Przetargi.pl
Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 75-412 Koszalin, Al. Monte Cassino 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3160300 , fax. 0-94 3160328
  • Data zamieszczenia: 2012-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Al. Monte Cassino 2 2
    75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3160300, fax. 0-94 3160328
    REGON: 00380182900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.koszalin.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej polegającej na organizacji określonych poniżej działań: Działanie A - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy I), Działanie B - Trening Komunikacji Interpersonalnej, Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (dla grupy I), Działanie D - Spotkania Grupy Wsparcia, Działanie E - Spotkania Grupy Samopomocowej, Działanie F - Wsparcie asystenta osoby niepełnosprawnej, Działanie G - Wsparcie psychologa (dla grupy I), Działanie H - Wsparcie prawnika (dla grupy I), Działanie I - Trening Komunikacji Interpersonalnej tzw. Szkoła dla rodzica, Działanie J - Trzy 3-dniowe wyjazdowe warsztaty rodzinne, Działanie K - Wsparcie pedagoga, Działanie L - Wsparcie psychologa (dla grupy II), Działanie M - Wsparcie prawnika (dla grupy II), Działanie N - Indywidualne doradztwo zawodowe (dla grupy III), Działanie O - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (dla grupy III), Działanie P - Wsparcie prawnika (dla grupy III). Przedmiotem zamówienia jest realizacja zajęć dla uczestników Klubu Integracji Społecznej polegająca na zorganizowaniu ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczestnicy projektu realizujący zajęcia w Klubie Integracji Społecznej zostali podzieleni na 3 grupy. Każda z grup będzie realizować odrębną ścieżkę udziału w zajęciach: Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 28 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział): - osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia; - zajęcia grupowe odbywać się będą w 2 podgrupach liczących od 13 do 15 osób każda Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów Etap I - 26 osób Działanie A I Indywidualne doradztwo zawodowe - 1 spotkanie x 2 godz. dla każdego uczestnika= 26 osób x 2 godz.= 52 godz. Cel: ustalenie grupy uczestników gotowych do opracowania IPD i udziału w kursach szkoleniach zawodowych. II Indywidualne doradztwo zawodowe - 2 spotkania x 3 godz. x podgrupa uczestników wyłoniona podczas I rozmowy doradczej - do 12 osób; czyli maks. 12 osób x 6 godz. = 72 godz. Cel: opracowanie Indywidualnego Planu Działania ze wskazaniem szkoleń kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje przy uwzględnieniu danych dot. aktualnych potrzeb rynku pracy. Etap II - 26 osób Działanie B TRENING KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ: Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna), integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista, zasady prowadzenia gospodarstwa domowego. Bloki tematyczne w ramach Treningu Komunikacji Interpersonalnej: - komunikacja werbalna (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz., tj. 3 dni/3 godz. dziennie zajęć teoretycznych dla każdej podgrupy oraz 4 wyjścia po 1,5 godz. każde - wyjścia razem z prowadzącym zajęcia). Tematyka: - wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; - trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; - zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się, itp.; - praktyczne zastosowanie zajęć z komunikacji werbalnej nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt - nabycie umiejętności załatwiania spraw urzędowych (po 1 wizycie dla każdej podgrupy w PUP, w Urzędzie Skarbowym, ZUS, zarządcy mieszk.). Organizacja i przeprowadzenie po stronie zleceniobiorcy. - komunikacja niewerbalna (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz., tj. 3 dni 4 godz. dziennie zajęć teoretycznych dla każdej podgrupy oraz 1 wyjście 3-godzinne razem z prowadzącym zajęcia). Tematyka: - rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej, - bariery komunikacyjne, itp.; - praktyczne zastosowanie komunikacji interpersonalnej zostanie zaprezentowane podczas wyjścia do teatru (1 wyjście dla każdej podgrupy na przedstawienie otwarte w instytucji kultury na terenie Koszalina). Zleceniobiorca zapewnia bilety, organizację i opiekę nad grupą. - wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista; prowadzenie gospodarstwa domowego (15 godz. dla każdej podgrupy = 30 godz., tj. 3 dni 4 godz. dla każdej podgrupy oraz 1 wyjście 3-godzinne - razem z prowadzącym zajęcia. Tematyka: - profilaktyka prozdrowotna (zasady żywienia w zależności od wieku, dieta, aktywność fizyczna, higiena osobista, itp.); - prowadzenie gosp. domowego (gospodarowanie budżetem domowym, racjonalizacja wydatków, zadłużenia, możliwości spłaty zadłużenia - np. odpracowanie zadłużenia za czynsz, zamiana mieszkań; oszczędzanie np. liczniki przedpłatowe; pułapki kredytowe, itp.). - praktyczne zastosowanie zajęć nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt w restauracji (1 wizyta dla każdej podgrupy z możliwością konsumpcji). Wybór lokalu, rezerwacja, oraz zapewnienie posiłku w postaci napoju i deseru oraz opieka nad grupą po stronie zleceniobiorcy. Etap III - 12 osób Działanie C WARSZTATY AKTYWNEGO POSZUKIWANIA PRACY Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników - 3 dni x 4 godz. dziennie = 12 godz. - zajęcia dla podgrupy uczestników (maks. 12 osób) wyłonionej podczas I spotkania z doradcą zawodowym. Tematyka: - omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji. Etap IV - 12 osób Działanie D SPOTKANIA GRUP WSPARCIA Cel: umocnienie poczucia własnej wartości, wymiana doświadczeń, wzmocnienie gotowości do samodzielnych działań w kierunku poprawy sytuacji życiowej - 1 spotkanie w miesiącu dla grupy maks. 12 osób przez okres 4 miesięcy = łącznie 4 spotkania x 3 godz. = 12 godz.; - spotkania dla osób zgłaszających się na indywidualne doradztwo psychologiczne, chętnych do udziału w grupie i wskazanych przez psychologa; - zajęcia odbywać się powinny równolegle do etapów I-IV Etap V - 12 osób Działanie E SPOTKANIA GRUPY SAMOPOMOCOWEJ Cel: pomoc samym sobie przy wsparciu mentora, umocnienie poczucia własnej wartości, wymiana doświadczeń, zwiększenie motywacji do zmiany, integracja uczestników - spotkania grupy samopomocowej dla grupy maks. 12 osób przez okres 4 miesięcy = łącznie 4 spotkania x 3 godz. = 12 godz. - wyłonienie lidera oraz grupy następuje przez osobę prowadzącą trening komunikacji interpersonalnej - nie mniej niż 6 osób chętnych - zajęcia odbywać się powinny równolegle do etapów I-IV Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług: Działanie F Usługi asystenta osoby niepełnosprawnej (dla 2 osób x 10 godz. przez okres 4 miesięcy = 80 godz.) Działanie G Usługi psychologa - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy = 200 godz.); Działanie H Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy = 200 godz.). Grupa II - do 36 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział) - osoby z problemami w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich; - osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej; - zajęcia grupowe odbywać się będą w 3 podgrupach liczących od 11 do 13 osób każda Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów Etap I - 36 osób Działanie I TRENING KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ TZW. SZKOŁA DLA RODZICA: Cel: nabycie praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi, podniesienie kompetencji społecznych w zakresie wychowywania dzieci w kierunku przeciwdziałania utracie lub ograniczeniu praw rodzicielskich - cykl 10 spotkań po 6 godz. dla każdej podgrupy; razem: 10 spotkań x 6 godz. x 3 podgrupy = 180 godz. - zajęcia w formie warsztatowej, przy aktywnym udziale uczestników (ćwiczenia, zadania domowe, ankiety, scenki itp.) Tematyka: - jak prawidłowo budować relacje rodzinne, czyli tzw. Szkoła dla rodzica - Co zrobić żeby dziecko zaczęło mnie słuchać? - Granice. Konieczność stawiania zakazów i nakazów w procesie wychowawczym. - Jak zachęcić dziecko do współpracy? - Kara czy nagroda? - Dowartościować dziecko - po co? - Rola dziecka i rola rodzica. - Jak budować prawidłowe relacje pomiędzy rodzeństwem? - Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami? - Zazdrość pomiędzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać? - Kłótnie, konflikty miedzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać? - Co zrobić, aby dziecko było samodzielne? - Problemy wieku dorastania. - Przemoc - jak radzić sobie z własnymi emocjami i uczuciami oraz uczuciami i emocjami dzieci? Etap II - 30 osób Działanie J Trzy 3-DNIOWE WYJAZDOWE WARSZTATY RODZINNE Cel: umacnianie i poprawa więzi rodzinnych, wzmocnienie kompetencji życiowych i zwiększenie aktywności społecznej i zawodowej oraz poprawa relacji rodzinnych Tematyka: 1. Profilaktyka przemocy oraz radzenia sobie ze stresem - 14 godz. 2. Profilaktyka zdrowia - 14 godz. 3. Rozwijanie i odkrywanie swoich możliwości (z doradcą zawodowym i psychologiem klinicznym) - 14 godz. Wyjazd dla dzieci i rodziców - uczestnik + około 2 osoby towarzyszące. W każdym z warsztatów będzie brało udział maks. 30 osób. Każdy wyjazd będzie miał charakter edukacyjno-integracyjny, a zajęcia prowadzone będą dwutorowo, tzn. dla dzieci i dla rodziców. Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług: Działanie K Usługi pedagoga - dla maks.10 rodzin - na zasadzie asystentury (10 godz. miesięcznie x 10 rodzin = 100 godz. miesięcznie przez okres 4 m-cy = 400 godz.); Działanie L Usługi psychologa - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy = 200 godz.); Działanie M Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy = 200 godz.) - usługa dla grupy II i III. Grupa III - do 36 osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo - os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione (w tym os. długotrwale bezrobotne, os. bezdomne, os. niepełnosprawne), które cechuje brak lub niski poziom motywacji, brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy; os. korzystające ze świadczeń pomocy społecznej; os. w wieku aktywności zawodowej; - zajęcia grupowe odbywać się będą w 3 podgrupach liczących od 11 do 13 osób każda Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych etapów Etap I - 36 osób Działanie N Indywidualne doradztwo zawodowe Cel: opracowanie Indywidualnego Planu Działania i określenia dalszej ścieżki zawodowej uczestników ze wskazaniem szkoleń kursów zawodowych podnoszących kwalifikacje przy uwzględnieniu danych dot. aktualnych potrzeb rynku pracy. - 2 spotkania x 3 godz. x 36 uczestników = 216 godz. Etap II - 36 osób Działanie O WARSZTATY AKTYWNEGO POSZUKIWANIA PRACY: Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, analiza indywidualnej sytuacji zawodowej - 5 dni x 5 godz. dziennie = 25 godz. dla każdej podgrupy; łącznie: 75 godz. Tematyka: - aktualna sytuacja na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji. TARGI PRACY: Cel: spotkanie z potencjalnymi pracodawcami w celu zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy i wymogami pracodawców - we współpracy z PUP Koszalin - 1 spotkanie x 3 godz. dla całej grupy III - 36 osób Równocześnie należy zapewnić możliwość korzystania z usług: Działanie P Usługi prawnika - dyżur w siedzibie KIS (ok. 50 godz. miesięcznie przez okres 4 miesięcy = 200 godz.) - usługa dla grupy II i III.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje konieczności wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mops.koszalin.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach