiębiorstw (podczas I i podczas II fali badania): - Siedziba w województwie lubelskim: 98 firm - podregion bialski (granice wg GUS). Proporcja firm z Białej Podlaskiej do firm z pozostałego obszaru podregionu musi być w ofercie określona i uzasadniona analogicznymi proporcjami w dostępnej Wykonawcy bazie (lub danych dotyczących całej zbiorowości) mikrofirm w podregionie. 214 firm - podregion chełmsko-zamojski (granice wg GUS). Proporcja firm między posiadającymi siedzibę w Chełmie i Zamościu oraz proporcja firm z Chełma i Zamościa do firm z pozostałego obszaru podregionu muszą być w ofercie określone i uzasadnione analogicznymi proporcjami w dostępnej Wykonawcy bazie (lub danych dotyczących całej zbiorowości) mikrofirm w podregionie. 165 firm - podregion puławski (granice wg GUS). Proporcja firm z Puław do firm z pozostałego obszaru podregionu musi być w ofercie określona i uzasadniona analogicznymi proporcjami w dostępnej Wykonawcy bazie (lub danych dotyczących całej zbiorowości) mikrofirm w podregionie. 323 firmy - podregion lubelski (granice wg GUS). Proporcja firm z Lublina do firm z pozostałego obszaru podregionu musi być w ofercie określona i uzasadniona analogicznymi proporcjami w dostępnej Wykonawcy bazie (lub danych dotyczących całej zbiorowości) mikrofirm w podregionie. - liczba zatrudnionych osób: 500 firm - od 4 do 9 osób 200 firm - od 2 do 3 osób 100 firm - mniej niż 2 osoby - każda z badanych firm musi istnieć na branżowym rynku co najmniej 2 lata licząc od dnia badania. Ramy merytoryczne badania: Badania ilościowe i analiza ich wyników zrealizują następujące cele: Cel 1 - identyfikacja branż najlepiej odpowiadających na potrzeby rynku, o dużych perspektywach rozwoju tzn. takich, których przedstawiciele wskazują na istniejące niezagospodarowane potrzeby klientów w branży (nisze rynkowe) i związany z nimi popyt na usługi i produkty. Cel 2 - utworzenie katalogu powtarzających się wykorzystanych dobrych praktyk (instrumentów, strategii, działań itp.) wzmocnienia atrakcyjności oferty, przewagi konkurencyjnej, zyskowności mikrofirm. Cel 3 - określenie potencjałów rozwojowych branż na podstawie branżowego rozkładu samoocen co do utrzymania działalności gospodarczej i zwiększania konkurencyjności firm oraz zdefiniowanie potencjalnych czynników pomagających w utrzymaniu i konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw w branżach. Cel 4 - identyfikacja branż z najwyższym potencjałem zatrudnieniowym i rekomendowanych przez mikrofirmy sposobów stymulowania zatrudnień. Cel 5 - określenie branżowego zróżnicowania potrzeb szkoleniowych mikrofirm, w tym oczekiwań merytorycznych i organizacyjnych. Wykonawca w ofercie przedstawi od 20 do 25 kategorii branż, które stanowić będą warstwy w doborze próby 800 mikrofirm, przy jednoczesnym zachowaniu zasad opisanych w ramach metodycznych. Liczebność respondentów w warstwie branża określa Wykonawca. W ofercie musi znaleźć się także uzasadnienie przedstawionych kategorii branżowych, ich liczebności, sposobu doboru mikrofirmy-respondenta do takiej warstwy oraz sposób aranżacji i przeprowadzania wywiadu, dla uzyskania prawdziwych informacji. Badanie ma charakter powtarzalny, aby uchwycić lub potwierdzić ewentualne trendy (także z odniesieniem do powtarzalnych badań pracodawców w LORP w latach 2012-2013) i podkreślić te wyniki, które w obu falach się powtórzą. Uzyskane wnioski powinny być użyteczne dla: instytucji otoczenia biznesu, instytucji rynku pracy, osób bezrobotnych, osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą i prowadzących już działalność mikroprzedsiębiorców. Analiza musi określać rekomendacje możliwych działań m.in. dla instytucji oferujących dofinansowania działalności firm, dla instytucji wsparcia biznesu, instytucji rynku pracy - na podstawie zdefiniowanej listy dobrych praktyk, potencjałów rozwojowych i zatrudnieniowych, potrzeb szkoleniowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793150005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koncepcja badawcza i metodyka badań
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wup.bip.lubelskie.pl./index.php?id=87
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach