Przetargi.pl
Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w 2017 roku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 59800 Lubań, pl. Lompy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 460 411 , fax. 756 464 493
  • Data zamieszczenia: 2016-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
    pl. Lompy 1
    59800 Lubań, woj. dolnośląskie
    tel. 756 460 411, fax. 756 464 493
    REGON: 327110700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie, dostarczanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w 2017 roku - zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity – Dz.U.z 2015r., poz.594 ze zm.)łącznie z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy, w tym rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U.z 2016r., poz. 1154). 2. Wykonawca przygotuje gorące posiłki w postaci: 1) Dwudaniowego obiadu składającego się z zupy, drugiego dania i napoju. Szacuje się, że liczba obiadów dwudaniowych w 2017 roku wyniesie około 25 000 (dziennie z obiadów może skorzystać około od 60 do 130 dzieci). Gramatura potraw nie może być mniejsza niż: - zupa 450 ml; - ziemniaki, makaron, ryż, kasze 200 g; - porcje mięsa 100 g; - porcje ryby 100 g; - danie bezmięsne 250 g (np. naleśniki); - danie półmięsne 250 g (np. bigos, fasolka po bretońsku, placek po węgiersku); - napój 200 ml (kompot, woda z sokiem, płynny kisiel); - surówka 100 g. Te same potrawy mogą powtarzać się nie częściej niż co 10 dni. W okresie 10 dni muszą występować: - 5 x dania mięsne; - 2 x danie bezmięsne; - 2 x danie półmięsne; - 1 x ryba. Wyżej wymienione rodzaje dań winny być serwowane naprzemiennie. Wydawanie dwudaniowego obiadu odbywać się będzie na podstawie listy sporządzonej przez Zamawiającego i przekazanej Wykonawcy w miesiącu XII 2016 roku oraz w VI i VIII 2017 roku oraz na podstawie kolejnych zgłoszeń Zamawiającego telefonicznych lub e-mailem na dzień przed wydaniem obiadu (w przypadku zmiany liczby posiłków). Lista i zgłoszenie zawierać będą imię i nazwisko oraz adres zamieszkania dziecka zgłaszanego na obiad. 2) Zupy z wkładką. Szacuje się, że liczba zup z wkładką w 2017 roku wyniesie około 40 000 (dziennie z posiłków może skorzystać około od 120 do 200 osób). Wkładkę stanowią mięso lub kiełbasa. Gramatura potraw nie może być mniejsza niż: - zupa 500 ml; - wkładka 100 g; - chleb 100 g. Wydawanie zup z wkładką odbywać się będzie na podstawie listy sporządzonej przez Zamawiającego i przekazanej Wykonawcy w miesiącu XII 2016 roku i VI 2017 roku oraz na podstawie kolejnych zgłoszeń Zamawiającego telefonicznych lub e-mailem na dzień przed wydaniem zupy (w przypadku zmiany liczby posiłków). Lista i zgłoszenie zawierać będą imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz liczbę zup z wkładką do wydania dziennie dla danej osoby. 3. Gramatura opisana w pkt 2 ppkt 1, 2) stanowi gramaturę wydawanego (gotowego do spożycia) składnika posiłku. 4. Wykonawca przygotuje posiłki na bazie własnych produktów (w tym produktów sezonowych), we wszystkich wydawanych posiłkach wykonawca zapewni wartości kaloryczne i odżywcze - zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. Posiłki muszą charakteryzować się dobrą jakością, posiadać walory smakowe oraz właściwą temperaturę (nie niższą niż: zupy 75 st.C, drugie danie 63 st.C, gorące napoje 80 st.C), winny być urozmaicone, bez zastosowania produktów nieświeżych, o złej jakości i wysoko przetworzonych (zupy w proszku) oraz produktów zawierających ilość konserwantów przekraczających normy określone w odpowiednich przepisach. Środki spożywcze wykorzystywane do przygotowywania posiłków muszą spełniać wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154). 5. Wykonawca musi posiadać możliwość korzystania na terenie miasta Lubania, z pomieszczenia, w którym będzie wydawał posiłki wcześniej przygotowywane na miejscu lub przywiezione z miejsca ich przygotowywania. Lokal, w którym wydawane będą posiłki winien być zlokalizowany w obrębie centrum miasta Lubania (obszar zamknięty ulicami: Rybacka, Lwówecka, Torowa, Izerska, Aleja Kombatantów, Adama Mickiewicza, Armii Krajowej, Bankowa, Łużycka, Zgorzelecka, Podwale – zgodnie z załączoną mapką stanowiącą załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia - zwanej dalej „SIWZ”). Lokal ten winien być wyposażony we wszystkie niezbędne sprzęty i urządzenia oraz musi zapewniać możliwość jednoczesnego spożywania posiłków przez co najmniej 30 osób. Wykonawca zobowiązany jest posiadać tytuł prawny do lokalu, o którym mowa wyżej. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do wydawania posiłków gorących, przygotowanych w dniu wydawania od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy i dni świątecznych. 7. Obowiązujące godziny wydawania posiłków w lokalu, o którym mowa w pkt 5: 1) Zupy z wkładką w godzinach od 9.30 do 12.00, 2) dwudaniowe obiady w godzinach od 12.00 do 15.30. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wydawania posiłków w naczyniach jednorazowych (dotyczy posiłków wydawanych w lokalu, o którym mowa w pkt 5). 9. W godzinach wydawania posiłków w lokalu musi obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży i spożywania alkoholu, palenia tytoniu, wprowadzania zwierząt. 10. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić bezpieczeństwo osobom spożywającym posiłki w lokalu, o którym mowa w pkt 5. 11. Wykonawca zobowiązany będzie także do dostarczania na własny koszt i wydawania posiłków w postaci dwudaniowych obiadów we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, do których należą pomieszczenia znajdujące się w: 1) Szkole Podstawowej Nr 1, 59-800 Lubań, ul. Mickiewicza 1, ok. 10 posiłków dziennie; 2) Szkole Podstawowej Nr 2, 59-800 Lubań, ul. Dolna 8; ok. 5 posiłków dziennie; 3) Szkole Podstawowej Nr 3, 59-800 Lubań, ul. Górna 3, ok. 15 posiłków dziennie; 4) Szkole Podstawowej Nr 4, 59-800 Lubań, ul. Kopernika 15, ok. 20 posiłków dziennie. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania posiłków do szkół wymienionych w pkt 11 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od nauki w szkole w szczególności dni świątecznych, ferii zimowych oraz wakacji letnich. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do wydawania posiłków w szkołach w naczyniach jednorazowego użytku (nie dopuszcza się naczyń papierowych). 14. Sposób i godziny wydawania posiłków w szkołach wymienionych w pkt 11 oraz warunki korzystania z pomieszczeń Wykonawca ustala we własnym zakresie z Dyrektorem danej szkoły. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania posiłków własnym środkiem transportu posiadającym aktualną decyzję właściwego miejscowo Powiatowego Inspektora Sanitarnego zezwalającą na przewóz środków spożywczych, w odpowiednio przystosowanych do transportu termosach posiadających przewidziane prawem atesty. 16.Wykonawca dokona we własnym zakresie i na własny koszt utylizacji resztek pokonsumpcyjnych. 17.Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić w punktach wydawania posiłków niezbędne wyposażenie oraz personel do wydawania posiłków. 18. Wykonawca zapewni zachowanie wszelkich obowiązujących przepisów w zakresie warunków sanitarno-epidemiologicznych oraz stanu sanitarno-technicznego lokalu, w którym będą przygotowywane posiłki oraz w lokalu, o którym mowa w pkt 5. 19.Wykonawca winien zapewnić niezbędny personel do realizacji zamówienia, winien posiadać wymaganą dokumentację sanitarno-higieniczną dotyczącą personelu i lokalu, w którym będą przygotowywane posiłki oraz w lokalu, o którym mowa w pkt 5. 20. Wykonawca zapewni przestrzeganie systemu HACCP (system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli), i standardów GMP (Dobra Praktyka Produkcyjna) i GHP (Dobra Praktyka Higieniczna). 21. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu jadłospisu dekadowego (10-dniowego) na trzy dni robocze przed daną dekadą. 22. Wykonawca będzie zobowiązany w miejscu wydawania posiłków umieścić jadłospis obowiązujący na dzień wydawania posiłków. 23. Wydawanie dwudaniowych obiadów na wynos będzie możliwe w przypadkach szczególnych, uzgodnionych każdorazowo z przedstawicielem Zamawiającego. Posiłki na wynos nie będą mogły być wydawane w formie suchego prowiantu. Posiłki nie będą mogły być wydawane wstecz (za dni poprzednie) ani z wyprzedzeniem (za dni następne). 24. W przypadku osób, które przez kolejne dwa dni nie odbierają posiłków Wykonawca zobowiązany będzie do: 1) wstrzymania od dnia następnego przygotowywania i wydawania posiłków dla tych osób; 2) zgłoszenia Zamawiającemu telefonicznie, faksem lub e-mailem do godziny 9.00 w dniu, od którego wstrzymano posiłki osób, o których mowa w ppkt 1. 25. W przypadku nie dopełnienia przez Wykonawcę zobowiązań zawartych w pkt 24 Zamawiający nie dokona zapłaty za posiłki zamówione i niewydane, o których mowa w pkt 24.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach