Przetargi.pl
Przystosowanie istniejącej komunikacji pionowej i poziomej w budynku głównym Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zielonej Górze do wymagań ochrony przeciwpożarowej, w celu zapewnienia wymaganych długości dojść ewakuacyjnych

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 65-077 Zielona Góra, al. Wojska Polskiego 9
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4532600, 4532622 , fax. 068 4532603
  • Data zamieszczenia: 2012-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze
    al. Wojska Polskiego 9 9
    65-077 Zielona Góra, woj. lubuskie
    tel. 068 4532600, 4532622, fax. 068 4532603
    REGON: 00027654100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wimbp.zgora.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytucja Kulturalna. Biblioteka Publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przystosowanie istniejącej komunikacji pionowej i poziomej w budynku głównym Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zielonej Górze do wymagań ochrony przeciwpożarowej, w celu zapewnienia wymaganych długości dojść ewakuacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dotyczących przystosowania istniejącej komunikacji pionowej i poziomej w budynku głównym Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zielonej Górze do wymagań ochrony przeciwpożarowej, w celu zapewnienia wymaganych długości dojść ewakuacyjnych. Budynek Biblioteki jest obiektem wolnostojącym składający się z dwóch części o zróżnicowanej wysokości. Część zachodnią obiektu stanowi tzw. budynek główny posiadający 8 kondygnacji (w tym jedną podziemną), część wschodnią budynek usługowy o 2 kondygnacjach w tym jedną podziemnej. Roboty budowlane przewidziane do wykonania dotyczą części wysokiej budynku, w której z uwagi na ukształtowanie terenu, część podziemna określona jest jako niski parter. Na poziomie niskiego parteru znajdują się pomieszczenia techniczne, magazynowe, warsztatowe oraz nieczynna kotłownia gazowa. Parter, antresola i I piętro mieszczą czytelnie, II i III piętro - pomieszczenia biurowe, salę wykładową, IV i V piętro magazyny książek. Komunikację poziomą budynku stanowią obszerne korytarze i halle na każdej kondygnacji, komunikację pionową - dwie klatki schodowe oraz dźwigi osobowe Obie klatki schodowe, usytuowane w centralnej części budynku głównego, oddzielone są od siebie szybem instalacyjnym. Klatka schodowa K1 (ewakuacyjna) biegnie od niskiego parteru do V pietra gdzie znajduje się wyłaz na dach. Klatka K2 (główna) biegnie tylko od poziomu parteru do V-go piętra. 1.Zakres prac przewidzianych do wykonania w niniejszym postępowaniu obejmuje przystosowanie istniejącej klatki schodowej K1 oraz wydzielonego na poziomie niskiego parteru korytarza, do warunków ewakuacji tj. wykonanie grawitacyjnego oddymiania klatki schodowej, wymianę stolarki drzwiowej, zabudowę istniejących naświetli, wykonanie nowego wyjścia na zewnątrz (elewacja zachodnia) w miejscu istniejących okien , wykonanie specjalnych przepustów dla istniejących na drogach ewakuacyjnych instalacji oraz wykonanie oświetlenia podstawowego i awaryjnego w wydzielonym do celów ewakuacyjnych korytarzu, instalację zasilania siłowników i przycisków w przepustnicach wentylacyjnych oraz wymianę centralki oddymiania i instalację ochrony przeciwporażeniowej i połączeń wyrównawczych wg części instalacyjnej branży elektrycznej. Klatka schodowa K1 - przyjęte rozwiązania W celu skrócenia drogi ewakuacyjnej z klatki K1 na zewnątrz obiektu wydzielono z magazynu na poziomie niskiego parteru korytarz prowadzący do projektowanego wyjścia na zewnątrz(w miejsce istniejącego okna nad byłym składem żużla). Z uwagi na różnice poziomów projektowanego korytarza i stropu nad bunkrem, zaprojektowano jego częściowe obniżenie przy jednoczesnym zachowaniu istniejącej ściany oporowej (szczegóły wg części graficznej). Pomiędzy korytarzem 01 i 02 powiększono istniejące w ścianie betonowej przejście do wym. 1,20 x 2,0m. Zaprojektowano przeniesienie części istniejących instalacji przechodzących przez klatkę K1 i korytarz ewakuacyjny oraz zabezpieczenie pozostałych przejść i przepustów do odporności EI 60 - szczegóły wg projektu instalacji. W ścianie zewnętrznej budynku, w miejscu istniejących trzech otworów nawiewnych przewidziano osadzenie czerpni powietrza oraz szczelnej przepustnicy powietrza, a w ścianie klatki schodowej dwóch wielopłaszczyznowych transferowych klap przeciwpożarowych z siłownikami o odporności ogniowej EI 120 - szczegóły wg części instalacyjnej branży wentylacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączona do niniejszej specyfikacji dokumentacja projektowa, przedmiary robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Uwaga: Niniejsze postępowanie obejmuje zakres prac dotyczący tylko ewakuacyjnej klatki schodowej oznaczonej w projekcie jako (klatka schodowa K-1) zgodnie z załączonymi przedmiarami robót. 2.Przedmiot zamówienia został w niektórych elementach wskazany przez Zamawiającego poprzez podanie standardu (marki handlowej lub jej odpowiednika) dopuszcza się, więc do zastosowania zaproponowania w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazany. Wskazane parametry zastosowanego standardu określają istotne minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazanie marki lub nazwy producenta określa klasę produktu. W ofercie można przyjąć wyroby innych marek i producentów o parametrach technicznych i właściwościach użytkowych odpowiadających wyrobom opisanym w projekcie. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność względem Zamawiającego za zastosowane wyroby budowlane. 3.Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty. Okres gwarancji liczony będzie od daty odbioru całości zamówienia. 4.Zaleca się przed przygotowaniem oferty dokonania wizji lokalnej na obiekcie. 5.Wszystkie roboty budowlane prowadzone będą w czynnym obiekcie i w pomieszczeniach użytkowanych w trakcie wykonywania robot budowlanych. Prowadzenie robót powinno odbywać się w sposób niezakłócający pracy pracowników i użytkowników Biblioteki. Wykonawca może, jeśli uzna to za konieczne dla dotrzymania terminów zakończenia robót, realizować roboty budowlane od poniedziałku do soboty w trybie wydłużonego dnia pracy, jednak nie dłużej niż do godziny 20.00. 6.Kierownik robót opracuje instrukcje BIOZ do stosowania na terenie obiektu. 7.Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 8.Wykonawcy zobowiązani są do zaproponowania w ofercie i dostarczenia rzeczy fabrycznie nowych, pochodzących z bieżącej produkcji oraz autoryzowanego źródła dystrybucji. Produkty powinny posiadać gwarancje producenta na terenie Polski. 9.Dostarczone materiały muszą być zgodne z ustawą o wyrobach budowlanych (Dz. U. 92/2004, poz. 881).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123300
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu składania ofert tj. 30 października 2012 roku do godz.12.00. 3. Wadium może być wnoszone: w pieniądzu, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 4. Zamawiający uzna, że termin wpłaty wadium został dotrzymany, jeżeli przed upływem terminu składania ofert zostało uznane konto Zamawiającego. 5.Wadium w pieniądzu należy przelać na rachunek Zamawiającego: Bank Zachodni WBK S.A. I Oddział Zielona Góra nr konta: 59 1090 1535 0000 0000 5301 9070 6.Kopię dowodu wpłaty wadium w pieniądzu zaleca się dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wimbp.zgora.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną