Przetargi.pl
Przywrócenie wartości historycznej budynku po byłym kolegium Jezuickim przy ul. Podzamcze 1 w Reszlu poprzez przebudowę dachu zabytkowej sali sportowej

GMINA RESZEL ogłasza przetarg

  • Adres: 11-440 Reszel, Rynek 24
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897553900
  • Data zamieszczenia: 2023-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA RESZEL
    Rynek 24
    11-440 Reszel, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897553900
    REGON: 510743611
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bipreszel.warmia.mazury.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przywrócenie wartości historycznej budynku po byłym kolegium Jezuickim przy ul. Podzamcze 1 w Reszlu poprzez przebudowę dachu zabytkowej sali sportowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: ,,Przywrócenie wartości historycznej budynku po byłym kolegium Jezuickim przy ul. Podzamcze 1 w Reszlu poprzez przebudowę dachu zabytkowej sali sportowej”, zgodnie z dokumentacją techniczną zamierzenia budowlanego przebudowy dachu zabytkowej sali sportowej, zatwierdzoną decyzją Starosty Kętrzyńskiego nr 469/21 z dnia 30.03.2021 r., zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę oraz zgodnie z pozwoleniem nr 847/2021 z dnia 04.02.2021 r. Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytów oraz decyzją z dnia 06.10.2023 r., znak: IZNR.5142.848.2020.sb. W ramach zadania wymienione zostanie pokrycie dachowe, które wykonane będzie z blachy tytanowo-cynkowej w kolorze grafitowym układanym na rąbek stojący, na warstwie papy podkładowej. Wymianie podlegają również obróbki blacharskie dachu. Istniejący wyłaz dachowy należy poddać konserwacji, zabezpieczyć antykorozyjnie, wymienić oszklenie i zamontować ponownie. Zaplanowano także naprawienie gzymsów podokapowych oraz gzymsy ścian szczytowych. Wymianie podlegają rynny i rury spustowe na wykonane z blachy tytanowo-cynkowej. Należ poddać ocenie elementy konstrukcyjne więźby dachowej oraz stropu nad przyziemiem. Na podstawie oceny należy przeprowadzić kwalifikację poszczególnych oryginalnych elementów konstrukcyjnych do ponownej zabudowy w ramach przebudowy lub konieczności ich wymiany. Zaplanowano również ankrowanie budynku sali sportowej w obszarze fryzu pod okapem gzymsowym, tuż poniżej poziomu oparcia wiązarów nośnych więźby dachowej, w ścianach obwodowych. Na belkach stropowych należy wykonać deskowanie sufitu.II. W trakcie realizacji zadania do zachowania jest arkusz historycznej blachy fałdowej w formie ekspozycji (np. w gablocie) jako świadek historycznych rozwiązań budowlanych oraz wzór do rekonstrukcji pokrycia dachowego w przyszłości.III. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia winien umożliwić dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy. Wszelkie prace w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów należy wykonać w uzgodnieniu z właścicielami lub administratorami tych obiektów.IV. Wymagana jest absolutna staranność w utrzymaniu porządku w obiekcie.V. Wykonawca winien przestrzegać zasad współżycia społecznego.VI. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do spełnienia warunków zawartych w pozwoleniu Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.VII. Zamawiający informuje, że budynek jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków Decyzją Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – nr rejestru zabytków: A-289.VIII. Na realizację przedmiotowego zadania Zamawiający uzyskał dofinansowanie w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Rządowy Program Odbudowy Zabytków, ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) na zadania inwestycyjne związane z ochroną zabytków.UWAGA!Zamawiający nie mógł zamieścić kompletnego zapisu z uwagi na ograniczoną ilość znaków. Pełen zapis w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium, w następującej wysokości: 6 000,00 zł (słownie złotych: sześć tysięcy i 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. W przypadku przedłużenia terminu związania ofertą przedłuża się okres ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, wnosi nowe wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 20 8851 0008 2001 0000 0101 0004 dopiskiem ,,Wadium – TB-ZP.271.12.2023”.UWAGA!Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pełny opis w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 9 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni ten warunek w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że:a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedno zamówienie, o wartości minimum 500.000,00 zł brutto, w zakresie wykonania remontu lub renowacji budynku (obiektu) wpisanym (wpisanych) do rejestru zabytków, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.b) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:- min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanychorazktóra przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z przepisami art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.)• Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres oraz wartość robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowania.• Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.• Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz.U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).3. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.UWAGA!Ze względu na ograniczoną ilość znaków, pełny opis w SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach