Przetargi.pl
Realizacja usług opiekuńczych na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2019

Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwionce-Leszczynach ogłasza przetarg

  • Adres: 44230 Czerwionka-Leszczyny, ul. 3 Maja
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-32 431 20 39; 431 11 66
  • Data zamieszczenia: 2018-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerwionce-Leszczynach
    ul. 3 Maja 36b
    44230 Czerwionka-Leszczyny, woj. śląskie
    tel. 0-32 431 20 39; 431 11 66
    REGON: 00344571900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: opsczerwionka.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja usług opiekuńczych na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w domu podopiecznego dla ludzi starszych, niepełnosprawnych oraz innych osób wymagających opieki. Określona przez Zamawiającego maksymalna liczba godzin zegarowych usług opiekuńczych w trakcie trwania umowy wynosi 6300 godzin zegarowych. Czynności wchodzące w zakres usług świadczonych przez Wykonawcę dzielą się na usługi opiekuńcze o charakterze podstawowym oraz usługi opiekuńcze o charakterze pielęgnacyjnym. Do usług opiekuńczych o charakterze podstawowym zalicza się czynności umożliwiające usługobiorcom zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności: utrzymanie czystości w pomieszczeniach, w których najczęściej przebywa podopieczny, przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety podopiecznego lub ich donoszenie (np. ze stołówki), dokonywanie zakupów, w tym artykułów spożywczych, pomoc podopiecznemu w załatwianiu jego spraw we wszelkich instytucjach i urzędach, pomoc w podtrzymywaniu kontaktów podopiecznego z sąsiadami, dotrzymywanie towarzystwa podopiecznemu podczas spacerów, dbanie o indywidualne zainteresowania podopiecznego, pranie bielizny pościelowej i osobistej podopiecznego, dbanie o podtrzymywanie kondycji fizycznej podopiecznego. Do usług opiekuńczych o charakterze pielęgnacyjnym w szczególności zalicza się następujące czynności: pomoc podopiecznemu w codziennej higienie, pielęgnacja podopiecznego w oparciu o zalecenia lekarza wraz z podstawowymi zabiegami pielęgniarsko - medycznymi: podawanie leków doustnych, wykonywanie iniekcji z insuliny, zmiana opatrunków, w tym pielęgnacja ran i odleżyn, usprawnienie ruchowe kończyn górnych i dolnych (przykurcze), karmienie lub pomoc przy karmieniu. 2) organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w domu podopiecznego dla osób dorosłych oraz dzieci w zakresie: pielęgnacji, rehabilitacji fizycznej, wsparcia psychologiczno - pedagogicznego, wsparcia edukacyjno - terapeutycznego, pomocy przy funkcjonowaniu w społeczeństwie, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Określona przez zamawiającego maksymalna liczba godzin zegarowych specjalistycznych usług opiekuńczych w trakcie trwania umowy wynosi 200 godzin zegarowych. 2. Zamawiający zastrzega, iż wskazane liczby godzin usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych są zakresem szacunkowym. Rzeczywista ilość godzin usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych będzie wynikała z aktualnych potrzeb Zamawiającego i określana będzie w zapotrzebowaniach w formie listy osób, którym Ośrodek Pomocy Społecznej w  Czerwionce-Leszczynach przyznał świadczenie w postaci usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych. 3. Zamawiający nie ma obowiązku zamówienia usług w liczbie godzin równej liczbie szacunkowego zakresu zamówienia, dlatego też podane dane ilościowe nie są wiążące dla Zamawiającego. Dla Wykonawcy natomiast wiążące są kwoty ceny jednostkowej. 4. Usługi opiekuńcze muszą być świadczone w czasie najdogodniejszym dla podopiecznego ze względu na jego indywidualne potrzeby w liczbie godzin wskazanej przez Zamawiającego. 5. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany będzie do pobierania i przekazania Zamawiającemu pobranych od podopiecznych wynikających z decyzji administracyjnych odpłatności za usługi opiekuńcze. Odpłatność należy pobrać od podopiecznych w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym świadczono usługi oraz przekazać Zamawiającemu w tym samym terminie. 6. Usługi będą świadczone przez 5 dni w tygodniu. W szczególnych przypadkach Zamawiający może żądać świadczenia usług przez 7 dni w tygodniu. 7. Personel wyposażony musi być obowiązkowo w odzież ochronną (fartuch roboczy), rękawiczki lateksowe, identyfikator oraz w razie konieczności bilet na przejazdy komunikacja miejską. 8. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby  zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę.Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia przez cały okres obowiązywania umowy koordynatora usług z miejscem wykonywania pracy na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, dostępnego w kontakcie telefonicznym i osobistym od godziny 8:00 do godziny 16:00 w dni od poniedziałku do piątku, z tym, że w przypadkach uzasadnionych potrzebami Zamawiającego koordynator winien podjąć czynności w czasie wykraczającym poza ww. ramy czasowe, w tym również w niedzielę i święta. Zamawiający dopuszcza, aby czynności koordynatora wykonywała jedna z osób wykonująca usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze. Koordynator powinien być zatrudniony na umowę o pracę zgodnie z zapisami zawartymi w punktach 18-22 niniejszego rozdziału. 9. Zamawiający wymaga, aby przed rozpoczęciem usług oraz przy każdej zmianie opiekunki koordynator osobiście wprowadzał opiekunkę do środowiska. 10. Personel winien prowadzić na bieżąco, odrębnie dla każdego podopiecznego, miesięczną kartę usług, w której Wykonawca wpisuje: przedział czasowy, ilość faktycznie świadczonych godzin usług, ich rodzaj oraz zamieszcza informacje o przeszkodach w wykonaniu usługi. Wykonanie usług potwierdzane jest podpisem podopiecznego (lub jego przedstawiciela ustawowego) w karcie usług. 11. Podstawowe usługi opiekuńcze mogą być wykonywane wyłącznie przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje, to znaczy: posiadającymi wykształcenie minimum podstawowe i ukończony kurs w zakresie opieki nad osobami starszymi albo co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku opiekuna, posiadającymi ukończone szkolenie w zakresie udzielenia pierwszej pomocy potwierdzone stosownym zaświadczeniem. 12. Usługi pielęgnacyjne mogą być wykonywane tylko przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki. Osoby te muszą posiadać: dyplom ukończenia odpowiedniej szkoły średniej, studium lub studiów (nie jest wystarczające ukończenie kursu), aktualne prawo wykonywania zawodu pielęgniarki wystawione przez Izbę Pielęgniarek i Położnych; jeżeli od daty wystawienia w/w prawa wykonywania zawodu upłynęło 5 lat lub więcej, wówczas osoba ta powinna posiadać zaświadczenie lub świadectwo pracy z zakładu pracy potwierdzając świadczenie pracy w charakterze pielęgniarki w jakimkolwiek okresie w ciągu ostatnich pięciu lat, co najmniej roczny staż pracy w charakterze pielęgniarki, potwierdzony zaświadczeniem lub świadectwem pracy wystawionym przez zakład pracy. 13. Specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być wykonywane tylko przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: psychologa, pedagoga, fizjoterapeuty, pracownika socjalnego, pielęgniarki, logopedy, terapeuty zajęciowego, rehabilitanta lub masażysty – odpowiednio do wydanej dla danego podopiecznego decyzji. Osoby te muszą posiadać: dyplom ukończenia odpowiedniej szkoły średniej, studium lub studiów (nie jest wystarczające ukończenie kursu – co nie dotyczy rehabilitanta, masażysty), w przypadku pielęgniarki: aktualne prawo wykonywania zawodu pielęgniarki wystawione przez Izbę Pielęgniarek i Położnych; jeżeli od daty wystawienia w/w prawa wykonywania zawodu upłynęło 5 lat lub więcej wówczas osoba ta powinna posiadać zaświadczenie lub świadectwo pracy z zakładu pracy potwierdzające świadczenie pracy w charakterze pielęgniarki w jakimkolwiek okresie w ciągu ostatnich pięciu lat, w przypadku rehabilitanta, masażysty: co najmniej półroczny staż pracy w charakterze rehabilitanta, masażysty potwierdzony zaświadczeniem lub świadectwem pracy wystawionym przez zakład pracy 14. Wykonawca zobowiązany jest do gromadzenia, przechowywania i przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z realizacją umowy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1000) oraz zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”. 15. Wykonawca będzie przetwarzał dane osobowe otrzymane od Zamawiającego jako administratora danych dotyczących osób, na rzecz których świadczone będą usługi opiekuńcze, wyłącznie w celu realizacji niniejszej Umowy. 16. Szczegółowe zasady dotyczące powierzenia Wykonawcy przetwarzania danych osobowych w celu i zakresie określonym w niniejszej umowie zostaną określone w umowie o powierzeniu przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 7 do SIWZ). 17. Wykonawca zobowiązany jest do realizowania przedmiotu umowy zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, ofertą złożoną przez Wykonawcę, ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1508 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi do ww. ustawy. 18. Wykonawca, w terminie do 10 dni licząc od dnia zawarcia umowy zobowiązany jest do złożenia oświadczenia, że osoba, o której mowa w ust.8, jest zatrudniona na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. 19. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę, o której mowa w ust.8, zatrudnioną przez pracodawcę w trakcie trwania niniejszej umowy, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby spełniającej kryteria, o których mowa w ust. 8. 20. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 18 Wykonawca winien przedłożyć również w trakcie realizacji zamówienia, na każde pisemne żądanie Zmawiającego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, a w przypadku zatrudnienia nowych pracowników wykonujących w/w czynności, niezwłocznie po zatrudnieniu pracowników. 21. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia innych informacji i dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę w zakresie w/w czynności. Dokumentami takimi mogą być: ewidencja czasu pracy zatrudnionych osób (lista obecności) lub też okresowy raport pracy osób zatrudnionych ze wskazaniem czynności, które były wykonane przez te osoby związane z realizacją zamówienia lub inne wymagane przez Zamawiającego dokumenty. Wskazane dokumenty winny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako RODO) i ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 22. Sankcje z tytułu niewykonania przez Wykonawcę wskazanych wyżej obowiązków zostały określone w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenia i dokumenty podmiotu, na zdolności lub sytuację którego Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca zobowiązany będzie złożyć dokumenty tego podmiotu potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności lub sytuacji, na których Wykonawca polegał w celu wykazania spełniania tych warunków oraz potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach