Przetargi.pl
RCEZ (Warsztat Mechaniczny), dzielnica Meksyk; adaptacja pomieszczeń na potrzeby Subregionalnego Centrum Obróbki Skrawaniem.

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2020-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    RCEZ (Warsztat Mechaniczny), dzielnica Meksyk; adaptacja pomieszczeń na potrzeby Subregionalnego Centrum Obróbki Skrawaniem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest adaptacja pomieszczeń w budynku warsztatów mechanicznych przy ul. Świerklańskiej 42 w Rybniku, zlokalizowanym na działkach nr 2474/67 oraz 2019/69, na potrzeby Subregionalnego Centrum Obróbki Skrawaniem. Zakres robót obejmuje pomieszczenia dydaktyczne (warsztatowe), oznaczone na inwentaryzacji nr 1.2, 1.3, 1.4, 1.23 o łącznej powierzchni użytkowej, w stanie istniejącym: 244,5 m², docelowo: 256,56 m². W pomieszczeniach tych odbywać się będzie szkolenie osób w zakresie obsługi maszyn obróbki metali. W ramach adaptacji wskazanych pomieszczeń budynku przewiduje się zmiany w postaci rozbiórek istniejących ścianek działowych, wydzielenia dodatkowych pomieszczeń ściankami w systemie suchej zabudowy, zamurowania wewnętrznych okien, wymiany części wewnętrznej stolarki drzwiowej, montaż zewnętrznych bram, drzwi dwuskrzydłowych oraz przebudowę instalacji elektrycznej, zgodnie z dokumentacją rysunkową. Inwestycja nie zmienia zagospodarowania terenu. Zakres robót dla zamierzenia budowlanego obejmującego całość robót budowlanych oraz kolejność realizacji poszczególnych etapów: a) Roboty przygotowawcze związane z urządzeniem kompletnego placu budowy: - uzbrojenie terenu na potrzeby budowy, - wykonanie zaplecza budowy, - wyznaczenie stref niebezpiecznych, - wyznaczenie dróg, przejść dla pieszych, oznakowania, organizacji ruchu, - oznakowanie terenu wjazdu i wyjazdu z budowy, - doprowadzenie energii elektrycznej, umożliwienie dostępu wody, odprowadzenie ścieków, - urządzenie składowiska materiałów w sposób wykluczający możliwość wywrócenia, lub spadnięcia wyrobów, - urządzenie składowiska materiałów pochodzących z prac rozbiórkowych, b) Roboty budowlano-wykonawcze: - wykonanie robót rozbiórkowych ścianek działowych, - demontaż części drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, - wykonanie wykuć w ścianach żelbetowych pod nową stolarkę, - montaż stalowych konstrukcji wsporczych pod ściany działowe w systemie aluminiowym, - montaż stalowych nadproży, - rozbiórka podłogi na gruncie, - oczyszczenie kanałów instalacyjnych, - wykonanie niezbędnych wykuć ścian kanałów, - osadzenie konstrukcji wsporczej pod pokrywy kanałów, - zamurowania okien wewnętrznych, - wykonanie podłogi na gruncie, c) Roboty instalacyjne – instalacja elektryczna: - wykonanie przebudowy instalacji, w tym zasilanie, tablica rozdzielcza, główny p.poż. wyłącznik prądu, - wykonanie przebudowy instalacji oświetlenia ogólnego, - wykonanie przebudowy instalacji oświetlenia awaryjnego, - wykonanie przebudowy instalacji siłowej, d) Roboty wykończeniowe: - wykonanie tynków i wylewek wewnątrz kanałów, - uzupełnienie ubytków tynków, - malowanie pomieszczeń wchodzących w zakres opracowania, - wykonanie posadzek, - montaż ścianek działowych w systemie suchej zabudowy, - montaż ścianek działowych w systemie aluminiowym, - montaż drzwi, - promocja projektu (wykonanie tablicy informacyjnej i pamiątkowej o wymiarach 1,2 x 0,8 m związanych z dofinansowaniem ze środków unijnych /szczegóły na stronie: https://rpo.slaskie.pl/czytaj/zasady_promocji_od_1_stycznia_2018/, tablicę należy wykonać z tworzywa sztucznego wraz nadrukiem odpornym na warunki atmosferyczne). Teren jest zarządzany przez Rybnickie Centrum Edukacji Zawodowej. Pomieszczenia przeznaczone do adaptacji wyposażone są w regały, maszyny i urządzenia: m.in. maszyny do obróbki metali metodą CNC, sprężarkę, obrabiarki, frezarki do obróbki metali. Do zadań Wykonawcy będzie należało przygotowanie pomieszczeń do remontu, w tym zdemontowanie, zabezpieczenie oraz ponowne ustawienie maszyn w nowej lokalizacji (w obrębie adaptowanych pomieszczeń). Masa maszyn od 0,5 - 4 ton. Ilość 12 szt. Maszyny i regały widoczne m.in. na zdjęciach nr 8, 9 16 (str. 83,86) w dokumentacji projektowej. Koszty związane z w/w robotami należy ująć przy wycenie w ramach robót uzupełniających i przygotowawczych. Podstawą wyceny zakresu objętego przedmiotem zamówienia jest załączony przedmiar robót, który wraz z dokumentacją projektową stanowi opis przedmiotu zamówienia. W kosztach wyceny zamówienia należy uwzględnić, wszelkie prace przewidziane projektem oraz dodatkowo promocję projektu. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 24-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały oraz wyposażenie. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie harmonogramu rzeczowo-finansowego z uwzględnieniem etapizacji zamówienia i terminów realizacji robót, opracowany (wg dołączonego do SIWZ wzoru) harmonogram należy przedstawić do akceptacji Zamawiającemu w terminie do 3 dni roboczych od daty przejęcia placu budowy. Harmonogram musi zawierać - jako ostatni wymagany etap - „przeprowadzenie procedury odbiorowej”, trwający min. 15 dni. W związku z wymaganiami ustawy Prawo ochrony środowiska oraz zapisami „Programu Ochrony Powietrza dla stref województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu”, Zamawiający informuje, że w trakcie prowadzenia prac budowlanych będzie wymagał zastosowania technologii wykonania robót, które ograniczają do minimum pylenie stosowanych materiałów budowlanych oraz są nieuciążliwe dla środowiska. Szczególnie dla Zamawiającego jest ważne, by w trakcie prowadzenia prac budowlanych były zachowane zasady: - zraszania wodą terenu prowadzenia robót (miejsce rozładunku, plac składowy materiałów) w okresach suszy, - stosowania zabezpieczenia pylastych materiałów sypkich przed rozwiewaniem (przykrycie plandekami, zraszanie), - transportu materiałów sypkich samochodami wyposażonymi w plandeki ograniczające pylenie przewożonych materiałów, - stosowanie gotowych mieszanek budowlanych przygotowywanych w wytwórniach. Ponadto Zamawiający będzie prowadził monitoring pojazdów obsługujących budowę pod kątem ograniczenia zanieczyszczenia dróg. W przypadku stwierdzenia uchybień, które zagrażają środowisku naturalnemu i są niezgodne z przepisami polskiego prawa i powyższymi zapisami, Zamawiający wstrzyma prowadzenie robót. Przypomina się również, że: - wykonawca jest zobowiązany do używania sprzętu i maszyn, które są zgodne z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi ich użytkowania; - organizacja placu budowy i prowadzenie prac budowlanych nie mogą zagrażać środowisku naturalnemu. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - wykonanie robót przygotowawczych i rozbiórkowych, - wykonanie robót ogólnobudowlanych, - wykonanie robót instalacyjnych w specjalności elektrycznej, - wykonanie robót budowlanych wykończeniowych. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że budynek jest dostępny dla osób niepełnosprawnych a realizacja inwestycji nie wprowadza zmian w tym zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 5. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach