Przetargi.pl
„Realizacja usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania na terenie miasta i gminy Myślibórz od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 74-300 Myślibórz, 1 Maja 19
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 957472143
  • Data zamieszczenia: 2022-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    1 Maja 19
    74-300 Myślibórz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 957472143
    REGON: 003131412
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ops.mysliborz.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Realizacja usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania na terenie miasta i gminy Myślibórz od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r. usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy społecznej, zwykle niezdolnych do samodzielnej egzystencji, które ze względu na wiek, niepełnosprawność lub z innych przyczyn wymagają pomocy innych osób.2. Usługi opiekuńcze przyznawane są zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej (Dz.U. z 2021 r. poz. 2268 ze zm.).3. Usługi opiekuńcze wykonywane będą dla podopiecznych w miejscu ich zamieszkania lub pobytu na terenie miasta i gminy Myślibórz, uprawnionych do tej formy pomocy.4. Usługi świadczone będą od poniedziałku do niedzieli, w indywidualnych przypadkach, także w święta i dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 6.00 do 22.00. Jedna godzina usług jest równa jednej godzinie zegarowej, tj. 60 minut. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do mieszkania świadczeniobiorcy.5. Liczba osób objętych usługami opiekuńczymi – około 33 osób miesięcznie, rocznie około 396 osób.6. Przewidywana ilość godzin opiekuńczych – około 1250 godzin miesięcznie. Przedmiot zamówienia obejmuje szacunkową liczbę godzin usług około 15000 godzin w ciągu całego okresu świadczenia usług opiekuńczych.7. Liczba godzin została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy.8. Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć usługi, które obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza, pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem.9. Przedmiot zamówienia obejmuje:a) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, w szczególności:• pomoc w ubieraniu się,• dokonywanie zakupów razem z podopiecznym lub samodzielnie,• palenie w piecu, przynoszenie opału, wody (w razie potrzeby),• przynoszenie lub przygotowywanie posiłków z uwzględnieniem diety zleconej przez lekarza, karmienie oraz sprzątanie po posiłku,• pranie bielizny osobistej podopiecznego,• pranie lub zanoszenie i odbieranie bielizny pościelowej i odzieży do/z pralni,• prasowanie,• bieżące utrzymanie w czystości mieszkania osoby objętej pomocą, w szczególności wynoszenie śmieci i okresowe generalne sprzątanie mieszkania,• wezwanie lekarza w sytuacjach wymagających jego interwencji oraz realizacja recept,• załatwianie niezbędnych spraw urzędowych (poczta, administracja, bank itp.),• zgłaszanie napraw urządzeń domowych,b) opiekę higieniczną, w szczególności:• zapewnienie higieny osobistej podopiecznego (pomoc przy toalecie porannej, wieczornej np. mycie, kąpanie, czesanie, golenie, mycie głowy, obcinanie paznokci itp.,• pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych w tym: zmiana pieluch,• zmiana bielizny osobistej i pościelowej,• przesłanie łóżka podopiecznego,• zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzenia ciała podopiecznego,• układanie podopiecznego w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji ciała u osób nieporuszających się,• utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych (miednicy, kaczki, basenu, wanny, umywalki, nocnika, sedesu itp.) przy użyciu środków czystości podopiecznego,• wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia higieny osobistej oraz higieny pomieszczeń,c) zapewnienie kontaktów z otoczeniem obejmującym:• pomoc w komunikowaniu się z innymi osobami,• pomoc w poruszaniu się, w szczególności w dojściu na zabiegi medyczne, rehabilitacyjne, do lekarza itp.• towarzyszenie w spacerach,• czytanie prasy, książek, listów, itp.,• wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do zapewnienia kontaktów z otoczeniem,• powiadamianie rodziny lub lekarza rodzinnego o istotnych zmianach w zachowaniu podopiecznego wskazujących na pogorszenie stanu zdrowia,• okazywanie wsparcia emocjonalnego w doświadczeniach egzystencjalnych: samotności, cierpieniu i umieraniu10. Wykonawca usług opiekuńczych winien: a) zapewnić ciągłość świadczonych usług od dnia 01.01.2023r. do 31.12.2023r.,b) zatrudnić taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia,c) kontrolować jakość świadczonych usług w miejscu zamieszkania podopiecznego.11. Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby niekarane, sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych posiadające odpowiednie kwalifikacje oraz biegle władające językiem polskim.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale XVI SWZ oraz spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowaw rozdziale XVIII SWZ.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ilewynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowaw rozdziale XVIII SWZ.3) Sytuacji ekonomicznej i finansowejZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowaw rozdziale XVIII SWZ.4) Zdolności technicznej lub zawodoweja) Warunek w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał (zakończył realizację) z należytą starannością usługi odpowiadające swoim rodzajem i zakresem zadaniom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich dat i miejsca wykonania. Za usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej usługi w zakresie opieki nad osobami starszymi i niepełnosprawnymi trwającej minimum 12 miesięcy dla nie mniej niż 30 osób.b) warunek w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje:co najmniej 8 osobami posiadającymi kwalifikacje do: wykonywania zawodu pielęgniarki, opiekuna/ki środowiskowego/ej, asystenta osób niepełnosprawnych, opiekuna w domu pomocy społecznej, terapeuty zajęciowego lub osób z odpowiednim przygotowaniem tj. ukończonymi kursami siostry PCK, opiekuna osób starszych, chorych niepełnosprawnych, opiekunów w domu pomocy społecznej itp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach