Przetargi.pl
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Zagnańsk

Gmina Zagnańsk ogłasza przetarg

  • Adres: 26-050 Zagnańsk, ul. Spacerowa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 001 322 , fax. 413 001 373
  • Data zamieszczenia: 2020-04-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zagnańsk
    ul. Spacerowa 8
    26-050 Zagnańsk, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 001 322, fax. 413 001 373
    REGON: 29101086600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zagnańsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Zagnańsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Zagnańsk w systemie – „Zaprojektuj i wybuduj” ETAP I – OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ 1. Przedmiotem zamówienia w etapie I jest: Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem wszelkich koniecznych decyzji, sprawdzeń, uzgodnień, pozwoleń itp. niezbędnych do zrealizowania inwestycji. Inwestycja ma zostać zrealizowana na działkach nr: 292/3, 294/3 obręb geodezyjny Kołomań, gm. Zagnańsk. Przedsięwzięcie polegać będzie na zaprojektowaniu punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, na terenie którego zbierane będą odpady komunalne powstające w gospodarstwach domowych, dostarczane przez mieszkańców Gminy Zagnańsk. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania PSZOK-u uwzględniając planowany cel i funkcję przedsięwzięcia, zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa (także prawa miejscowego), norm i wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej. Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia, warunki techniczne, zgody i decyzje. Mieszkańcy będą dostarczać odpady do odpowiednich kontenerów, pojemników i pomieszczeń stanowiących wyposażenie punktu. Odpady dostarczone na teren punktu, będą przetransportowane do dalszego przetwarzania. Funkcjonalność projektowanego obiektu, sprowadza się do sprawnej i bezkolizyjnej realizacji poniższego schematu: - wjazd pojazdów osobowych na teren punktu, postój w wyznaczonym miejscu, rozładunek i umieszczenie odpadów w odpowiednich pojemnikach lub kontenerach, opuszczenie punktu przez bramę wjazdową; - wjazd pojazdów ciężarowych, załadunek kontenera z odpadami na pojazd lub ręczny przeładunek odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub kontenerach do pojazdu oraz wywóz odpadów z terenu punktu. Wykonana musi zostać czytelna i wyraźna informacja w formie tablic o zasadach dostarczania przez mieszkańców gm. Zagnańsk poszczególnych rodzajów odpadów. Każdy z kontenerów, pojemników oraz wszystkie pomieszczenia muszą zostać w sposób czytelny i jednoznaczny oznaczone. Należy zaprojektować stanowiska dla wagi najazdowej oraz wyposażenie stanowiska w wagę najazdową wraz z oprzyrządowaniem. Na placu utwardzonym należy przewidzieć wydzielone miejsce na 3 samochody ciężarowe oraz 3 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych. Należy zaprojektować wiatę zadaszoną, pod którą zmieści się 8 sztuk kontenerów do segregacji odpadów. Zaprojektować pomieszczenie socjalne dla pracownika obsługi PSZOK z instalacją przyłączy wodno-kanalizacyjnych i instalacją elektryczną, ogrzewanie. W celu odprowadzenia ścieków z terenu PSZOKU, na ww. terenie należy zaprojektować lokalną pompownię ścieków z włączeniem do istniejącego kanału sanitarnego wskazanego na dodatkowym załączniku graficznym – w odległości ok. 230mb ( zał nr 9 do SIWZ) Cały obszar inwestycji należy ogrodzić ogrodzeniem metalowym. Zaprojektować bramę przesuwną wjazdową oraz bramę przesuwną wyjazdową. Na terenie projektowanego Punktu Zbiórki Odpadów Komunalnych nie będzie prowadzony Punkt Skupu Złomu. 2. Dokumentację projektowo-kosztorysową należy opracować w oparciu o: - Program Funkcjonalno – Użytkowy ( zał. nr 8 do SIWZ) - Obowiązujące przepisy prawa, - Warunki otrzymanego dofinansowania, - Konsultacje i uzgodnienia z wyznaczonymi przedstawicielami Zamawiającego. 3. Zakładany zakres obejmuje min.: a) Wykonanie inwentaryzacji stanu obecnego nieruchomości. b) Uzyskanie mapy do celów projektowych. c) Wykonanie projektów budowlanych koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę/zgłoszenie, opracowanie dokumentacji wykonawczej. d) Uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia. e) Uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień i sprawdzeń dokumentacji projektowych w zakresie wynikającym z przepisów koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia inwestycji, oraz prawidłowego funkcjonowania. f) Dokumentacja projektowo - kosztorysowa musi być opracowana w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami prawa, bhp, p.poż. i sanitarnohigienicznymi, oraz stanem prawnym obowiązującym na dzień przekazania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu. 4. Wymagania względem dokumentacji technicznej. a) parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii będą uwzględniać zasady uczciwej konkurencji (w przypadku określenia konkretnych materiałów, jakie projektant proponuje do zastosowania, wskazaniu takiemu muszą towarzyszyć wyrazy ,,lub równoważne’’) b) wymagania pod względem ilości przekazanej dokumentacji: - przedmiar robót (2 egzemplarze) w wersji papierowej + wersja elektroniczna na płycie CD - kosztorys inwestorski (2 egzemplarze) w wersji papierowej + wersja elektroniczna na płycie CD - dokumentacja projektowa (4 egzemplarze: 2 oryginały opieczętowane i 2 kserokopie ) w wersji papierowej + wersja elektroniczna na płycie CD - specyfikacje techniczne (2 egzemplarze) w wersji papierowej + wersja elektroniczna na płycie CD 5. Wymagania dla Wykonawcy: a) Uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji, pozwoleń, opinii, uzgodnień i sprawdzeń dokumentacji projektowych w zakresie wynikającym z przepisów koniecznych do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. b) Wykonanie z podziałem na poszczególne branże przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich według słownika CPV. c) Wykonanie kompletnej dokumentacji technicznej . d) Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę/zgłoszenia robót. e) Dokumentacja projektowo - kosztorysowa musi być opracowana w sposób zgodny z zasadami wiedzy technicznej, sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami bhp, p.poż. i sanitarnohigienicznymi, oraz stanem prawnym obowiązującym na dzień przekazania dokumentacji Zamawiającemu. f) Prace projektowe należy wykonać zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego odpowiednio dla danego sołectwa. g) Wymienione obowiązki nie wyczerpują całego zakresu prac. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wszystkich czynności nie wymienionych wprost w zamówieniu, a koniecznych dla osiągnięcia zamierzonego w nim celu. ETAP II – REALIZACJA PRZEDSIĘWZIĘCIA I UZYSKANIE POZWOLENIA NA UŻYTKOWANIE/ ZGŁOSZENIE ZAKOŃCZENIA BUDOWY 1. Przedmiotem zamówienia w etapie II jest: Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę / zgłoszeniem robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, harmonogramem rzeczowo – finansowym robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, oraz załączonym programem funkcjonalno – użytkowym. 2. Wykonanie robót budowlanych polega na: a) Wykonaniu placu utwardzonego, dojść dojazdów. Wykonać należy nowy plac utwardzony betonową kostką brukową z podbudową, dostosowany do ruchu ciężkiego, z odpowiednio wyprofilowanymi spadkami, ograniczony krawężnikiem. Wykonawca uwzględnić musi uwarunkowania gruntowo-wodne podłoża. Plac utwardzony oraz drogi dojazdowe w obrębie zjazdu z drogi oraz wjazdu na pozostałą część nieruchomości należy nawiązać wysokościowo do istniejących powierzchni, zachowując przy tym odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne zapewniające: - bezproblemowy wjazd i wyjazd pojazdów ciężarowych i osobowych (samochodów mieszkańców gminy), - odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenu placu, także w przypadku długotrwałych deszczy nawalnych. Układ komunikacyjny placu powinien zapewnić bezkolizyjne poruszanie się pojazdów osobowych i dostawczych oraz możliwość wjazdu dla pojazdu ciężarowego, załadunku kontenerów w systemie hakowych o pojemności 7 m3 oraz pojemników 1,1 m3. Wykonawca zobowiązany jest zastosować oznakowanie poziome placu rozgraniczające poszczególne obszary ruchu pojazdów, miejsca postojowe i rozładunkowe oraz miejsca gromadzenia odpadów – zgodnie z opisem w rozdziale dot. oznakowania poziomego. b) Wykonaniu kontenera socjalno – biurowego oraz wiat pełniących funkcję zadaszenia kontenerów w celu uniknięcia płukania przez wody opadowe zbieranych w nich odpadów. Na terenie punktu zlokalizować należy zadaszony, zamykany kontener socjalno-biurowy dla pracownika obsługującego PSZOK. Kontener zapewniać musi komfortowe warunki pracy oraz odpowiednią temperaturę przez cały rok. Kontener wykonać jako ocieplony, ogrzewany elektrycznie. Lokalizacja kontenera na terenie punktu oraz rozmieszczenie otworów okiennych zapewniać muszą widoczność z wnętrza kontenera w szczególności bramę wjazdową, wagę, miejsca postojowe przed kontenerem oraz możliwie duży obszar placu gromadzenia odpadów. Obszar przed kontenerem bezpośrednio w świetle drzwi wejściowych należy zadaszyć. ( wymagania konstrukcyjno –materiałowe zgodnie z PFU) c) Zlokalizowaniu najazdowej wagi samochodowej. d) Wykonaniu ogrodzeń, bram wjazdowych. e) Wykonaniu instalacji: elektrycznej, monitoringowej, alarmowej, wodno – kanalizacyjnej wraz z lokalną pompownią ścieków. f) Wyposażeniu punktu w kontenery i pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów innych niż niebezpieczne pochodzących od mieszkańców gm. Zagnańsk. Realizacja robót rozpocznie się po protokolarnym przekazaniu przez Zamawiającego terenu budowy wraz z Dziennikiem Budowy dla danego zakresu robót. Przed rozpoczęciem robót na terenie budowy, Wykonawca wykona inwentaryzacje istniejącego stanu zagospodarowania terenu budowy, łącznie z dokumentacja zdjęciową. Techniki realizacji robót, oraz procedury odbioru robót winny spełniać wymagania wszystkich jednostek uzgadniających projekt budowlany i projekty branżowe. Jeżeli w trakcie wykonywania robót budowlanych okaże się, że lokalizacja innego istniejącego uzbrojenia podziemnego nie wykazanego na aktualizowanych mapach do celów projektowych przez Wykonawcę z zachowaniem należytej staranności i dopełnieniem wymaganego trybu uzgodnień przebiegu projektowanych sieci lub lokalizacji projektowanego obiektu musi być zmieniona z powodu kolizji z realizowaną siecią lub obiektem, to Wykonawca wykona projekt rozwiązania tej kolizji, uzgodni projekt z zarządcą sieci oraz z Zamawiającym. Uwaga Wykonawca dostarczy do odbioru końcowego inwentaryzację geodezyjną powykonawczą lub szkic inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z potwierdzeniem złożenia jej do Starostwa Powiatowego w Kielcach o zaewidencjonowanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45220000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 18.1.Wykonawca przystępujący do postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 zł. 18.2.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 18.3.Wadium może być wniesione: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 18.4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Samsonowie nr 58 8512 0002 2001 0000 0143 0005 z dopiskiem „Wadium w postępowaniu pn „Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Gminie Zagnańsk ”. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt 18.4 rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 18.5.W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji - wraz z ofertą należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. Uwaga! Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 ustawy, zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium, wobec tego zaleca się nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu wadium z ofertą. Dodatkowo wskazane jest dołączenie do oferty kopii tego dokumentu poświadczonej „za zgodność z oryginałem”. 18.6.Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc dzień składania ofert, tj. musi obejmować termin związania ofertą. 18.7.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 18.8.Zamawiający zwróci również wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wniosek o zwrot wadium musi być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 18.9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, oświadczeń , o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 18.10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowania

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach