Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ogłasza przetarg
- Adres: 63-800 Gostyń, ul. Poznańska 200
- Województwo: wielkopolskie
- Telefon/fax: tel. 65 572 06 97 , fax. 65 572 06 97
- Data zamieszczenia: 2014-09-10
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
ul. Poznańska 200 200
63-800 Gostyń, woj. wielkopolskie
tel. 65 572 06 97, fax. 65 572 06 97
REGON: 41019482800000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.poradniapp.gostyn.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa jednostka organizacyjna
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Realizacja form doskonalenia nauczycieli w ramach sieci współpracy i samokształcenia w projekcie: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja szkoleń w postaci warsztatów, konsultacji grupowych, wykładów, lekcji pokazowych dla uczestników sieci współpracy i samokształcenia utworzonych w ramach projektu: Doskonalenie nauczycieli w powiecie gostyńskim, realizowanego przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną w Gostyniu w ramach realizowanego w powiecie projektu wdrożeniowego (Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół). 2. Celem szczegółowym projektu jest podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół, przedszkoli i nauczycieli w powiecie gostyńskim poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia w okresie realizacji projektu. 3. Realizacja form doskonalenia nauczycieli w sieciach współpracy i samokształcenia w terminie od października 2014r. do 30 czerwca 2015r. obejmuje 64 godziny szkoleniowe (wykłady, warsztaty, konsultacje grupowe, lekcje pokazowe), po 16 godzin dla każdej z 4 sieci - podzielonych na 4 spotkania. 4. Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 4 tematycznych sieciach współpracy i samokształcenia, których założenia zostały wypracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Tematy sieci współpracy i samokształcenia wynikają z diagnozy przeprowadzonej przez koordynatorów sieci: L.P. Uczestnicy Temat sieci współpracy i samokształcenia Szczegółowe oczekiwania uczestników sieci. I. Dyrektorzy : Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły. Zakres szkoleń: 1. Wizerunek dyrektora (ekspozycja publiczna - jak wyglądać, jak się zachowywać, wystąpienia publiczne - jak się przygotować, jak przemawiać). 2.Media Relations (zasady współpracy z dziennikarzami, sposoby informowania o sytuacjach trudnych, kryzysowych, szkolna polityka medialna). 3. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym (współpraca z rodzicami, z samorządem lokalnym, z różnymi instytucjami). 4. Budowanie strategii promocyjnej szkoły (zalety planowania strategicznego promocji szkoły, ocena efektywności elementów promocji, co wyróżnia szkołę, czynniki promocyjne itd.). II. Nauczyciele bibliotekarze: Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania. Zakres szkoleń: 1. Propagowanie czytelnictwa, a w szczególności happeningi organizowane poza biblioteką. Projekty edukacyjne, takie jak Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan, realizowane w ramach projektu e-Szkoła Wielkopolska. Konkursy czytelnicze. 2. Jak pozyskać darmowe oprogramowanie do biblioteki szkolnej. Tworzenie strony internetowej biblioteki, blog - obsługa prostych, bezpłatnych programów. Lekcje biblioteczne w Multimedialnym Centrum Informacji - lekcja pokazowa; muzea w Internecie. Zasoby internetowe związane z literaturą, malarstwem, filmem i in.; savoir-vivre w Internecie. Cyberprzemoc - udział w kampaniach społecznych, e-learning. 3. Katalogowanie i klasyfikowanie zbiorów specjalnych, w szczególności płyt CD (opracowanie tradycyjne i w programach bibliotecznych - MOL, Sowa; kopiowanie, ubytkowanie, norma; forma - wykład eksperta, ćwiczenia i praca z normą - warsztaty prowadzone przez eksperta, praca przy komputerze). 4. Promowanie biblioteki na terenie szkoły oraz informowanie o działalności w środowisku lokalnym (planowanie działań promocyjnych, warsztaty prowadzone przez eksperta od RP oraz dziennikarza - przygotowanie notatki, kontakty z dziennikarzami, narzędzia promocji biblioteki szkolnej). III. Nauczyciele pedagodzy: Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów. Zakres szkoleń : 1. Uzależnienia dzieci i młodzieży (od Internetu, gier komputerowych, telewizji itd. - mechanizmy uzależnień, symptomy, pomoc, profilaktyka. 2. Stworzenie materiałów edukacyjnych niezbędnych do tego, aby udzielić pomocy dziecku, rodzicom, nauczycielom w rozwijaniu kreatywnego myślenia dziecka. 3. Dokumentowanie pracy pedagoga (akty prawne, orzeczenia sądu itp. wzory dokumentów np. teczki dzieci, notatki, informacje z rozmów, itp. 4.Stworzenie katalogu dokumentów, przepisów, wzorów, wymaganych w pracy pedagoga rozwijającej twórcze myślenie uczniów. IV. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: Praca z uczniem młodszym. Zakres szkoleń: 1.Chcę się uczyć, chcę się bawić! - wspomaganie rozwoju sześciolatków w nowej rzeczywistości edukacyjnej (zabawy integracyjne, pląsy i piosenki na różne okoliczności szkolne, aktywna prezentacja wybranych pozycji literatury dziecięcej oraz stworzenie w formie pisemnej propozycji kanonu lektur). 2. Nauczanie na dywanie - wykorzystanie metod aktywizujących i pedagogiki zabawy w edukacji wczesnoszkolnej ( tańce, zabawy, aktywizujące metody uczenia matematyki, ortografii i gramatyki - w wygodnych pozycjach poza ławkami szkolnymi, sposoby zachęcania uczniów do czytania - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych na dywanie). 3. Oswoić nadpobudliwość - praca z dzieckiem nadpobudliwym (zabawy na odreagowanie niepokoju i zdenerwowania, zabawy poprawiające spostrzegawczość i koncentrację uwagi - stworzenie spisu przykładowych zabaw relaksacyjnych i wyciszających). 4. Jak radzić sobie z problemami dziecka niepełnosprawnego w klasie (autyzm) (praca terapeutyczna z dzieckiem autystycznym, przegląd wybranych metod terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością - stworzenie spisu zabaw, ćwiczeń wykorzystywanych w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym). - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poradniapp.gostyn.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PRZEPROWADZENIA SZKOLEŃ DLA OSÓB ZAREJESTROWANYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAROCINIE
Dodano: 2016-02-11 - ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PRZEPROWADZENIA SZKOLEŃ DLA OSÓB ZAREJESTROWANYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAROCINIE
Dodano: 2016-02-10 - spawanie metodą MAG i TIG
Dodano: 2015-08-03 - Świadczenie usług w zakresie przeprowadzenia szkoleń dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarocinie.
Dodano: 2015-07-07 - Świadczenie usług w zakresie przeprowadzenia szkoleń dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarocinie
Dodano: 2015-07-03 - ŚWIADCZENIE USŁUG SZKOLENIOWYCH POLEGAJĄCYCH NA ZORGANIZOWANIU I PRZEPROWADZENIU SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA DLA NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU PN.POWIAT TURECKI STAWIA NA EDUKACJĘ. PROJEKT REALIZOWANY W RAMACH POKL PRIORYTET III: WYSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY DZIAŁANIE 3.5 KOMPLEKSOWE WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ
Dodano: 2015-04-28 - Realizacja ofert doskonalenia dla nauczycieli oraz na potrzeby sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim
Dodano: 2015-02-18 - Świadczenie usług polegających na realizacji szkoleń edukacyjnych w ramach Rocznego Planu Wspomagania w roku szkolnym 2015 w ramach projektu pn. Powiat Turecki stawia na edukację. Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty. Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Dodano: 2015-02-12 - PRZEPROWADZENIE OFERT DOSKONALENIA W RAMACH ROCZNYCH PLANÓW WSPOMAGANIA
Dodano: 2015-01-30 - przeprowadzenie zajęć warsztatowych IT w zarządzaniu w ramach projektu Starter Kariery realizowanego w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie 4.1 Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni.
Dodano: 2015-01-16