Przetargi.pl
REALIZACJA USŁUG OCHRONY NA RZECZ MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE Znak postępowania: 1/MSN/PN/2016.

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-124 Warszawa, ul. Pańska 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 596 40 32, 596 40 00 , fax. 022 596 40 22
  • Data zamieszczenia: 2016-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
    ul. Pańska 3 3
    00-124 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 596 40 32, 596 40 00, fax. 022 596 40 22
    REGON: 14018743500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.artmuseum.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Muzeum/inne instytucje kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REALIZACJA USŁUG OCHRONY NA RZECZ MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE Znak postępowania: 1/MSN/PN/2016.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie całodobowej ochrony obiektów: (a) tymczasowej siedziby Zamawiającego (adres: ul. Pańska 3, 00-124 Warszawa) (b) dawnego pawilonu meblowego Emilia stanowiącego przestrzeń magazynowo wystawienniczą Zamawiającego (adres: ul. E. Plater 51, 00-125 Warszawa; budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby i ma połączenie z siedzibą w postaci nadziemnych łączników), (c) dodatkowych obiektów lub przestrzeni wystawienniczych, w których Zamawiający będzie realizował wydarzenia kulturalnoartystyczne w ramach swojej działalności. Ochroną objęte będą m.in. wystawy i wydarzenia towarzyszące wystawom organizowane przez Zamawiającego we wskazanych powyżej obiektach. Za ochronę osób i mienia należy uznać działania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t. jedn. Dz.U. z 2014 r., poz. 1099 z późn. zm.), tj. mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa życia, zdrowia i nietykalności osób uprawnionych oraz odwiedzających obiekt Muzeum oraz działania zapobiegające przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, a także przeciwdziałające powstaniu szkody wynikającej z tych zdarzeń oraz nie dopuszczające do wstępu osób nieuprawnionych na teren chroniony. 2. Specyfikacja chronionych obiektów. a) Obiekt przy ul. Pańskiej 3, 00-124 Warszawa: dwie kondygnacje, w tym przestrzeń ogólnodostępna na parterze budynku (w tym kawiarnia i księgarnia) oraz przestrzeń biurowa na piętrze budynku. Zabezpieczone przestrzeni biurowej na pierwszej kondygnacji kodem wejścia. b) Obiekt przy ul. E. Plater 51, 00-125 Warszawa: trzy kondygnacje (w tym jedna podziemna - tj. magazyn), monitoring, system alarmowy i ppoż. Obydwa obiekty posiadają monitoring (kamery przemysłowe i rejestrator). 3. Godziny pracy Zamawiającego: a) Muzeum (wystawy): wt. - pt.: 12.00 - 20.00.; sob.-ndz..: 12.00 - 20.00. b) Muzeum (wydarzenia towarzyszące): pn.-ndz. 9.00 - 24.00. c) Muzeum (biura): pn.-pt.: 9.00-17.00 d) Kawiarnia, (parter budynku): pn.-pt.: 8.00 - 20.00.; sob.-ndz.: 12.00.-20.00 e) Księgarnia Bookoff (parter budynku): pn.-pt.: 9.00.-20.00.; sob.-ndz.: 12.00.-20.00. 4. Rodzaje ochrony. Wykonawca będzie realizował usługi ochrony wg następującego podziału: 4.1. Wykonawca zapewni podstawową ochronę standardową w okresie od dnia podpisania umowy do 31.01.2017 r. w wymiarze 8200 rbh (w tym ok. 156 rbh rezerwowych, które Zamawiający może wykorzystać w okresie obowiązywania umowy). Uwaga: W wypadku dawnego pawilonu meblowego Emilia usługa podstawowej ochrony standardowej świadczona jest do dn. 16.05.2016 r. Po tej dacie Zamawiający nie będzie rozporządzał obiektem, utrzymana zostanie natomiast ochrona siedziby przy ulicy Pańskiej. a) Wymagania związane z ochroną podstawową: - Zamawiający wymaga stałej ochrony podstawowej obiektów polegającej na stałej, nieprzerwanej fizycznej obecności co najmniej jednego pracownika Wykonawcy w jednym z obiektów chronionych wskazanych w pkt. 1 lit (a) i (b) powyżej. Zamawiający przyjmuje, że obiekty te stanowią jeden kompleks, podlegający ochronie. Po 16.05.2016 r. Zamawiający nie będzie rozporządzał budynkiem przy ul. Emilii Plater 51, a stała ochrona ograniczy się do obiektu przy ul. Pańskiej 3. - Zamawiający wymaga, aby z pośród osób świadczących usługę podstawowej ochrony standardowej co najmniej jedna osoba była zatrudniona przez Wykonawcę na umowę o pracę w wymiarze pełnego etatu (Zamawiający dopuszcza, by na czas urlopu lub zwolnienia nie przekraczającego 10 dni roboczych pracownika zastępowała osoba pracująca w innej formie zatrudnienia jej przez Wykonawcę) zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie prawa pracy. - Zamawiający zapewnia pracownikom ochrony podstawowej pomieszczenie wyposażone w system monitoringu (rejestrator, kamery przemysłowe). Wykonawca ma obowiązek przeszkolić swoich pracowników w zakresie użytkowania udostępnionego sprzętu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uszkodzenia sprzętu wynikające z nieumiejętnego użytkowania przez jego pracowników. b) Obowiązki Wykonawcy: - Zamykanie obiektu, sprawdzanie zamknięć zewnętrznych obiektu, uzbrajanie i rozbrajanie systemów alarmowych i systemu ppoż. - Wydawanie, przyjmowanie i przechowywanie kluczy do pomieszczeń Zamawiającego wg dyspozycji Zamawiającego. - Sprawdzanie stanu zabezpieczenia obiektu i pomieszczeń, z uwzględnieniem pomieszczeń wymagających szczególnej ochrony i nadzoru zgodnie z bieżącymi zleceniami Zamawiającego. - Dokonywanie obchodów wewnątrz i na zewnątrz obiektów (w tym w pasażu obok Muzeum) - sprawdzanie zabezpieczenia pomieszczeń, porządku, sprawdzanie zamknięcia okien, wygaszanie świateł na korytarzach, klatkach schodowych i ewentualnie pozostawionych w toaletach. Obchód należy wykonać co najmniej 8 razy na dobę, w odstępach czasowych nie większych niż 3,5 godziny, z czego minimum 3 obchody w godz. nocnych 22.00-6.00. - Prowadzenie dziennika ochrony w układzie godzinowym, z zastrzeżeniem, że w dzienniku znaleźć się muszą co najmniej następujące informacje: imiona i nazwiska pracowników Wykonawcy wykonujących usługi ochrony na rzecz Zamawiającego w obiektach Zamawiającego (z uwzględnieniem pracowników ochrony dodatkowej), godziny rozpoczęcia przez nich pracy, godziny wykonywanych obchodów z informacją dot. zakresu wykonanego obchodu, informacje o podjętych interwencjach, działaniach, zgłoszeniach i wszystkich innych czynnościach powziętych w ramach realizacji umowy, w tym wydaniu kluczy do pomieszczeń uprawnionym pracownikom Muzeum zgodnie z dyspozycją Zamawiającego. - Zabezpieczenie przestrzeni i znajdujących się w niej ruchomości w wypadku stwierdzenia naruszenia mienia Zamawiającego lub na polecenie Zamawiającego, w celu sporządzenia opisu/dokumentacji okoliczności naruszenia (także przez pracowników Zamawiającego i osoby przez niego upoważnione), oraz w celu zabezpieczania dowodów przez uprawnione organa władzy publicznej. - Zabezpieczenie zapisu z monitoringu. - Niezwłoczne, tj. w czasie nie dłuższym niż 5 min. od czasu powzięcia informacji o naruszeniu mienia Zamawiającego, powiadomienie Zamawiającego i następnie - zgodnie ze zleceniem Zamawiającego, powiadomienie odpowiednich organów władzy publicznej, a jeśli sytuacja tego wymaga i zagrożone jest życie lub zdrowie osób przebywających w obiektach Zamawiającego, niezwłoczne poinformowanie odpowiednich służb (Straż, Policja, Pogotowie Ratunkowe, itp.). - Zamawiający zastrzega sobie prawo do braku realizacji części usług związanych z podstawową ochronę standardową do 30 % zamówienia. 4.2. Wykonawca zapewni ochronę dodatkową polegającą na ochronie wystaw realizowanych przez Zamawiającego w przestrzeni dawnego pawilonu meblowego Emilia, w tym ochronę następujących wystaw: - ochrona wystawy pn. Robiąc użytek: 2 pracowników, łącznie: 930 rbh (+/- 30%) w okresie od dnia podpisania umowy do 01.05.2016 r/wtorek-niedziela za wyjątkiem 27.03.2016 r.; - ochrona wystawy pn. Chleb i Róże: 3 pracowników ochrony, łącznie:1300 rbh (+/- 30%) w okresie od dnia podpisania umowy do 01.05.2016 r/wtorek-niedziela za wyjątkiem 27.03.2016 r.; - ochrona wystawy pn. Po co wojny są na świecie: 2 pracowników, łącznie: 870 rbh (+/- 30%) w okresie od dnia podpisania umowy do 01.05.2016 r/wtorek-niedziela za wyjątkiem 27.03.2016 r. a) Wymagania związane z ochroną dodatkową: - Zamawiający nie stawia Wykonawcy żadnych wymogów w zakresie formy zatrudnienia pracowników ochrony dodatkowej. - Zamawiający wymaga szczególnej ochrony eksponatów prezentowanych przez Zamawiającego na wystawach. Zamawiający przekaże Wykonawcy listę eksponatów i schemat ich rozmieszczenia przed rozpoczęciem wykonywania usługi przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany każdego dnia przed otwarciem wystaw do sprawdzenia ilości i stanu eksponatów oraz do sporządzenia protokołu. Wykonawca sporządza protokół również po zamknięciu wystaw w danym dniu. O wszelkich naruszeniach mienia Zamawiającego na wystawach Wykonawca powiadomi Zamawiającego niezwłoczne, tj. w czasie nie dłuższym niż 5 min. od czasu powzięcia informacji o naruszeniu mienia. - Wykonawca będzie wykonywał usługi ochrony dodatkowej wg stawki godzinowej określonej w ofercie. Zamawiający będzie na bieżąco potwierdzał zapotrzebowanie na pracowników ochrony dodatkowej lub zgłaszał konieczność dodatkowego przydzielenia pracowników przez Wykonawcę. Rozliczenie usług ochrony dodatkowej następuje na podstawie miesięcznych sprawozdań przygotowywanych i podpisanych przez Wykonawcę, zawierających wykaz godzin wykonywanej usługi. Rozliczenie usług ochrony dodatkowej następuje po zatwierdzeniu wykazu przez Zamawiającego. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do braku realizacji części usług związanych z ochroną dodatkową do 30 % zamówienia. 4.3. Wykonawca zapewni zewnętrzne centrum koordynacyjne i dostępność zewnętrznych grup interwencyjnych (patroli). Wymagania związane z centrum koordynacyjnym i zewnętrznymi grupami interwencyjnymi: - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca utrzymywał w gotowości centrum koordynacyjne w postaci nieprzerwanej, ciągłej, 24-godzinnej dostępności przynajmniej jednego zewnętrznego koordynatora ochrony w systemie dyżuru stałego. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić stały kontakt z koordynatorem poprzez podanie stałego, bezpośredniego, czynnego całą dobę kontaktowego numeru telefonicznego oraz stałego, bezpośredniego, czynnego całą dobę kontaktowego adresu e-mail. Czas reakcji koordynatora w wypadku zgłoszenia e-mail nie może przekroczyć 15 min. Za czas reakcji uznaje się przesłanie informacji zwrotnej z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia na adres, z którego wysłano zgłoszenie. - Niezależnie od formy zgłaszania sytuacji nagłych opisanej powyżej Wykonawca zapewni swoim pracownikom wykonującym zlecenie w obiektach Zamawiającego dodatkową formę łączności z centrum koordynacyjnym w postaci niezależnego systemu zgłaszania sytuacji nagłych. Wykonawca odpowiada za opracowanie, wdrożenie i funkcjonowanie systemu. - Do zadań koordynatora ochrony należy m.in. nadzorowanie pracy ochrony w obiektach Zamawiającego, wysyłanie patroli interwencyjnych, zawiadamianie odpowiednich służb o zdarzeniach nagłych, koordynacja dyżurów ochrony, organizowanie systemu zastępstw i informowanie o nich Zamawiającego, przyjmowanie uwag i zaleceń Zamawiającego, w tym dotyczących wykonywania umowy. - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca utrzymywała w ciągłej gotowości przynajmniej jeden 24-godzinny patrol interwencyjny działający w sytuacjach nagłych po zgłoszeniu przekazanym przez pracowników ochrony Wykonawcy wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego lub po zgłoszeniu przekazanym bezpośrednio przez Zamawiającego. Przez sytuację nagłą rozumie się każde zdarzenie, nad którym Wykonawca nie jest w stanie zapanować przy użyciu własnych zasobów ludzkich obecnych w miejscu wykonywania zamówienia, w tym również sytuacje związane z niemożliwością zapewnienia na terenie chronionych obiektów stałej obecności pracownika ochrony podstawowej. Zamawiający wymaga, aby czas reakcji patrolu interwencyjnego, rozumiany jako czas fizycznego stawienia się patrolu na miejscu wskazanym w zgłoszeniu w obiektach Zamawiającego był nie dłuższy niż 15 min. od chwili wysłania zgłoszenia, niezależnie od kanału łączności, jakim zostało wysłane zgłoszenie. - Zamawiający wymaga, aby koszty związane z obsługą centrum koordynacyjnego oraz patroli (w tym interwencji) były uwzględnione w stawkach zaproponowanych przez Wykonawcę w ofercie. - Zamawiający nie stawia Wykonawcy żadnych wymogów w zakresie formy zatrudnienia pracowników centrum koordynacyjnego i patroli interwencyjnych. 4.4. ochrona innych wystaw czasowych i wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy: 2000 rbh. - Zamawiający poinformuje o planowanym wydarzeniu związanych z ochroną innych wystaw czasowych i wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego z wyprzedzeniem co najmniej 72 godzinnym, z podaniem zakresu godzinowego, miejscowego oraz ilości potrzebnych osób. Usługa w tym zakresie będzie rozliczana w sposób analogiczny do usługi ochrony dodatkowej, tj. wg stawki za jedną rbh razy ilość przepracowanych godzin. - Miejsca wykonywania innych wystaw czasowych i wydarzeń na rzecz Zamawiającego: tymczasowa siedziba Zamawiającego, ul. Pańska 3, 00-124 Warszawa oraz budynek mieszczący się pod adresem Warszawa, ul. E. Plater 51, a także inne miejsca, w których Zamawiający realizuje wydarzenia artystyczne na terenie M. St. Warszawy z zastrzeżeniem, że przedmiotem ochrony nie będą imprezy masowe. - Zamawiający nie stawia Wykonawcy żadnych wymogów w zakresie formy zatrudnienia pracowników ochrony dodatkowych wystaw czasowych. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do braku realizacji części usług związanych z ochroną dodatkową innych wystaw czasowych i wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego do 50 % zamówienia. 5. Dodatkowe wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy: - Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizacji umowy posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, tj. usług ochrony osób i mienia, o wartości sumy gwarancyjnej co najmniej 2.000.000 zł (dwa miliony złotych 00/100). Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dowód potwierdzający posiadanie ubezpieczenia w wymaganym zakresie przed podpisaniem umowy. Wykonawca jest zobowiązany utrzymać wymagane ubezpieczenie przez cały czas obowiązywania umowy i udostępniać dowody potwierdzające jego obowiązywanie na każde żądanie Zamawiającego. - Wykonawca, w ramach wynagrodzenia zapewnia umundurowanie pracownikom ochrony. Pracownicy ochrony fizycznej umundurowani są następująco: a) marynarka, kolor: granatowy; b) spodnie, kolor: granatowy; c) koszula z kołnierzem; kolor: jasny niebieski; d) krawat, kolor: granatowy; e) buty, kolor czarny; f) dopuszcza się naszywkę z logo firmy Wykonawcy umieszczoną na prawym rękawie marynarki; g) powyżej kieszeni marynarki przeznaczonej na butonierkę (na lewej piersi) Wykonawca umieści naszywkę z napisem Ochrona Muzeum o wymiarach minimum 2,5 cm (wysokość) i 12 cm (długość). Kolor liter: biały, tło: czarne. h) na lewym rękawie marynarki Wykonawca umieści naszywkę z napisem Ochrona Muzeum o wymiarach minimum 2,5 cm (wysokość) i 12 cm (długość). Kolor liter: biały, tło: czarne; i) Wykonawca zobowiązuje się do dbałości o schludny wygląd pracowników i natychmiastowej reakcji w przypadku zastrzeżeń ze strony Zamawiającego dotyczących staranności pracowników Wykonawcy, mającej na celu doprowadzenie do właściwego stanu ubioru lub wyglądu pracownika ochrony. - Wykonawca najpóźniej na 24 godziny przed przystąpieniem do realizacji umowy przestawia listę osób, które będą realizowały przedmiot umowy w podziale na pracowników ochrony podstawowej (w tym ewentualnych zastępców) oraz dodatkowej. Lista powinna zawierać imiona i nazwiska ww. osób, oświadczenia Wykonawcy o niekaralności każdej z nich, numery dowodów osobistych oraz numery PESEL, a w zakresie pracowników ochrony podstawowej także wskazanie podstawy dysponowania pracownikiem ochrony (umowa o pracę/inny tytuł). - W wypadku, gdy pracownik Wykonawcy z jakiejkolwiek przyczyny nie może pełnić wyznaczonych obowiązków wynikających z umowy, Wykonawca ma obowiązek zapewnić zastępstwo ww. pracownika najpóźniej w ciągu 1 godziny od powzięcia przez Wykonawcę informacji o wystąpieniu takiej okoliczności, po wcześniejszym poinformowaniu Zamawiającego. Pracownik wskazany przez Wykonawcę jako zastępca powinien spełniać wszelkie wymagania wszelkie wymogi opisane w niniejszym rozdziale dla danego rodzaju ochrony. Zamawiający nie dopuszcza przerwania ciągłości dyżuru ochrony stałej. Zamawiający wymaga, aby ciągłość dyżuru w sytuacjach nagłych była podtrzymana przez patrol interwencyjny. - Wprowadzenie nowego pracownika ochrony - poza sytuacjami nagłymi - następuje wyłącznie po wcześniejszym (co najmniej 24 godzinnym wyprzedzeniem) zawiadomieniu i uzgodnieniu tego faktu z Zamawiającym. Nowy pracownik musi spełniać wszelkie wymogi opisane w niniejszym rozdziale. - Pracownicy Wykonawcy wykonują usługę w sposób ustalony z Zamawiającym (dotyczy miejsca przebywania pracowników ochrony) w zależności od potrzeb Zamawiającego. - Pracownicy ochronny winni być przeszkoleni w zakresie ochrony osób i mienia. - Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony nie byli karani za przestępstwo umyślne. - Pracownicy ochrony powinni posiadać umiejętność komunikowania się w języku angielskim na poziomie A 1. - Pracownicy ochrony muszą być sprawni fizycznie i potrafiący zażegnać wszelkie próby wtargnięcia i zakłócenia spokoju w chronionym obiekcie. 6. Podstawowe zadanie i obowiązki Wykonawcy usług ochrony (dot. podstawowej ochrony standardowej, ochrony dodatkowej oraz ochrony innych wystaw czasowych i wydarzeń realizowanych przez Zamawiającego) : - Zabezpieczenie obiektów przed przedostaniem się na ich teren osób nieupoważnionych. - Zabezpieczenie majątku i mienia Zamawiającego na terenie posesji oraz wewnątrz obiektów. - Informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia i naruszeniach przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia w tym również o naruszeniach przez pracowników. - Ciągłe, aktywne przebywanie pracowników ochrony w obiekcie podlegającym dozorowi wg harmonogramu służb dozoru dokumentowane przez Wykonawcę w dzienniku ochrony. - Udzielania informacji na temat godzin otwarcia Muzeum, kierowania petentów do odpowiednich osób. - Natychmiastowe działanie pracowników Wykonawcy w razie zauważenia próby kradzieży lub dewastacji mienia znajdującego się na terenie strzeżonego obiektu oraz w pasażu obok obiektu (natychmiastowe zawiadomienie Policji, Zamawiającego, służb wewnętrznych Wykonawcy, a także w razie potrzeby straży pożarnej i pogotowia ratunkowego), w przypadku zagrożenia osób i mienia. - Ustalanie uprawnień do przebywania osób na terenie dozorowanym. - Wzywanie osób do opuszczenia obiektu, w przypadku stwierdzenia braku uprawnień do przebywania na terenie dozorowanym lub w przypadku stwierdzenia zakłócenia porządku - Sprawdzenie opuszczenia dozorowanego obiektu przez osoby obce. - Stosowanie się do obowiązujących u Zamawiającego zarządzeń i regulaminów. Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.01.2017 r. lub do wyczerpania kwoty którą Zamawiający przeznaczył na realizacje przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: kryterium społeczne
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.artmuseum.pl/zamowieniapubliczne.php
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach